AndroidHealthClinic

De mannen uit Arnhem

Het getuigt niet echt van klasse om in het log van iemand die met gear lift dat te gaan bekritiseren.

Helemaal mee eens!

Toen in de jaren 80 een benchshirt door John Inzer werd geïntroduceerd, was het in eerste instantie bedoeld als het voorkomen van blessures als je met zware gewichten deed bankdrukken...toevallig bleek ook dat je met zo'n shirt meer kon drukken. Dat het allemaal wat uit de hand is gelopen klopt wel...Overigens heeft de IPF en dus ook de NPB (die onder auspiciën van de IPF valt) heel strenge en duidelijke regels wat gear betreft (een shirt mag slechts 1 laag polyester hebben = 1ply). We zien dat er ook bonden zijn die 2 en zelfs 3 ply toestaan.
De absurde records van ruim 1000lbs die er gedrukt worden vinden meestal plaats in zo´n 3ply shirt...en wat blijkt...mensen willen dit gewoon zien!

Daarbij is het een persoonlijke keuze die je maakt...je mag ook raw aan wedstrijden meedoen...alhoewel de belangstelling voor rawwedstrijden overigens nogal tegenvalt. Niemand verplicht je om gear aan te trekken.

By the way...wat is raw...bij bonden waar raw getild word, mogen er zelfs geen pols/kniebandages en riemen gedragen worden, want dat is ook een vorm van ondersteunende gear, aldus die bonden.
Je ziet bij veel sporten tegenwoordig dat er ondersteunende of ergonomische elementen in kleding of apparatuur zijn...echt raw is zoals vroeger op de olympische spelen...gewoon in je nakie meedoen ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Superlatieven schieten mij te kort om aan te geven hoe hilarisch dit verschijnsel wel niet is.

;)

Ik heb beelden gezien van de WPC en andere aanverwante bonden... die zijn pas hilarisch

Er is verder niets hilarisch aan een single ply shirt of wedstrijden onder de IPF.

De shirts (en suits) zijn gebonden aan (duidelijke) regels evenals de uitgevoerde beurten.

Het getuigt niet echt van klasse om in het log van iemand die met gear lift dat te gaan bekritiseren.

Voor de rest is het niets persoonlijks, het gaat gewoon over 'the gear' in het algemeen. Bij de IPF hebben ze het dan in principe wel aardig goed onder controle.. Maar zelf vind ik het gewoon bizar klinken dat je in een bepaald shirt 170kg niet eens op je borst kan laten touchen.. Ieder zijn keuze natuurlijk, maar zelf vind ik dat het eigenlijk niets meer met bankdrukken of powerlifting heeft te maken.. Zoals huggybear ook zegt, dat het gewoon allemaal uit de hand is gaan lopen. En je dus eigenlijk niet meer aan het benchen bent zoals het oorspronkelijk bedoelt was, voor zover dat er nu nog toe doet.. Ik geef dus uiteindelijk gewoon kritiek op iets wat ik gewoon bizar vind, ik zou het namelijk ook bizar vinden als een raw lifter er voor kiest om naakt te gaan liften. Maar ja zoals ik al zei, ieder zijn ding :)

Om commentaren als "het belachelijk noemen vind ik eigenlijk nog een understatement" hier te uiten is respect- en doelloos. Alsof een Jehova je huis binnendringt en je komt vertellen over zijn geloof.

Het is hier idd niet de juiste plaats om het daar over te hebben. Daar gelaten dat je er natuurlijk het zijne van mag vinden.

• Topic Starter Topic Starter
haha,
ik kijk een dag niet op mijn log. Leuk zo`n discussie, waar we niet uitkomen. Ik repecteer iedereen en ook de mening van iedereen. Ik kies ervoor om te buigen en te banken met gear. En daar laat ik het bij, wat een ander er ook van vind.
Zolang een bond gear toestaat zullen er discussie`s zijn. Wel jammer is dat er door gear er niet meer gekeken wordt naar de prestatie. Als je geared 240 kunt banken en echt kunt uitdrukken ben je echt wel sterk. Maar dat word afgedaan met de dooddoener het is toch met een shirt......dat vind ik een beetje jammer. En dit is niet om een discussie los te maken en als je daar toch iets voor voeld maak lekker een eigen topic aan! BVD
Groeten Wim

Wim, heeft net als mij een benchshirt van Inzer, een Rage X aan, wat overigens een goede keuze is naar mijn mening ;).

Als je een tijdje niet meer in shirt hebt gedrukt is het altijd weer wennen...daarom is het verstandig om op tijd te beginnen voordat je een wedstrijd hebt, en niet - zoals helaas ook voorkomt - , uitbomt op een wedstrijd omdat men een shirt niet op de borst krijgt, hetgeen ik op het WK en EK gezien heb. Djiindra Badal heeft daardoor een keer een NK-titel aan zijn neus voorbij zien gaan. En dat is dan inderdaad erg jammer.

Ik hoop niet dat er nu weer meteen over me heen gevallen wordt ;)...maar één adviesje heb ik...ik zou als ik in shirt bench een riem omdoen, die het shirt op zijn plaats houdt...want het shirt kruipt omhoog (wat goed te zien is op het filmpje) en dan kun je niet optimaal de kracht uit het shirt halen...maar dat is slechts mijn bescheiden visie :)

Suc6 verder met shirtedbench!

bedankt voor de tip, ik had bij de eerste set idd geen riem om, maar bij de andere 2 wel. Mijn shirt is het oude shirt van Bumper ( Djiindra Badal ) die heeft hij 1e keer gedragen. Hij zat mij vorige jaar ruim. Nu niet meer merk ik....laten we maar zeggen dat het shirt verschikkelijk gekrompen is in de was :o

bedankt voor de tip, ik had bij de eerste set idd geen riem om, maar bij de andere 2 wel. Mijn shirt is het oude shirt van Bumper ( Djiindra Badal ) die heeft hij 1e keer gedragen. Hij zat mij vorige jaar ruim. Nu niet meer merk ik....laten we maar zeggen dat het shirt verschikkelijk gekrompen is in de was

nou euh Wim volgens mij ben je gewoon iets aangekomen(net als ik):p
straks maar eens proberen om de stang omlaag te trekken.

ciao

bedankt voor de tip, ik had bij de eerste set idd geen riem om, maar bij de andere 2 wel. Mijn shirt is het oude shirt van Bumper ( Djiindra Badal ) die heeft hij 1e keer gedragen. Hij zat mij vorige jaar ruim. Nu niet meer merk ik....laten we maar zeggen dat het shirt verschikkelijk gekrompen is in de was

nou euh Wim volgens mij ben je gewoon iets aangekomen(net als ik):p
straks maar eens proberen om de stang omlaag te trekken.

ciao

Ik vind het beter klinken (mijn shirt is gekrompen ). Je hoeft me niet te confronteren op mijn aangekomen kilo`s. :D

bedankt voor de tip, ik had bij de eerste set idd geen riem om, maar bij de andere 2 wel. Mijn shirt is het oude shirt van Bumper ( Djiindra Badal ) die heeft hij 1e keer gedragen. Hij zat mij vorige jaar ruim. Nu niet meer merk ik....laten we maar zeggen dat het shirt verschikkelijk gekrompen is in de was :o

Ik heb niet het idee dat je "dikker" bent geworden...vergeet niet dat je nu toch al een tijdje serieus bezig bent met powerlifting, en dan zul je beslist ook meer spiermassa aanzetten, waardoor een shirt ook strakker komt te zitten...en ik hoop niet dat je het shirt echt doet wassen (in de wasmachine, want dan krimpt het inderdaad...maar ik neem aan dat je weet dat zo'n shirt eventueel op de hand met koud water gewassen dient te worden?)

Ik zou overigens wel eens willen weten hoe Badal in dat shirt is gekomen...ik heb het idee dat hij ietsiepietsie "steviger" is dan jou ;)

Ik vind verder dat je goed hebt gereageerd op de discussie in jouw log...wij gaan gewoon lekker door met shirted bench...ongeacht wat anderen daarvan vinden ;)
Je zult in eerste instantie als bankdrukker/powerlifter raw kracht opbouwen om in tweede instantie eventueel in gear te gaan liften voor op wedstrijden.
Het heeft verder weinig zin om daarover te gaan discusiëren.
En laten we vooral de keuzes van iedereen blijven respecteren.
(Niemand die er overigens krakeelt als op een SM wedstrijd de strongman eventueel een DL-suit dragen bij het DL...)

Ik deel volledig je mening dat men dan maar een apart topic moet openen (wat volgens mij al een keer gebeurd is) en niet we niet langer jullie log moeten vervuilen met persoonlijke meningen over gear...want dat is niet de bedoeling van dit log lijkt me.

Nogmaals suc6 en prettig weekend! :)

Vandaag@Multi
SQ: 70x8x2,100,120,135,150,175,205,230....dat was geloof ik de opbouw
BP: 70x8x2,100,125,130,140,shirt aan,160,170,190 ( PR !!!) :)

Filmpjes volgen!

Rinaldo:
230kg SQ:
[Link niet meer beschikbaar]
245kg SQ:
160BP
170bp
180bp
190bp

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Wim
230 kg SQ:
180 kg BP:
190 kg BP:

speciaal voor Rene ( huggy ):P whehe :D

ik ben wel eens benieuwd welke zware klio's die gasten banken.
Volgens mij zijn het dan ook geen powerlifters. Powerlifters gaan de uitdaging aan om zware kilo's te tillen onder bijzondere omstandingheden.
Echte powerlifters willen maar een ding "zwaar tillen" binnen de kaderes van de bond.

---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

Waar zijn mijn filmpjes dan?????

ik ben wel eens benieuwd welke zware klio's die gasten banken.
Volgens mij zijn het dan ook geen powerlifters. Powerlifters gaan de uitdaging aan om zware kilo's te tillen onder bijzondere omstandingheden.
Echte powerlifters willen maar een ding "zwaar tillen" binnen de kaderes van de bond.

---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

die laatste is van jou!:P

van welke training? vandaag heb je niks gedaan......ben je dronken?

sorry heb ik niet gefilmt. En die 400 kg SQ heb ik per ongeluk gewist :(

Jaaaaaa,
niet te geloven, zegt dat hij op vakantie gaat en laat daar een foto shoot doen! Beunhaas!

Terug
Naar boven