- Waardering
- 1.158
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb geen refeed gehad en ook niet boven onderhoud gegeten of gecheat sinds aanvang van de cut. Zojuist in m'n log heb ik gepost dat het minder gaat, aangezien m'n vet maar niet daalt. Misschien moet ik toch eens een refeed houden, maar ik snap niet hoe dat voor een daling van m'n vet kan leiden. In ieder geval bedankt voor je reactie!Oké nice man. 3% is toch een goed resultaat. Heb je in de tussen tijd al wel eens gekeken hoe je lichaam reageert op een goede refeed of paar dagen iets boven onderhoud? Als je flat bent kan je ook minder droog lijken doordat de spieren er net iets minder doorheen drukken.
Allemaal massaal deze bidon hypen? Is van musclemeat!![]()
Zieke fysiek op die foto, kan ik alleen maar jaloers op zijn.
Ik heb geen refeed gehad en ook niet boven onderhoud gegeten of gecheat sinds aanvang van de cut. Zojuist in m'n log heb ik gepost dat het minder gaat, aangezien m'n vet maar niet daalt. Misschien moet ik toch eens een refeed houden, maar ik snap niet hoe dat voor een daling van m'n vet kan leiden. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Musclemeat bij voorbaat +1. Bidon is vet trouwens!

Ok, ok...ik stuur geen foto's op.Update:
Gewicht sochtends is 90.6kg. Tevreden met de gang van zaken nu. Door iets meer de tijd te nemen hou ik meer massa over.
Vorig jaar was ik bij dit percentage al wel 88kg. Sochtends zie ik er altijd stuk droger uit. Ik sta er nu zo bij:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Legs zijn weer een heeeel stuk voller vergeleken met 3 weken terug

Thanks voor je adviezen en motivatie. Ik loop mezelf inderdaad gek te maken en moet accepteren dat een dag op onderhoud (of daarboven) eten acceptabel is; het voelt zo tegenstrijdig tijdens het cutten. A.s. zondag heb ik verjaardag van m'n vader (ik was van plan niet mee te eten en clean te blijven eten), misschien toch maar gewoon mee-eten. Volgende week naar Parijs voor het werk, dus 2 dagen zal ik me ook niet aan mijn schema kunnen houden. Daarna pak ik het gewoon weer opThanks bro
Refeed kan inderdaad enorm helpen!!Ik heb ongeveer op jouw stats gezeten, onderhoud is wel 3600 met 5 dagen training. Omdat jij weken lang in een diepe deficit gezeten hebt is het mogelijk dat je je stofwisseling vertraagd hebt. Als dit echt zo is dan zou ik een cheatdag doen van 4.000 en daarna weekje 3.600 inlassen, met minimaal 90 gram vet, genoeg eiwitten en rest carbs. Wat ook mogelijk is is dat je heel depleted bent + je focust je te veel op vet verlies waardoor het je niet opvalt. Door flat te zijn drukken je spieren minder door je huid heen, waardoor je buiten dat je minder vol bent ook minder droog oogt. Ik dacht eerst dat dit onzin was, maar heb dit bij mn competitie ondervonden. De dag erna was ik voller en leek ik 2% droger! Mocht dat het geval zijn dan kan je na 2 dagen je strengere dieet alweer oppakken!
Dus:
dag 1: 4000 cals
dag 2: 3.600 cals (zie je er droger uit. Wees objectief. Foto's vergelijken. Zo ja, pak 2.600 op. Zo nee, zet 3.600 nog 6 dagen voort. Mocht je echt safe willen zijn doe je die 8 dagen. Maar ik denk persoonlijk dat het alleen visueel is. Maar aan de andere kant is stress slecht voor de gains... Kies zelf maar
Op deze manier coach ik mijn broertje ook. Wat ik gemerkt heb is dat het meeste tussen z'n oren zit en hij na 2 dagen gewoon weer verder gaat![]()
.Ja klopt en geen probleem! Het zit vaak allemaal tussen je oren. Ondervind dat zelf dagelijks ook terwijl als ik gewoon normaal nadenk dan gaat het weg. 9 vd10 keer wordt dat bevestigd door dag of 2 onderhoud, of erboven.Thanks voor je adviezen en motivatie. Ik loop mezelf inderdaad gek te maken en moet accepteren dat een dag op onderhoud (of daarboven) eten acceptabel is; het voelt zo tegenstrijdig tijdens het cutten. A.s. zondag heb ik verjaardag van m'n vader (ik was van plan niet mee te eten en clean te blijven eten), misschien toch maar gewoon mee-eten. Volgende week naar Parijs voor het werk, dus 2 dagen zal ik me ook niet aan mijn schema kunnen houden. Daarna pak ik het gewoon weer op.

Wat is dan eigenlijk de theorie achter "een dag of 2 op onderhoud eten" en dan weer droppen? Waarom zou het nadien beter gaan?Ja klopt en geen probleem! Het zit vaak allemaal tussen je oren. Ondervind dat zelf dagelijks ook terwijl als ik gewoon normaal nadenk dan gaat het weg. 9 vd10 keer wordt dat bevestigd door dag of 2 onderhoud, of erboven.
Als je in Parijs bent neem ik aan dat je minder maaltijden eet? Persoonlijk zou ik dan kijken of je veel rood vlees kunt eten, dat verteerd namelijk langzamer en dan heb je tragere afgifte van de eiwitten wat kan compenseren voor het weinige aantal maaltijden. Gaat dat niet lukken dan zijn 2 dagen geen constante toevoer geen ramp zijn, tenzij je 10k kcal per dag eet.![]()
Dankje manVeel zinvolle informatie weer in je posts. Ik zit zelf ook al bijna 6 maanden in een diepe cut (12kg afgevallen) en heb eigenlijk weinig tot geen spiermassa (2 jaar terug pas begonnen met trainen en was veel te zwaar). Wat dat betreft ben ik heel erg koppig en wil ik liefst zo diep mogelijk cutten nu (sta nu rond de 13 a 14%) om een zo effectief mogelijke lean bulk in te gaan zetten, maar mijn stofwisseling zal ondertussen ook wel anders werken dan normaal. Ben veel te veel bezig met het weg werken van dat koppige buikvet wat ik nog heb, maar mogelijk gaat een goede refeed mij ook nog helpen bij die laatste loodjes (wil nog 2 weken cutten).
Wat betreft je foto (foto lijkt nu foetsie, had hem gister al gezien): je staat er al retegoed bij!

Thanks. Ja klopt, ik ontkom niet aan een paar maaltijden per dag, maar als ik in vergadering zit kan ik prima een shakie nemen. Ga met de trein, dus geen beperkingen zoals bij vliegen (drinken, gewicht etc.). De Fransen kennende zal het wel vis of biefstuk zijn, dus rood vlees moet wel lukkenDankje man
Ik heb precies hetzelfde als jij hebt. Diep cutten werkt kort goed tot dat het backfired. Daarom cut ik in het begin vrij agressief, waarna ik over ga op carb cycling, tijdje onderhoud, vervolgens carb cycling maar dan minder agressief.
Refeed kan inderdaad helpen. Werkt het niet door een probleem met leptine en/of stofwisseling op te lossen dan werkt het wel mentaal en visueel(vollere spieren).
Succes met de laatste kilo's verliezen man!![]()
. Ook nog eens redelijk clean qua voedingswaarde. Toetjes en tussendoortjes sla ik verder over.Update:
![]()
![]()
Gedeelte bij m'n navel trekt langzaam wat strakker, onderste abs worden steeds meer zichtbaar.
Beetje flat..
Nog 3 weken tot m'n vakantie. Zoals het er nu naar uitziet red ik minimaal 6% wel voor die tijd!
Liefste 5.5% of lager, zodat ik bij terugkomst nog op 6% zit..
Vakantie is 8 t/m 15 juli. Bij terugkomst ga ik nog kijken wat ik doe. Als ik stringy ben op of boven onderhoud eten en anders heel langzaam door cutten op onderhoud met meer cardio

Was een paar uur om te trollen

Er waren leden die effe dachten dat het echt was

.Update:
![]()
![]()
Gedeelte bij m'n navel trekt langzaam wat strakker, onderste abs worden steeds meer zichtbaar.
Beetje flat..
Nog 3 weken tot m'n vakantie. Zoals het er nu naar uitziet red ik minimaal 6% wel voor die tijd!
Liefste 5.5% of lager, zodat ik bij terugkomst nog op 6% zit..
Vakantie is 8 t/m 15 juli. Bij terugkomst ga ik nog kijken wat ik doe. Als ik stringy ben op of boven onderhoud eten en anders heel langzaam door cutten op onderhoud met meer cardio
Ik twijfelde sterk over wat ik moest geloven..