Wow, wat is dit topic uit de hand gelopen. Zeker de laatste 24uur.
Van gewoon een vraag of er nog mensen zijn die het erg vinden dat er zoveel mensen commentaar hebben op een levensstijl. Naar de ene uithaal na de andere.
Ik begrijp goed dat er mensen zijn die zichzelf dedicated voelen aan hun schema. En ik begrijp ook dat andere dit grote onzin vinden.
Zelf train en ik ik meestal ook gewoon hoe het me uitkomt. Probeer ik behoorlijk op te letten met wat ik eet, en probeer ik toch 3x per week te sporten. De keren dat ik dan ga, geef ik me ook 110%.
Maar af en toe (nu onder andere) zet ik me eens in om een 12 of 16 weken schema te volgen. Dat probeer ik dan ook volledig tot in de puntjes te volgen. Zowel qua eten, macro's, trainingstijden en trainingshoeveelheden. Of dat nu nuttig is, en veel meer af doen dan gewoon je ding doen... wat maakt het uit. Als ik me daar goed bij voel...
Anderzijds, op de commentaar van andere, vind ik het een enorm groot verschil wie je met 'andere' bedoelt. Als je inderdaad iedere 5min een selfie maakt als je aan het flexen bent, of een shake drinkt en op facebook post is dit heel wat anders dan mensen in je daaglijkse omgeving die zien hoe vaak je sport, en wat je juist eet, zonder dat je daar echt te koop mee loopt. Mijn mening van ladybug is dat ze zich vooral wat stoorde aan het 2de. Ouders, partner, dichte vrienden die commentaar geven als je wat clean eet of wat vaak traint en andere dingen daarvoor laat vallen.
En of we hier nu topsporters zijn of niet (waarschijnlijk niet... ik in ieder geval zeker niet) zijn we hier toch allemaal op dit forum omdat we dezelfde interesse hebben. Iedereen met andere doelen of middelen, maar dat bepaalt toch iedereen zelf. Aan jou de keuze welk advies je volgt en welk niet.