AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.161
Jij doet een HR die de hams (alleen) qua knieflexie dynamisch belast. Maar zover was je zelf ook al gelukkig. Ze blijven wel oorlog die reps, nice:)
Ja zeker oorlog, ik houd ze volledig op spanning tot ik voel dat ik er doorheen zak, om blessure/kramp te voorkomen. Dan bij het wegdrukken gelijk de hams weer volledig op spanning.
Wat is de reden dat je verschillende lengte qua ROM hanteert, lijkt zelfs wanneer je zwaarder krijgt langere ROM doet?
Stuntel nog een beetje met de techniek, voel ik dan halverwege en corrigeer ik. Maakt verder niet uit zolang het op beide manieren toch nog niet lukt ;).
Je ROW ziet er goed uit, misschien kan je de schouders meer op 1 lijn houden (+ evt. je voet wijder zetten en de DB meer langs de romp richting heup.
Dit om de lats extra te activeren en de traps/elleboogflexoren meer buiten spel te zetten.). Maar is persoonsgebonden.;)
Ok ik zal eens kijken wat het uitmaakt. W.b.t. persoonsgebondenheid; ik bereik nu precies wat ik wil: ik target vnl. de binnenkant bovenrug, rhomboid, binnenkant lats, en de traps. De lats pak ik dan weer goed aan met de pullups morgen. Dan komen ze voldoende aan bod. Maar ik zal het eens proberen. Je kunt het misschien niet zo goed zien van de zijkant, maar mijn voet staat al redelijk ver opzij. Thx, Imp.
lekkere deadlifts man. 10 x 150, nice
Ja, daar was ik blij mee ;)!
Die ham raise is gewoon netjes uitgevoerd toch? Je je gebruikt je handen nauwelijks... En 10 x 150 DL is ook wel hard opzich :P
Nou ja, ik heb wel het gevoel dat ik veel handen gebruik hoor, het voelt vaak anders dan het eruit ziet. Als ik de handen niet gebruik blijf ik als een blok beton op de bank liggen.
Gefeliciteerd met je PR op de situps ;)
He, ik ben hier de Paljas he! Maar serieus, de laatste rep kwam er amper uit...

• #2.163
Haha, komt wel. Kwestie van beetje oefenen, en binnen de kortste tijd doe je er 21 met een schijf van 20kg op je borst
Ah welja, maar ik ben niet uit op dat wasbordje van jou hoor, meer ter ondersteuning van o.a. de squat ;).

Training van net:

Date: 2009-11-21
Volume: 3584 kg

Military Press... | .5 x .28.5 | .5 x .33.5 | .3 x .41.0 | .3 x .48.5 | .3 x .53.5 | .7 x .61.0
Shoulder Press DB | 12 x .19.5 | 12 x .19.5 | 12 x .19.5 | 12 x .19.5 | 14 x .19.5
Chins............ | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | .9 x ..0.0 | .9 x ..0.0 | .8 x ..0.0
Triceps Dip...... | 16 x ..0.0 | 16 x ..0.0 | 16 x ..0.0 | 16 x ..0.0 | 16 x ..0.0

Helemaal kapot, stond te trillen onder de douche, beetje duizelig naderhand. Slecht gedronken besefte ik me. Wezen wandelen met mijn meissie en de hond in het bos. Lekker vreten op het terras, etc. Kwam thuis, voelde me verplicht om nog te trainen, maar was al wat slapjes. Dat was te merken tijdens de pullups, die trokken het laatste beetje energie uit mijn lijf. Tijdens de dips stond ik tussen blackout en kotsen in. Lekker shakie genomen, kom weer een beetje bij positieven. Straks nog lekker happie eten, maffen, en dan ben ik er weer ;).

Wel weer een overwinning op de pullups. Vorige keer nog 50 reps krap aan in 6 setjes, nu over de 55 voorgenomen in hetzelfde aantal sets.
Lekker PR-tje op de MP, elke PR is daarmee meegenomen, dat blijft een hekelpunt van me.

Slect drinken is idd geen goed idee.
Ik heb het ook wel eens gehad, dat ik het gewoon vergeten was...
Maar je hebt toch doorgebeukt, dus niets aan de hand éh?!
Goed bezig Paljask'n! :thumbs:

• #2.165
Precies, maar het verklaart misschien deels mijn toestand tijdens de training, dus ik denk ik vermeld het er maar even bij voor de trouwe lezers ;). Vandaag beter gedronken, training van net:

Date: 2009-11-23
Volume: 9317.25 kg

Ham Raise: 3x 8x BW met pushup.
Full Squat BB.... | .5 x .56.0 | .5 x .66.0 | .3 x .76.0 | .5 x .96.0 | .3 x 108.5 | .8 x 121.0
Front Squat...... | 10 x .66.0 | 10 x .66.0 | 10 x .66.0 | 10 x .66.0 | 10 x .66.0
Hyper Extension.. | 15 x ..0.0 | 15 x .10.0 | 15 x .10.0 | 15 x .10.0 | 15 x ..0.0
Dip Bar Leg Raise | 13 x ..0.0 | 11 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0

* Ham raises doe ik met pushup. Planning: elke training een rep erbij. Wanneer reps 15+ probeer ik steeds minder pushup te doen in de eerste paar reps, maar blijf pushup gebruiken om de 15 te halen, totdat ik minstens 8 reps haal zonder pushup, daarna zien we wel weer (tegen die tijd vliegen auto's, communiceren we telepatisch en is Wilders president);
* Hyperextensions met zo'n schijf in je nek is toch wel wat wennen. Vervelend van de oefening vind ik dat de pezen naar je knieholten zo op spanning komen te staan. Ik denk niet ik deze oefening veel meer ga verzwaren, dan zijn goodmornings een beter alternatief;
* Weer 6 reps erbij op de leg raises.

8x121 is niet slecht paljas
goed gewerkt
ik zal eens kijken morgen t.a.v ghr of ik daar ook iets op kan verzinnen
moet mogelijk zijn

lang geleden dat ik je logje hebt gecheckt.

zeer mooie vooruitgang heb jij gemaakt kerel!;)

Goed gewerkt man.
Hyperextensions deed ik altijd met het gewicht op mijn borst.
Ik legde het gewicht gewoon op de grond, nam dan positie in, en pakte het gewicht op en deed mijn herhalingen.
Ik ging dan to 50kg, want zwaardere dumbbells waren er niet, en dan was het een lekkere zware oefening vond ik.

8 x 121 is netjes paljas.
maar wat voor schijven heb jij om aan die rare eenheden te komen vaak?

---------- Toegevoegd om 21:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:18 ----------

Goed gewerkt man.
Ik legde het gewicht gewoon op de grond, nam dan positie in, en pakte het gewicht op en deed mijn herhalingen.
Ik ging dan to 50kg, want zwaardere dumbbells waren er niet, en dan was het een lekkere zware oefening vond ik.

+1
een dikke schijf pakken en die voor je borst houden is wat goed werkt

8 x 121 is wel lekker man.
Hoe bereken je trouwens het volume wat je er steeds bijzet?
aantal herhalingen x gewicht?

lekker gesquat Pal! ben je toch een sterk beest eh :thumbs:

Die MP's van je zijn ook skoftig.

Dik volume op je squats seg.

Schijf in je nek is idd een wat minder gevoel :p Dan opteer je misschien beter voor een barbell ???
Of inderdaad gewoon lekker goodmornings gaan doen.

• #2.173
8x121 is niet slecht paljas
goed gewerkt
ik zal eens kijken morgen t.a.v ghr of ik daar ook iets op kan verzinnen
moet mogelijk zijn
Dat is je inmiddels gelukt heb ik gezien :thumbup:.
lang geleden dat ik je logje hebt gecheckt.

zeer mooie vooruitgang heb jij gemaakt kerel!;)
Langzaam maar zeker ;), thx!
Goed gewerkt man.
Het probleem bij mij is; je klemt je enkels achter het voetstuk, dan ga ja voorover hangen vanuit de heupen, en komt bij mij de knieholte op overstrek. Ik denk dat als je dat structureel gaat doen met 20+kg je daar nog wel eens last van kan krijgen. Dat probleem heb je niet bij de goodmornings.
8 x 121 is netjes paljas.
maar wat voor schijven heb jij om aan die rare eenheden te komen vaak?
Stang van 16kg.
8 x 121 is wel lekker man.
Hoe bereken je trouwens het volume wat je er steeds bijzet?
aantal herhalingen x gewicht?
Ongeveer, heb ook nog verm. factor, maar is beetje natte vinger. Normaal geeft het wel een goede indicatie, maar met BW oefeningen geef ik altijd 0kg op, dat vertekent nogal.
lekker gesquat Pal! ben je toch een sterk beest eh :thumbs:

Die MP's van je zijn ook skoftig.
Thx Kwark, MP moet alleen nog aan gewerkt worden, maar er komt beweging in.
Dik volume op je squats seg.

Schijf in je nek is idd een wat minder gevoel :p Dan opteer je misschien beter voor een barbell ???
Of inderdaad gewoon lekker goodmornings gaan doen.
Ja precies. In de nek of op de borst maakt niet zoveel uit, het probleem zit in de knieholten.

Over benen gesproken, flinke spierpijn in de hams. Die reps op de hamraises ga ik nu wel voelen ;). Ik heb alleen een vervelende pijn in mijn rechter bovenbeen binnenin aan de bovenkant richting de heup. Met squaten heb ik er geen last van. Het is meer met onverwachte bewegingen overdag. De squats heb ik gehad voor deze fase, de lunges sla ik overmorgen even over, en hoop ik dat het gezakt is na de deload.

PS: schrok net even: 96,4kg op de weegschaal. All-time high. papz*k dat ik der ben.

• #2.174
Nog steeds spierpijn, zullen wel zien wat de hams daarvan vinden tijdens de hamraises vanavond ;)!

Even tussendoor:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en maar rammen op die muis :D whahaha Kan me voorstellen dat sommige mensen hun muis gaan onderzoeken of die het wel goed doet whahaha

• #2.176
Date: 2009-11-25
Volume: 12792.5 kg

Ham Raises: 3x 9 reps pushup support
Bench Press BB............. | 10 x .46.0 | .5 x .56.0 | .3 x .66.0 | .5 x .81.0 | .3 x .93.5 | .8 x 103.5
Bench Press Incline DB..... | 15 x .27.0 | 15 x .27.0 | 15 x .27.0 | 15 x .27.0 | 13 x .27.0
Dumbbell Row............... | 18 x .45.0 | 20 x .45.0 | 22 x .45.0
Single Calve Raise Standing | 15 x .45.0 | 15 x .45.0 | 15 x .45.0 | 15 x .45.0 | 14 x .45.0

Vloekende dumbbell viel tot twee keer aan toe uit elkaar tijdens de dumbbell row.

Grappig plaatje Plasser. :mad:
En db's die uit elkaar vallen? Zou meteen het abo stopzetten en opzoek gaan naar een echte gym. :p

Nice krocrow!

goeie bench man

Dat is je straf Pal! Muahaha :D

Mooi gebankt man. Niceeee! Aparte rep range, maar dat is dat schema van jou eh... ben benieuwd naar je bevindingen hierover...

goed gebankt
als je db'tjes - uit elkaar gaan vallen
moet je die ringen vast-lassen
maar dan heb je wel vaste db's
en dat wil jij waarschijnlijk niet

Terug
Naar boven