Fitness Seller

corpaul's trainingslog

Eerst de halter "rustig" los van de grond trekken als in een deadlift is beter imo.
En dan op het juiste moment zo explosief als mogelijk is je benen uitstrekken en je schouders optrekken.
Doe je dit "te vroeg" dus als de halter nog "te laag" op je benen is, dan val je als het ware voorover, en is die herhaling iig al om zeep. ;)
Als je je armen niet zo lang mogelijk gestrekt laat hangen neem je een hoop van de explosiviteit weg die je benen en schouders hebben veroorzaakt.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:36 ----------

Klikkerdeklikkerdeklik!

mooi stukkie
maar ik probeer hem ook idd ook vrij explosief te doen

Dat laatste filmpje is zeker die luie Ammer :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.384
Aan de slag geweest met hangcleans. Rest van de training was UB pompen. Hangclean techniek vind ik nog ****ing lastig maar er zaten in elk geval een paar goed explosieve reps bij.

Hangcleans
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
3x70kg
3x70kg
Waren niet allemaal even explosief, sommige waren goed, sommige sloegen nergens op. Volgende keer iets kortere sets doen, 4e en 5e rep waren meestal niet explosief genoeg. ****ing cardio ook zoveel cleans.

Military press max reps (60 sec rust)
8x57,5kg
5x57,5kg
5x52,5kg
3x52,5kg
Was iets lager gegaan om er nog wat reps uit te kunnen persen. Laatste set was leeg. Zat iets te dicht tegen m'n 1RM aan, had beter 50kg ofzo op reps kunnen pakken.

CGBP
10x60kg
8x70kg
6x80kg
8x60kg
Ging wel goed, voor het eerst de 80kg zonder spotter uitgepakt. Verlies volgens mij al een paar reps door dat kloterige uitpakken.

T-Bar row
8x60kg
8x80kg
8x100kg
8x100kg (dropset 8x80kg, 8x60kg, 8x40kg)
Lekkah.

Triceps pushdown met fat gripz en recht dingetje
10x40kg
10x50kg
10x60kg
10x70kg
10x80kg

Hammer curl
8x20kg
4x22kg, 4x18kg
K*toefening, tijd niet gedaan, weet ook meteen weer waarom.

BB curl
10x35kg
8x40kg
8x40kg

Geen cardio, vanavond feestje (http://partyflock.nl/party/171691:Audio_Active_XXL.html) dus kan m'n benen dan wel ff gebruiken en daar wordt al genoeg gecardioot.

Vrij lage gewichten Strongman... :D
Het waren idd wel heel veel cleans die je daar deed.
Ik vind dat je zo'n oefening beter in kleinere sets kan doen om een betere focus te houden, maar dat hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn. ;)
Ik heb het idee dat je goed bezig bent, en ben benieuwd tot hoever je gaat geraken.
Viel spass op je feestje! :thumb:

• #1.386
Vrij lage gewichten Strongman... :D
...
Viel spass op je feestje! :thumb:
tja UB he :) zijn bij mij helaas geen epic gewichten. Meeste zit wel zo rond de 75-80% van m'n 1RM dus kan er niet echt ontevreden over zijn.

Ik deed zoveel cleans om de techniek wat beter te pakken te krijgen, maar denk dat ik gewoon wat geduldiger moet zijn. Kan ze ook beter voor m'n squats doen want hoewel ik geen spierpijn ofzo heb merkte ik wel dat er wat traagheid in m'n benen zit.

En thx, gaat wel lukken :)

Even gegoogled wat die hangcleans nou zijn... :bow:

Veel plezier vanavond - jij liever op dat feestje dan ik ;) :P

Ja, als je bovenlichaam nog wat meer bijtrekt dan ben je een man om rekening mee te houden. ;)
Goed blijven trainen dan komt dat zeker goed.
De cleans zijn gewoon heel moeilijk.
Iedere (UB/rug/traps) training 5x3 reps ofzo, en je "greased the groove" voldoende om ze goed onder controle te krijgen. :thumb:

P.s. ik kan ze eigenlijk helemaal niet hoor....
Ik ben zeker niet explosief weet je... :o

• #1.389
:roflol: ik kwam er ook achter dat ik te langzaam spring.. wist niet eens dat dat kon :roflol: maar komt wel goed, ben gelukkig geen gewichtheffer :D

Soort opwaartse baywatch actie krijg je dan. Slow-mo CP :P

10 kgtjes minder cor
en moet je eens kijken hoe explosief je bent
nice cleans

• #1.394
geen events getraind vh weekend?

idd. fusten legen trainen is ook een goede bezigheid

dat kan ook maar beter is,eerst laden en dan ledigen,heb je een dubbele training:D

• #1.399
Ook in jou log loop ik al wat achter door de drukte :(

Maar wat een sterke training! hang cleans kende ik nog niet maar zien er erg sterk uit. Welke spiergroepen spreek je daarmee nou het meeste aan?

Terug
Naar boven