MuscleMeat

corpaul's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Sow, goede DL.
Als je slim bent film je het een keer en kijk je of je hem technisch goed doet. Heb ik ook gedaan en kwam erachter dat het heeeel slecht was bij me. Dat voel je vaak niet aan zelf.
Thx :) Idd wel van plan binnenkort, heb er op de sportschool een instructeur naar laten kijken, die zei dat het goed was. Maar een second opinion is natuurlijk nooit weg.

Net BF laten meten, was rond de 29%. Had eigenlijk gehoopt dat het wat lager zou zijn, vorige keer meten (3 weken terug volgens mij) was het ruim 30%. Maarja wel weer op hetzelfde gewicht gebleven dus mag niet echt klagen.

45 mins geroeid

180kg is zeer goed om nog maar een paar maanden te trainen.
doe je binnekort een pr op de squat en bp ook?ben wel eens benieuwd wat een reus van 2m,150kg zowat verzet:D
wat meten die boomstammen van armen trouwens.

180kg is zeer goed om nog maar een paar maanden te trainen.
doe je binnekort een pr op de squat en bp ook?ben wel eens benieuwd wat een reus van 2m,150kg zowat verzet:D
wat meten die boomstammen van armen trouwens.

thx :) PR op de squat wacht ik nog ff mee, wil de techniek nog ff goed onder de knie krijgen.. Net wel redelijk eenvoudig 2x2x130kg gesquat dus denk dat ik daar nog wel een stukje mee omhoog kan. BP is denk ik niet zoveel want heb al zwaar moeite met 4x80 :) omtrek is een goeie 45 cm meestal.

Vandaag benen getraind.

5mins warming up op de fiets

Squat
10x60kg
8x100kg
6x120kg
2x2x130kg
Ging wel lekker :) Filmpje van de 8x100 (om m'n techniek te checken) volgt nog.

Stiff-legged deadlift
10x60kg
10x80kg
8x100kg

Sitting calf raise
20x60kg
20x60kg
20x60kg
15x75kg
Flink branden die kuiten!

DB lunge
10x20kg
8x26kg
Was geen succes, was nogal instabiel vandaag ??? Kwam volgens mij door die calf raises, volgende keer weer als laatste doen.

DB shrug
10x34kg
10x44kg
10x50kg

Military press
10x30kg
10x40kg
8x45kg

Crunches
20x +5kg
2x20x +10kg

Cardio
27 mins crosstrainer
20 mins interval fiets

Niet helemaal all-out gegaan, heb de komende dagen wat dingen waarbij ik normaal moet kunnen lopen.. volgende week weer :D

Insluiten video werkt niet? http://www.youtube.com/watch?v=zvqk0v_D_VI
Zie dat de gast die em filmde er maar 6 op heeft gezet :)

Werk aan die bench press! 4 x 80 is voor jouw lichaam zwaar onder de maat... Met een goede mindset tover jij er binnen paar weekjes zo een tiental kilo's bij.

Squat moet toch nog wel dieper, als je hem pauzeert kun je zien dat je nog ong. 10 cm moet zakken om parallel te geraken.

Werk aan die bench press! 4 x 80 is voor jouw lichaam zwaar onder de maat... Met een goede mindset tover jij er binnen paar weekjes zo een tiental kilo's bij.
True maar ben geen powerlifter dus maakt me op zich niet zo heel veel uit ;) Ben nu meer benieuwd hoe ver ik kan gaan.

Squat moet toch nog wel dieper, als je hem pauzeert kun je zien dat je nog ong. 10 cm moet zakken om parallel te geraken.
Ja, ik zag het ook, dacht dat ik lager ging. Klote dat we daar geen spiegels aan de zijkant hebben, maar dus wel goed dat ik het ff laat checken :)

Laatst bewerkt:
True maar ben geen powerlifter dus maakt me op zich niet zo heel veel uit ;) Ben nu meer benieuwd hoe ver ik kan gaan.

Ja, ik zag het ook, dacht dat ik lager ging. Klote dat we daar geen spiegels aan de zijkant hebben, maar dus wel goed dat ik het ff laat checken :)

Bij BB is veel gewicht pakken ook belangrijk imo.

Ja, als je aant squaten bent voelt het bij mij ook dieper dan dat het is.

thx :) PR op de squat wacht ik nog ff mee, wil de techniek nog ff goed onder de knie krijgen.. Net wel redelijk eenvoudig 2x2x130kg gesquat dus denk dat ik daar nog wel een stukje mee omhoog kan. BP is denk ik niet zoveel want heb al zwaar moeite met 4x80 :) omtrek is een goeie 45 cm meestal.
ik heb vorige week 5x78,5 en 3x83,5 gedrukt,en mn 1rm is 95kg.
dus ik denk dat je 1rm ook wel tegen de 100 ligt.
moet je eens proberen he;)(wel met spotter uiteraard)

leuk logje cp
mooie deads by the way
jij bent ook lang las ik in je begin post
gaat jou bench hierdoor ook langzamer
heb je gevoel
bankdrukken is altijd mijn ondergeschoven kindje geweest

leuk logje cp
mooie deads by the way
jij bent ook lang las ik in je begin post
gaat jou bench hierdoor ook langzamer
heb je gevoel
bankdrukken is altijd mijn ondergeschoven kindje geweest

Ik weet het niet, ik heb pas een paar keer gebenched omdat ik pas sinds een paar weken in de gym kom, dus ben nog even flink aan het uitzoeken wat ik precies wel en niet op de compounds kan :) Hiervoor altijd DB press gedaan. Maar heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat oefeningen minder gaan door m'n lengte (wel door m'n gewicht, pullups/chinups zijn niet te doen :D)

ik ben dan 1m90
en ik vrij lange armen ook - dus vandaar de vraag
optrekken is voor mij ook zware shit
maar hier moet je moet gewoon aan beginnen
ik kan nu ook per set 5 x optrekken
alleen dit duurde ook eventjes

ik ben dan 1m90
en ik vrij lange armen ook - dus vandaar de vraag
optrekken is voor mij ook zware shit
maar hier moet je moet gewoon aan beginnen
ik kan nu ook per set 5 x optrekken
alleen dit duurde ook eventjes

Denk dat het wel meevalt hoor, je 110 BP vind ik nog steeds best netjes.

Ja ga het optrekken weer oppakken binnenkort, assisted beginnen en steeds verzwaren.

Denk dat het wel meevalt hoor, je 110 BP vind ik nog steeds best netjes.

Ja ga het optrekken weer oppakken binnenkort, assisted beginnen en steeds verzwaren.

nou die 110 is alweer een poosje geleden
maar ik hoop langzaam wat steviger in de 100 te komen

Over het filmpje:
Om te beginnen moet je de squat anders proberen in te zetten. Ga vanuit je heupen squatten en niet vanuit je benen. Door vanuit je heupen te squatten zorg je ervoor dat je hams en glutes beter onder spanning kunnen worden gebracht.

Heb hier een heel mooi filmpje voor je.
http://www.youtube.com/watch?v=yha2XAc2qu8

Daarnaast heb je de bar erg hoog op je rug liggen. Probeer je aan te leren deze lager op je rug te leggen. Je voeten iets verder uit elkaar en je tenen naar buiten laten wijzen. Zorg dat je knie dezelfde lijn volgt als je voet om spanning in je knie te voorkomen.

Bestudeer het filmpje minimaal 3x en laat het op je inwerken en breng het daarna in de praktijk. Suc6.

thx mc chick, nu snap ik inderdaad beter wat er bedoeld wordt met hip drive :)

zeer goed,maar met 100+ in de nek word het wat anders he:p

Terug
Naar boven