XXL Nutrition

corpaul's trainingslog

Nee deze squat bevat nog steeds geen hip drive. Ik zal je vertellen hoe dat komt.
Om hip drive te realiseren moet je je hams en glutes onder spanning brengen. Dat is niet mogelijk met een high bar squat. Ik adviseer dan een low bar squat. Dit zal wennen zijn maar dit is de enige manier om je hams goed onder spanning te brengen.

Een low bar squat is een squat waarbij je de barbell lager op je rug legt. Deze ligt nu nog steeds te hoog. Probeer de bar zeker 5cm lager te leggen. Nu is het ook zo dat je geen gewicht op je schouders hebt om spanning op te bouwen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier zie je een goed voorbeeld hoe het werkt. De middelste afbeelding is een high bar squat en de rechter een low bar squat. Doordat je torso bij de low bar verder voorover buigt komt er meer spanning op je hams en glutes te staan. Let wel de bar staat altijd in het midden van je voet.

Wat me tevens opvalt is dat je niet stabiel staat. Dit kun je zien doordat je je hak optilt. Je hak mag nooit van de grond loskomen.

Voor hipdrive moet je vanuit je heupen zakken, dus steek die kont naar achter alsof je genomen wilt worden. :p
Vanuit de bodem drijf je de kont omhoog alsof een ketting aan je kont zit en deze je omhoog trekt, dus je knieen mogen nooit naar voren komen wanneer je omhoog gaat.

Tot slot hou je torso recht, je laat je borst inzakken waardoor je rug bol komt te staan.

• Topic Starter Topic Starter
OK, thx :) Weet dat het met 100+ in mn nek veel moeilijker wordt, maar weet nu in elk geval hoe het zou moeten aanvoelen :) wil week elke dag een aantal keer oefening op dit gevoel, dan zou het bij de volgende keer squatten ook goed moeten gaan.

mc chick, 5cm lager ga ik eens proberen, is waarsch makkelijker met wat gewicht en van een squatrack te pakken dan met een bezemsteel.
En stabiliteit op dit filmpje lijkt slechter, m'n hakken komen niet van de grond al lijkt dat zo door de camerahoek, en doordat er geen gewicht op ligt.

Hip drive blijf ik dus nog ff op oefenen. Meer m'n poeperd naar achteren steken :( Voor m'n gevoel wordt het dan altijd meer een good morning squat.

Laatst bewerkt:
Nee deze squat bevat nog steeds geen hip drive. Ik zal je vertellen hoe dat komt.
Om hip drive te realiseren moet je je hams en glutes onder spanning brengen. Dat is niet mogelijk met een high bar squat. Ik adviseer dan een low bar squat. Dit zal wennen zijn maar dit is de enige manier om je hams goed onder spanning te brengen.

Een low bar squat is een squat waarbij je de barbell lager op je rug legt. Deze ligt nu nog steeds te hoog. Probeer de bar zeker 5cm lager te leggen. Nu is het ook zo dat je geen gewicht op je schouders hebt om spanning op te bouwen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier zie je een goed voorbeeld hoe het werkt. De middelste afbeelding is een high bar squat en de rechter een low bar squat. Doordat je torso bij de low bar verder voorover buigt komt er meer spanning op je hams en glutes te staan. Let wel de bar staat altijd in het midden van je voet.

Wat me tevens opvalt is dat je niet stabiel staat. Dit kun je zien doordat je je hak optilt. Je hak mag nooit van de grond loskomen.

Voor hipdrive moet je vanuit je heupen zakken, dus steek die kont naar achter alsof je genomen wilt worden. :p
Vanuit de bodem drijf je de kont omhoog alsof een ketting aan je kont zit en deze je omhoog trekt, dus je knieen mogen nooit naar voren komen wanneer je omhoog gaat.

Tot slot hou je torso recht, je laat je borst inzakken waardoor je rug bol komt te staan.

Met een low bar squat spreek je dus meer je hams en gluten aan? Dan ga ik het zeker niet doen, krijg nu al een squat ass:D, wil ik liever niet.

Goede info!

Met een low bar squat spreek je dus meer je hams en gluten aan? Dan ga ik het zeker niet doen, krijg nu al een squat ass:D, wil ik liever niet.

Goede info!
Stoppen met squatten dan. ;)

Ga dan front squatten of leg pressen maar met een squat train je gewoon deze spieren.

Stoppen met squatten dan. ;)

Ga dan front squatten of leg pressen maar met een squat train je gewoon deze spieren.

Nee zeker niet stoppen met squaten, dan meer negerkont. Ik squat altijd met de bar hoog, en merk ook dat ik vooral spierpijn in me quads heb altijd, ook wel in gluten en hams.

Maar als je met een low bar squat meer nadruk legt op gluten, dan houd ik het bij high bar;).

Vandaag borst en biceps. Zit nu volgens mij eindelijk echt goed in de cut, verlies nu ook gewicht en merk dat ik een stuk langzamer herstel (:().

10 mins opwarmen op de fiets

DB bench press
10x20kg
8x30kg
6x30kg
6x30kg
8x26kg

DB incline bench press
10x20kg
10x20kg
6x24kg
6x24kg

Cable standing fly, stond een meter buiten het apparaat
10x25kg aan elke kant
8x30kg
8x25kg

Lever dip met schijven
10x40kg
10x80kg
10x120kg
6x150kg
8x140kg
Vraag me alleen af of ik een triceps of bench dip deed :D

Chest press liggend met schijven
10x40kg
10x60kg
8x70kg

Biceps curl simultaneous
10x16kg
8x20kg
6x22kg

Biceps concentration curl
10x14kg
10x16kg

Biceps curl apparaat
10x40kg
10x50kg
10x60kg

Weinig kracht in m'n biceps vandaag.

Crunches
10x
2x10x + 10kg

Cardio
25 mins crosstrainer
20 mins interval op de fiets

Borst is wel flink opgepompt nu :)

Je hebt niet echt een zware biceps oefening erin zitten imo.
Ik zou beginnen met een hele zware, barbell curls ofzo met een kg of 45/50 in jou geval.

Verder: ik zou 1 of 2 oefeningen voor borst weglaten.. 5 oefeningen is wel veel.

Je hebt niet echt een zware biceps oefening erin zitten imo.
Ik zou beginnen met een hele zware, barbell curls ofzo met een kg of 45/50 in jou geval.

Verder: ik zou 1 of 2 oefeningen voor borst weglaten.. 5 oefeningen is wel veel.

BB curl of biceps curl maakt niet zoveel uit ;)

w.b. 5 oefeningen: Ik volg momenteel niet echt een trainingsschema, doe gewoon waar ik zin in heb op dat moment, en voelde vandaag dat er nog wel wat inzat dus vandaar. Die chest press gebruik ik eigenlijk voornamelijk om even het laatste eruit te halen.

BB curl of biceps curl maakt niet zoveel uit ;)

w.b. 5 oefeningen: Ik volg momenteel niet echt een trainingsschema, doe gewoon waar ik zin in heb op dat moment, en voelde vandaag dat er nog wel wat inzat dus vandaar. Die chest press gebruik ik eigenlijk voornamelijk om even het laatste eruit te halen.

Voor mij voelt barbell en db wel heel anders aan, maar is persoonlijk.

Ja ik moet dat echt niet gaan doen, meer dan 3 oefeningen, heb nu al 5-6 dagen spierpijn in me borst:D.

Voor mij voelt barbell en db wel heel anders aan, maar is persoonlijk.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/barbell-curls-vs-dumbbell-curls-227107/
;) Beste is gewoon om af te wisselen imho.

Ja ik moet dat echt niet gaan doen, meer dan 3 oefeningen, heb nu al 5-6 dagen spierpijn in me borst:D.
Niet zo'n last van, gekke is dat ik bij elke oefening wel tot failure ga maar daarna weer redelijk snel herstel. Heb het eigenlijk voornamelijk bij borstoefeningen, dan gaan de eerste 5 reps redelijk easy, en bij de 6e is het ineens helemaal afgelopen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/barbell-curls-vs-dumbbell-curls-227107/
;) Beste is gewoon om af te wisselen imho.

Niet zo'n last van, gekke is dat ik bij elke oefening wel tot failure ga maar daarna weer redelijk snel herstel. Heb het eigenlijk voornamelijk bij borstoefeningen, dan gaan de eerste 5 reps redelijk easy, en bij de 6e is het ineens helemaal afgelopen.

Kan goed een kwestie van mindset zijn, je moet je set in je hoofd al gedaan hebben voor je er aan begint. Je kunt zo veel meer dan je in 1e instantie denkt. Dat heb ik wel geleerd uit mijn trainingen samen met mijn trainer.

Zal het eens proberen, maar zit al redelijk woest met hatebreed op in de gym meestal :D

Net 50 mins geroeid, wilde eigenlijk vandaag rug trainen maar voelde me niet al te best dus ga morgen maar :D

Vandaag allstars gekocht dus kon ik meteen mooi even uitproberen :) Lift inderdaad wel wat prettiger dan met nikes.

5 mins warming up op de fiets

Deadlift
10x100kg
6x140kg
4x160kg
1x180kg
1x200kg fail kreeg em niet gelocked, zat er echt heel dicht tegenaan :(
1x200kg fail dacht nog een keer proberen maar was leeg
1x190kg ook fail, volgende keer eerst 190 proberen
Filmpje van 4x160 en 1x180 volgt, daarna waren de batterijen van m'n camera leeg (dus is maar goed dat ik de rest gefailed heb :D)

T-Bar row
10x60kg
10x80kg
10x100kg
Wel wat gecheat bij de laatste, stond niet helemaal goed op dat platform.

Lat pulldown achter de nek
10x60kg
10x75kg
10x85kg
8x85kg

Assisted wide grip pullup
3x +50
1x +50
1x +50
Echt niet te doen nog :mad: Blijven proberen maar.

Seated row met rechte rug
10x60kg
10x70kg
10x60kg

Triceps kickback
10x10kg
10x16kg
10x18kg

Triceps pushdown met touw
10x30kg
6x40kg
8x35kg
Was op een andere pully, volgens mij een katrol minder dan degene die ik normaal gebruik.

Cardio
15 mins crosstrainer
30 mins interval op de fiets

Voor je Assisted Pull ups.
Kan je dan bijv. jezelf niet omhoog springen en dan negatieve reps maken ipv dan +50 en proberen ? Doe ik altijd om hem even te killen na een aantal reps.

Jammer van je 200. Zal volgende week vast lukken, je had hem namelijk wel goed opgebouwd! :D Of 1 weekje/training zware rackpulls doen..

Voor je Assisted Pull ups.
Kan je dan bijv. jezelf niet omhoog springen en dan negatieve reps maken ipv dan +50 en proberen ? Doe ik altijd om hem even te killen na een aantal reps.
Ja, zoiets zal het wel worden :) Had ze eerlijk gezegd al ff niet meer gedaan, moet ze gewoon vaker doen.

Jammer van je 200. Zal volgende week vast lukken, je had hem namelijk wel goed opgebouwd! :D Of 1 weekje/training zware rackpulls doen..
Thx, heb er ook wel vertrouwen in dat hij voor het eind van het jaar gaat lukken.
Rackpulls missch wel een goed idee anders :)

Ja idd je hebt ongeveer dezelfde kracht statts alleen je deadlift is een stuk sterker en mijn chest is iets sterker maar je gaat lekker zo te zien. Hopelijk zal ik volgend jaar tegen je strijden ;) ik ga je op de voet volgen

Terug
Naar boven