MuscleMeat

Cobrastyle - Rhodro's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Training van maandagavond

Crosstrainer
(warming up)
5 min

High bar squat
32*5
47*3
62*2
75.75*5*3
pr voor de high bar, vind deze gewichten wel bizar zwaar.

Press
12*5
22*5
27*5
34.5*5*3

Pendlay Rows
32*5
43.25*5*3

Men trainingsmaatje en ik vinden dit allebei geen leuke oefening, we kijken er eigenlijk altijd tegen op om hem te doen. Misschien maar op zoek naar een alternatief.

Chin-ups
bw*10
bw*8

Decline situp
bw*15*2
Cooling down
Fietsen naar huis.

----------------------------
Op zich een prima training, maar ik merkte na de chin ups dat ik men arm weer geblesseerd had. Heb sindsdien constant een redelijk erge pijn in mijn elleboog. Ik ben geen mietje, maar ik word er wel behoorlijk chagerijnig van aangezien ik er niet van in slaap kan komen...

Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat men men training.

Probleem: ik krijg telkens kleine blessures, die niet gewoon spierpijn zijn. Het houdt meestal enkele dagen tot 2 weken aan. Ik wordt er erg chagerijnig van en het werkt mijn training tegen.

Dingen die het niet zijn:

• Eten: ik eet 3100 cals per dag. 30% eiwit, 43% carbs, 27% vetten. 2 stuks fruit per dag, altijd groente bij het avond eten. Mijn voeding is dus prima.

• Hoeveelheid slaap: Ik slaap gemiddeld 8.5 uur per dag.
Mogelijke oorzaken die ik zelf kan verzinnen zijn misschien dat ik onregelmatig naar bed ga, de ene keer is het half twaalf, de andere keer 1 uur. Maar gemiddeld slaap ik dus wel 8,5 uur. Of misschien pak ik gewoon te zware gewichten icm een redelijk zwaar schema als rippetoe?

Nou het schema is zo zwaar als je het zelf maakt. Meer gewicht wordt het dus zwaarder. Je slaapt echt erg veel. Dit red ik maar zelden dus qua herstel zit het wel goed. Tijd voor een rustperiode een idee?

Ja ik had dus net al een weekje rust genomen, 3 trainingsdagen dus overgeslagen. Misschien ben ik te hard weer begonnen meteen na een rustperiode?

Dat lijkt me niet. Lastig verhaal dan. Oefeningen laten beoordelen door ervaren mensen?

Tja, ik weet niet wie ik daarin kan vertrouwen. In mijn sportschool zitten allemaal zelfbenoemde experts die ik niet vertrouw.
Een fysiotherapeut is toch typisch iemand die hier alles vanaf weet?

De training van vanavond wordt niks. De pijn is sinds maandag avond alleen maar toegenomen. Krijg een sterk signaal van men lichaam dat dat niet goed zit.

dan wordt waarschijnlijk een bezoekje aan de dokter/fysio!

Ben net terug van de dokter.

Blijkt dat het inderdaad een spierscheurtje is. Als het goed voelt kan ik meteen weer trainen, maar wel met minder gewicht, en als het dan goed gaat, mag ik de volgende training weer volle bak.

Hij zei alleen wel over dat ik vaak last heb van kleine blessures, dat hoeft niet te komen door dat ik de oefeningen verkeerd zou doen. Hij zei dat het kwam doordat ik vaak met erg zware gewichten train, telkens op het topje van wat je kan, en dat je dan vaak of net wel of net geen blessure krijgt.

Hij raadde dus aan wat hier op het forum ook vaak geroepen wordt: afwisseling qua schema, oefeningen, reps, gewicht etc.

Wat lijkt jullie het beste? Zal ik een terug gaan naar 85% van de gewichten ofzo en dan weer opbouwen met mijn huidige rippetoe schema? (pendlay switch ik wss wel voor iets anders) Of zal ik een ander schema gaan volgen, iets nieuws doen?

Goed dat je langs bent geweest dan weet je in ieder geval wat het is! Alleen zit je nog lang niet op het topje van wat je kan, dus dan klopt niet helemaal. Gewoon doorgaan met het schema en dan die pendlay vervangen voor DB rows ( 3 x 5 ). Om weer opnieuw op te bouwen zou 90% geen probleem moeten zijn.

Ja hij bedoelt natuurlijk niet het topje van wat ik ooit natuurlijk kan bereiken he, maar waar mijn spieren huidig naar in staat zijn om te doen. En het rippetoe programma zit doelbewust telkens tegen die grens aan door verhoging elke training.

Ik zag dat body&fit mijn creatine weer in de aanbieding heeft, dat komt mooi uit want mijn huidige potje is bijna leeg :cool: Moet ook zo weer nieuwe whey bestellen, mijn 5 kilo emmer is ook bijna op.

Mijn gewicht gaat de laatste tijd maar tergend langzaam omhoog. Denk dat ik enorm blij mag zijn als ik deze maand 64.4 kilo haal, maarja dat zal wel komen door mijn weekje rust plus blessure gedoe.

Eten, eten en nog is eten wil ook wel is wonderen doen. :)
Maar snap inderdaad wat je bedoeld. Alleen is er met je lichaam nog genoeg mogelijk.

Roeien (warming up)
5 min

High bar squat
32*5
47*3
57*2
67*5*3

Bench Press
12*5
17*3
22*2
27*5*3

Deadlift
52*5
67*2
82
*5

Dips (bankjes)
bw*12*2

Decline situp
bw*15*2

Cooling down
5 min crosstrainer niv. 9

----
Zoals gezegd alles 90%, maar arm oefening 50%. Was toch een zware training en men spieren zijn nu op.

Was dat niet te weinig die 27 kilo op de bank?

Was dat niet te weinig die 27 kilo op de bank?
Het was weinig maar moest van de dokter. Volgende keer is het weer gewoon op gewicht.

Training van vanavond:

Roeien (warming up)
5 min

High bar squat
32*5
47*3
57*2
68.25*5*3
Weer iets hoger dan de vorige keer :)

Standing Press
12*5
22*5
27*5
32*5*3

Ook 90% om niet weer meteen mijn aanhechting te scheuren ;)

One arm dumbbell rows
10*5
14*5
16*5
18*5
20*5

Deze voor het eerst gedaan. Heb de gewichten telkens verhoogd om een beetje een feeling te krijgen. Volgende keer doe ik 18*5*3, ik had het idee dat 20 net iets te hoog was om helemaal netjes te doen. Mijn rechter kant is hiermee ook iets zwakker had ik het idee.

Chin-ups
bw*8*2

Cooling down
Crosstrainer, 3min. Men benen waren echt weer op van de squats :rolleyes:

Ik vond het een lekkere training. Ben door niemand lastig gevallen, het was lekker rustig dus we konden snel doortrainen. Heb nu weer een beetje "normale" spierpijn van die nieuwe dumbbell rows. Heb ook net weer de nieuwe whey en creatine binnen. Ik zat al 3 dagen zonder whey :p

Morgen komt ook mijn bestelde vetpercentage meter aan, dus dan kan ik dat ook weer eens meten. Ben benieuwd.

Het gaat weer de goede kant op :D zsm naar de 65 kilo :)

Laatst bewerkt:
Ja ok als de dokter het voorschrijft misschien maar beter dan. Nette training weer.

Lekker bezig zie ik, beter dat je zo weer volle bak kan gaan :) vind het zelf echt klote als ik mezelf niet voor 110% kan geven :P

Lekker bezig zie ik, beter dat je zo weer volle bak kan gaan :) vind het zelf echt klote als ik mezelf niet voor 110% kan geven :P

Ja, dat vind ik ook!

Training van vanochtend:

Crosstrainer warming up
5 min

High bar squat
32*5
47*3
57*2
69.5*5*3

Bench Press
12*5
22*5
32*3
42*2
49.5*5*3

Deadlift
52*5
67*2
84.5*5

Ik heb de deadlifts deze keer goed gedaan voor mijn gevoel. Ik heb heel goed gelet op dat moment vlak voordat je hem optilt, dat je niet iets holt met de rug.

Dips
bw*8*2

Skullcrushers
17*12*2

Dumbbell curl (alternating)
8
*12*2

Crosstrainer cooling down
3 min

---------------------------------

Ik heb zonet ook mijn vetpercentage opgemeten: 7.5% :D Ik zet dus echt nauwelijks vet aan. Het komt denk ik grotendeels door mijn genen, ik ben een echte ectomorph, ik zet maar heel moeilijk vet aan. Maar het telt natuurlijk ook mee dat ik me ook echt strak aan mijn voedingsschema houd. Als ik zo doorga rond de 7-8% ga ik denk ik niet cutten voor de zomer hoor. Onder de 7% gaan, wat brengt dat eigenlijk op?

Tot nu toe ben ik erg blij met wat krachttraining mij heeft gebracht. Sinds ik begonnen ben ben ik ongeveer 13,5 kilo aangekomen.

Als ik begonnen ben met 7.5% vet (ik weet dat niet precies, maar ik ben altijd super mager geweest) dan ben ik van 47,18 VVM naar 59,69 VVM gegaan, dat is ~12,5 kilo VVM erbij :D met maar 1 kilo vet dus. In het achterhoofd houdend dat ik result! creatine gebruik.

Vooral mijn benen zijn echt sterk gegroeid. Ik heb O-benen, maar omdat mijn benen nu een stuk groter zijn ziet dat er veel minder lelijk uit. Helaas is mijn rechter sleutelbeen nog steeds scheef :p, dus helaas ziet mijn bovenlichaam er wat minder mooi uit. Maar daar heb ik onderhand wel mee leren leven.

Ik hoop in de toekomst mijn lichaam nog veel sterker / groter te maken, vooral mijn bovenlichaam, ik vind dat mijn borst redelijk achterloopt op de rest.

Zodra ik de 65 kg bereik zal ik weer eens foto's gaan posten.

----
Edit: En natuurlijk allen bedankt voor het reageren in dit topic, jullie tips helpen echt :)

Laatst bewerkt:
Heb dinsdag niet getrained omdat ik ziek was geworden van het weekend, verkouden. Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken, maar een van de hoogtepunten is dat ik drie keer een bloedneus kreeg door overbelasting van de neus :o

Ik wilde pas weer posten als ik een training te posten had. Ik heb vandaag thuis getrained want ik voel me nog steeds niet top. Ik heb dumbbells en daar kon ik redelijk mee trainen:

Dumbbell Front Squat
bw*8
24*8*2
32*8
36*8

Ik weet eigenlijk niet eens of ik het een front squat mag noemen :o Ik liet de gewichten op de voorkant van men schouders rustten. 36kg is het max wat ik kan laden de dumbbells, maar ik vond het al redelijk zwaar!

Dumbbell Standing Press
12*5*2
24*3
28*5
28*4

Ik wilde 28*5*3 doen maar dat faalde, is veel zwaarder als met barbell. Bij de derde set kon ik de dumbbells al niet meer omhoog krijgen.

One arm dumbbell rows
10*5
14*5
16*2
18*5*3

Sit-ups
bw*15*2

Ik had niets om chins mee te doen :<

Ik vond het een redelijke training, ben nog steeds niet top in orde, en heb thuis maar beperkt materiaal.

Sterkte. En toch getraind ondanks je toestand is top.

Ik zou het even rustig aan doen, pas als alles goed voelt weer gaan verhogen. En gezien je nauwelijks omhoog gaat in vetpercentage en het gainen ook niet zo snel gaat, kun je wel iets meer eten straks :)

Spiermassa onderhouden vraagt ook energie en hoe meer massa je gaint, hoe meer je moet onderhouden, dus logischerwijs gaat je onderhoud ook omhoog!

Thanks mensen.

Ik moet nog even aankijken hoe het gaat met mijn gewicht, aangezien ik de laatste tijd niet zoveel heb getrained / kunnen trainen. Het gaat nog steeds omhoog, langzaam maar zeker.

Ik heb vandaag weer voor het eerst geskate (met skates, niet skateboard). Man man, het leek net alsof ik weer voor het eerst erop stond, en ik had na 5 min al loeipijn in men rug en heupen :o Toch nog 45 minuutjes doorgebeten :p

Ben van plan af en toe te gaan skaten als ik zin heb, tussen de trainingen door, gewoon omdat ik het leuk vind, en dan laat ik men spieren ook eens iets anders doen.

Terug
Naar boven