AndroidHealthClinic

de Paljas log

Hoest met de fysio?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.202
Ik ben vanmorgen gewoon eerst even bij de huisarts geweest. Hij heeft wat controle gedaan, en is van mening dat de kans klein is dat het iets met de botten/gewrichten te maken heeft, en naar alle waarschijnlijkheid een pees of spier is die mogelijk licht verrekt of ontstoken is geraakt. Ik heb inmiddels al maatregelen getroffen, zoals vermindering van het gewicht (deload komt goed uit), en lunges achterwege laten. Gezien het feit dat het een week geleden naar mijn ervaring op zijn hoogtepunt was, en nu langzaam zakt (niet zeker van, maar het lijkt zo, dat is altijd moeilijk te beoordelen), lijkt het alsof die maatregelen effectief zijn. We hebben afgesproken dat ik op die manier doorga, en als het over 3 weken nog niet duidelijk is verbeterd, maken we een afspraak bij de fysio.

Ik verwacht niet dat de blessure over is begin volgende week. Dus ik zal de volgende cycle wat moeten aanpassen om te voorkomen dat ik het herstel in de weg ga staan. Het is mogelijk niets bijzonders, maar ik wil niet die jongen zijn die stoer doortraint en vervolgens jarenlang loopt te modderen met het zoveelste chronische pijntje. Alle tijd, ik ben nog jong ;).

Wijs Paljas!

Verstandig besluit Pal. ~En idd, een deloadje kan wonderen doen makker! Beterschap!

maar ik wil niet die jongen zijn die stoer doortraint en vervolgens jarenlang loopt te modderen met het zoveelste chronische pijntje.
Had je wat, Paljaske?! :hamer:

:jk: maat.
Je hebt groot gelijk man.
Beter even wat rustiger aan doen, en straks weer helemaal fit zijn.
Beterschap jongen. :D

je hoort of leest regelmatig dat lunges geen vriendelijke oef is
doe hem nooit eigenlijk

• #2.207

Verstandig besluit Pal. ~En idd, een deloadje kan wonderen doen makker! Beterschap!
Het is geen straf hoor. Wel beetje jammer, had graag hard doorgesquat. Diepte maakt veel uit, misschien vervang ik fulls door par of boxsquats. Ik rommel wel aan.
Had je wat, Paljaske?! :hamer:

:jk: maat.
Je hebt groot gelijk man.
Beter even wat rustiger aan doen, en straks weer helemaal fit zijn.
Beterschap jongen. :D
Was geen sneer naar jou hoor Hummer ;). Even netjes herstellen, en dan volgend jaar 160kg squats.
je hoort of leest regelmatig dat lunges geen vriendelijke oef is
doe hem nooit eigenlijk
Het komt niet door de lunges, ik had er al last van voor ik weer met lunges begon. Maar bij de lunges heb ik er het meeste last van, dus laat ik die voorlopig maar even met rust.

Succes met herstel :)!

Was geen sneer naar jou hoor Hummer ;). Even netjes herstellen, en dan volgend jaar 160kg squats.

Het komt niet door de lunges, ik had er al last van voor ik weer met lunges begon. Maar bij de lunges heb ik er het meeste last van, dus laat ik die voorlopig maar even met rust.
No offence taken vriend.
Gelukkig lukt dat me wel zonder te trainen ook, 160kg... :D
Maar ja, mijn benen lopen hele dagen te zeulen met 140+ kilo's, dus die zijn wel wat gewend...
Zo heb ik bijna altijd wel wat last van mijn knieën als ik de trap op moet, maar de meeste last heb ik as ik er af ga...
Lichte full squats zijn denk ik zelfs goed voor je knieën, toch zeker in mijn geval.
Maar dat hele zware gebeul levert natuurlijk gewoon slijtage op, dat kan niet anders...
Doe jij maar verstandig kerel. :thumb:

• #2.210
No offence taken vriend.
Gelukkig lukt dat me wel zonder te trainen ook, 160kg... :D
Grrr, jaloers!
Maar ja, mijn benen lopen hele dagen te zeulen met 140+ kilo's, dus die zijn wel wat gewend...
Zo heb ik bijna altijd wel wat last van mijn knieën als ik de trap op moet, maar de meeste last heb ik as ik er af ga...
Lichte full squats zijn denk ik zelfs goed voor je knieën, toch zeker in mijn geval.
Maar dat hele zware gebeul levert natuurlijk gewoon slijtage op, dat kan niet anders...
Doe jij maar verstandig kerel. :thumb:
Ja dat zal zeker, maar jij hebt geloof ik ook last van artrose niet waar? Dat helpt natuurlijk ook niet echt.

Ja, ik heb arthros in mijn handen, maar volgens de mensen in het ziekenhuis, en aan de hand van foto's heb ik heel weinig slijtage op mijn knieën voor iemand van mijn leeftijd.
Toch heb ik er al snel wat last van, van mijn knieën.
Heel veel rust, en niks doen, dat helpt, maar daar kom ik niet altijd mee weg, en het stuit ook nogal op onbegrip in mijn omgeving...
Maar al dat gewicht meezeulen is natuurlijk gewoon een aanslag op je gestel.
Stel je voor dat jij een hele dag 50kg mee zou moeten zeuelen!
Dat zou niet eens gaan, dus dat geeft wel aan dat de benen van dikzakken heel sterk moeten zijn.
Maar gemak heb je er vaak niet van, van zo veel gewicht...
Hou jij het maa lekker zo, gebruik je verstand, en doe wat je denkt dat het beste is.
Komt weer helemaal goed man! :thumbs:

• #2.212
Ik was ook niet van plan 50kg aan te komen om sterker in mijn benen te worden ;). Maar als de blessures me niet dwarsliggen, wil ik volgend jaar toch aan die 160kg komen op de squat.

Ik was ook niet van plan 50kg aan te komen om sterker in mijn benen te worden ;). Maar als de blessures me niet dwarsliggen, wil ik volgend jaar toch aan die 160kg komen op de squat.

ik wil ook een 160kg squat kunne :(

Het ziet er even wat minder uit compadre, maar, volgend jaar ga jij gewoon die 160kg squatten ;)

Da's een makkie voor je man, gewoon even buffelen! :D
Je bent er zo serieus mee bezig, als jij denkt dat het haalbaar is, heb ik er alle vertrouwen in.
Ik ben niet meer van plan om heel zwaar te gaan kniebuigen, maar ik ga het weer wel doen, want ik denk nu echt dat goed is voor mijn knieën.
Succes man.

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

Het ziet er even wat minder uit compadre, maar, volgend jaar ga jij gewoon die 160kg squatten ;)
En jij ook man. ;)

• #2.215

We gaan het samen doen makker! (dit gaat verkeerd opgevat worden, de eerste grapjes => geen karma :P)
Da's een makkie voor je man, gewoon even buffelen! :D
Je bent er zo serieus mee bezig, als jij denkt dat het haalbaar is, heb ik er alle vertrouwen in.
Ik ben niet meer van plan om heel zwaar te gaan kniebuigen, maar ik ga het weer wel doen, want ik denk nu echt dat goed is voor mijn knieën.
Succes man

We doen ons best!

• #2.220
Terug
Naar boven