MuscleMeat

Darcem Lean bulk log

Bezoekers in dit topic

.
 
Laatst bewerkt:
Push Day
Bench Press

10x20kg
10x60kg
6 x 80kg

8x100kg :D:D:D:D:D:D:D:D De laatste rep was met minimaal hulp. De vooruitgang op mijn bench is echt lekker.
6x90
6x90
6x80
6x80

Military Press
6x50kg
6x45kg
6x40
6x40
en uiteraard springt hier mijn oude blessure/pijntje weer terug in mijn rug...
Het is een spier die in het midden van mijn bovenrug zit. En in contact lijkt te staan met mijn nek. Als ik mijn hoofd naar links draai doet het zeer in mijn rug. Raar verhaal, maar verdwijnt meestal na een weekje weer.
Fysio heeft nog niks kunnen vinden...
Rest van de training dus rustig doorgegaan.

Incline bench
8x50kg
8x60kg
8x50kg
8x50kg

Cable Crossovers
3x13x16kg

Lateral Raises
3x10x6kg

Skullcrushers
3x10x30kg

Overhead Cable Extensions
3x13x15kg

Na mijn bench sessie heb ik vaak niet heel veel meer over voor de rest van de oefeningen. Die pak ik dan dus licht, maar wel lekker langzame reps.
 
Waarom ga je na die 8x100 direct omlaag naar 6x90 en later zelfs naar 6x80. Het lijkt erop dat je al je kruit verschiet op één set.
 
Nieuwe schoentjes besteld Adidas powerlift 3.1Bekijk bijlage 431952 Hopen dat ik gelijk de goeie maat heb.

Superfijne schoenen al zeg ik het zelf. Heb ze zelf ook al een tijdje geleden aangeschaft en heb er echt heel veel plezier van! Jammer dat je ze een maat te groot had. Heb je ondertussen de juiste maat al binnen?

Oh enne ik volg hier nu dus ook :D
 
Waarom ga je na die 8x100 direct omlaag naar 6x90 en later zelfs naar 6x80. Het lijkt erop dat je al je kruit verschiet op één set.

Degene die me spotte moest na het eerste setje weg. Vandaar het besluit weer lichter te gaan. En tussen de sets in relatief kort rust genomen. Het kan efficiënter, maar dit is hoe ik het Vandaag aanvoelde.

Het ideale was om nogmaals een set 100kg te doen en vervolgens terug naar 95 of 90 en gewoon die 8 reps proberen te halen.
 
Superfijne schoenen al zeg ik het zelf. Heb ze zelf ook al een tijdje geleden aangeschaft en heb er echt heel veel plezier van! Jammer dat je ze een maat te groot had. Heb je ondertussen de juiste maat al binnen?

Oh enne ik volg hier nu dus ook :D

Welkom man! :D

Mijn ouden zijn retour en zalando stort zsm het geld terug. Dan zal ik de juiste maat bestellen. Hoeveel ruimte heb je over in de punt? Het lijkt mij dat er zo weinig mogelijk moet overblijven, ben alleen bang dat m'n tenen dan krap gaan zitten. Aan de andere kant hoef ik ze niet uren lang aan.
 
Welkom man! :D

Mijn ouden zijn retour en zalando stort zsm het geld terug. Dan zal ik de juiste maat bestellen. Hoeveel ruimte heb je over in de punt? Het lijkt mij dat er zo weinig mogelijk moet overblijven, ben alleen bang dat m'n tenen dan krap gaan zitten. Aan de andere kant hoef ik ze niet uren lang aan.

Ik weet niet precies hoeveel ik over heb in de punt, maar het is niet veel. Ik merk dat ik er het liefst met blote voeten in sta ipv met sokken, maar ja dat is voor iedereen anders natuurlijk.
 
Ik weet niet precies hoeveel ik over heb in de punt, maar het is niet veel. Ik merk dat ik er het liefst met blote voeten in sta ipv met sokken, maar ja dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Ik bestel ze gewoon lekker klein. 44 was echt te groot. Ik ga nu voor 42 2/3. Kan er voor kiezen om inderdaad met blote voeten in te gaan, mochten ze met sokken te krap zijn. En anders weer een retourtje:D
 
Degene die me spotte moest na het eerste setje weg. Vandaar het besluit weer lichter te gaan. En tussen de sets in relatief kort rust genomen. Het kan efficiënter, maar dit is hoe ik het Vandaag aanvoelde.

Het ideale was om nogmaals een set 100kg te doen en vervolgens terug naar 95 of 90 en gewoon die 8 reps proberen te halen.

Je deed op je eerste set 7 reps zonder hulp met 100 kilo (en een achtste met hulp). Dan haal je op je tweede set met hetzelfde gewicht waarschijnlijk 6 reps zelfstandig. Ik snap dat je dit zonder spotter misschien niet aandurft omdat je niet klem onder de stang wilt liggen. Maar 1 rep in de tank houden zou dan voldoende zekerheid moeten geven en 5x100 zou dan vrij safe zijn toch? Of als je iets meer reps op je set wilt maken zou willen 7x95.

Trainde je lichter omdat dit beter voelde? Of kun/wil je zonder spotter niet zo zwaar gaan?
 
Is gewoon weer een mentale kwestie in je hoofd....vaak ben je te bang en die voorzichtigheid en voor safe spelen ken ik wel. Maar idd wat hierboven gezegd Word Marcel!
 
Je deed op je eerste set 7 reps zonder hulp met 100 kilo (en een achtste met hulp). Dan haal je op je tweede set met hetzelfde gewicht waarschijnlijk 6 reps zelfstandig. Ik snap dat je dit zonder spotter misschien niet aandurft omdat je niet klem onder de stang wilt liggen. Maar 1 rep in de tank houden zou dan voldoende zekerheid moeten geven en 5x100 zou dan vrij safe zijn toch? Of als je iets meer reps op je set wilt maken zou willen 7x95.

Trainde je lichter omdat dit beter voelde? Of kun/wil je zonder spotter niet zo zwaar gaan?

Ik wil absoluut wel zo zwaar gaan. De afgelopen weken alleen te vaak onder de stang gelegen haha. Zag ik vandaag gewoon niet zitten. Denk dat de fails van afgelopen weken toch gezorgd hebben dat ik vandaag wat terughoudend was zonder spotter.
 
Is gewoon weer een mentale kwestie in je hoofd....vaak ben je te bang en die voorzichtigheid en voor safe spelen ken ik wel. Maar idd wat hierboven gezegd Word Marcel!

Ik ben het er zeker mee eens. Achja volgende training weer met de kop ervoor. Vandaag even een moment van zwakte.
 
nee joh geen zwakte man , gewoon doen wat jou op dat moment het beste lijkt. Wellicht dat er betere alternatieven waren , maar jij kent jezelf t beste toch! Prima log
 
Ik wil absoluut wel zo zwaar gaan. De afgelopen weken alleen te vaak onder de stang gelegen haha. Zag ik vandaag gewoon niet zitten. Denk dat de fails van afgelopen weken toch gezorgd hebben dat ik vandaag wat terughoudend was zonder spotter.

Je gaat op de set met spotter nog voorbij failure (want zonder spotter had je moeten stoppen bij 7 herhalingen en was 8 niet gelukt). Zulke sets hakken erin maar hebben maar een marginale meerwaarde. Je kan beter 1-2 reps elke set achterhouden en meer volume met de hogere gewichten draaien (naar mijn mening).

Maar ondanks dat wel goede training en naar jezelf luisteren is ook altijd goed.
 
Je gaat op de set met spotter nog voorbij failure (want zonder spotter had je moeten stoppen bij 7 herhalingen en was 8 niet gelukt). Zulke sets hakken erin maar hebben maar een marginale meerwaarde. Je kan beter 1-2 reps elke set achterhouden en meer volume met de hogere gewichten draaien (naar mijn mening).

Maar ondanks dat wel goede training en naar jezelf luisteren is ook altijd goed.

Je hebt wel gelijk. Van dit soort berichten leer ik een heleboel. Zoals eerder vermeld heb ik qua training, oefeningen etc. nog een hele hoop te leren.
Dus volgende keer een aantal reps achterhouden it is, want het hakt er inderdaad in en hou weinig over voor de overige sets.
 
Je hebt wel gelijk. Van dit soort berichten leer ik een heleboel. Zoals eerder vermeld heb ik qua training, oefeningen etc. nog een hele hoop te leren.
Dus volgende keer een aantal reps achterhouden it is, want het hakt er inderdaad in en hou weinig over voor de overige sets.

zelf hou ik er meestal wel 1 achter, soms 2. Op een heel erg goede dag, waar alles soepel en makkelijk voelt en je goed in de groove zit (zoals ik vandaag had met squat) wil ik best een keer nog wat harder pushen en mooie gewichten neerzetten.

Op dagen dat de gewichten zwaar voelen en alles wat moeizamer gaat, zal ik juist iets terughoudender zijn. Je kunt op oefeningen waar je al best ver gevorderd op bent meestal niet elke training maar meer en meer liften. Je kunt dan het beste op basis van gevoel je intensiteit iets reguleren (meer of minder achterhouden). Als je iets meer achterhoud, kun je dit eventueel compenseren met een extra set om toch gelijk volume te houden.
 
Zit in een reeks van 8 dagen werken. Vandaag was de 7e, dus was behoorlijk gaar. Pre workout erin om wakker te worden en maar gaan trainen.

Warming up
Diverse schouder oefeningen met bijna geen gewicht.

Bench Press
10x20
10x60
8x80

8x100kg Waarvan 1 met hulp
6x100kg
6x95kg
5x92,5
6x90kg

Barbell Row
4x8x60kg

Ik deed de bench en Barbel row tegelijk. Heb wel het idee dat de bench mijn kracht op de row een beetje verpeste. Grip en onderarmen konden het niet heel goed houden.

Standing dumbel press
8x22kg
6x24
6x22
6x20

Military press vervangen voor deze. Lijkt me geen verkeerde variant en ik heb het idee dat mijn schouders dit wat meer waarderen.

Wide-grip Pull ups
9xbw
8xbw
6xbw
5xbw
4xbw

Ez Barl Curl smal /Skullcrushers superset
8x35 en 8x35
8x35 en 8x35
6x30 en 6x30
6x30 en 6x30

Straight-arm Pulldowns/Facepulls
3 sets 3x10x50kg en 3x12x15kg

En 2 oefeningen toegevoegd als extra superset

Aternating bicep curl
8x12kg
8x12kg
8x10kg

Bij deze pak ik de dumbell zover mogelijk aan de buitenzijde beet, zodat ik bovenaan mijn rep maximaal spanning heb.

Tricep pressdowns
3x8x50-55kg

Reden voor deze toevoegingen zijn, aangezien ik vrij weinig tricep definitie heb lijkt een extra tricep oefening me niet verkeerd.
Voor de biceps heb ik een smalle en een wijdere variant, zodat ik beide kanten van de bicep pak.
Thoughts?
 
Als je zware presses en rows doet, zou er niet veel nodig moeten zijn om armen af te maken. 3 setjes per spiergroep is dan ruim voldoende. Echter kwaad zal het waarschijnlijk ook niet kunnen.

Zou trouwens niet banken en rows supersetten.

Verder wel Sterke training.
 
Als je zware presses en rows doet, zou er niet veel nodig moeten zijn om armen af te maken. 3 setjes per spiergroep is dan ruim voldoende. Echter kwaad zal het waarschijnlijk ook niet kunnen.

Zou trouwens niet banken en rows supersetten.

Verder wel Sterke training.

Het zijn enkel deze 2 oefeningen op upper day. Verder pak ik ze op push en pull day al ruim voldoende. Ik zal een tijd kijken wat voor effect het heeft. Anders kan ik ze er altijd weer uit halen.
 
Back
Naar boven