- Waardering
- 3.522
Mac's zijn denk ik fijner, stuk lichter dus komen wat verder.hmm, misschien wel aan meedoen dus... es kijken of ik nog een fijn windows PC'tje kan scoren daarvoor![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mac's zijn denk ik fijner, stuk lichter dus komen wat verder.hmm, misschien wel aan meedoen dus... es kijken of ik nog een fijn windows PC'tje kan scoren daarvoor![]()
Mac's zijn denk ik fijner, stuk lichter dus komen wat verder.
Nee, niet echt nodig. Ik zet het bankje tegen de latpulley aan, knieën op de bank, enkels onder de beenkussens en zakken maar.

In jouw filmpje houdt die knakker het touwtje vast. Daardoor wordt de oefening niet alleen lichter voor je hams, je hebt je reet bijna niet meer nodig om je knie tot hoofd recht te houden. Als je de oefening vrij doet, dan moet jij toch ook wel voelen dat je je reet moet aanspannen om je rug recht te houden? Overigens lopen je glutes vrij ver door tot wat je zou denken dat je bovenkant hams zouden zijn, maar dat deel van die glutes gebruik je toch degelijk voor de raise.
Verder ben ik erg benieuwd waar je vandaan haalt dat er beweging in de heupen moet zijn? Dan wordt het een soort buikrol?!
Tuurlijk spelen je glutes wel een stabiliserende rol om beweging in de heup te voorkomen, maar de beweging zelf maak je met je hams. Dat de aanhechting van de glutes ver doorloopt maakt niks uit aangezien 'ie niet aan het onder- maar bovenbeen vastzit.
Ik zeg niet dat er beweging meot zijn in de heupen, in tegendeel...
Ah ok dan heb ik je verkeerd begrepen. Ach dan noemen we wat ik doe een hamraise. Als je zo'n GHR bankje hebt kun je, en dat zie ik ook in veel filmpjes, ook nog met je bovenlichaam zakken, weer opkomen doe je dan gedeeltelijk wel met je kont/onderrug. Soort gecombineerde hamraise/hyperextension. Met zo'n bankje wordt het ook iets lichter op de hams denk ik, omdat de arm minder groot is; het kussen rust op de onderkant van je bovenbeen, ipv. nu de knieën op mijn bankje. We blijven het in ieder geval proberen.

Ja daar ging ik behoorlijk op stuk, de laatste rep kwam er met moeite uit. Apart zijn de trainingen zeker, maar het is maar wat je gewend bent. Maar verklaar je nader.Ik vind die 5x15x25 niet slecht , ik blijf het wel aparte trainingen vinden
Kwarkie moet niet zo piepenZooooo sexy die presses van jou PalDamn kerel....
Wil kwarkie ook....kwarkie emo nu....
![]()
, zal niet lang meer duren als ik zo kijk naar je gains.Ik denk het ook. We gaan eens kijken waar het mij brengt. Vooralsnog ben ik al verbaasd over de resultaten in de beginperiode.Mooie training Paljask'n!
Lekker gebankt, en dan die hoge reps op de andere oefeningen, heel mooi.
Ik denk dat je een mooi systeempje hebt zo.![]()
Eerst de nodige GHR fails, daarna:
Date: 2009-11-18
Volume: 12133.5 kg
Bench Press BB............. | 10 x .43.5 | .5 x .53.5 | .3 x .66.0 | .3 x .76.0 | .3 x .86.0 | 10 x .98.5
Bench Press Incline DB..... | 15 x .25.0 | 15 x .25.0 | 15 x .25.0 | 15 x .25.0 | 15 x .25.0
Dumbbell Row............... | 20 x .45.0 | 18 x .45.0 | 18 x .45.0
Single Calve Raise Standing | 15 x .45.0 | 15 x .45.0 | 13 x .45.0 | 15 x .45.0 | 14 x .45.0

Ja het is zeker even Wendlennatuurlijk is de intensiviteit hoog in jou trainingen
maar ik vind het gewoon weining oef
ik zeg niet dat het niet zwaar is en dat het nergen tot kan leiden
het is de overgang van wat jij idd gewend naar deze vorm
het lijkt met ontzettend wennen met wendler![]()
. Het leuke is wel dat je je nu beter kunt concentreren op de oefeningen die je hebt gekozen, en die op zichzelf meer betekenis krijgen.Dat klopt inderdaad. En toch als ik mijn repjes pullups en dips heb gedaan staat mijn huid op knappen. Maar het idee is inderdaad ter ondersteuning (dus assistance, geen isolatie) van de vier basis compounds.Met de juiste keuze van oefeningen heb je niet meer nodig. Dit is dan natuurlijk ook geen bb-schema.
Thx Miron.
Heb je stiekem meegekekenGoede training; het lijkt me best zwaar met jouw reprange, maar je voert het goed uit.![]()
? Heb de training wel weer eens gefilmd, wou kijken hoe belabberd de GHRs erbij staan
.