AndroidHealthClinic

corpaul's trainingslog

5RM benchen en dan nog 5 stuks negatief met spothulp omhoog.
Dit 2 of 3 setjes :)

De overige oefeningen omgekeerde piramide: lage reps eerst en daarna lager gewicht met meer reps, tot fail elke keer.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.465
5RM benchen en dan nog 5 stuks negatief met spothulp omhoog.
Dit 2 of 3 setjes :)

De overige oefeningen omgekeerde piramide: lage reps eerst en daarna lager gewicht met meer reps, tot fail elke keer.

op zich leuk idee maar ff afwachten of ik een spotter heb waar ik dat mee aandurf ;) (en train zelden tot failure maar een dropsetje kan ik er wel in bouwen). thx voor je ideeen!

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:42 ----------

ik quote graag een wijs man:

The point is, if you look at the training of the strongest people in the world, be it weightlifters, powerlifters, strongmen, whatever,
there’s one universal truth.
They always lift heavy, in terms of percentage of one rep max, they always keep their repetitions low, and they never, ever train to failure.

:kiss:

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

En is ook ongeveer wat WimWam zegt.
Licht(er) trainen en hoog toppen!
Ik snap het nog niet helemaal, maar het schijnt een soort van "universele waarheid" te zijn.
Net als periodiek verzwaren in je training.

• #1.467

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

Ik snap het nog niet helemaal, maar het schijnt een soort van "universele waarheid" te zijn.

Je bedoelt zware triples/dubbels pakken? Dus bijv triples gaan maken met 85% van je RM. Dat is idd wel een van de cornerstones van op kracht trainen. Het idee is dat je niet continu op 95% of meer hoeft te werken om sterker te worden.

Topicwaardige uitspraak :)

Je bedoelt zware triples/dubbels pakken? Dus bijv triples gaan maken met 85% van je RM. Dat is idd wel een van de cornerstones van op kracht trainen. Het idee is dat je niet continu op 95% of meer hoeft te werken om sterker te worden.
Ik zie nog niet 100% hoe ik dat zou moeten toepassen in mijn eigen training. :o
Maar als je ziet wat WimWam (en zijn jongens) in een training doen, en dan op een wedstrijd véél meer pakken, dan zit er wel wat in denk ik.
Wim zei gisteren ook zoiets als:

Ik train omdat ik wedstrijden doe, ik doe geen wedstrijden omdat ik train.
:bow:

Ik snapte gelijk wat ik altijd verkeerd heb gedaan... :o

:D

• #1.470
elke training is voor mij een wedstrijd :mad:

nee maar ik snap wel wat ie bedoelt, je hoeft niet elke training te toppen. ben ik (inmiddels) ook mee gestopt. Zoals bijv. m'n DL van laatst, 3x3x210 is iets meer dan 80% van m'n 1RM maar zwaar zat in sets.

Laatst bewerkt:
elke training is voor mij een wedstrijd :mad:

nee maar ik snap wel wat ie bedoelt, je hoeft niet elke training te toppen. ben ik (inmiddels) ook mee gestopt. Zoals bijv. m'n DL van laatst, 3x3x210 is iets meer dan 80% van m'n 1RM maar zwaar zat in sets.
Maar dat is nog steeds heel zwaar trainen, toch..?
f doe je dat dan met één vinger in je neus..?

• #1.472
  • #1.479
Doel van vandaag: PP maxen (was tot nu toe 3x80kg). Verder flink gepompt.

Pushpress
10x bar
5x50kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x90kg
1x100kg **** yeah!
3x80kg
3x80kg
5x80kg
Ging vrij soepel die 100, moest alleen ff heen en weer lopen om m'n balans te vinden. Voelde verder minder zwaar aan dan verwacht, ben ik wel blij mee want dan zal die boom van 100kg ook wel gaan lukken binnenkort. Begin ook steeds beter te durven met PP.

Dips
5xBW
5xBW
5xBW
5xBW
5xBW
Diepte was blijkbaar goed dus mag het nu dips noemen :cool:

Incline benchpress
8x60kg
8x60kg
8x60kg
Echt al tijden niet meer gedaan.. sowieso al een tijd niet meer normaal gebankt. Was ****ing zwaar :P Triceps al redelijk busto ook.

One arm row apparaat
10x20kg
10x40kg
10x60kg
8x70kg zwaar
Apparaat van Panatta waar je borst ergens tegenaan duwt en je het gewicht naar je toe roeit, kan met 2 armen tegelijk of met 1 arm. Plateloaded dus gewicht is alleen de schijven (gewicht per arm dus). Wel relaxt ding, nooit eerder gebruikt.

Lat pull naar borst
8x40kg
8x60kg
8x80kg dropset met 8x60kg, 8x40kg, 8x20kg

Cable crossover
10x25kg (per hand)
10x30kg
10x35kg dropset met 10x25kg, 10x15kg

Superset BB curl / Triceps pushdown
10x35kg / 10x60kg
10x35kg / 10x70kg
10x35kg / 10x80kg