Fitness Seller

Contest Log Contestlog Coolbuilder, from flabs to abs

• Topic Starter Topic Starter
Ja man. Maar dan bedoel ik 5% in gym goer termen. Wat veel als 5% zien komt nog als 8-10% te voorschijn als ze een dexa scan doen. Ik wil er iig nog 3-4% af.

8 juli ga ik 1 weekje op vakantie en dan wil ik een buffertje hebben. Stel ik ben dan 5% en eet elke dag 1.000 boven mn behoefte. Dan kom ik terug op procentje hoger maar ik betwijfel of dat gebeuren gaat want ik zorg dat ik de week voor vakantie goed depleted ben.

Nog een foto van gisteren:
Screenshot_20170611-125952.png

Damn waarom doe ik nog mee, ik kom zeker 10kg massa tekort:P. Staat er goed bij man.

Ja man. Maar dan bedoel ik 5% in gym goer termen. Wat veel als 5% zien komt nog als 8-10% te voorschijn als ze een dexa scan doen. Ik wil er iig nog 3-4% af.

8 juli ga ik 1 weekje op vakantie en dan wil ik een buffertje hebben. Stel ik ben dan 5% en eet elke dag 1.000 boven mn behoefte. Dan kom ik terug op procentje hoger maar ik betwijfel of dat gebeuren gaat want ik zorg dat ik de week voor vakantie goed depleted ben.

Nog een foto van gisteren:
Screenshot_20170611-125952.png
Godver wat een shape!:bow:

@flexx123 ik lever denk ook gewoon geen foto's in..

Zit nu al op 4700 kcal:D Vond dat ik wel een flinke high carb dag verdiend had.

Plan voor deze week is:
Dinsdag: chest / 3500 kcal
Woensdag: rug /3500 kcal
Donderdag: Rust /2400 kcal -300 cardio=2100
Vrijdag: shouders /3000 kcal
Zaterdag: 2400 -300 =2100kcal
Zondag: 3000 -300=2700kcal

Schat mezelf nu 8-9%. Gewicht heb ik nog niet op gelet maar ik hoop op 90-91kg minimaal.

Net ook legday gehad. Ging super:

Squat
15x50
12x90
12x110
10x130
8x140

Leg extensions
12x40
12x50
12x55
12x60

Leg press
15x110
15x150
15x170
15x190

Leg curls
15x50
12x70
10x90
10x90

Glute machine
4 sets, 15 reps 50kg

Donkey machine calf raises( heet zo dacht ik)

15x40kg
15x40kg
12x50kg
12x50kg

Bicep curls( ik train biceps pas woensdag weer bij rug dus die kon er vandaag wel bij:D)

15x6
15x14
10x20
8x24
8x26
8x28

Ben vooral blij dat ik weer beetje gewicht kan squatten. Dacht veel kracht kwijt te zijn maar dagje 5k cals fixed dat dus zo ineens:p

Verder heb ik nu tentamens op de Han. Studeren is best moeilijk op de low dagen...dus probeer zoveel mogelijk a.s. woensdag en vrijdag ochtend te leren voor tentamen van vrijdag. Als ik zie dat ik het niet red dan schroef ik de kcal van donderdag wat op:o

Netjes, je eet aardig wat en staat nu al zo droog, doe je goed! Ik zit al > 7 weken op 2600 kcal per dag en heb nog steeds geen abs.

Netjes, je eet aardig wat en staat nu al zo droog, doe je goed! Ik zit al > 7 weken op 2600 kcal per dag en heb nog steeds geen abs.
Dankje man. Nu eet ik wel aardig wat maar de eerste 4 weken at ik ontzettend vaak 2200 tot 2700 kcal.
Wat ik gemerkt heb bij de afgelopen 3 keer cutten(2 keer vorig jaar en 1 competitie) is dat ik altijd een goede rebound krijg na langdurig in zo´n katabole staat te zijn.
Nu ben ik dan wel niet zo laag als 1.800 kcal gegaan, maar toch.
Daarom eet ik nu meer dagen op onderhoud om van deze rebound te profiteren.
Eind deze week ben ik daarmee alweer 3 weken bezig en ga ik dus weer terug naar lagere getallen.

Tot aan de vakantie zijn er 20 dagen.
Deze 20 dagen zal ik dan weer meer tussen de 2200 en 2700 kcal eten zodat ik op vakantie wellicht een lichte rebound kan ervaren.
---------------------------------------------------------------------------
7 weken op 2.600 is wel netjes dat je dat kan volhouden.
Maar als je naar het vetpercentage kijkt, dan ben je wel veel gezakt in 7 weken?

Ik merk zelf namelijk dat als ik bulk naar 14-15% of hoger dat ik hardnekkig buikvet krijg.
Net alsof de de distributie van vet relatief meer naar de buik gaat.

In welke mate dat idee komt doordat ik nu breder ben en dus de illusie er is dat ik relatief droger in m'n upperbody ben dan specifiek m'n core, ik schat het laag in.
Maar denk echt dat de vet distributie relatief meer gaat zijn op de buik naarmate je hoger gaat in bodyfat.
Kijk maar eens naar de mannen met dikke "bierbuiken". Ze mogen dan wel weinig spier hebben maar er zit toch echt relatief meer vet op hun buik.

Daarom is het voor goede consistente progressie belangrijk om niet te hoog te gaan in lichaamsvet. Ik mag dan wel weer als een aansteller klinken:p Maar ik merk het

Dankje man. Nu eet ik wel aardig wat maar de eerste 4 weken at ik ontzettend vaak 2200 tot 2700 kcal.
Wat ik gemerkt heb bij de afgelopen 3 keer cutten(2 keer vorig jaar en 1 competitie) is dat ik altijd een goede rebound krijg na langdurig in zo´n katabole staat te zijn.
Nu ben ik dan wel niet zo laag als 1.800 kcal gegaan, maar toch.
Daarom eet ik nu meer dagen op onderhoud om van deze rebound te profiteren.
Eind deze week ben ik daarmee alweer 3 weken bezig en ga ik dus weer terug naar lagere getallen.

Tot aan de vakantie zijn er 20 dagen.
Deze 20 dagen zal ik dan weer meer tussen de 2200 en 2700 kcal eten zodat ik op vakantie wellicht een lichte rebound kan ervaren.
---------------------------------------------------------------------------
7 weken op 2.600 is wel netjes dat je dat kan volhouden.
Maar als je naar het vetpercentage kijkt, dan ben je wel veel gezakt in 7 weken?

Ik merk zelf namelijk dat als ik bulk naar 14-15% of hoger dat ik hardnekkig buikvet krijg.
Net alsof de de distributie van vet relatief meer naar de buik gaat.

In welke mate dat idee komt doordat ik nu breder ben en dus de illusie er is dat ik relatief droger in m'n upperbody ben dan specifiek m'n core, ik schat het laag in.
Maar denk echt dat de vet distributie relatief meer gaat zijn op de buik naarmate je hoger gaat in bodyfat.
Kijk maar eens naar de mannen met dikke "bierbuiken". Ze mogen dan wel weinig spier hebben maar er zit toch echt relatief meer vet op hun buik.

Daarom is het voor goede consistente progressie belangrijk om niet te hoog te gaan in lichaamsvet. Ik mag dan wel weer als een aansteller klinken:p Maar ik merk het
Tnx voor de uitgebreide reactie. Eind april stond ik volgens huidplooimeting op 13%, maar het oogde veel hoger. Vetpercentage zakt maar langzaam, terwijl de kilo's eraf vliegen. Ik merk ook dat de buik hardnekkig is. In het verleden heb ik veel hardgelopen, en zelfs toen ik superdroog was had ik geen harde sixpack, gewoon geen aanleg voor denk ik. Als ik weer ga bulken wil ik dit redelijk clean en niet te extreem doen, zodat m'n vetpercentage niet te hoog wordt; het liefst niet boven de 10%, maar dat zal wel lastig worden.

Tnx voor de uitgebreide reactie. Eind april stond ik volgens huidplooimeting op 13%, maar het oogde veel hoger. Vetpercentage zakt maar langzaam, terwijl de kilo's eraf vliegen. Ik merk ook dat de buik hardnekkig is. In het verleden heb ik veel hardgelopen, en zelfs toen ik superdroog was had ik geen harde sixpack, gewoon geen aanleg voor denk ik. Als ik weer ga bulken wil ik dit redelijk clean en niet te extreem doen, zodat m'n vetpercentage niet te hoog wordt; het liefst niet boven de 10%, maar dat zal wel lastig worden.
Oké nice man. 3% is toch een goed resultaat. Heb je in de tussen tijd al wel eens gekeken hoe je lichaam reageert op een goede refeed of paar dagen iets boven onderhoud? Als je flat bent kan je ook minder droog lijken doordat de spieren er net iets minder doorheen drukken.

Update:
Gewicht sochtends is 90.6kg. Tevreden met de gang van zaken nu. Door iets meer de tijd te nemen hou ik meer massa over.
Vorig jaar was ik bij dit percentage al wel 88kg. Sochtends zie ik er altijd stuk droger uit.

Legs zijn weer een heeeel stuk voller vergeleken met 3 weken terug

Laatst bewerkt:
@CoolBuilder : heb je een idee hoeveel de huidplooi aan je abs/navel bedraagt?

Kwestie dat ik het met mezelf kan vergelijken :p

Is nog wel de dikste plek van alle 5 meetplekken maar stuk minder dan wat het was.
Begin nu ook langzamerhand aders verticaal over mn buik te zien.

Pleasing fysiek al kerel :thumbs:

Had jij geen zin om dit jaar opnieuw mee te doen? Kwestie om samen met het vrouwtje de contestprep aan te gaan? :)

Vorig jaar was echt een enorme uitdaging met mijn hernia. In September geopereerd en eigenlijk nog steeds niet terug op het oude niveau. Dus mijn doelen liggen wat anders, ook de hernia heeft mijn kijk op dingen in de sport enigszins veranderd. Verder vind ik het echt super dat @HillR dit jaar meedoet en op deze manier kan ik haar voor de volle 100% steunen in alles zonder dat ik daarvoor met mijn eigen programma in de knoei zou komen.

Terug
Naar boven