Darcem
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 299
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 79kg
Kom op kerel ga jezelf nou niet mindf*cken. Je vet% zal ergens rond de 13% liggen en 13-15% is gewoon een lastig vet%. Als je een lekkere pomp hebt en opspant ziet het al aardig droog en indrukwekkend uit. Maar op het verkeerde moment, minder goede belichting, koud, ziet het er heel anders uit. Dan denk je ik ben nog te vet (en waarom ben ik aan het bulken). Maar ik heb ook nog te weinig spiermassa... En zo maak je jezelf gek.
Sowieso doe je er goed aan om nu gewoon een tijd lean te bulken. Je zult groter worden en sterker in de gym worden wat motiverend werkt. Het zal je fysiek ook goed doen (want met meer spiermassa zie je er zelfs met een iets hoger vet% beter uit). Echter spiermassa bouwen gaat niet heel snel en resultaat wordt veel langzamer zichtbaar dan bij een cut waar je relatief snel veel vetmassa kwijt kunt spelen. Dus bij bulken heb je ook veel meer geduld nodig. Je wilt natuurlijk niet dat je vet% veel hoger wordt en wellicht zou je graag willen dat het zelfs nog iets daalt nu je massa aan het bouwen bent. Dit is prima mogelijk.
Na elke 3 weken lean bulk pak je bijvoorbeeld één week cutten. Dan weer drie weken lean bulk. Dan weer één week cutten. De hoeveelheid vetmassa die je in deze ene week kunt wegspelen is minimaal zo groot als de hoeveelheid vetmassa die je aanzet in de drie weken lean bulken. Je zult dus zeker niet vetter worden dan nu en waarschijnlijk zelfs iets droger.
Ps. Je vel is nog niet helemaal strak getrokken na het afvallen. Meestal val je veel sneller af, dan dat je huid kan herstellen (wat tot wel 2 jaar kan duren). Ook dit heeft gewoon tijd nodig.
Bedankt voor je bericht man! Dit zet me weer even terug in de realiteit. Ik ga eerst maar lekker lean bulken. Wellicht later de 3 weken bulk 1 week cut methode.
Losse huid zal tijd nodig hebben. Geduld is een schone zaak

Nooit verwacht nog naar school te gaan. Zal druk worden werk, sport en school.