XXL Nutrition

Dagelijks blowen en hard trainen?

Nog even een stukje dat ik vond:

Marijuana and Testosterone

A brief report concerning the appearance in gynecomastia in three male pot smokers published in 1972 sparked a number of subsequent studies that examined the relationship between marijuana use and testosterone levels. Gynecomastia, or “male breasts,” however, is not a common side effect encountered with marijuana use.

Instead, the condition is usually the result of an imbalance between testosterone and estrogen in men, with something causing an increase in the latter. Since marijuana has no estrogenic activity, it isn’t likely to cause this condition.

Even so, animal studies clearly point to an inhibitory effect of marijuana on both testosterone and luteinizing hormone (LH) production. LH is the pituitary hormone that governs endogenous testosterone synthesis in men. When it comes to humans, though, things are far less clear.

Most studies that have examined human marijuana use haven’t shown any significant effect on testosterone levels in normal men. A 1983 study, however, did find depressed testosterone levels after subjects smoked just one joint, with the effect lasting 24 hours. A 1984 study found that pot not only inhibited testosterone but also lowered prolactin, thyroid and growth hormone. It did that by altering the expression of brain substances that govern hormone release.

Nevertheless, a 1989 study gave 17 male volunteers both high and low doses of THC and then tested their hormonal responses. The results showed no hormonal or immune parameters affected by either a high or low dose of THC. Notably, both testosterone and cortisol were examined, indicating that pot doesn’t produce catabolic effects in muscle through increased cortisol release.

Based on the majority of studies that have looked at the effects of pot on testosterone levels, it appears that the drug has little or no effect on this hormone in humans. One study that examined Jamaican pot smokers, however, did find a significant decrease in active thyroid hormone in the blood, although the men showed no apparent thyroid dysfunction. Significantly, the men also showed normal testosterone levels despite smoking an average of seven to eight joints a day.

BRON

Dus Cannabis heeft geen invloed op het mannelijk hormoon testosteron en zo dus spiergroei :D

Laatst bewerkt:
zijn zat bb-builders die blow(d)en, zelfs arnold. ken zelfs iemand die beweerd dat hij er beter door traint.
Weet niet wat ik daarvan moet denken, ken ook een negert die voor die gaat trainen gewoon een vette haze puur rookt, hij zegt dat hij anders geen concentratie genoeg heeft.
Bij mijzelf was het iig geen goede optie, merkte echt wel minder kracht op compounds.

Weet niet wat ik daarvan moet denken, ken ook een negert die voor die gaat trainen gewoon een vette haze puur rookt, hij zegt dat hij anders geen concentratie genoeg heeft.
Bij mijzelf was het iig geen goede optie, merkte echt wel minder kracht op compounds.

:eek:

..........

...........

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

............

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

..............................

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

....................

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

123

---------- Toegevoegd om 13:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

........................

...........

............

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

....................

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

123

---------- Toegevoegd om 13:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

........................

:banme:

Ik bijv. ;).

Ik ben dus 2 jaar gestopt geweest, en ga nu ik weer begonnen ben lekker weer als vanouds:) voel me goed en gelukkig (nee ben nu niet stoned) , en heel sterk altijd.

3 jaar terug van hero afgekickt, alles ging redelijk maar toen ik 2 maanden geleden weer begon te gebruiken voelde ik me direct weer lekker als vanouds.

junk :o

3 jaar terug van hero afgekickt, alles ging redelijk maar toen ik 2 maanden geleden weer begon te gebruiken voelde ik me direct weer lekker als vanouds.

Dat is minder, maar wat is "hero" ?

Als het Cannabis is dan kan het zo zijn dat je, je niet goed voelt (onbewust) en als je dan cannabis rookt versterkt dat gevoel.

En aangezien je vroeger naar eigen zeggen een junk was komen die gevoelens na 3 jaar versterkt terug.

Gewoon niet veel blowen en dan zal dat gevoel weg gaan als je ziet dat je, je niet weer als vanouds gaat gedragen.

...........

............

....................

123

........................
+1, karma!

Oke man! thanks! :thums: dit verklaard echt wel wat en klinkt ook wel logisch :) (heb zelf bio gehad)

Voor de rest ben ik eigenlijk niet ZO fanatiek dat ik daarom minder zou gaan blowen ofzo (doe het zo'n 2 keer in de maand) en roken doe ik al 1,5 jaar niet meer :)

Maar dit geeft wel een juiste kijk op de gevolgen :cool:

Als iedereen nou eens zo objectief was :D
dit is niet het enige wat het doet het btw, ook het teer en nicotine en andere rotzooi doen nog meer, maar daar weet ik het fijne niet van.

...........

............

....................

123

........................

Idd, man, heb dat ook altijd.

Persoonlijk vind ik de combinatie wietverslaving plus bodybuilding onverstandig, want naast de onbedwingbare trek in eten, wat gepaard gaat met ziekelijke denkpatronen, wat voor een grote calorie overschot kan zorgen en dus extra vetmassa kan veroorzaken, kun je ook nog eens komen te zitten met depressieve gevoelens, gevoelens van apathie, slechtere focus, vermoeidheid, negatiever denken, vele gedachten=werkt afleidend, paranoia en weet ik veel wat nog meer. Naar mijn idee moet je mentale scherpheid optimaal zijn wanneer je gaat deadliften en squatten.
Een spacecake (en geen blow wegens de ongezonde zuurstofopname benadeling) 1x in de twee weken kan lekker ontspannend zijn, en knap als jij het daarbij kan houden, want eenmaal mijn moraal gezakt tot de vriespunt, lig ik in ieder geval weer elke dag te blowen, spuiten en te slikken....Waar ik eenmaal clean dus maanden last van heb.

Als het Cannabis is dan kan het zo zijn dat je, je niet goed voelt (onbewust) en als je dan cannabis rookt versterkt dat gevoel.

En aangezien je vroeger naar eigen zeggen een junk was komen die gevoelens na 3 jaar versterkt terug.

Gewoon niet veel blowen en dan zal dat gevoel weg gaan als je ziet dat je, je niet weer als vanouds gaat gedragen.

haha :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik merkte zelf dat mijn motivatie er toch door aangetast werd. Was minder gemotiveerd om echt goed te eten de hele dag door en alles te geven in de gym. Je zakt toch wel weg in lethargie vaak.

Ik merkte dat ik overdag steeds meer ging verlangen naar het blowen 's avonds, en geregelt zelfs sociale situaties uit de weg ging als deze mijn gebruik hinderden. Mijn leven ging meer en meer in teken staan van het wietgebruik. Zo vallen andere zaken toch gewoon een beetje naar de achtergrond, dus ook trainen...

Maargoed, dit is allemaal voor mij het geval geweest, anderen kunnen heel andere ervaring hebben ;)

Dat eerste stuk is een beetje karakter he. Hoe ver gaat jou motivatie. Als ik een blow rook bij maten ofzo neem ik mn kip, rijst & kwark gewoon mee, of als ik naar de shop ga neem ik boterhammen met kipfile mee. Ligt eraan wat je zelf wilt bereiken..

Dat tweede herken ik wel heel goed, haha. Heb mezelf vaak afgevraagd of het slecht is. Kwam toch tot de conclusie dat ik voor mezelf niets miste. Andere zitten in de kroeg, worden dronken - ik ga naar huis en smoke een joint met vrienden. Je sociale kring beperk je er wel heel erg mee, maar goed - echte vrienden heb je maar weinig.

Met bb merk ik er persoonlijk overigens niets van dat ik blow. Vorig jaar toen ik aan het aankloten was gaf ik het wel de schuld, sinds ik in oktober begonnen ben met goed eten gain ik als een malle.

Laatst bewerkt:

:roflol: Herken dit, 1 teugje smack en die warme geborgen huls voel je direct om je heen tot in lijf en leden. Echt een engelen slaap in de zetel.

Deed je 't vanaf folie of met citroensap?

Blowen, al gedaan vanaf mijn 15e eerder dan dat ik aan het trainen was. Maar ik ben ook weer geen hardcore blower. Beste voor mij is gewoon af en toe als ik er zin in heb meer niet. Stop er vanzelf wel een keer mee.

:roflol: Herken dit, 1 teugje smack en die warme geborgen huls voel je direct om je heen tot in lijf en leden. Echt een engelen slaap in de zetel.

:eek!:

Laatst bewerkt:

heb momenteel al 3 weken flebitis aan mijn rechter onderarm, ****ed up :(

ach blowen boeit niet zo veel volgensmij
blow elke dag, en begin s'ochtends vroeg (voor me werk)

gewoon goed blijven eten.

ik ben in een jaar 16 kilo aangekomen, en heb 10% BF

en ik gebruik ook (gemiddelt) 1x per maand een gram speed op een hardcore feest

praat het natuurlijk niet goed, val ook 3 kilo af in z'n nachie( zit er vrij snel weer aan)

maar het is niet onmogelijk

maar had meer gegaint als ik geen drugs had gebruikt
maar ben verder wel sirieus kwa trainen enzo

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven