XXL Nutrition

corpaul's trainingslog

Als je straps goed gebruikt kun je heel eenvoudig een zwaar gewicht lang vasthouden. Het gewicht hangt dan meer aan je handen/polsen.

• Topic Starter Topic Starter
Maak er geen gewoonte van want je wilt je grip blijven trainen natuurlijk. Bij zware gewichten bij de deadlift is dit natuurlijk geen probleem.

Ik heb een keer na gebruik van straps wekenlang een tintelend gevoel gehad in mijn handen.
Waarschijnlijk een zenuw wat beschadigd ofzo...
Niet mee naar de dokter geweest en het is weer genezen.
Voor mij liever geen straps meer.
Mixed grip heeft geen nadelen als je wiseelt volgens mij.
Hookgrip vind iknog steeds wat minder eigenlijk, dan trek ik zo aan mijn duim...
Eerst static holds en dan de COC-2 proberen...
Tsja, dat word moeilijk... ;)

Eerst static holds en dan de COC-2 proberen...
Tsja, dat word moeilijk... ;)

Ja ging beter dan verwacht eigenlijk :D Maar heb gister ook een setje heavy grippers besteld, als het goed is kan ik dan wat kleinere stapjes maken want vind het verschil tussen de CoC #1, #2 en #3 wel erg groot. (had ook de 1,5 en 2,5 kunnen bestellen maar geen zin in gedoe met credit card :) )

Ja ging beter dan verwacht eigenlijk :D Maar heb gister ook een setje heavy grippers besteld, als het goed is kan ik dan wat kleinere stapjes maken want vind het verschil tussen de CoC #1, #2 en #3 wel erg groot. (had ook de 1,5 en 2,5 kunnen bestellen maar geen zin in gedoe met credit card :) )
Ik heb alle COC's tot de 2.
Ik had niet het idee dat ik de zwaardere anytime soon nodig zou hebben... :o

Met mijn reuma en arthrose in mijn handen ben ik al lang blij dat ik die COC-2 eens dichtkrijg... :o

Heb je mijn andere opmerking over de straps over het hoofd gezien..?
Houd daar rekening mee hoor als je straps gaat gebruiken met redelijke gewichten. ;)

Ai dan schiet het idd niet op nee. Maar dan is de #2 nog steeds een nette prestatie!

Had het gelezen, thx. Moet je eigenlijk ook eerlijk zeggen dat ik ook altijd het gevoel heb gehad dat zoiets kon gebeuren en dat ik ze daarom ook nog nooit gebruikt had (naast het feit dat ik m'n grip sterker wil maken). Ach, ik vergeet ze waarschijnlijk toch steeds mee te nemen naar de gym :D

Mixed grill... eeuh... grip natuurlijk, is the way to go! :D

Was vandaag echt te brak om naar de gym te gaan, do/vrij/zat/zon feestjes gehad waar ik niet voor 6u van thuis was :D Net even wezen hardlopen voor het eerst in een paar maanden, en ik ben fokking blij te kunnen melden dat ik voor het eerst m'n rondje heb kunnen uitlopen zonder te stoppen/vertragen! Normaal moest ik altijd minimaal 2x enkele tientallen meters lopen wegens een hartslag die door het dak ging, nu dus niet. Rondje is niet echt groot (1,8km) en ik ging niet echt hard (in 11 mins) maar voor mij is het een gigantische progressie :)

netjes man. goed teken dus dat je conditie vooruit gaat!
nu nog blijven volhouden

Goedzo cor ga zo door ;)

Mooi begin man! :thumbs:
Het is natuurlijk niet echt goed ofzo, maar dat ga jij nooit voor elkaar krijgen met dat grote lichaam: goed lopen! :D
ik doe het je niet na man. :bow:
Nu opbouwen naar een "Coopertestje" van zo'n 2800 mtr en je bent mijn held. ;)

thx gasten :)

Hummer denk idd niet dat ik de bouw heb om een goede loper te worden :D Bestaat er niet een soort omgekeerde Wilks index voor hardlopen / BW verhouding ofzo? :D

2800m zou zeker leuk zijn in 12 mins!

thx gasten :)

Hummer denk idd niet dat ik de bouw heb om een goede loper te worden :D Bestaat er niet een soort omgekeerde Wilks index voor hardlopen / BW verhouding ofzo? :D

2800m zou zeker leuk zijn in 12 mins!
Het is me één keer gelukt...
Omdat het moest!
In het leger... :rolleyes:

Sick man, hopelijk kan ik het over een maandje of wat :)

Sick man, hopelijk kan ik het over een maandje of wat :)
Heb je niet enorme last van je scheenbenen?
Ik ben trouwens na die Coopertest toen in het leger even volldeig ingestort man.
Kramp in mijn benen, hartslag van 600 rpm, en helemaal kapot...
Was even op karakter, en het lukte omdat een Sgt.Majoor met me meeliep, en me erdoorheen heeft geschreeuwd... :o

Nee, ben wel gewend om redelijk wat te lopen (liep vaak van het station naar m'n werk, zo'n 30 mins) dus m'n schenen zijn er wel redelijk aan gewend.

(blij te horen trouwens dat die 2800m bij jou ook niet helemaal van harte ging ;) )

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

(waar blijft die foto van je schoonzus trouwens :D)

Terug
Naar boven