MuscleMeat

Cobrastyle - Rhodro's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Jullie hebben natuurlijk gelijk dus heb ik er maar van afgezien.

Anyway, heb geen zin in zeuren maar ik heb mijn linkerarm vertrokken met de trein deur pas geleden. Nu rolt die spier/pees whatever telkens over het gewricht heen, zodat je door de klap telkens alle kracht in je arm verliest. Ik hoop dat het snel weer aansterkt heb geen zin in gek*t nu en wil vanavond gewoon een volle training draaien...

Het positieve is dan wel weer dat ik heel snel de 64 kg nader, terwijl dat eigenlijk mijn einddoel deze maand was :) Vanochtend 63.7 kg!

Training van vanavond:

Gewicht*reps*sets NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo, omdat dat makkelijker is.

Crosstrainer (warming up)
5 min, niveau 9.

Low bar squat
30*5
40*3
50*2
72.5*5*3

Mijn oude pr in ieder geval weer behaald.

Press
20*5
25*5
30*5*3

Wegens dat domme gedoe met men arm 30 gedaan, deed wel pijn, maar men de spier/pees is niet meer omgerold.

Pendlay Rows
30*5
37.5*3
47.5*5*3 (PR)

Moest met dit gewicht net iets cheaten, was eigenlijk al totaal uitgeput van de squats en presses. Denk dat ik dus volgende keer 46.25 doe, daar heb ik die schijfjes voor gekocht :)

Chin-ups
bw*10
bw*7

Men armen in positie hangen was redelijk pijnlijk, maar de oefening zelf ging prima :)

Crosstrainer (cooling down)
3 min, niveau 10.

Totale tijd: 60 minuten ongeveer.

---
Mijn arm voelt nu redelijk goed, dus denk dat hij snel weer aangesterkt is.

Je kan toch net zo goed elke keer die 2 kg er gewoon bij tellen. Ga je met kleine schijfjes werken, moet je ook precies zijn met bijhouden. Maar goed de squat is weer op peil en de rest komt vanzelf!

Dat is waar, heb het eigenlijk gewoon een keer zo gedaan en verder niet meer over nagedacht. Zal de volgende trainingen wel gewoon het goede gewicht neerzetten, leest voor jullie natuurlijk makkelijker :)

De squat was prima, wel uitputtend, maar ik heb nu wel minder het gevoel dat ik begraven ga worden onder het gewicht, wat ik dus wel had bij de high bar squat rond dit gewicht.

Ik geloof dat deze gewichten wel redelijk zijn voor iemand met mijn gewicht en ~3 maanden trainingsniveau.

Zeg ook niet dat het slecht gaat. Zeker niet zelfs! Geen rede tot negativiteit :)

Zo bedoelde ik het ook niet, maar achteraf lijkt het misschien wel zo :p Meer een verzekering voor mezelf denk ik.

Maar nu snel naar bed, die spieren moeten weer een paar uurtjes aangroeien :)

Dacht dat mijn arm goed aangesterkt was. Helaas...

Roeimachine
(warming up)
5 min

Squat
32*5
47*3
62*2
74,5*5*3

Bench Press
22*5
32*3
42*2
42*5*3
Met de 52 kilo merkte ik meteen dat het niet goed was, daarom werksets gedaan met 42. Was daarna men motivatie en energie gewoon kwijt...

Deadlift
52*5
72*2
82*5*1

Dips (met 2 bankjes)
bw*12*2

Skullcrushers
-
Dumbbell curl
(alternating)
-
Heb de extra arm oefeningen maar gelaten, men arm voelde echt niet goed.

3 min, niveau 9.

Training van vanavond:

Platte schoenen gepakt ipv mijn normale running schoenen. Schijnt beter te zijn voor de squat.

Crosstrainer (warming up)
5 min, niveau 9.

Low bar squat
32*5
47*3
62*2
77*5*3 (PR)

Press
22*5
27*5
32*5*3

Arm is nog steeds geïrriteerd.

Pendlay Rows
32*5
39.5*3
47*5*3

Chin-ups
bw*8
bw*7

Decline situp
bw+15*12
bw*15

Zonder gewicht kan ik dieper situps doen, en ze voelen ook wat meer brandend aan. Misschien een tijdje wat hoger in reps en gewoon bw.

3 min, niveau 8.

Training van gisteravond. Mijn arm voelde beter, dus meteen weer een goede training gedraaid.

Roeimachine
(warming up)
5 min

Squat
32*5
47*3
62*2
77*5*3

Bench Press
12*522*5
32*3
42*2
53,25*5*3

Deadlift
52*5
72*2
92*5*1
De laatste rep was helaas niet netjes genoeg door het zware gewicht. Heb een beetje het idee dat de zware squats mijn deadlift beïnvloed.

Dips
bw+4*12
bw+4*11

3 min

Training van gisteravond. Mijn arm voelde beter, dus meteen weer een goede training gedraaid.

Roeimachine
(warming up)
5 min

Squat
32*5
47*3
62*2
77*5*3

Bench Press
12*522*5
32*3
42*2
53,25*5*3

Deadlift
52*5
72*2
92*5*1
De laatste rep was helaas niet netjes genoeg door het zware gewicht. Heb een beetje het idee dat de zware squats mijn deadlift beïnvloed.

Dips
bw+4*12
bw+4*11

3 min

Nette training. :thumbs:
En de squats kunnen inderdaad wel je deadlift beïnvloeden. Daarom staat in het schema de benchpress er nog tussen. Zo heb je wat langer tijd om te herstellen. Je kan eventueel voor je werkset van de deadlift een minuutje of 2 langer pauze nemen.

Ze zullen je deadlift inderdaad beinvloeden, alleen maar positief. Je bent warm van de squat dus is er weinig warminup nodig. Dus pak je je deadlift altijd beter.

Training deze ochtend

Crosstrainer
(warming up)
5 min, niveau 9.

Low bar squat
32*5
47*3
62*2
79.5*5*3 (PR)

Het laatste setje ging verbazingwekkend snel, misschien komt het omdat ik een keer 's ochtends train :p

Press
12*5
22*5
27*5
33.25*5*3

Ging ook veel sneller dan normaal :eek:

Pendlay Rows
32*5
39.5*3
48.25*5*3

Ik vind pendlay echt een saaie oefening, maarja...

Chin-ups
bw*10
bw*7

Heb deze aan de cable cross balken gedaan, daar zit zo'n scherpe rand aan en nu heb ik een bloeduitstorting aan men hand, manly :D

Skullcrushers
19.5*11
19.5
*9

Doorgaan met dit gewicht tot ik 12*2 kan.

Dumbbell curl (alternating)
10
*12*2

3 min, niveau 8.

Totaal iets van 80 minuten.

Vanavond toch even 3 pr-tjes gehaald

Crosstrainer
(warming up)
5 min

Low bar squat
32*5
47*3
62*2
82*5*3 (PR)

Bench Press
12*5
22*5
32*3
42*2
54,5*5*3 (PR)

Deadlift
52*5
72*2
97*5*1 (PR)

Men deadlifts met dit gewicht waren niet echt netjes, beetje gecheat, toch wel een pr.

Dips (bankjes)
bw+10*12
bw+15*12

Decline situp
bw*15*2

cooling down
op de fiets naar huis :D

Anyway, mijn trainingsmaatje en ik gaan waarschijnlijk volgende week een weekje rust nemen. We zijn dan al 11 volle weken bezig met rippetoe, en daarvoor hebben we ong 2 weken full body gedaan en 3 weken split. We beginnen nu telkens van die pijntjes te krijgen, het lijkt ons dus een goed idee om het een weekje rustig aan te doen.

Een weekje rust kan geen kwaad. Alleen zou ik dit pas doen als je vastloopt met het schema en geen PR's meer scoort.

Vanavond toch even 3 pr-tjes gehaald

Crosstrainer
(warming up)
5 min

Low bar squat
32*5
47*3
62*2
82*5*3 (PR)

Bench Press
12*5
22*5
32*3
42*2
54,5*5*3 (PR)

Deadlift
52*5
72*2
97*5*1 (PR)

Men deadlifts met dit gewicht waren niet echt netjes, beetje gecheat, toch wel een pr.

Dips (bankjes)
bw+10*12
bw+15*12

Decline situp
bw*15*2

cooling down
op de fiets naar huis :D

Anyway, mijn trainingsmaatje en ik gaan waarschijnlijk volgende week een weekje rust nemen. We zijn dan al 11 volle weken bezig met rippetoe, en daarvoor hebben we ong 2 weken full body gedaan en 3 weken split. We beginnen nu telkens van die pijntjes te krijgen, het lijkt ons dus een goed idee om het een weekje rustig aan te doen.

Zeer nette squat en deadlift. :D. Je gaat zeer goed moet ik zeggen. Doe zo verder :thumbs:

Zeer nette squat en deadlift. :D. Je gaat zeer goed moet ik zeggen. Doe zo verder :thumbs:

Heb even een weekje niet gesport.

Vandaag weer de eerste training.

Roeien (warming up)
5 min

Low bar squat
32*5
47*3
62*2
82*5*2
Na men 2de setje kwam zo'n fitness coach zeggen dat ik het niet goed deed. Ik had zelf al wel gevoeld dat mijn squat niet echt netjes was qua rug. Het is wel dezelfde coach die zei dat mijn 0.5 kilo schijven geen nut hebben, en hij weet het verschil tussen low en high bar squat niet, dus ik mag zijn advies met een korreltje zout nemen. Toch had die me wel van men stuk af gebracht, heb toen dus een setje high bar squats gedaan met 72 kilo. Ik had dat setje high bar squat wel veel netter uitgevoerd dan de low bar squat. Ik weet nu dus niet echt waar ik mee verder moet gaan. Ik neig er toch naar om terug naar high bar squat te gaan, omdat ik weet dat ik die netter kan uitvoeren.

Press
12*5
22*5
27*5
33.25*5*3

Pendlay Rows
32*5
39.5*3
48.25*5*1
De explosiviteit die je moet hebben met pendlay was er echt niet: explosief omhoog en sloom omlaag, maar ik deed eerder het tegenovergestelde, dus heb ik er 5 kilo vanaf gehaald, en toen ging het redelijk. Ben nog niet tevreden though.
43.25*5*2

Chin-ups
bw*8
bw*7

Cooling down
Fietsen naar huis :cool:

Als je is wat filmt van de squat kunnen mensen er wat over roepen. Als die coach al niet snapt dat elke training met een kilo verhogen nog steeds sterker worden is dan zou ik er ook maar niet te veel van aannemen.

Als je is wat filmt van de squat kunnen mensen er wat over roepen. Als die coach al niet snapt dat elke training met een kilo verhogen nog steeds sterker worden is dan zou ik er ook maar niet te veel van aannemen.

Tja, ik doe wel de ouwe vertrouwde high bar tot ik die filmpjes gemaakt heb.

Vandaag was een redelijke training. Heb wel iets van een uur gepraat met verschillende mensen, de een kwam me vertellen dat ik het fout deed, de ander kwam me vertellen dat ik het goed deed. Ze bedoelen het allemaal goed, maar ik neem het allemaal met een korreltje zout, want zelf doet bijna niemand daar squat of deadlift.

High bar squat
32*5
47*3
62*2
74.5*5*3
Ik weet zeker dat ik deze met heel goede techniek heb gedaan, dus daar was ik blij mee.

Bench Press
12*5
22*5
32*3
42*2
54,5*5*3
Mijn pr geëvenaard en ook nog eens met lekkere snelheid.

Deadlift
52*5
72*2
92*5*1

Was uiteindelijk niet helemaal tevreden. Ik zet mezelf goed neer voordat ik de oefening doe, ik sta dan 100% goed, alleen net dat momentje waarop ik begin te trekken buig ik mijn rug miniem. Het is maar zo'n minimaal foutje, maar het irriteert me wel, en als ik het 100% goed probeer te doen, is het ook ineens veel zwaarder...
Mijn trainingsmaatje daarentegen zei dat ik het wel de hele tijd goed doe.

Dips
bw*12*2

Skullcrushers
19.5*9
19.5
*6 (ik was kapot :p)

Dumbbell curl (alternating)
10
*12*2

------------------
Op zich een prima training, alleen dat kleine puntje op de deadlift irriteert me. Ook dat iedereen kwam praten is niet optimaal, heb zo toch een uur langer erover gedaan.

Zo, nu eerst ff men rijst met kip/noten/ananas opeten :D

Toch goede training. Zou je zeker niet te veel laten beïnvloeden door alles om je heen. Filmpjes doen wonderen om ook voor jezelf te kijken of je het goed doet.

Terug
Naar boven