Volgens mij kan dat heupen naar voren persen pas als je in de opwaartse beweging voorbij parallel bent gekomen. Zat hier nog eens over na te denken, hummer zijn heup (neuk) beweging uitleg.
Maar als je zakt scharnier je vanuit je heupen en je knieën. Op het punt parallel is de maximale uitslag bereikt tussen heup en knie (hoop dat jullie dit nog kunnen volgen). Ga je iets dieper dan gaat je heup weer iets naar voren, niet veel natuurlijk maar wel iets. Om vanuit deze positie je heup naar voren te gooien (als ik hummers uitleg goed heb begrepen, zo niet dan hoor ik het graag) kom je volgens mij in conflict met de natuurlijke beweging van het lichaam. Je heup zal eerst weer iets naar achteren en omhoog moeten tot het parallel punt en dan kun je idd die heup drive erin gooien.
Zelf ervaar ik de drive in de squat meer als een mega spanning in de hams en glutes. Ik probeer deze spanning als een soort veer te gebruiken en zo mijn heupen omhoog te gooien en daarna idd die heup drive naar voren te richten zodra ik voorbij parallel ben.
Je training ziet er weer heel mooi uit Paljas. Mooi stabiel in de reps. Was je MP tegen je grens of hield je jezelf in?