XXL Nutrition

Cobrastyle - Rhodro's trainingslog

Heb de low bar squat geprobeerd. Ik heb wel gevonden op welk stukje je de bar moet leggen, dat is net onder de bovenkant van de schouder. Maar het lukte me niet mijn handen goed te plaatsen. Mijn polsen staan niet recht op de armen, maar omhoog gedraaid, hoe breed ik de bar ook vastpak. Dit is redelijk pijnlijk en bij de laatste paar reps had ik er ook last van. Wat doe je daar aan?
Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Heb hier zelf ook last van. :p Mij is verteld dat je er weinig aan kunt doen, je zou evt. polsbandjes om kunnen doen. Maar na verloop van tijd zal die pijn wel minder worden hoor. Wel gewoon je handen recht proberen te blijven houden, Zo klem je de stang goed tegen je lichaam aan en dwing je je bovenrug recht te blijven. Mooie workout verder! Gaat goed gast!:D

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------

Sorry voor de irritante lay-out van mn bericht, DBB doet een beetje bijdehand..

• Topic Starter Topic Starter
Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Heb hier zelf ook last van. :p Mij is verteld dat je er weinig aan kunt doen, je zou evt. polsbandjes om kunnen doen. Maar na verloop van tijd zal die pijn wel minder worden hoor. Wel gewoon je handen recht proberen te blijven houden, Zo klem je de stang goed tegen je lichaam aan en dwing je je bovenrug recht te blijven. Mooie workout verder! Gaat goed gast!:D

Bedankt :) Voelt wel ok om eindelijk de gewichten weer iets hoger gedaan te hebben.

Polsen recht houden, pff, ik zal het proberen, maar volgens mij locken men handen gewoon in die positie bij low bar.
Heb jij ook dat doordat de bar lager ligt, je wel wat schuiner gaat staan (wel met rechte rug natuurlijk), om evenwicht te houden? Ik kan echt niet zo rechtop staan als bij high bar squat, want dan val je gewoon achterover!

P.s.: YAY voor 100 reacties, en 6de pagina :lifter:

Goede training weer, probeer wel je fail op die bench te vermijden. Anders zal je toch moeten proberen om kilo's te verhogen i.p.v. 2,5.

Heb jij ook dat doordat de bar lager ligt, je wel wat schuiner gaat staan (wel met rechte rug natuurlijk), om evenwicht te houden? Ik kan echt niet zo rechtop staan als bij high bar squat, want dan val je gewoon achterover!
Is ook niet de bedoeling dat je rechtop blijft. Bij low bar komt je romp idd iets horizontaler maar dit is eigenlijk zelfs goed. Je initieert meer hip-drive( dus meer glute&hamstring wordt gebruikt ) en zo kun je meer gewicht verplaatsen. Wel goed je rug recht blijven houden.

Goede training weer, probeer wel je fail op die bench te vermijden. Anders zal je toch moeten proberen om kilo's te verhogen i.p.v. 2,5.

Als ik de guide volg:
http://forum.bodybuilding.com/showpost.php?p=13263322&postcount=23

Dan staat daar dat als ik 3 trainingen achter elkaar reps fail (ongeveer), dat ik dan moet resetten. Het gewicht dus flink omlaag gooien en langzaam weer omhoog.

Ben je het daar niet mee eens? Met fail bedoel ik niet zozeer dat het mis gaat, maar gewoon dat je op het punt komt dat die bar niet meer omhoog wil, hoe goed ik hem mentaal ook probeer te pushen. Ik heb er verder ook geen pijn aan ofzo hoor.

Anyway, ik ga nu eten en dan naar bed. Goedenacht :)

Laatst bewerkt:
Ja duidelijk. Alleen zou ik zorgen dat je progressie blijft boeken in een vroeg stadium, zoals nu. Probeer anders volgende keer of je met kilo's kan werken, zodat je een fail nu al vermijd.

Ja duidelijk. Alleen zou ik zorgen dat je progressie blijft boeken in een vroeg stadium, zoals nu. Probeer anders volgende keer of je met kilo's kan werken, zodat je een fail nu al vermijd.

Ik heb zojuist 4 schijven van 0.5 kg besteld bij fitness seller. Mijn sportschool wilde ze zelf niet kopen. Dan neem ik ze zelf maar mee. Ik hoop alleen niet dat ze er moeilijk over gaan doen.

Ik heb zojuist 4 schijven van 0.5 kg besteld bij fitness seller. Mijn sportschool wilde ze zelf niet kopen. Dan neem ik ze zelf maar mee. Ik hoop alleen niet dat ze er moeilijk over gaan doen.
Heb ik ook gedaan met 1.25kg schijven. Goede aankoop en mijn gym deed nooit moeilijk, lijkt me ook onwaarschijnlijk dat jouw gym wel moeilijk zou doen.

Kosten trouwens geen klap die dingen, hoeveel was je kwijt aan je schijfjes?

Ze waren 1.10 per stuk, 4.40 dus. Had wel de allergoedkoopste. Er waren wat luxere schijven maar ik denk maar zo, die schijven zijn zo klein, dus als ze wat luxer zijn merk ik er toch niks van. :p

De verzendkosten waren 6.90, daar ontkom je helaas niet aan :p

Top. Goed bezig! Zou niet weten waarom ze moeilijk moeten doen. Als ze niet aan je wensen kunnen voldoen moet je het zelf maar regelen toch:D

Top. Goed bezig! Zou niet weten waarom ze moeilijk moeten doen. Als ze niet aan je wensen kunnen voldoen moet je het zelf maar regelen toch:D
Haha gewoon, omdat die fitness instructeur ook al zo moeilijk ging doen toen ik vroeg of ze ooit 0.5 kg schijven zouden gaan aanschaffen. Hij ging een heel verhaal ophangen dat je lichaam het gewicht verschil toch niet merkt, en dat ie eigenlijk vond dat 1.25 kg schijven al nutteloos waren. Ik moest maar 2,5 kg zwaarder pakken, en dan men trainingsmaatje de rest laten opvangen wat ik niet kon tillen. Right... En dat terwijl hij zelf ook keihard ecto is. Een beetje de ecto's tegenwerken die wel echt buff willen worden he :p

Haha gewoon, omdat die fitness instructeur ook al zo moeilijk ging doen toen ik vroeg of ze ooit 0.5 kg schijven zouden gaan aanschaffen. Hij ging een heel verhaal ophangen dat je lichaam het gewicht verschil toch niet merkt, en dat ie eigenlijk vond dat 1.25 kg schijven al nutteloos waren. Ik moest maar 2,5 kg zwaarder pakken, en dan men trainingsmaatje de rest laten opvangen wat ik niet kon tillen. Right... En dat terwijl hij zelf ook keihard ecto is. Een beetje de ecto's tegenwerken die wel echt buff willen worden he :p

Lekker ventje dan. Vraag hem dan maar om bij elke training MP 5 kg zwaarder te pakken, als je geen 1,25 schijfjes hebt. MAFKEES!:eek:

Heb vandaag noxipro samples mogen ontvangen van Body & Fit. Vanavond maar eens uitproberen, ben benieuwd. Vanavond ga ik 2 arm oefeningen erbij doen.

Dat wordt dus:
Squat
Press
Pendlay
Chinups
Skullcrushers
Dumbbell Curl

Heb er zin in, wordt knallen met die noxipro, als ik de ervaringen mag geloven.

Ook zijn de halterschijven verzonden. Ik verwacht ze dus maandag.

:)

OMG :eek: Die noxipro is gewoon... pro. Ik heb nog nooit een pre workout supplement gebruikt. Maar dit was gewoon insane. Om iets van kwart voor zeven nam ik iets meer dan helft van dat sample zakje. Daarna meteen avondeten. Ik merkte binnen het kwartier al. Een beetje een onrustig gevoel. Daarna naar de gym gefietst, tijdens het fietsen knalde ik al man, jezus.

------------------------------

Gewicht*reps*sets NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo, omdat dat makkelijker is.

Crosstrainer (warming up)
5 min, niveau 8, flink doortrappen.

Low bar squat
30*5
40*3
50*2
67.5*5*3

Mijn squats gingen zo vreselijk snel :eek: Goede form, en ik kon gewoon doorsquatten, terwijl ik normaal toch altijd tussen reps sta te hijgen. Men trainingsmaatje zat helemaal wtf man wat ga jij hard!

Press
20*5
25*5
32.5*5*3

Geen 35 geprobeerd, merk dat 32.5 erg zwaar is dus ik wacht tot mijn 0.5 kg schijven binnen zijn!

Pendlay Rows
30*5
35*3
45*5*3 (PR)

Begin deze nu echt door te krijgen. Denk dat men form nu prima is. Ik hou men benen goed stil tijdens de oefening, rug houd ik goed recht. Bij het tillen eerst schouderbladen naar elkaar, en dan de stang omhoogtrekken. Ik krijg ook lichtelijk dat "spacen" gevoel wat ik ook na zware deadlift en squats heb.

Chin-ups
bw*10
bw*5 (Denk toch iets te kort gewacht tussen de 2 sets in :o)

Skullcrushers
15
*12*2

Waren erg easy!

Dumbbell curl (alternating)
8
*12*2

De allerlaatste rep kon ik er nog net goed uitpersen. Voelde echt lekker, die pomp met noxipro.

Roeimachine (cooling down)
3 min, niveau 1, lekker rustig, nog 500 meter gehaald

Totale tijd: 70 minuten ongeveer.

--------------------------------

Echt dikke supertraining. Qua gevoel en snelheid was dit echt men beste training ooit, en dat komt echt door die noxipro. Wat een gevoel zeg. Maandag de rest van het zakje even opmaken en dan maar eens beslissen of ik zo'n potje koop. Ze zijn maar 24.50 euro en dan zou ik er 4 maanden mee kunnen doen.

Deze ga ik ook volgen. :D

Leuk idee om je gewicht in tabel te gieten. Ga hier ook eens naar kijken. :D
Ik weeg me elke woensdag ochtend. (Woensdag 2 februari begonnen met loggen.)

Vanochtend zijn de schijven aangekomen.

Voor de grap (serieus!) heb ik ze op mijn keukenweegschaal gelegd om te kijken of ze wel echt 500 gram wegen. Ze wegen allen ongeveer 600 gram :p

Dus ik heb er 2 uitgezocht die samen 1,25 kg zijn, kan nu dus stapjes van 1,25 maken i.p.v. 2,50 :)

Mooi. Succes!

Training van vanavond, heb de noxipro sample op gemaakt:

Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo voor het gemak.

Roeimachine (warming up)
5 min

Squat
30*5
40*3
50*2
70*5*3

Weer lowbar squat. Begin nu een beetje het idee te krijgen dat je low bar inderdaad zwaarder kan doen dan high bar. Ik zit nu zeer dicht bij mijn PR (72.5 met crappy techniek). :)

Bench Press
30*5
40*3
51,25*5*3 (PR)

Gewichten van de opwarmsetjes een beetje door elkaar gehaald, was te enthousiast denk ik :p

Deadlift
50*5
70*2
90*5*1 (PR)

**** yeah, pr :)

Dips
bw*12*2

Misschien maar eens een keer wat gewicht aan hangen...

Decline situp
bw+15*12*2

Heb bij het 2de setje een verhoging onder de bank gezet, zodat ie nog wat meer decline was. Was een stuk zwaarder.

Crosstrainer (cooling down)
3 min, niveau 8.

Totale tijd: 75 minuten.

----------------------------------
Ik ga misschien morgen noxipro bestellen, als ik het koop dan zal ik het maar 2 keer in de week gebruiken, maandag en vrijdags, om gewenning te voorkomen.

Mooie training, die noxipro is overigens niet nodig he?

Weet niet of het verstandig is om nu al oppepmiddelen te gebruiken, mijn inziens.

Terug
Naar boven