MuscleMeat

corpaul's trainingslog

@Falstyr

Als je kijkt naar de gewichten van de NCC, vooral op de medley en conan etc is het geen eens een kwestie van kracht. Iedereen krijgt die 200kg conan wel uitgetild, maar de condtie gaat hier parten spelen.
Zo liiep die gozr van 80kg volgens mij een stuk meer dan Minotaures die hogere krachtstats heeft (misschien verkeerd voorbeeld :roflol:, grapje mino)

De medley en conan kan je echt wel voluit gaan wat dat betreft.

Ik zit hier even niet op een goede pc, dus kan het zelf niet opzoeken, maar wat zijn de onderdelen en gewichten van de NCC precies?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.782
waar staat ncc voor
als je het op google intikt
krijgt je bijv
1: nederlandse caravan club
2: nederlandse cavia club
3: hehehe - naughty chico's club
enz

maar niks over een strongman event ?

http://www.realdutchpower.nl/aankondigingen2010/newcomersstrongmancup.htm

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Ik zit hier even niet op een goede pc, dus kan het zelf niet opzoeken, maar wat zijn de onderdelen en gewichten van de NCC precies?
Onderdelen:
- Super medley (Duck walk 120 kg 15 m, wheel flip 250 kg 4 flips, farmers walk 75 kg 15 m)
- Log lift max (start gewicht 70 kg)
- Conans wheel (200 kg)
- Loading race (4 biervatten 70 kg en 2 wasmachines 50 kg, 15 m, op 1 m 30)
- Atlas stones (70, 80, 90, 110, 125 kg op 1 m 20)

en die looponderdelen zijn kracht + uithoudingsvermogen

Zoals ik het zie zit het enige gevaar in de groep belgen waar we niks van af weten qua stats. Rest van deelnemers veld is wel redelijk in te schatten op moment. Ieder met zijn sterke en zwakke plekken qua onderdelen waardoor het redelijk gelijk op zou kunnen gaan bovenin.
er zijn er nogthans veel die hier een log hebben;)

Ja hier dat bedoel ik. Die medley zijn gewichten die je slapend nog wel kan, maar ja snelheid en conditie speelt dan op.
Die biervaten wegen ook niet veel, alleen die wasmachines heeft zeker nog nooit iemand gedaan?

Ik baal wel dat ik te laat was met me interesse in strongman, had deze dan graag mee gedaan :(

• #1.785
Ja hier dat bedoel ik. Die medley zijn gewichten die je slapend nog wel kan, maar ja snelheid en conditie speelt dan op.
Die biervaten wegen ook niet veel, alleen die wasmachines heeft zeker nog nooit iemand gedaan?
Klopt ja, maar dat is natuurlijk bij de meeste strongman onderdelen in het algemeen zo he. Onderdelen die niet op max gaan zijn meestal geen gigantische gewichten zodat de tijd belangrijk wordt.

Daarnaast kan het op een wedstrijd alle kanten op... als de log je niet lekker ligt of je krijgt geen grip op de stones kan een onderdeel zwaar tegenvallen.

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Ik baal wel dat ik te laat was met me interesse in strongman, had deze dan graag mee gedaan :(
Was idd een leuke wedstrijd voor je geweest, zeker met die smerige tennisconditie van je.

bedankt cor voor de info
ik zal a.s zo eens de uitslagen bekijken op deze site
succes man ermee

Klopt ja, maar dat is natuurlijk bij de meeste strongman onderdelen in het algemeen zo he. Onderdelen die niet op max gaan zijn meestal geen gigantische gewichten zodat de tijd belangrijk wordt.

Daarnaast kan het op een wedstrijd alle kanten op... als de log je niet lekker ligt of je krijgt geen grip op de stones kan een onderdeel zwaar tegenvallen.

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Was idd een leuke wedstrijd voor je geweest, zeker met die smerige tennisconditie van je.

Haha, bij de tennis stond ik bekend om me slechte conditie, toen ik 24kg lichter terug kwam na me blessure stonden ze wel vreemd te kijken dat ik 2x zo snel was geworden.

En CP, jij verbaasde me serieus echt met je conditie/loopvermogen, in positieve zin.

• #1.788
En CP, jij verbaasde me serieus echt met je conditie/loopvermogen, in positieve zin.

Haha thx, daar staan er meer van te kijken (incl de sportarts :D). Heb ook flink wat cardio gedaan (alleen de laatste weken een stuk minder) en daar heb ik een hoop uit gehaald.

@Falstyr

Als je kijkt naar de gewichten van de NCC, vooral op de medley en conan etc is het geen eens een kwestie van kracht. Iedereen krijgt die 200kg conan wel uitgetild, maar de condtie gaat hier parten spelen.
Zo liiep die gozr van 80kg volgens mij een stuk meer dan Minotaures die hogere krachtstats heeft (misschien verkeerd voorbeeld :roflol:, grapje mino)

De medley en conan kan je echt wel voluit gaan wat dat betreft.

Ja en kreeg zelfs de 250 uitgetild met een paar meters erbij:P

En Cor-Paul, je hebt wel conditie man. Had het niet verwacht op het eerste oog. Maar schijn bedriegt, Beest!

Een buik is niet altijd wat het lijkt. :eyebrow:

damn.. buiken zijn overrated

Hij heeft er al een!

Deelnemers:
- Tim Boniver (België)
- Gert Dunon (België)
- Johan De Pauw (België)
- Nick Jans (België)
- Wauter Wangermez (België)
- Bjorn Slachmuylders (België)
- Olivier Kauffmann (België)
- Andy Warrens (Belgie)
- Jan Vlasschaert (België)
- Wim Gevaert (België)
- Marco Bouma (Nederland)
- Mark Hanegraaf (Nederland)
- Jorrit de Jong (Nederland)
- Mike Oerlemans (Nederland)
- Kevin Imhof (Nederland)
- Vincent Schrijen (Nederland)
- Jorg van de Water (Nederland)
- Michel Koekoek (Nederland)
- Cor-Paul Bezemer (Nederland)
- Bas Hudepohl (Nederland)

:woot:

Ik kan me nog zo goed herinneren dat je begon met strongmannen, en nu al een wedstrijd! :eek:

Succes man!
(ook trots op jou:D)

• #1.800
:woot:

Ik kan me nog zo goed herinneren dat je begon met strongmannen, en nu al een wedstrijd! :eek:

Succes man!
(ook trots op jou:D)

Thx kerel :)

Net in de stromende regen getraind bij RDP, hardcore :hedbang:
Doel was log PR zetten, gelukt en verder ook prima training gedraaid dus erg tevreden.

Loglift
5x53kg
5x63kg
3x73kg
3x83kg
1x93kg
paar fails op 103kg, stak m'n kop er niet goed onder :mad:
1x103kg PR **** yeah!

Conan's wheel
1 rondje 150kg
2,75 rondje 200kg lekker want 200 = wedstrijdgewicht
1 rondje 240kg
Niet voluit gegaan bij die laatste, vond het wel best zo.

Duckwalk
15m ongeveer 130kg
paar m 130kg terugzetten voor Eddine nadat Falstyr het opgegeven had
15m ongeveer 130kg
15m ongeveer 130kg

Yoke
2x20m 100kg
2x20m 180kg
2x20m 240kg
1x20m 300kg PR **** yeah!
Was ergens tussen de 15 en 20m, laten we het op 20m houden :D Vorige PR was sowieso de 300 uittillen en een paar meter voorover pleuren dus dik overheen gegaan.

Terug
Naar boven