XXL Nutrition

corpaul's trainingslog

Go ecto, GO!!! :D

---------- Toegevoegd om 09:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:44 ----------

Heb je het volledige plan al klaar..?

• Topic Starter Topic Starter
Go ecto, GO!!! :D
Heb je het volledige plan al klaar..?
:D
Nee ga ik vrijdag maken, ben nog aan het twijfelen of ik rep effort low body dagen ga invoeren, dan wordt het dus zoiets:

MA: Max Effort UB
WO: Repetition Effort squat
VRIJ: RE UB
MA: ME squat
WO: ME UB
VRIJ: RE deadlift
MA: RE UB
WO: ME deadlift

Zo, laatste deload training gelukkig.

Incline benchpress
10xbar
10x40kg
5x5x50kg

Benchpress
10x40kg
10x50kg
5x5x60kg

Standing cable fly
10x15kg aan elke kant
10x20kg
10x25kg

Incline DB fly
3x10x10kg

BB curl
10x25kg
10x30kg
10x35kg

Biceps machine curl
3x10x40kg

Crunches
20x bw
2x15x bw+5kg
Hield het gewicht nu achter m'n hoofd vast, leek wat zwaarder dan op m'n borst.

En nu weer knallen :cool:

Crunches
20x bw
2x15x bw+5kg
Hield het gewicht nu achter m'n hoofd vast, leek wat zwaarder dan op m'n borst.
Dat wil ik wel geloven ja! :rolleyes:
Denk eens aan de hefboom.
Was het Jim Wendler die zei: "don't be the guy who holds the plate on his chest" ..? ???
Da was voor mietjes! :D

En nu er weer tegenaan inderdaad.
Ik ben benieuwd naar je nieuwe schema.
Is de "washed up meathead template" niets voor je?
Da's 3x/week, 1x ME UB, 1x ME LB en 1x RM UB.
Of ben je nog niet washed up..? ;)

En nu er weer tegenaan inderdaad.
Ik ben benieuwd naar je nieuwe schema.
Is de "washed up meathead template" niets voor je?
Da's 3x/week, 1x ME UB, 1x ME LB en 1x RM UB.
Of ben je nog niet washed up..? ;)

Ben zeker niet washed up ;) Ik heb juist voor dit gekozen omdat ik 1x LB p/w eigenlijk te weinig vind, dat betekent namelijk dat je maar eens in de 2 weken squat en deadlift.

Oh, oké...
Dat ben ik dan even vergeten...
Je bent ook nog een jonge vent natuurlijk, en hoe vaker je een spiergroep kan trainen, en weer laten herstellen, hoe harder je gaat natuurlijk.
Succes man.

Oh, oké...
Dat ben ik dan even vergeten...
Je bent ook nog een jonge vent natuurlijk, en hoe vaker je een spiergroep kan trainen, en weer laten herstellen, hoe harder je gaat natuurlijk.
Succes man.

Ja daarom ;) En ik heb niet het gevoel dat ik langer dan een week moet herstellen van een squat of deadliftsessie, dus zou het zonde vinden als ik dan m'n tijd niet 'optimaal' benut.

go for it paultje

ben benieuwd naar je nieuwe schema paultje, westside trainingen spreken mij ook wel aan:)

Hier m'n nieuwe schema, gebaseerd op Westside for skinny bastards dus. Toch maar geen repetition day voor lower body gedaan, doe al squats op reps na de deadlift en deadlifts (veel) reps zie ik op dit moment het nut niet zo van in.

Maandag: Upper Body Max Effort
MAX EFFORT: (incline) bench press 1-5RM
SUPPLEMENTAL: (incline) db press 4x5-10
HORIZONTAL ROW: (db) BOR 3-4x6-10
REAR DELT/UPPER BACK: Standing face pulls of Bent-over dumbbell rear delt flyes 2-3x12-15
ABDOMINAL: weighted crunches of hanging leg raises 3-4x8-15
Bij deze dag doe ik als supplemental incline db press als ik bench press bij max effort gedaan heb, en db press als ik incline bij max heb gedaan.

Woensdag: Lower Body Max Effort
MAX EFFORT: Deadlift 1-5RM
UNILATERAL MOVEMENT: Squat 3x8
UNILATERAL: lunges 3x8
HAMSTRINGS: pullthroughs 3x8
Squat ga ik proberen af te wisselen met front squat.

Vrijdag: Upper Body Repetition Effort
REPETITION LIFT: (db) bench press 3 sets max reps, 60 secs tussen sets
SUPPLEMENTAL LIFT: db triceps extension of rope pushdown 3-4x5-10
VERTICAL PULL: pullups of pulldown 4x8-12
MEDIAL DELT/TRAPS: shrugs of lat raises 3x10-15
ELBOW FLEXION: barbell curls 3x8-10
AB CIRCUIT TRAINING

Maandag: Lower Body Max Effort
MAX EFFORT: squat 1-5RM
UNILATERAL: Weighted Hypers 3x8
HAMSTRINGS: SL deadlift 3x8
GRIP TRAINING
Hier ook squat afwisselen met front squat, waarsch in dezelfde cycle als waar ik eerder front squat heb gedaan. Grip training doe ik waar ik op dat moment zin in heb, eens kijken of ik eraan denk om m'n
grippers mee te nemen naar de gym :)

En uiteraard 5x per week cardio, ga denk ik HIT afwisselen met 45 mins.

Meneer deFranco heeft het over 3-5RM bepalen maar ik denk dat ik op de dag zelf kijk hoe ik me voel en wat er in zit, en af en toe ook gewoon lekker voor 1RMs ga.
Volgens mij wil hij 1RMs vermijden omdat hij voornamelijk atleten traint die nog meer moeten trainen naast KT.

Verder is het idee om na 2 cycles de bench press te vervangen door military press en als supplemental press pushpress (of omgedraaid).

Nou, kom maar op met jullie commentaar :)

Laatst bewerkt:
Zo, vandaag begonnen met m'n nieuwe programma, met de squat dag om precies te zijn (voor mezelf meest voor de hand liggend aangezien ik gister al borst had getraind). Ging best lekker, merkte tijdens het squatten dat m'n deload toch wel erg verstandig was geweest, ging een stuk soepeler voor m'n gevoel. Leuk PR gezet ook nog :cool:

Squat
10x60kg
8x100kg
6x120kg
4x130kg
3x140kg
2x150kg
1x160kg
Zo, ff m'n oude PR van 2x140kg flink verbeterd :D Ging trainen met de instelling dat ik tevreden zou zijn als ik 1x150kg pakte maar ging eigenlijk vrij soepel. Filmpje van de 160kg:

http://www.youtube.com/watch?v=CDiJhZOGA8s

SL deadlift
8x80kg
8x100kg
8x120kg

Hyperextensions
12xBW
12xBW
12xBW
Waren best zwaar na die squats en SL deadlift. Megapomp in m'n rug hierna.

Grip training
DB static holds: 20 secs 60kg, 10 secs 70kg
Die 70kg ging niet echt lekker, was zo'n 'kleine' vaste halter en die moet je dus precies in het midden pakken, anders gaat ie scheef hangen en glijdt ie helemaal uit je handen :D Misschien deze maar thuis doen, heb thuis db stangen waar meer dan 60kg op kan.

2x8xCoC #1, 6xCoC #2 maar kreeg de #2 geen enkele keer geclosed :P

Cardio
12 mins HIIT op de fiets, 30 sec voluit en 90 sec rustig aan. Laatste 2 'sets' waren echt fokking zwaar :)

dikke pr beest.
sterke poten heb je dan, die moet je eigen bw van 150 + nog eens 160kg squatten!

en de rest ook mooi afgewerkt

Goed getrained , en dan pomp je er ook nog is de 2x150 uit

thx gasten, hoor helaas net in het filmen van lifts topic dat ie niet diep genoeg is :mad: volgende keer beter

thx gasten, hoor helaas net in het filmen van lifts topic dat ie niet diep genoeg is :mad: volgende keer beter
Ik zie je training nu pas, dus heb niet de primeur, maar je squat was inderdaad bij lange na niet op diepte.
Geeft niks natuurlijk, maar dan praat je niet over hetzelfde, dus omlaag met die handel!
Ik geloof dat jij een beetje dezelfde bouw hebt als mij, en dan zul je waarschijnlijk voor je gevoel echt helemaal moeten zakken, dan zit je goed.
Ik bedoel dus dat je echt maximaal naar benden moet zakken! :D
Wat je nu doet is goed om even te wennen aan het zware gewicht van de halter, en zal je spieren best wel een opdonder geven.
Dus heb je het niet voor niks gedaan.
Volgende keer wat minder gewicht, en buffelen!
Succes man. :thumb:

Ik zie je training nu pas, dus heb niet de primeur, maar je squat was inderdaad bij lange na niet op diepte.
Geeft niks natuurlijk, maar dan praat je niet over hetzelfde, dus omlaag met die handel!
Ik geloof dat jij een beetje dezelfde bouw hebt als mij, en dan zul je waarschijnlijk voor je gevoel echt helemaal moeten zakken, dan zit je goed.
Ik bedoel dus dat je echt maximaal naar benden moet zakken! :D
Wat je nu doet is goed om even te wennen aan het zware gewicht van de halter, en zal je spieren best wel een opdonder geven.
Dus heb je het niet voor niks gedaan.
Volgende keer wat minder gewicht, en buffelen!
Succes man. :thumb:

thx ga ik doen :) moet idd echt zo ver als ik kan naar beneden zakken, voor m'n gevoel zit ik dan op de grond bijna maar het is geloof ik net onder par :D

thx ga ik doen :) moet idd echt zo ver als ik kan naar beneden zakken, voor m'n gevoel zit ik dan op de grond bijna maar het is geloof ik net onder par :D
Gewoon zelf de filmpjes terug kijken... je zit vaak minder diep dan je denkt... (zijn er geen spiegels? Ik sta recht voor een spiegel te squatten, cage is op een mooie plek neergezet).

Terug
Naar boven