MuscleMeat

de Paljas log

je uitleg over de hipdrive kan ik volgen
maar als je full squat doet denk hangt je bovenlichaam
zowiezo wat meer naar voren
dan bij een parallel squat denk ik zo
Nee hoor, dat is meer de sT die je hebt, en hoe soepel je bent in bepaalde spieren.
Kijk maar eens naar gewichtheffers die "high bar full squats" doen.
Die zijn echt bijna tot op de grond, en met een kaarsrecht bovenlichaam vaak! :bow:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.022
Je zou de beweging op zich eigenlijk ook een beetje kunnen vergelijken met wanneer je op je buik op een bankje ligt, met je benen vertikaal naat beneden, en dan je benen met je Gluteus Maximus omhoog trekt.
Een beetje Glute/Ham raises zeg maar.
Ok die kan ik niet helemaal volgen maar de banaan spreekt boekdelen, ik denk dat ik je begrijp. Jouw 'hipdrive' is een heel ander begrip dan waar die Mark Ratjetoe op doelt. Ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan, thanks. En ik kom graag een keer langs, maar het is nogal een klere eind rijden voor een :hornyna:

Ok die kan ik niet helemaal volgen maar de banaan spreekt boekdelen, ik denk dat ik je begrijp. Jouw 'hipdrive' is een heel ander begrip dan waar die Mark Ratjetoe op doelt. Ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan, thanks. En ik kom graag een keer langs, maar het is nogal een klere eind rijden voor een :hornyna:
Dat lijkt me ook helemaal niets gedaan! :eek:

• #2.024
PS: ik ben langzaam maar onzeker een nieuw schema in elkaar aan het schroeven. Uitgangspunt is Wendler.

Hehehe wendler is popi jopi.
Ben erg benieuwd!

• #2.026
Hipdrive als in je bekken naar voren duwen, stoten, net als wanneer je :hornyna:
...
Kom anders even langs dan laat ik je zien wat ik bedoel!
Ik ben natuurlijk niet zo'n schrijver... :o

Dat lijkt me ook helemaal niets gedaan! :eek:

He... jij begon er mee :cool:.

Zou het overigens misschien helpen om bijvoorbeeld te quarter squaten, maar dan onderaan? Dus stukkie uitkomen tot parallel en dan weer zakken.

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

Hehehe wendler is popi jopi.
Ben erg benieuwd!

Ja goed, ik heb meerdere programma's bekeken, ik zie deze ook niet als de holy grail, maar meer eentje waar ik me nu in kan vinden. Ik zal hem nog wel moeten aankleden. Daar moet ik alleen wel een beetje uitkijken dat ik dat niet zo doe dat het principe van het schema verloren gaat.

He... jij begon er mee :cool:.

Zou het overigens misschien helpen om bijvoorbeeld te quarter squaten, maar dan onderaan? Dus stukkie uitkomen tot parallel en dan weer zakken.

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

Ja goed, ik heb meerdere programma's bekeken, ik zie deze ook niet als de holy grail, maar meer eentje waar ik me nu in kan vinden. Ik zal hem nog wel moeten aankleden. Daar moet ik alleen wel een beetje uitkijken dat ik dat niet zo doe dat het principe van het schema verloren gaat.
Lijkt me heel zwaar, en ik denk dat je dan alleen heel erg dikke benen gaat krijgen!

• #2.028
Nah het is me wel duidelijk denk ik. Ik versta iets heel anders onder hipdrive, maar als ik je goed begrijp bedoel jij: billen aanspannen, heup naar voren persen, als een soort krik. Ga ik op letten. Vanavond alleen niet: schouders en rug:

Date: 2009-11-04
Volume: 17459.8 kg

Lateral Raise DB..... | 20 x ..9.0
Military Press....... | .5 x .46.0 | .5 x .56.0 | .3 x .61.0 | .2 x .66.0 | .3 x .66.0 | .2 x .66.0 | .2 x .66.0 | .2 x .66.0
Lateral Raise DB..... | 15 x .13.0 | 12 x .13.0 | 12 x .13.0
Bent Over Row........ | .8 x .56.0 | .8 x .76.0 | .8 x .86.0 | .8 x .86.0 | .8 x .86.0
Reverse Grip Pulldown | .8 x .85.0 | .8 x .85.0 | .8 x 105.0
Deadlift............. | .5 x 106.0 | .8 x 141.0 | .8 x 141.0 | .8 x 141.0
Leg Extension........ | 20 x .25.0 | 20 x .35.0 | 18 x .45.0 | 18 x .55.0

Had even zin in een leg extension. Dat voelt lekker als finisher zo. Begin ook beter te wennen aan het apparaat. Lekkere training. Geen (noemenswaardige) PRs gezet, maar toch pittig tegen de RMs aan en pittig volume.

Laatst bewerkt:
Sterke Leg extension ! :) de rest trouwens ook hoor

Je bent natuurlijk helemaal in je element met je nieuwe aanwinst he? haha

Hard gewerkt Palleke ;) MP is erg sterk nice.

Maar euhhh... 48x ?? U sick bastard, gruwelijke pomp natuurlijk ghehehe

Volgens mij kan dat heupen naar voren persen pas als je in de opwaartse beweging voorbij parallel bent gekomen. Zat hier nog eens over na te denken, hummer zijn heup (neuk) beweging uitleg. :D

Maar als je zakt scharnier je vanuit je heupen en je knieën. Op het punt parallel is de maximale uitslag bereikt tussen heup en knie (hoop dat jullie dit nog kunnen volgen). Ga je iets dieper dan gaat je heup weer iets naar voren, niet veel natuurlijk maar wel iets. Om vanuit deze positie je heup naar voren te gooien (als ik hummers uitleg goed heb begrepen, zo niet dan hoor ik het graag) kom je volgens mij in conflict met de natuurlijke beweging van het lichaam. Je heup zal eerst weer iets naar achteren en omhoog moeten tot het parallel punt en dan kun je idd die heup drive erin gooien.

Zelf ervaar ik de drive in de squat meer als een mega spanning in de hams en glutes. Ik probeer deze spanning als een soort veer te gebruiken en zo mijn heupen omhoog te gooien en daarna idd die heup drive naar voren te richten zodra ik voorbij parallel ben.

Je training ziet er weer heel mooi uit Paljas. Mooi stabiel in de reps. Was je MP tegen je grens of hield je jezelf in?

• #2.033
Volgens mij kan dat heupen naar voren persen pas als je in de opwaartse beweging voorbij parallel bent gekomen. Zat hier nog eens over na te denken, hummer zijn heup (neuk) beweging uitleg. :D

Maar als je zakt scharnier je vanuit je heupen en je knieën. Op het punt parallel is de maximale uitslag bereikt tussen heup en knie (hoop dat jullie dit nog kunnen volgen). Ga je iets dieper dan gaat je heup weer iets naar voren, niet veel natuurlijk maar wel iets. Om vanuit deze positie je heup naar voren te gooien (als ik hummers uitleg goed heb begrepen, zo niet dan hoor ik het graag) kom je volgens mij in conflict met de natuurlijke beweging van het lichaam. Je heup zal eerst weer iets naar achteren en omhoog moeten tot het parallel punt en dan kun je idd die heup drive erin gooien.

Zelf ervaar ik de drive in de squat meer als een mega spanning in de hams en glutes. Ik probeer deze spanning als een soort veer te gebruiken en zo mijn heupen omhoog te gooien en daarna idd die heup drive naar voren te richten zodra ik voorbij parallel ben.

Je training ziet er weer heel mooi uit Paljas. Mooi stabiel in de reps. Was je MP tegen je grens of hield je jezelf in?
Nee, mijn MP is redelijk zwak. 76kg is mijn 1RM. De eerste rep op de 66kg gaat heel soepel, 2de gaat ook nog vrij gemakkelijk, maar dan voel ik het al, dan zakt het meteen weg. Heeft denk ik ook iets met de ademhaling te maken en de spanning op mijn hoofd. Anyway, mijn prestatie op de MP sucks.

nou, ik vind het nogal meevallen Pal. Pak anders iets lichter en knal wat reps.
Je basis verleggen is ook sterker worden.

Hahaha, ik dacht al, 48 keer? Ben je gek geworden ofzo hahaha

• #2.035
Ja foutje, kan gebeuren ;).

Training van net:

Date: 2009-11-06
Volume: 12066.9 kg

Front Squat................ | .5 x .46.0 | .6 x .66.0 | .3 x .76.0 | .5 x .86.0 | .5 x .96.0 | .1 x 106.0 | .0 x 116.0 | 12 x .66.0
Single Calve Raise Standing | 18 x .13.0 | 13 x .63.0 | 12 x .63.0 | 18 x .13.0
Bench Press BB............. | 15 x .46.0 | 10 x .66.0 | .6 x .81.0 | .5 x .91.0 | .8 x .96.0 | 10 x .86.0
Lying Fly DB............... | 12 x .17.0 | 12 x .17.0 | 12 x .17.0
Bicep Curl BB.............. | 12 x .38.0 | .8 x .43.0 | 11 x .48.0 (dat voelde soepel!)
Leg Curl................... | 12 x .30.0 | 10 x .35.0 | .8 x .35.0

Frontsquat fail mogelijk door te lange ramp up.

IJzer sterke BB curl heavy volume

Heupen pas boven parallel, dat klopt.
Ik heb er vandaag met mijn babyweights goed op gelet, en het leek me nu moeilijker dan ooit...
Paljask'n zijn trainingen zien er altijd goed uit! :thumb:

sterk die front squatjes weer

Lekker getraind weer kerel ... veel reps weer

• #2.040
IJzer sterke BB curl heavy volume
Ja die ging lekker, weet ook niet waar dat vandaan kwam, thx.
Heupen pas boven parallel, dat klopt.
Ik heb er vandaag met mijn babyweights goed op gelet, en het leek me nu moeilijker dan ooit...
Paljask'n zijn trainingen zien er altijd goed uit! :thumb:
Als je erop gaat letten gaat het altijd net mis :D.
sterk die front squatjes weer
Wel ok, jammer van de fail ;).
Lekker getraind weer kerel ... veel reps weer
Ja pittig wel.

Volgende schema is bijna klaar. Vanavond eerste training doen, nu eerst mijn squatbox in elkaar schroeven...

Terug
Naar boven