Fitness Seller

Darcem Lean bulk log

• Topic Starter Topic Starter
Kom op kerel ga jezelf nou niet mindf*cken. Je vet% zal ergens rond de 13% liggen en 13-15% is gewoon een lastig vet%. Als je een lekkere pomp hebt en opspant ziet het al aardig droog en indrukwekkend uit. Maar op het verkeerde moment, minder goede belichting, koud, ziet het er heel anders uit. Dan denk je ik ben nog te vet (en waarom ben ik aan het bulken). Maar ik heb ook nog te weinig spiermassa... En zo maak je jezelf gek.

Sowieso doe je er goed aan om nu gewoon een tijd lean te bulken. Je zult groter worden en sterker in de gym worden wat motiverend werkt. Het zal je fysiek ook goed doen (want met meer spiermassa zie je er zelfs met een iets hoger vet% beter uit). Echter spiermassa bouwen gaat niet heel snel en resultaat wordt veel langzamer zichtbaar dan bij een cut waar je relatief snel veel vetmassa kwijt kunt spelen. Dus bij bulken heb je ook veel meer geduld nodig. Je wilt natuurlijk niet dat je vet% veel hoger wordt en wellicht zou je graag willen dat het zelfs nog iets daalt nu je massa aan het bouwen bent. Dit is prima mogelijk.

Na elke 3 weken lean bulk pak je bijvoorbeeld één week cutten. Dan weer drie weken lean bulk. Dan weer één week cutten. De hoeveelheid vetmassa die je in deze ene week kunt wegspelen is minimaal zo groot als de hoeveelheid vetmassa die je aanzet in de drie weken lean bulken. Je zult dus zeker niet vetter worden dan nu en waarschijnlijk zelfs iets droger.

Ps. Je vel is nog niet helemaal strak getrokken na het afvallen. Meestal val je veel sneller af, dan dat je huid kan herstellen (wat tot wel 2 jaar kan duren). Ook dit heeft gewoon tijd nodig.

Bedankt voor je bericht man! Dit zet me weer even terug in de realiteit. Ik ga eerst maar lekker lean bulken. Wellicht later de 3 weken bulk 1 week cut methode.

Losse huid zal tijd nodig hebben. Geduld is een schone zaak

Ik volg ook, dikke bench al!

Ik kan doordeweeks moeilijk rustdagen nemen, daarom train ik vaak 5 dagen op een rij. Woensdag is officieel de rustdag in mijn schema. Ik ben toch wezen trainen, maar besef me toch dat dit misschien toch wat te veel van het goeie is.

pull Day
Barbell Row
WU

10x20
10x50

Werksets
8x60
8x65 werd al te zwaar + dat mijn grip echt zwak is....
8x60
8x50

Wide- neutral grip Pulldowns
10x70
8x70
10x60

Viel tegen

Plate loaded row machine
10x80kg
10x100kg
9x100kg

Close-grip Puldowns
12x60
10x60
10x60

Straight-arm Pulldowns/Facepulls
10x 55 en 10x15
10x 60 en 10x20
10x 65 en 10x25

Barbell Curls
3x10x30kg

Hammer cable curls
12x28kg
12x24kg
12x24kg

Gewicht 74,3kg
Kcal: 2900

Misschien een idee om de push day naar woensdag te verplaatsen als ik wel gewoon wil trainen?
Ik doe maandag al de bench en military press, dus in principe zou ik dan woensdag toch weer moeten kunnen. Ik heb het idee dat o.a de RDL op mijn benendag de rug niet echt laat bijkomen. Kan aan mij liggen natuurlijk.

rows anders alternate grip pakken of straps.

Met rows heb ik er geen last van , maar met DL boven de 100 begint mn grip ook te zuigen. Eerst alternate gedaan , maar ook weer verhalen en filmpjes gezien over dat bij heel hoog gewicht je bicep kan scheuren, dus maar over gegaan op straps.

voor alsnog gebruik ik ze niet preventief , maar alleen als het echt nodig is. wil natuurlijk mijn eigen grip wel sterker maken.

Met rows heb ik er geen last van , maar met DL boven de 100 begint mn grip ook te zuigen. Eerst alternate gedaan , maar ook weer verhalen en filmpjes gezien over dat bij heel hoog gewicht je bicep kan scheuren, dus maar over gegaan op straps.

voor alsnog gebruik ik ze niet preventief , maar alleen als het echt nodig is. wil natuurlijk mijn eigen grip wel sterker maken.

Dat is ook het enige wat mij tegenhoud. Wil het mezelf niet te makkelijk maken eigenlijk. Maar tijdens de RDL gebruik ik ze al. Puur omdat de laatste reps van mijn setje anders verneukt gaan, omdat in de stang in mijn vingertoppen heb. Ik moet toch maar eens kijken voor wat grip versterkende oefeningen o.i.d.

Morgen hele ochtend startbijeenkomst van mijn nieuwe opleiding :rolleyes: Nooit verwacht nog naar school te gaan. Zal druk worden werk, sport en school.
Maar wel de tijd om dus eens flink te buffelen, voordat ik de training inga. Ben benieuwd wat ze van mijn mega-kom havermout vinden.

Dat is ook het enige wat mij tegenhoud. Wil het mezelf niet te makkelijk maken eigenlijk. Maar tijdens de RDL gebruik ik ze al. Puur omdat de laatste reps van mijn setje anders verneukt gaan, omdat in de stang in mijn vingertoppen heb. Ik moet toch maar eens kijken voor wat grip versterkende oefeningen o.i.d.

Stel jij kan RDL nu 10x90. Je doet drie werksets. Je doelt op ongeveer 30 totale reps met 90 kilo. Je merkt dat je de grip niet de volledige 10 reps vol kunt houden (terwijl je het gevoel hebt dat je benen meer kunnen hebben). Wat je dan ook kunt doen is dit: 8x90 kilo, 8x90 kilo, 7x90 kilo, 7x90 kilo. Op die manier kan je grip wel de combinatie van gewicht / duur aan EN kun je het gewenste volume pakken op de betreffende spiergroep. Tevens train je zo ook je grip zelf zodat deze niet nog meer achter gaat lopen. Dit is een prima oplossing zolang je net iets gripkracht tekort komt maar niet meteen wil overstappen op straps (Dit is hoe ik het nu doe).

Magnesium gebruiken of een stukje leren zeem tussen je hand en de bar gebruiken kan ook helpen voor meer grip als de stang beetje glijd.

Als je benen zo sterk zijn (en je grip zo zwak) dat je benen 10 reps kunnen maar jij maar 3-4 reps met grip. Dan is het verschil te groot en is er geen andere optie als straps. Maar dan loopt je gripkracht dus enorm achter en is dit een aandachtspunt.

Stel jij kan RDL nu 10x90. Je doet drie werksets. Je doelt op ongeveer 30 totale reps met 90 kilo. Je merkt dat je de grip niet de volledige 10 reps vol kunt houden (terwijl je het gevoel hebt dat je benen meer kunnen hebben). Wat je dan ook kunt doen is dit: 8x90 kilo, 8x90 kilo, 7x90 kilo, 7x90 kilo. Op die manier kan je grip wel de combinatie van gewicht / duur aan EN kun je het gewenste volume pakken op de betreffende spiergroep. Tevens train je zo ook je grip zelf zodat deze niet nog meer achter gaat lopen. Dit is een prima oplossing zolang je net iets gripkracht tekort komt maar niet meteen wil overstappen op straps (Dit is hoe ik het nu doe).

Magnesium gebruiken of een stukje leren zeem tussen je hand en de bar gebruiken kan ook helpen voor meer grip als de stang beetje glijd.

Als je benen zo sterk zijn (en je grip zo zwak) dat je benen 10 reps kunnen maar jij maar 3-4 reps met grip. Dan is het verschil te groot en is er geen andere optie als straps. Maar dan loopt je gripkracht dus enorm achter en is dit een aandachtspunt.

Goed advies! Is inderdaad een goed idee. Ik heb nog niet het idee dat mijn grip 'ernstig' achter loopt, maar ik moet er wel rekening mee gaan houden. We hebben een emmer magnesium in de sportschool, maar nooit aan gedacht dit te gebruiken. Toch het proberen waard.

Push Day

De laatste tijd is mijn bench toch wel een beetje ingekakt. Ik begreep niet waar dit door kwam. Gisteren een aantal filmpjes gekeken en tot de conclusie gekomen dat mijn houding gewoon echt bagger was. Voorheen lette ik goed op mijn houding maar besefte mij gisteren dit de laatste tijden niet meer te doen. Vandaag dus goed opgelet.

Bench Press
Warming up
Diverse lichte shoulder raises

10x20kg Bench
10x60kg

Werksets:

8x90kg Deze ging zo makkelijk had ik nog wel een paar keer kunnen drukken.
6x100kg Ging beter als ooit tevoren, 70% zeker dat ik hem nog 1 a 2 keer had kunnen doen. Probleem is dat het zo makkelijk ging dat ik ging nadenken 'wow dit gaat makkelijk', waardoor ik mijn concentratie verloor en dus bij de 7e rep niet omhoog kwam. Met als gevolg dat ik weer als een debiel onder de stang lag.
5x90kg
5x90kg
8x80kg

De 8x100kg zit eraan te komen :D

De sets na de 100kg vrij vlot achter elkaar gepakt vanwege tijdnood.

Wil er wel bij zeggen dat ik nog nooit zulke strikte nette benchpresses heb uitgevoerd. Tot op de borst en zonder de stang te laten doorveren om dat extra beetje hulp te creëren.

OHP
8x40kg
8x45kg
8x40kg

Incline DB Press
8x24kg
8x20kg
8x20kg

Cable Crossovers
3x13x20kg

Lateral Dumbell Raises
3x12x6kg

Skullcrushers(vandaag in het cable rek gedaan)
3x10x40kg

Overhead Cable Extensions
3x12x20kg

Moet wel zeggen dat ik na de Bench niet veel kracht meer had voor de overige oefeningen.

Drukke dienst gehad op het werk. Ik was echt aan puin. Dit was in mijn training terug te zien.

Leg Day
Back Squat
8x100
5x105
5x105
4x100
4x100
8x60

Romanian DL
10x60kg
5x90
5x90
6x100
5x90
5x80

60 degrees Leg Press
8x100kg
8x100
8x100

Leg Extensions/Leg Curls - 3 supersets
8x40 en 8x30
8x40 en 8x30
8x 35 en 8x25

Hanging leg raise, calve press, oblique twist superset
3x 12x leg raise, 12x60kg calve, 12x10kg schijf twist

Rep range vandaag wat korter gehouden. De energie noch motivatie was niet te vinden. Wel gewoon mijn training afgemaakt.

kcal 2900
Gewicht: 75,6kg gisteren 500kcal boven schema gegeten. Morgen even een fietstochtje van 500kcal.

netjes man! Je bent toch aan het lean bulken weer?

Gewicht fluctueert altijd wel wat. Houd het daarom dagelijks bij. Aan het einde van de week negeer je de twee grootste uitschieters en neemt het gemiddelde van de andere 5 waarden. Dan heb je een redelijk idee van je gemiddelde gewicht van die week. Vergelijk dit van week tot week en dan heb je over de periode van een maand wel enig idee of het goed gaat.

Verder niet druk maken en op deze manier doorgaan!.

Gewicht fluctueert altijd wel wat. Houd het daarom dagelijks bij. Aan het einde van de week negeer je de twee grootste uitschieters en neemt het gemiddelde van de andere 5 waarden. Dan heb je een redelijk idee van je gemiddelde gewicht van die week. Vergelijk dit van week tot week en dan heb je over de periode van een maand wel enig idee of het goed gaat.

Verder niet druk maken en op deze manier doorgaan!.
Erg informatief zoals altijd!

nee idd niet druk om maken joh. ik eet inmiddels 900 cal meer dan toen ik mn cut afsloot 6 weken geleden en ik weeg maar 1 keer per week. viel de eerste week zelfs af en daarna ging t heel geleidelijk. Al 3 weken rond de 77.5 , 78.2.

Ach de kracht gaat merkbaar omhoog. Dat doet me al erg goed.

Ik had vandaag voor het eerst het idee dat buikspier nummer 3 en 4 er na de training beter uitsprongen. Ook een goed teken :D
Verder ga ik me daar niet te veel druk meer om maken en ga ik de komende periode gewoon lekker gainen. Overigens wel met beleid.

Heb het meerendeel van mijn leven (behoorlijk) overgewicht gehad, dus dit fysiek en deze levensstijl is nog vrij nieuw. Daarom ben ik in de stappen vooruit soms wat terughoudend. Omdat ik het liefst het juiste pad bewandel, maar hier niet altijd zeker van ben.
Ook is er qua kennis nog veel te 'gainen'. Afgelopen maanden veel mogen leren van de jullie en de andere mensen op dit forum, mijn dank daarvoor.

Voeding is nu op orde, dus wil ik meer verdieping in verschillende oefeningen, uitvoeringen etc. Hier zal ik de komende tijd veel mee bezig zijn.

Ja , heb ong. beetje hetzelfde als jou gehad vorig jaar. Maar ben er nu zelf een stuk zelfverzekerder over en een stuk meer kennis. Lean bulken komt wel goed joh , voor de rest ook gewoon in de spiegel kijken en niet teveel naar cijfers

Terug
Naar boven