MuscleMeat

Davenger´s Traininglog

Davenger

Advanced Bodybuilder
Waardering
72
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Hey,

Ik heb ook besloten om een trainingslog bij te houden omdat ik denk dat dit me goed zal motiveren om niet te stoppen. Ik ben een weekje terug van een ´´jongerenvakantie´´ Terschelling Appelhof en heb die week daar flink gezopen en bijna niet gegeten dus ben ongeveer 6 kg afgevallen (van 76kg naar 70kg). Nu is het weer tijd om te beginnen met Fitness! Ik ga beginnen met een ICF 5x5 schema om een goede basis te maken.

Informatie over mij:

- Daan
- 16 jaar
- 1.84m
- 70 KG

Ik ga maandag (17 Augustus 2015) beginnen met mijn eerste ICF 5x5 training, ik hoop dat het squatten goed gaat, want de laatste keer dat ik ging squatten deed de barbell fucking veel pijn aan m'n nek/schouders.
Ik klink nu echt als een mietje maar ze zeggen dat je daar doorheen moet bijten Ik hoop dat het gaat lukken!

Tot maandag!

Notities:

- In begin van 5RM berekenen van alle 5x5 sets. En die uitrekenen met een 1RM Calculator.
- 75% van 1RM = Startgewicht.

- Bij elke 5x5 oefening elke training 2,5kg erbij, als dat niet meer lukt dan gewicht met 10 tot 15% verlagen.

Laatst bewerkt:
Je moet de barbell dan ook niet in je nek leggen. ;)

Anyway hopelijk leer je het flink zuipen af en ga je over naar gematigd drinken. Verder veel succes met je log ik ga proberen te volgen af en toe. Show us the money boobie.

16 jaar en 6 kilo afgevallen door zuipen ...... mijn kind zou direct een jaar huisarrest te pakken hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Je moet de barbell dan ook niet in je nek leggen. ;)

Anyway hopelijk leer je het flink zuipen af en ga je over naar gematigd drinken. Verder veel succes met je log ik ga proberen te volgen af en toe. Show us the money boobie.

Ja maar ik heb al geprobeerd om hem meer om m´n schouders te leggen toen maar de pijn was gewoon ondragelijk.. Geen idee hoe dat komt, maar heb wel gelezen dat meer mensen daar last van hebben.. Gewoon wennen denk ik..

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

16 jaar en 6 kilo afgevallen door zuipen ...... mijn kind zou direct een jaar huisarrest te pakken hebben.

Hahaha :)

DATUM: Maandag 17 Augustus 2015

INFO
- Workout A
- Gewicht: 71,5kg
- Energie: Goed geslapen
- Verloop van training: Alles afgerond maar begon bij 5x5 sets misselijk te worden (en te zweten), nadat die waren afgerond ging de misselijkheid langzaam weg.

- (Smith Machine) Squats ( 5 x 5 ) 55kg (17.5kg beide zijde + olympische stang) Pijn door barbell was gewoon even doorbijten, maar kreeg wel steek in/rond me hamstrings. Volgende keer betere warmup.

- Bench Press ( 5 x 5 ) 40kg (10kg beide zijde + olympische stang) Was zwaar, volgende keer zelfde gewicht.

- Bent Over Row ( 5 x 5 ) 40kg (10kg beide zijde + olympische stang) Ging lekker, wel wat aan de lichte kant maar dat was omdat ik eerst de techniek goed onder controle moest krijgen.

- Barbell Shrugs ( 3 x 8 ) 15kg (exlusief kleine barbell) Ging goed. (Volgende keer hoger gewicht)

- Tricep Pushdown ( 3 x 8 ) 20kg Ging goed.

- (Rechte) Barbell Curl ( 3 x 8 ) 10kg (exlusief kleine barbell) Ging goed, brandde lekker.

- Hyperextensions op een apparaat ( 2 x 10 ) 45kg

- Cable Crunches op een apparaat ( 3 x 10 ) Ong 30kg Brandde lekker.

Reacties zijn welkom! :P

Laatst bewerkt:
DATUM: Woensdag 19 Augustus

INFO
- Workout B
- Gewicht: ?
- Energie: Moe
- Verloop van Training: Squats 5x5 vervangen met Leg Press 4x8 in verband met erge spierpijn in benen. Daardoor ipv van 1 set deadlift 2 sets. Weer misselijkheid bij 5x5 oefeningen, daarna weer weg.

Leg Press ( 4 x 8 )
- 1x80kg
- 1x90kg
- 2x100kg

Deadlift ( 2 x 5 )
- 1x 40kg
- 1x 50kg

Standing Press ( 5 x 5 ) 25kg (2,5kg beide + olympische stang)

Bent Over Row ( 5 x 5 ) 40kg (Workout B moest 10% lichter, maar was bij workout A al wat te ligt dus was het nu precies goed.)

Close Grip Bench Press ( 3 x 8 ) 30kg (5kg beide kanten + olympische bar)

Barbell Curls ( 3 x 8 ) 10kg (exlusief kleine barbell)

Cable Crunch Apparaat ( 3 x 8 ) 35kg

Reacties zijn welkom!

Laatst bewerkt:
Waarom doe je legpress??
Deadlift staat op 1x5

Waarom doe je legpress??
Deadlift staat op 1x5

- Verloop van Training: Squats 5x5 vervangen met Leg Press 4x8 in verband met erge spierpijn in benen. Daardoor ipv van 1 set deadlift 2 sets.
Doordat ik de squat niet heb gedaan maar wel de leg press, heb ik aan 1 set van de deadlift niet genoeg omdat je bij de leg press niet alle spieren van het been aanpakt.
(Volgende keer gewoon weer squats en 1 set deadlift)

DATUM: Vrijdag 21 Augustus 2015

INFO
- Workout A
- Energie: Beetje moe
- Verloop van training: Ging goed, was wel heel erg heet.
- Verhogingen: Squats: +2.5kg - BP: +2.5kg - BOR: +2.5kg - Barbell Shrugs: +2.5kg - Cable Crunches op een apparaat: + 5kg

- (Smith Machine) Squats ( 5 x 5 ) 57.5kg (17.5kg beide + 2.5kg + olympische stang)

- Bench Press ( 5 x 5 ) 42.5kg ( 10kg beide + 2.5kg + olympische stang)

- Bent Over Row ( 5 x5 ) 42.5kg (10kg beide + 2.5kg + olympische stang)

- Barbell Shrugs ( 3 x 8 ) 17.5kg (exlusief kleine barbell + 2.5kg)

Tricep Push Down ( 3 x 8 ) 20kg

Barbell Curl ( 3 x 8 ) 10kg (Exlusief kleine barbell, volgende keer 2.5kg erbij)

(Echte) Hyperextensions ( 2 x 10 ) Gewicht van 10kg

Cable Crunches op een apparaat ( 3 x 10 ) 35kg (verhoging van 5kg)

Reacties zijn welkom! :P

Laatst bewerkt:
Squats in de smith machine..?

Kijk filmpjes van o.a. canditio en doe ze alsjeblieft met een losse barbell ;)

Beter met losse squat beginnen en goed aanleren.
Het is pas onveilig als je niet weet wat je doet en in de smith kan het nog veel erger zijn als je het verkeerd doet.

DATUM: Maandag 24 Augustus

INFO
- Workout B
- Energie: Super moe (kater)
- Verloop van Training: Met vriend getraind, voor eerste keer losse squats gedaan zonder smith machine.

- (Echte losse) Squats ( 5 x 5 ) 35kg (Beide 7.5kg=15kg + olympische stang) Minder gewicht gedaan om techniek/form aan te leren.

Deadlift ( 1 x 5 ) 52,5kg (Beide kanten 15kg + 2.5kg)

Standing Press ( 5 x 5 ) 27.5kg (Beide kanten 3.75kg + olymp stang)

Bent Over Row ( 5 x 5 ) 50kg (Per ongeluk veel te zwaar gedaan, volgende keer 45kg. Vandaag waren beiden kanten 15kg, volgende keer beide 12.5kg)

Close Grip Bench Press ( 3 x 8 ) 30kg (5kg beide kanten + olympic stang)

Seated Incline Dumbell Curl ( 3 x 8 ) Dumbells van 12kg

Apparaat dat lijkt op Cable Crunches( 3 x 8 )
- 1x35kg
- 2x40kg

Laatst bewerkt:
Hoe gingen de squats? :)

DATUM: Woensdag 26 Augustus 2015

INFO
- Workout A
- Energie: Normaal
- Verloop van training: In de nacht getraind (1u) met een vriend. En alle squatracks waren in gebruik dus moet ik met Smith Machine gaan squatten.. :S
- Verhogingen: (Smith Machine) Squats: +2.5kg - BP: +2.5kg - BOR: +2.5kg - Barbell Shrugs: + 2.5kg - Barbell Curls: +2.5kg.

- Smith Machine Squats ( 5 x 5 ) 60kg (20kg beide + olympische stang)

- Bench Press ( 5 x 5 ) 45kg (12.5kg beide kanten + olympische stang)

- Bent Over Row ( 5 x 5 ) 45kg (12.5kg beide kanten + olympische stang)

- Barbell Shrugs ( 3 x 8 ) 20kg (Beide kanten 10kg, exclusief kleine bar)

- Tricep Pushdown ( 3 x 8 )
-2x22.5kg
-1x20kg

- EZ-Bar Curl ( 3 x 8 ) 12.5kg (Beide kanten 6.25kg + 2.5kg)

- Hyperextensions ( 2 x 10 ) 10kg plaat

- Cable Crunch Apparaat ( 3 x 10 ) 35kg

Reacties zijn welkom :P

Laatst bewerkt:
Vrijdag 28 Augstus 2015

Niet getraind, heel de week geen tijd gehad.. :(

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven