MuscleMeat

Daffy's eerste zomer shredder ?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Hoe denken mijn powerlifting broeders over dit artikel http://www.powerliftingtowin.com/cutting-and-bulking-for-powerlifting/

Worden nogal wat grove statements gemaakt.

If you’re at or above 15% body fat, slow cut down to 8-10% body fat.
If you’re below 15% body fat, slow bulk up to 15% body fat.
Squeeze into the lightest weight class you can through water cutting.

---------- Toegevoegd om 21:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------

vandaag
2w5j8rq.png

If you’re at or above 15% body fat, slow cut down to 8-10% body fat.
If you’re below 15% body fat, slow bulk up to 15% body fat.
Squeeze into the lightest weight class you can through water cutting.
Heb zelf niet veel verstand van competitief liften, ben wel benieuwd naar mensen met meer verstand ervan die hun licht erop kunnen schijnen.
Lijkt mij een beetje kort door de bocht.

Heb zelf niet veel verstand van competitief liften, ben wel benieuwd naar mensen met meer verstand ervan die hun licht erop kunnen schijnen.

naar die mening was ik ook benieuwd, omdat ik bijna niemand ken die zo denkt in de PL wereld

zou dan wel even het hele artikel lezen als je dat nog niet had gedaan

Gister drama voeding, door werk kcal niet gehaald

Had trouwens nog wat before pics met betere kwaliteit geschoten, ik ben benieuwd wat er nog aan massa onder zit na de cut.

24wri86.png

Je bent behoorlijk veranderd man. Succes met deze cut! Zal wel wat tijd in gaan nemen denk ik. Tot hoeveel procent wil je gaan?

Je bent behoorlijk veranderd man. Succes met deze cut! Zal wel wat tijd in gaan nemen denk ik. Tot hoeveel procent wil je gaan?
hoe bedoel je veranderd ? Thanks in ieder geval, hoe diep ik ga is dalijk beetje afhankelijk van krachtverlies. Maar ik probeer een 10kg vet te verliezen.

Langere baard, grotere buik :o of ik verwar je met iemand anders.

-voor je wedstrijd max 1-2kg boven je gewichtsklasse zitten en evt watercutten mocht je er boven zitten.

-qua VP wat hij aanhaalt is IMO onzin. Het verschild ook enorm per gewichtsklasse. In de 59, 66 en 74 zul je weinig mensen vinden van boven de 10%. Waar in de 105-120 en 120+ er weinig/geen mensen van onder de 10% zullen zitten. Teveel en te snel cutten kan leiden tot onnodig veel krachtsverlies.

-belangrijkste is om de gewichtsklasse te kiezen waarin jij het meeste wilks punten haalt. Voor langere mensen zal dat idd hoger zijn dan voor kleinere mensen. Voor mensen van Dieaphi's lengte moet je in de 93-105 of -120 zitten over het algemeen

Laatst bewerkt:
Dan zal ik wel iemand anders voor me hebben haha

-voor je wedstrijd max 1-2kg boven je gewichtsklasse zitten en evt watercutten mocht je er boven zitten.

-qua VP wat hij aanhaalt is IMO onzin. Het verschild ook enorm per gewichtsklasse. In de 59, 66 en 74 zul je weinig mensen vinden van onder de 10%. Waar in de 105-120 en 120+ er weinig/geen mensen van onder de 10% zullen zitten. Teveel en te snel cutten kan leiden tot onnodig veel krachtsverlies.

-belangrijkste is om de gewichtsklasse te kiezen waarin jij het meeste wilks punten haalt. Voor langere mensen zal dat idd hoger zijn dan voor kleinere mensen. Voor mensen van Dieaphi's lengte moet je in de 93-105 of -120 zitten over het algemeen

Onder de 10% zegt hij toch niet, hij vertelt dat het fluctueren tussen 10 en 15 % ideaal is. Ik denk dat er wel wat in zit dat je zo lean mogelijk compete in een zo laag mogelijk klasse, of gewoon naar de +120kg gaat full yolo, kort door de bocht. Als ik bijvoorbeeld op het NK keek in mijn 105 klasse zaten daar echt veel gasten in die echt lean waren, die echt op wilks ook super presteerde.

Onder de 10% zegt hij toch niet, hij vertelt dat het fluctueren tussen 10 en 15 % ideaal is. Ik denk dat er wel wat in zit dat je zo lean mogelijk compete in een zo laag mogelijk klasse, of gewoon naar de +120kg gaat full yolo, kort door de bocht. Als ik bijvoorbeeld op het NK keek in mijn 105 klasse zaten daar echt veel gasten in die echt lean waren, die echt op wilks ook super presteerde.

maar tot 10% cutten levert voor sommige al veel te veel krachtsverlies op. Die sweet spot is voor iedereen anders. Doel van een cut is niet om gewicht te droppen, nee om je wilks te verhogen, als tijdens je cut je wilks daalt ben je verkeerd bezig

+1 meaantje

Die 15% hebben ze gewoon uit hun reet getrokken
Wat boeit het exacte vetpercentage nou verder

maar tot 10% cutten levert voor sommige al veel te veel krachtsverlies op. Die sweet spot is voor iedereen anders. Doel van een cut is niet om gewicht te droppen, nee om je wilks te verhogen, als tijdens je cut je wilks daalt ben je verkeerd bezig

Ja eens!

in! hoop voor je dat je massa vast blijft!

Cool, zet hem op aron! Ik ben ook net begonnen met cut, start gewicht 100kg bij 1,90m en denk dat ik ongeveer 3000kcal dagelijkse hoeveelheid heb. Ga nu ook elke dag tussen de 2300-2500kcal zitten. Zal er vast wel genoeg af gaan :)

Cool, zet hem op aron! Ik ben ook net begonnen met cut, start gewicht 100kg bij 1,90m en denk dat ik ongeveer 3000kcal dagelijkse hoeveelheid heb. Ga nu ook elke dag tussen de 2300-2500kcal zitten. Zal er vast wel genoeg af gaan :)

700 kcals deficit is wel veel. Zou eerder 500-300 doen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven