Fitness Seller

Chemical Ali 's log

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben dus nog altijd aan het rusten. Heb wel de indruk dat het iets verbetert, maar wel traag. Gisteren voor het eerst pijnvrij gaan slapen en al een paar dagen 's morgens pijnvrij kunnen opstaan. Schouder is wel nog gevoelig als ik hem rek en in bepaalde richting kracht zet.
Nu gewoon rustig laten verder genezen en als de pijn volledig weg is, nog een weekje rusten en dan met pussyweights beginnen trainen. Herstel zal er zo uitzien: 2 weken met < 50% 1RM trainen, daarna opbouwen naar normale belasting. Ondertussen doe ik nu ook oefeningen voor de stabiliteit van mijn schouders (is vrij goed, maar kom het kan altijd beter) en RC-werk wordt vanaf nu (als de boel herstelt is) ook een vaste waarde. Als ik weer kan trainen ga ik ook veel negatieven pakken om de pees te versterken.
Voor de rest: gewicht -2à3kg, maar het valt nog best mee in de spiegel, is ondertussen toch al 5-6 weken dat ik UB getraind heb.

Ik ben dus nog altijd aan het rusten. Heb wel de indruk dat het iets verbetert, maar wel traag. Gisteren voor het eerst pijnvrij gaan slapen en al een paar dagen 's morgens pijnvrij kunnen opstaan. Schouder is wel nog gevoelig als ik hem rek en in bepaalde richting kracht zet.
Nu gewoon rustig laten verder genezen en als de pijn volledig weg is, nog een weekje rusten en dan met pussyweights beginnen trainen. Herstel zal er zo uitzien: 2 weken met < 50% 1RM trainen, daarna opbouwen naar normale belasting. Ondertussen doe ik nu ook oefeningen voor de stabiliteit van mijn schouders (is vrij goed, maar kom het kan altijd beter) en RC-werk wordt vanaf nu (als de boel herstelt is) ook een vaste waarde. Als ik weer kan trainen ga ik ook veel negatieven pakken om de pees te versterken.
Voor de rest: gewicht -2à3kg, maar het valt nog best mee in de spiegel, is ondertussen toch al 5-6 weken dat ik UB getraind heb.

inderdaad, heel veel stabilisatie-oefeningen/rc oefeningen doen, altijd goed.

en ****ing rustig opbouwen weer je trainingen....

"beterschap"

succes met je schouder man, maar ik zie dat je een doorbijter bent, gewoon de nodige rust nemen en ondertussen gewoon die LB laten blasten.

inderdaad, heel veel stabilisatie-oefeningen/rc oefeningen doen, altijd goed.

en ****ing rustig opbouwen weer je trainingen....

"beterschap"

succes met je schouder man, maar ik zie dat je een doorbijter bent, gewoon de nodige rust nemen en ondertussen gewoon die LB laten blasten.

Denk van eind volgende week al eens licht te gaan UB trainen (wat rows, biceps, triceps, mss wat flys en upright rows) als het verder evolueert zoals nu, maar kan zijn dat ik het nog wat moet uitstellen. Ik wil niet te vroeg beginnen om zeker te zijn dat het herstelt. Maar ja niets doen is klote en dat fietsen buiten omdat ik niet kan stil zitten begint me ook de keel uit te hangen (zeker met die hagel van gisteren :D).
Daarna rustig opbouwen en de eerste maanden toch 'rustig' aan proberen doen, 8 reps minimum, wat negatieven om de pezen te versterken, perfecte techniek, niet cheaten, etc. 4x/week trainen, niet meer. Kortom maken dat de schouder weer gezond wordt en wat geweld kan verdragen en dan in september bulken, dat is het plan. Want nu is het gewoon te veel geweest, in augustus blessure, rusten, opbouwen, 2 maanden goed getraind en nu weer. Toch maar ff een tijdje mijn verstand gebruiken.

succes en luister naar je lichaam hoe moeilijk dat soms ook is

Succes en blessures zijn inderdaad k*t

Damn,blessure's zuigen man...Beterschap kerel.:thumbup:

Zo vandaag weer eens gaan trainen, was een paar weken geleden.
Schouder is nog niet helemaal hersteld, dus nog geen UB, maar kan toch al schijven opsteken dus maar ff benen getraind (45 min):

45° leg press 8s
15x125
2x12x150
2x10x175
2x8x200
8x240 PR

leg ext 4s
4x10x50

leg curl 4s
4x10x30

calf raises (zittend) 6s
2x15x70
4x?x80

3 min stokdraaien

Comment:
Leg press ging buiten verwacht heel goed, squatten laten ik nog even zo voor mijn schouder, dus dan maar behelpen met leg press. Leg extensions en curls niet voluit kunnen gaan, want heb me maar met 1 hand vastgehouden, maar toch spieren goed doen werken. Kuiten zijn wat kracht verloren, maar dat heb ik in no time weer :cool:

Nice dat je weer aan het trainen bent .

Nice dat je weer aan het trainen bent .

bedankt jongens, maar echt trainen kan ik het niet noemen, enkel benen en dan nog zonder squat :mad:

Vandaag: 45min:

45° leg press 8s
15x100
15x125
2x12x150
2x10x175
2x8x200

leg ext 3s
3x10x50

leg curl 5s
3x10x30
8x30
10x25

calf raises (zittend) 5s
15x40
15x55
12x70
12x80
10x90

2 min stokdraaien

Normaal straks nog wat buik. Kracht was wel beetje minder dan vorige week, enkel kuiten gingen beter. Ook nog ff 2x15kg MP en 2x25 cable upright row en dan nog 1x7kg MP, bij alles voelde ik nog iets. Kan ondertussen wel een most muscular doen zonder dat ik iets voel, maar het mag wel een keer gedaan zijn met die ontsteking, ik wil van mijn spiergeheugen genieten :D De weegschaal tikt tegenwoordig af op 84kg (3,5 à 4kg minder dan 2 maand geleden, BF ongeveer zelfde, of licht gestegen).

bedankt jongens, maar echt trainen kan ik het niet noemen, enkel benen en dan nog zonder squat :mad:

Vandaag: 45min:

45° leg press 8s
15x100
15x125
2x12x150
2x10x175
2x8x200

leg ext 3s
3x10x50

leg curl 5s
3x10x30
8x30
10x25

calf raises (zittend) 5s
15x40
15x55
12x70
12x80
10x90

2 min stokdraaien

Normaal straks nog wat buik. Kracht was wel beetje minder dan vorige week, enkel kuiten gingen beter. Ook nog ff 2x15kg MP en 2x25 cable upright row en dan nog 1x7kg MP, bij alles voelde ik nog iets. Kan ondertussen wel een most muscular doen zonder dat ik iets voel, maar het mag wel een keer gedaan zijn met die ontsteking, ik wil van mijn spiergeheugen genieten :D De weegschaal tikt tegenwoordig af op 84kg (3,5 à 4kg minder dan 2 maand geleden, BF ongeveer zelfde, of licht gestegen).

belangrijkste is dat je weer aan het trainen bent ;)

DONDERDAG 20/03/08 BENEN - 50 min

45° leg press 10s
2x12x125
2x12x150
2x10x175
2x8x200
6x225
6x250 PR 300kg here I come :cool:

leg curl 5s
5x8x30

calf raises (zittend) 5s
10x55
10x70
10x80
2x10x90

hyperextensions 3s
3x10xBW

3 min stokdraaien

Comment:
Was eigenlijk niet van plan om te trainen en ging normaal cardio doen, maar ik had er zin in, dus benen gaan afbeulen, zaterdag mss ook. Hopelijk heeft die leg press wat carry-over naar mijn squat, maar ik moet het voorlopig daarmee doen.

Laatst bewerkt:
ik ben jaloers onze legpress gaat maar tot 200 ( dus ik moet er maar iemand opzetten ) ter zijner tijd

ik ben jaloers onze legpress gaat maar tot 200 ( dus ik moet er maar iemand opzetten ) ter zijner tijd

Onze is plate loaded, denk dat er 350kg of zo op past, maar we hebben niet zoveel schijven van 25 dus denk 330 of zoiets en dan kan er nog altijd iemand bij, dus voorlopig kan ik me wel redden.

die van ons is jammerlijk zo'n moderne machine , dus ik zal het bij deze oefening voornamelijk in de reps moeten gan zoeken

die van ons is jammerlijk zo'n moderne machine , dus ik zal het bij deze oefening voornamelijk in de reps moeten gan zoeken

ja k*t, bij ons is het gelukkig nog zo een antiek hardcore toestel, is ook samen met leg curl en leg extension enigste machine die ik zowat gebruik.

Nice , een training !

Terug
Naar boven