AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Wederom mijn vergelijk met "vrouwelijke" crash test dummies, waarom was het dragen van autogordels ook voor vrouwen verplicht terwijl de werking daarvan jarenlang niet getest was op poppen die het vrouwelijk lichaam moesten simuleren?
Vind je het niet vreemder dat het verplicht is terwijl je er alleen jezelf mee beschermt?

Gisteren in het Europees parlement: Pfizer geeft tegen Rob Roos toe dat het corona-vaccin geen besmetting voorkomt.

Dat is algemene kennis. Maar jouw conclusie klopt niet. Het werkt, maar is niet perfect. Je wordt minder ziek en besmettelijk, maar nog wel een beetje. Snappie? Beter dan dode mensen van de straat schrapen, omdat ziekenhuizen get niet meer aan kunnen. Of heb je dat liever?

Dat is algemene kennis. Maar jouw conclusie klopt niet. Het werkt, maar is niet perfect. Je wordt minder ziek en besmettelijk, maar nog wel een beetje. Snappie? Beter dan dode mensen van de straat schrapen, omdat ziekenhuizen get niet meer aan kunnen. Of heb je dat liever?

Tijd voorrrrrrrrrrrr...

1665594598654.png

Dit meen je niet echt toch?

• Haha
Waarderingen: Vonk
Dat klopt, ik vind ook dat zodra de resultaten uit de praktijk aantoonden dat vaccinatie niet of nauwelijks invloed had op transmissie dit niet meer als onderbouwing had mogen worden gebruikt.
Voor de Nederlandse situatie in de beginmaanden (februari tot mei 2021) is de effectiviteit van de vaccines tegen overdracht aan anderen hier in te zien: https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2021.26.31.2100640

De effectiviteit tegen overdracht aan huisgenoten is vrij fors en statistisch significant: 71%. De effectiviteit tegen overdracht aan andere nauwe contacten is wel duidelijk minder: 22%, en het 95%-betrouwbaarheidsinterval doorkruist de 0.

Van de lopende VASCO-studie kan ik geen gepubliceerde resultaten vinden, maar het RIVM vermeldt:
Gegevens van 2989 VASCO deelnemers met corona en 3662 huisgenoten zijn hiervoor gebruikt. We vonden dat boostervaccinatie 63% bescherming geeft tegen overdracht van corona naar huisgenoten. Dit betekent dat als iemand ondanks boostervaccinatie toch besmet raakt met het coronavirus, diegene een ruim twee keer lagere kans heeft om het coronavirus door te geven aan zijn of haar huisgenoten dan iemand met corona die niet gevaccineerd was.

eigenlijk heb ik als sporter liever, hartfalen, bloedstollingen en long covid klachten, laat staan alle welzijns beperkingen, vakantie, uitgaan en levensvreugde ❤❤❤

Gisteren in het Europees parlement: Pfizer geeft tegen Rob Roos toe dat het corona-vaccin geen besmetting voorkomt. We zijn dus vanaf het begin besodemieterd. Dit wordt het grootste medische schandaal uit de geschiedenis. QR-codes, vaccinatiedwang, vaccinatieverplichtingen, coronatoegangsbewijzen, allemaal bedrog
M.b.t. dikgedrukte: kijken wij hetzelfde filmpje? Want dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze het niet wisten voordat het op de markt kwam.

Verder: beetje oude koeien, toch? De resultaten van de fase-3-trial die hebben geleid tot goedkeuring van het Pfizer-vaccin zijn open access gepubliceerd in het NEJM op 31 december 2020: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577. Het studieprotocol is ook daar, wederom, gratis en voor niks, aan toegevoegd: https://www.nejm.org/doi/suppl/10.1056/NEJMoa2034577/suppl_file/nejmoa2034577_protocol.pdf

Je kunt duidelijk terugzien dat er niet is gekeken naar het effect van het vaccin op de overdracht naar anderen. Niks geheims aan, had ik hem op 31 december 2020 ook al kunnen vertellen. Later onderzoek heeft dit geëvalueerd, en vanwege de sterke effectiviteit is het een redelijke aanname. (Die inderdaad bleek te kloppen: https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2021.26.31.2100640.)

Laatst bewerkt:
M.b.t. dikgedrukte: kijken wij hetzelfde filmpje? Want dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze het niet wisten voordat het op de markt kwam.

Verder: beetje oude koeien, toch? De resultaten van de fase-3-trial die hebben geleid tot goedkeuring van het Pfizer-vaccin zijn open access gepubliceerd in het NEJM op 31 december 2020: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577. Het studieprotocol is ook daar, wederom, gratis en voor niks, aan toegevoegd: https://www.nejm.org/doi/suppl/10.1056/NEJMoa2034577/suppl_file/nejmoa2034577_protocol.pdf

Je kunt duidelijk terugzien dat er niet is gekeken naar het effect van het vaccin op de overdracht naar anderen. Niks geheims aan, had ik hem op 31 december 2020 ook al kunnen vertellen. Later onderzoek heeft dit geëvalueerd, en vanwege de sterke effectiviteit is het een redelijke aanname. (Die inderdaad bleek te kloppen: https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2021.26.31.2100640.)
had de overheid zich maar meer verdiept in de materie...........

eigenlijk heb ik als sporter liever, hartfalen, bloedstollingen en long covid klachten, laat staan alle welzijns beperkingen, vakantie, uitgaan en levensvreugde ❤❤❤
Ik voor mezelf ook, maar liever ook die vaccinatie tegen corona. En verder een vrije wereld. Ik ben het dus gedeeltelijk Met je eens.
Jawel, maar ik zie ook dat het wat dramatisch klinkt. Ik ben gewoon een beetje dramatisch af en toe. In India was het dat ook echt, Brazilië was het zuurstof op... dat vond ik rampzalig. Ik vind daarnaast dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. Ik merk dat ik hier in de minderheid ben. Mooi contrast met mn dagelijkse omgeving.

Hang er wel vanaf...als jij door long covid niet meer kan werken, sporten, op vakantie kan, kan uitgaan en je eigen voordeur niet meer open kan doen.... dan had je wss wel die vaccinatie genomen.
En nee.. in dit voorbeeld waren er geen onderliggende klachten en het vaccin was er nog niet.

Hang er wel vanaf...als jij door long covid niet meer kan werken, sporten, op vakantie kan, kan uitgaan en je eigen voordeur niet meer open kan doen.... dan had je wss wel die vaccinatie genomen.
En nee.. in dit voorbeeld waren er geen onderliggende klachten en het vaccin was er nog niet.

Dat is gewoon een slecht lot uit de loterij dan. Daar kun je natuurlijk nooit op varen. Die kans bestaat evengoed bij een virale infectie van influenza. De debiele drang om prikjes te blijven gaan halen voor die virussen hebben we immers ook niet.
De hypothetische situatie als dit of als dat vind ik altijd zo'n achterlijke. Als je van te voren weet dat je op zebra pad x of y doodgereden wordt door een out of control vrachtwagen, dan was je ook nooit overgestoken.. :emo:

Terug
Naar boven