XXL Nutrition

cutten naar een respectabel vp - originele naam

What's good met je nieuwe trainschema post eensss

Lekker lang cardio man, doe je rennen?

Veel cadrio kerel, respect, ik kan mezelf daar echt niet toe aanzetten.

Benieuwd naar zo een weekje van je: dus schema KT incluis cardio.

Je bent iig fanatiek bezig en ach ja.....3 dagen geen training. Ik heb het 5 weken niet (mogen) doen, je overleeft het wel.

• Topic Starter Topic Starter
What's good met je nieuwe trainschema post eensss

Lekker lang cardio man, doe je rennen?

Veel cadrio kerel, respect, ik kan mezelf daar echt niet toe aanzetten.

Benieuwd naar zo een weekje van je: dus schema KT incluis cardio.

Je bent iig fanatiek bezig en ach ja.....3 dagen geen training. Ik heb het 5 weken niet (mogen) doen, je overleeft het wel.

Eerste 10+ minuten zijn killing, altijd weer opnieuw.. daarna is het wel te doen. :)
Meestal met 5-6km/h en 5% incline zit ik aan 140bpm, vind het wel een goed te doen tempo.

Schema wat ik nu zo volg:
Rug:
BOR's, deadlift (straps verboten vanaf nu), (lat werk). Biceps: dumbbell curls, ez reverse curls

Schouders:
bent elbow side raises, front raises, shrugs, rear delt flies (presses)

Benen:
lunges, (squat), leg extensions, leg curls, kuiten. Buik: leg raises, dumbbell side bends

Borst:
Bench press, (incline dumbbell press), flies, open hand db front raises. Triceps: tricep pushdown, skullcrushers, (dips)

Wat ik niet altijd doe staat tussen haakjes

IUBZVUZ.png

voedingsschema wat ik nu heb. Ik eet wel gewoon met mams mee 's avonds, spreek dr niet zoveel. Zal haar wel coachen bonen, kip, rijst en zo te maken:D.
Dat mn voeding niet 100% gecontroleerd is van dag tot dag kan ik mee leven. Reden dat ik zo lang zonder schema zat was dat ik het perfect wil hebben, en het gevolg is dat ik dan niet eens begin met het maken van dat schema.. Dus hier neem ik voor nu genoegen mee ;) hoeft niet perfect.

Qua cardio wat ik doe: meestal als de energie voor KT op is ga ik zo'n 10-40 (liefst 40) minuten op de loopband. Ligt een beetje aan mijn gemoedsrust denk ik of ik het zo lang vol hou of niet, of als ik weggesleurd wordt door trainingsmaatje vind ik dat ook niet zo erg :o.

Ziet er goed uit man! Je kan in principe mee eten met je mams je kan haar toch gewoon vragen om sausjes apart te maken en wat minder zout/natrium in der kookkunsten te doen :D

Hoe heb je je trainingsdagen ingedeeld dan? maandag rug? dinsdag schouders etc?

Ziet er goed uit man! Je kan in principe mee eten met je mams je kan haar toch gewoon vragen om sausjes apart te maken en wat minder zout/natrium in der kookkunsten te doen :D

Hoe heb je je trainingsdagen ingedeeld dan? maandag rug? dinsdag schouders etc?

euhm rug en benen zo ver mogelijk uit elkaar. Meeste energie voor nodig. Verder niet echt conflicterende spergroepen of zo... doe borst en triceps tegelijk. Alleen traps pak je met deadlift ook een beetje maar nooit last van.

Dus gewoon 1 schouders 2 rug 3 borst 4 benen
schema is trouwens wat ik voor 90% volg nu, wil bijvoorbeeld vaker leg raises gaan doen en wat meer incline spul.

Weet niet of dit al heb gepost maar mijn doel is nu voor juli weer te pieken qua shape.
Laagst mogelijke vet percentage dus. Dit ga ik bereiken door flink te trainen; meer de focus leggen op supersets en volume ipv. kracht en veel cardio. Ook heb ik dit nieuwe voedingsschema wat ik evt. met aanpassingen ga volgen.
Zo hoop ik 2 jaar na het beginnen met bodybuilding weer een goede shape neer te zetten (was redelijk tevreden met mijn 1 jaar progressie).

deadlift dagje:
BOR's en sldl opwarmen 55kg
1 setje 95kg deadlifts
4 setjes 115kg zal wel rond de 6-8 reps hebben gelegen
laatste setje was wel hardc0re
2 reps 125kg, voelde mn grip wegzakken door zwetende handen en geen straps; wat talk-achtig iets uit een gat in de muur gepakt en 10 sec later nog 2 reps, paar sec rust nog 1.

40 minuten cardio @140bpm+

Schoudertraining.
Ik ga vanaf nu op mn prikbord bijhouden welke training er aan de beurt is, met een roulatie van alle spiergroepen over 4 trainingen dus (zie boven).
Dat houdt in benen minder verwaarlozen en de rest gewoon goed verdeeld trainen.

Opwarmen met front raises 9kg ging super, toen nog bent elbow side raises (naam voor?)
10kg die side raise oefening 4 sets ging goed. Telde reps niet.
Daarna 12kg front raises geprobeerd, ging niet lekker. Te grote pomp in schouders en ze voelden 'leeg' dus ging ff 12 minuten cardio doen.
Toen zware shrugs ~100k 4 setjes veel reps. Ook DB shrugs 36kg veel reps.

toen nog 38 minuten cardio omdat trainingsmaat theekransjes aan het houden was en 2 uur of zo ging trainen, 50 minuten totaal dus. ~130bpm omdat ik lui was en te weinig gegeten (200g havermout tot 5 uur in de middag)

deadlift dagje:
BOR's en sldl opwarmen 55kg
1 setje 95kg deadlifts
4 setjes 115kg zal wel rond de 6-8 reps hebben gelegen
laatste setje was wel hardc0re
2 reps 125kg, voelde mn grip wegzakken door zwetende handen en geen straps; wat talk-achtig iets uit een gat in de muur gepakt en 10 sec later nog 2 reps, paar sec rust nog 1.

40 minuten cardio @140bpm+

Hardcore !!!!!!!!!!!!!

Samen met andere posts van je, serieus bezig gast.

Wat is je streven voor BF ? Hoorde je zeggen "zo laag als mogelijk". Een duidelijk doel stellen kan je helpen he.

Benieuwd naar wat nog komen gaat !

Hardcore !!!!!!!!!!!!!

Samen met andere posts van je, serieus bezig gast.

Wat is je streven voor BF ? Hoorde je zeggen "zo laag als mogelijk". Een duidelijk doel stellen kan je helpen he.

Benieuwd naar wat nog komen gaat !

Haha :D
Een concreet realistisch streven is voor mij nu 14%. Ben eigenlijk net pas weer goed op weg. Was wel cardio aan het doen maar had geen voedingsschema en was aan het zuipen (enorm veel kc :o), nu komt de motivatie met de dag weer meer terug en hou ik me aan voeding, gemotiveerd cardio te doen etc.
Gaat gewoon beter met mijn leven nu :).

Ik probeer snel pics te maken: begin pics van de periode waar de motivatie weer terug is. Ben benieuwd hoe snel ik het kan laten gaan.

Doel is voor juli goede shape bereiken - weet niet of 14% in zo'n tijdsperiode haalbaar is.

edit: schema wat aangepast. Te grote deficit.
PtlCPBS.png

Dit is op trainingsdagen, rustdagen min een cup oats. Komt ook nog avondeten bij.

Laatst bewerkt:
Wat is je VP nu dat je denkt dat 14% niet haalbaar zou zijn?

Wat is je VP nu dat je denkt dat 14% niet haalbaar zou zijn?

Hoog :p vind het lastig schatten bij mezelf, zet van de week nieuwe foto's hier!
iig weinig/geen progressie sinds de laatste foto

eigenlijk geen idee wat haalbaar is en wat niet... 1k+ vet verliezen per week moet kunnen lukken. 6 weken verder 7kg+ kwijt weeg ik zo'n 88-90.. denk wel dat ik dan op de 14% of minder sta eigenlijk.

Hoog :p vind het lastig schatten bij mezelf, zet van de week nieuwe foto's hier!
iig weinig/geen progressie sinds de laatste foto

eigenlijk geen idee wat haalbaar is en wat niet... 1k+ vet verliezen per week moet kunnen lukken. 6 weken verder 7kg+ kwijt weeg ik zo'n 88-90.. denk wel dat ik dan op de 14% of minder sta eigenlijk.

Laat gewoon eens een maand al die troep vallen en ga er eens echt 100% voor, zeker dat je resultaat gaat zien en dat je gaat motiveren om nog harder te werken. ;)

Schoudertraining.
Ik ga vanaf nu op mn prikbord bijhouden welke training er aan de beurt is, met een roulatie van alle spiergroepen over 4 trainingen dus (zie boven).
Dat houdt in benen minder verwaarlozen en de rest gewoon goed verdeeld trainen.

Opwarmen met front raises 9kg ging super, toen nog bent elbow side raises (naam voor?)
10kg die side raise oefening 4 sets ging goed. Telde reps niet.
Daarna 12kg front raises geprobeerd, ging niet lekker. Te grote pomp in schouders en ze voelden 'leeg' dus ging ff 12 minuten cardio doen.
Toen zware shrugs ~100k 4 setjes veel reps. Ook DB shrugs 36kg veel reps.
Bedoel je nie ''lateral raises''? http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html
Traint je middelste schouderkoppen
Veel succes verder en keep on going!;)

Laat gewoon eens een maand al die troep vallen en ga er eens echt 100% voor, zeker dat je resultaat gaat zien en dat je gaat motiveren om nog harder te werken. ;)

Yep. 100% ga ik niet verwachten van mezelf, aangezien dat ook 100% zeker tot falen leid, maar ik ga mijn volle 100% inzet geven. Ben echt gemotiveerd nu. Schema aanhouden/kc's tellen is helemaal niet zo moeilijk, maar wel belangrijk.
Bedoel je nie ''lateral raises''? http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html
Traint je middelste schouderkoppen
Veel succes verder en keep on going!;)

Dank je! :D ik voel mn traps ook goed als ik doe oefening doe

---

vandaag ff armen gepompt en cardio:
10kg db curls en 10kg 1 handed tricep pushdowns opwarmen
18kg curls 6 reps per arm x 3 sets (rechterarm haalt 8 reps, links moeite met 6 :()
tricep pushdown 30 en 35kg, weet niet hoeveel reps. Tricep voelt de laatste tijd een beetje gevoelig aan, moet rustig aan doen.
tricep dips 8+ reps
Probeerde ff te banken maar rechterpols doet weer pijn.

40 minuten cardio @ ~135bpm :cool:

Yep. 100% ga ik niet verwachten van mezelf, aangezien dat ook 100% zeker tot falen leid, maar ik ga mijn volle 100% inzet geven. Ben echt gemotiveerd nu. Schema aanhouden/kc's tellen is helemaal niet zo moeilijk, maar wel belangrijk.

Dank je! :D ik voel mn traps ook goed als ik doe oefening doe

---

vandaag ff armen gepompt en cardio:
10kg db curls en 10kg 1 handed tricep pushdowns opwarmen
18kg curls 6 reps per arm x 3 sets (rechterarm haalt 8 reps, links moeite met 6 :()
tricep pushdown 30 en 35kg, weet niet hoeveel reps. Tricep voelt de laatste tijd een beetje gevoelig aan, moet rustig aan doen.
tricep dips 8+ reps
Probeerde ff te banken maar rechterpols doet weer pijn.

40 minuten cardio @ ~135bpm :cool:

Herkenbaar op de curls, links kan minder dan rechts. Maar zorg altijd wel dat ik qua reps gelijk lig. Kan rechts zwaarder maar links niet dan ga ik ook niet hoger. Pas wanneer andere zijde mee kan ga ik hoger in kg.

Herkenbaar op de curls, links kan minder dan rechts. Maar zorg altijd wel dat ik qua reps gelijk lig. Kan rechts zwaarder maar links niet dan ga ik ook niet hoger. Pas wanneer andere zijde mee kan ga ik hoger in kg.

wijze lessen van een oude man :D
ik probeer altijd met links te starten en eindigen om ze even sterk te maken

beste leden ik ben ook besig met een low carb dieet en heb twee kleine vraagjes 1 ik train van 6 uur tot half 9 dan neem ik me shake (post workout)zou het voor mij dan nog verstandig zijn om 1uur na mijn shake dat zal dan zijn half 10 om dan nog een maaltijd te nuttigen of zou ik dat beter weg kunnen laten . en 2 is in een low carb dieet ofte wel keto dieet toe gestaan om kwark of huttencase te eten ? alvast bedankt

beste leden ik ben ook besig met een low carb dieet en heb twee kleine vraagjes 1 ik train van 6 uur tot half 9 dan neem ik me shake (post workout)zou het voor mij dan nog verstandig zijn om 1uur na mijn shake dat zal dan zijn half 10 om dan nog een maaltijd te nuttigen of zou ik dat beter weg kunnen laten . en 2 is in een low carb dieet ofte wel keto dieet toe gestaan om kwark of huttencase te eten ? alvast bedankt

Wat doe je 2 en een half uur lang in de sportschool dan? Veel te lang.
Beter voor vragen je eigen topic openen in 1 van de sub-fora.
Voor het slapen gaan nog wat eten is niet verkeerd. Kwark zitten weinig koolhydraten in dus past in principe prima binnen een keto dieet.

---
Paar setjes bench gedaan met wp
opwarmen triceps en soort front raises palmen naar boven voor chest
65kg opwarmen
85kg eerste 3 lukte alleen, toen nog doorgepompt
75kg stuk of 7 lukte alleen
80kg 4 keer :( soms lukt 5.
toen nog een setje met 80.

Begin me zwaar te irriteren aan het volk in mijn sportschool trouwens (een basic fit). Ook echt opvallend dat 90% wat daar traint Marokkaan is, hoe kan dat? Veel van die typetjes die op zichzelf geilen in de spiegels, grote praatjes maken, denken dat ze arnold zijn omdat ze met slechte vorm en permanente spot 80kg in de smith banken en thuis een spuit in hun reet zetten. Kan me er af en toe aan ergeren maar geeft ook een beetje motivatie:o

Afgesloten met 40 minuten cardio

Wat doe je 2 en een half uur lang in de sportschool dan? Veel te lang.
Beter voor vragen je eigen topic openen in 1 van de sub-fora.
Voor het slapen gaan nog wat eten is niet verkeerd. Kwark zitten weinig koolhydraten in dus past in principe prima binnen een keto dieet.

---
Paar setjes bench gedaan met wp
opwarmen triceps en soort front raises palmen naar boven voor chest
65kg opwarmen
85kg eerste 3 lukte alleen, toen nog doorgepompt
75kg stuk of 7 lukte alleen
80kg 4 keer :( soms lukt 5.
toen nog een setje met 80.

Begin me zwaar te irriteren aan het volk in mijn sportschool trouwens (een basic fit). Ook echt opvallend dat 90% wat daar traint Marokkaan is, hoe kan dat? Veel van die typetjes die op zichzelf geilen in de spiegels, grote praatjes maken, denken dat ze arnold zijn omdat ze met slechte vorm en permanente spot 80kg in de smith banken en thuis een spuit in hun reet zetten. Kan me er af en toe aan ergeren maar geeft ook een beetje motivatie:o

Afgesloten met 40 minuten cardio

Snap wat je bedoelt man. Ik ben geen racist maar het is gewoon irritant volk. Moeten altijd zo overdreven aanwezig zijn enzo.. Maar no worries in de winter zijn ze al weer weg :roflol:

85kg goed op weg op naar de 100 :D!

Terug
Naar boven