Fitness Seller

corpaul's trainingslog

klopt. maar meestal is het cleanen het probleem niet. maar het pressen.
ik werk liever aan me zwakke punt. "cleans" lukken meestal toch wel.

en ik ben geen gewichtheffer, log cleans is een heel ander verhaal.

Bouwt wel snelheid op, is ook belangrijk. :D

Die powercleans! :roflol:

Je lijkt wel een dansmarieke man! ;)

Da's toch vééélz te licht voor je, wat je daar laat zien...
Probeer anders eerst eens Power Cleans "from hang" om de techniek door te krijgen.
Je moet echt gaan shruggen, dat doe je niet of nauwelijks.
Het is juist een goede oefening voor de traps, maar niet op deze manier.

Je gaat staan met gestrekte handen en de halter op je bovenbenen.
Dan laat je de halter wat zakken, door je benen wat te buigen, en meteen explodeer je naar boven door je benen uit te strekken en waarbij je meteen je schouders zo hoog mogelijk optrekt (shruggen)
De rest maak je af met een reverse curl! :D
Met jouw benenkracht, en trouwens ook je overige kracht lach je straks om 80kg. :thumb:

Deze is redelijk, en goed genoeg voor een krachtmens als jij, imo...
http://www.youtube.com/watch?v=wSm8XMlo198

Ook aardig, maar ik vind dat "ze" nog wel iets meer hun traps kunnen gebruiken.
http://www.youtube.com/watch?v=jpXqVba1mFo

Je kan natuurlijk ook voor deze gaan! :thumb:

Eigenlijk moet je aan , vragen hoe je het moet doen. :thumb:

met name je frontsquats zijn nice....
back squat is ansich ook wel ok...
je cleans zijn k*t....van de vloer is een slow ass pull (straight up deadlift eigenlijk), zodra je boven je knie komt moet je exploderen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.365
met name je frontsquats zijn nice....
back squat is ansich ook wel ok...
je cleans zijn k*t....van de vloer is een slow ass pull (straight up deadlift eigenlijk), zodra je boven je knie komt moet je exploderen!

thx chewie, cleans gaat aan gewerkt worden. over 2 maanden prachtige 120kg PCs verdomme!

• #1.368
goeie training cp
vind de frontsquat impressive
de powercleans moet je proberen wat explosiever uit te voeren
de gewichtjes lijken bij jou ook gewichtjes - een beetje easy going werk

Je Power Cleans zien er net zo bagger uit als de mijne bijna:p.
8 x 140 squat is wel nice!

Op de squat heb ik niets aan te merken (zou willen dat ik het zo kon :o ) maar de cleans zijn zoals je al veel gehoord hebt voor verbetering vatbaar (ik doe al 5x70kg + 5x60kg 'supersets' terwijl ik maar 5x100kg squat).

Explosief vanaf het begin van de oefening en pas vanuit je armen/schouders trekken op het moment dat de stang zo een 10cm boven je knieen is. Probeer de stang recht omhoog te tillen en zo hoog mogelijk de lucht in te gooien door de gehele oefening de stang vaart omhoog te geven. Houd jezelf vooral niet in met als doel de oefening mooi gecontroleerd uit te voeren want dat is niet het voornaamste doel van powercleans. Gaat de stang te hoog --> meer gewicht eraan hangen ;)

Op de squat heb ik niets aan te merken (zou willen dat ik het zo kon :o ) maar de cleans zijn zoals je al veel gehoord hebt voor verbetering vatbaar (ik doe al 5x70kg + 5x60kg 'supersets' terwijl ik maar 5x100kg squat).

Explosief vanaf het begin van de oefening en pas vanuit je armen/schouders trekken op het moment dat de stang zo een 10cm boven je knieen is. Probeer de stang recht omhoog te tillen en zo hoog mogelijk de lucht in te gooien door de gehele oefening de stang vaart omhoog te geven. Houd jezelf vooral niet in met als doel de oefening mooi gecontroleerd uit te voeren want dat is niet het voornaamste doel van powercleans. Gaat de stang te hoog --> meer gewicht eraan hangen ;)
Eerst de halter "rustig" los van de grond trekken als in een deadlift is beter imo.
En dan op het juiste moment zo explosief als mogelijk is je benen uitstrekken en je schouders optrekken.
Doe je dit "te vroeg" dus als de halter nog "te laag" op je benen is, dan val je als het ware voorover, en is die herhaling iig al om zeep. ;)
Als je je armen niet zo lang mogelijk gestrekt laat hangen neem je een hoop van de explosiviteit weg die je benen en schouders hebben veroorzaakt.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

Klikkerdeklikkerdeklik!

• #1.374
ja jongens ik weet het, m'n clean is k*t :P aangezien ik zaterdag geen strongman ga trainen ga ik morgen in de gym ff op hangcleans trainen.

ja jongens ik weet het, m'n clean is k*t :P aangezien ik zaterdag geen strongman ga trainen ga ik morgen in de gym ff op hangcleans trainen.
We proberen je duidelijk te maken dat er technisch nog wel iets is te verbeteren aan je clean.

Jaja nu kom ik trainen en dan gaat meneer geen strongman trainen. Begrijp het ook wel als je grootste tegenstander komt trainen dat dit best wel intimiderend kan zijn. :D

• #1.377
We proberen je duidelijk te maken dat er technisch nog wel iets is te verbeteren aan je clean.

i know :P

Jaja nu kom ik trainen en dan gaat meneer geen strongman trainen. Begrijp het ook wel als je grootste tegenstander komt trainen dat dit best wel intimiderend kan zijn. :D

tegenstand? :D nee, ik ga morgenavond stappen dus dan ben ik zeer zeker niet in staat om zaterdag om 13u te gaan strongmannen zonder over m'n huig te gaan :)

vind het wel jammer want had je graag wat gedemotiveerd!

Eerst de halter "rustig" los van de grond trekken als in een deadlift is beter imo.
En dan op het juiste moment zo explosief als mogelijk is je benen uitstrekken en je schouders optrekken.
Doe je dit "te vroeg" dus als de halter nog "te laag" op je benen is, dan val je als het ware voorover, en is die herhaling iig al om zeep. ;)
Als je je armen niet zo lang mogelijk gestrekt laat hangen neem je een hoop van de explosiviteit weg die je benen en schouders hebben veroorzaakt.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

Klikkerdeklikkerdeklik!
Spreekt voor zich natuurlijk maar op het moment dat het gewicht 1cm van de grond is in de juiste houding blijven en rammen! :p

Nou met mijn 1.94m ben ik denk ik wel je grootste tegenstander op 18 april. :D

Ja erg jammer dan moet Jan me maar eens flink gaan demotiveren. ;)

Spreekt voor zich natuurlijk maar op het moment dat het gewicht 1cm van de grond is in de juiste houding blijven en rammen! :p
:D rammen is my middle name (en ram mijn sterrenbeeld...)
Ik ram tot er "iets" breekt!
En meestal is dat dan iets in mijn lichaam... :o

Terug
Naar boven