MuscleMeat

Danny'z lange weg naar 100kg

Shrugs met straps? Op zich is het de eerste oefening waar je echt een stevige grip voor nodig hebt in deze training.
110 kg zou je in principe wel kunnen handelen lijkt mij?
Zo niet, had je nog wat hammers of ander onderarm-werk mee kunnen pakken ipv een stel curls.

• Topic Starter Topic Starter
Shrugs met straps? Op zich is het de eerste oefening waar je echt een stevige grip voor nodig hebt in deze training.
110 kg zou je in principe wel kunnen handelen lijkt mij?
Zo niet, had je nog wat hammers of ander onderarm-werk mee kunnen pakken ipv een stel curls.

Ik kan het zeker wel handelen maar heb donderdag ook zware SLDL's gedaan en met de Rug training pak ik de onderarmen met 1 oefening al direct aan.
Vandaar dat ik niet wil dat de zwakke schakel in deze oefening de grip is maar dat het puur aan de traps zal liggen mocht ik failen

10-10-2011

Borst & Triceps (licht)

Flat DB BP:

8x30kg
5x34kg <=PR!!
8x32kg

Incline Press

barbell: 12x50kg
DB: 8x26kg
7x26kg + 4x16kg

Pec Deck:

12x60kg
8x60kg
8x60kg
15x40kg <-heel traag en gecontroleerd

Hierna nog wat pushdowns gedaan met een niet noemenswaardig gewicht

die DB BP gaat wel lekker omhoog of niet? Kan hem bij onze sportschool zelf niet echt meer doen, behalve als ik zelf dumbbells in elkaar ga schroeven, want ze gaan maar tot 36kg..

Ja hij gaat zeker lekker omhoog! dumbbells gaan hier tot 50kg dus ik zit nog wel ff goed

Lekkere DB Bench! Gaat goed hier!

Ziet er uit als een relaxte training. Waarom 7×26 + 4×16?

die DB BP gaat wel lekker omhoog of niet? Kan hem bij onze sportschool zelf niet echt meer doen, behalve als ik zelf dumbbells in elkaar ga schroeven, want ze gaan maar tot 36kg..
Andere sportschool kiezen of zelf gaan schroeven. Met DB's tot 36 kg heb je veel te weinig ruimte om goed te groeien.

Ziet er uit als een relaxte training. Waarom 7×26 + 4×16?

Andere sportschool kiezen of zelf gaan schroeven. Met DB's tot 36 kg heb je veel te weinig ruimte om goed te groeien.

Ja, helaas is dit de enige sportschool die in de buurt zit.. maargoed ik schroef ze zelf wel in elkaar, want wil bij mn volgende schema flat db benchpress gaan doen en dan heb ik niet genoeg aan 36kg :p

11-10-2011

Rug & Biceps:

DL:

5x60kg
5x120kg
5x130kg
5x135kg <=PR!!

Pull ups:

wide grip: 7xBW+7.5kg
normaal: 6xBW+7.5kg
chins: 8xBW

Hammer Strength Iso Rows (plate loaded):

8x100kg
8x130kg
6x155kg
12x50kg

Hammer Grip Pulldowns:

12x60kg
12x65kg
8x70kg

Standing Cable Pullover

12x20kg
12x22.5kg
12x17.5kg

Hammer Curls:

12x14kg
12x12kg
12x10kg

Hierna nog wat onderarmen gedaan

beterrrr gefeliciteerd met je PR man :D

13-10-2011

Had nog flink spierpijn in de benen van de deadlift sessie van dinsdag dus ik zit eraan te denken om rug op maandag te doen en borst op dinsdag om dit te voorkomen..
Toch maar wezen trainen ondanks de spierpijn.

Benen

Squat

6x90kg
3x100kg
7x90kg
Front: 12x50kg
8x60kg

Vertical Leg Press:

12x160kg
8x170kg
10x160kg

Seated Calf Raises (in de smith dus gewicht stang niet meegeteld)

12x40kg
8x80kg
8x100kg

Standing Calf Raises (in de smith dus gewicht stang niet meegeteld)

12x80kg
6x110kg
8x110kg

SLDL:

10x70kg
8x100kg
8x100kg

Toch lekkere squats!

ik heb hetzelfde danny, en ook met mn borst en schouders!

Daarom train ik nu maandag borst, dinsdag rug, donderdag schouders/triceps en vrijdag benen/biceps

Redelijke squat nog wel, met spierpijn. Ass to the grass?

ik heb hetzelfde danny, en ook met mn borst en schouders!

Daarom train ik nu maandag borst, dinsdag rug, donderdag schouders/triceps en vrijdag benen/biceps

Ik ga het maar eens een klein beetje omgooien idd

---------- Post toegevoegd Fri 14 Oct 2011 om 08:44 ----------

Redelijke squat nog wel, met spierpijn. Ass to the grass?

Yes, alles lager dan parallel. Ook al vond ik de laatste rep van die 3x100 wat slordig omdat ik vrij ongecontroleerd zakte.

Het irritante aan mijn indeling is alleen dat je het gevoel hebt dat je je triceps niet optimaal kan pakken.. maar de week is te kort om alles voldoende rust te geven en apart te trainen

Het irritante aan mijn indeling is alleen dat je het gevoel hebt dat je je triceps niet optimaal kan pakken.. maar de week is te kort om alles voldoende rust te geven en apart te trainen

Je haalt me de woorden uit de mond, ik mis altijd net 1 extra dag in de week om rust en training optimaal te combineren

voor optimale rust zou je toch zo moeten trainen: (even biceps, buik, rug en benen weggelaten)

Dag1: Borst
Dag4: Schouders
Dag7: Triceps
Dag10: Borst

Dus eigenlijk moet een week 9 dagen hebben, maarja dan train je je borst 8 dagen niet en das ook weer niet goed :p (vind zelf 6 dagen al frustrerend aangezien ze na 4 dagen ongeveer wel hersteld zijn)

Terug
Naar boven