Fitness Seller

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.181
Grappig plaatje Plasser. :mad:
En db's die uit elkaar vallen? Zou meteen het abo stopzetten en opzoek gaan naar een echte gym. :p

Nice krocrow!
Ja, ik ga de eigenaar aanklagen.
Ja die ging soepel.
Dat is je straf Pal! Muahaha :D

Mooi gebankt man. Niceeee! Aparte rep range, maar dat is dat schema van jou eh... ben benieuwd naar je bevindingen hierover...
Ik ook. Dit is de derde week van de eerste fase. Ik had niet verwacht dat ik daar volume PRs zou neerzetten. Aan de andere kant heb ik dat soort volumes nooit zo geprobeerd. Dus ik kan er nog geen uitspraken over doen.
goed gebankt
als je db'tjes - uit elkaar gaan vallen
moet je die ringen vast-lassen
maar dan heb je wel vaste db's
en dat wil jij waarschijnlijk niet
Nope. Moet gewoon nieuwe stangetjes, dit zijn kleredingen. Het zijn de enige die genoeg ruimte hebben. Maar ze zijn te dun, de schijven hebben weer een te grote boring, en de klemmetjes zijn onbetrouwbaar. Living on the edge dus ;). Moet maar weer eens bij FS gaan kijken.

Wat staat er vandaag op het programma Pal?

Goede bank, mooie rows, goed getraind man! :thumbs:

• #2.185
Thx Hummer, nieuw plaatje, was je jezelf even zat ;)?

Zit er weer op voor vanavond:

Date: 2009-11-26
Volume: 9871.8 kg

Deadlift..... | .5 x .66.0 | .5 x .86.0 | .3 x 106.0 | .5 x 126.0 | .3 x 146.0 | .8 x 158.5
Leg Extension | 15 x .50.0 | 15 x .50.0 | 15 x .50.0 | 15 x .50.0 | 15 x .50.0
Leg Curl..... | 15 x .25.0 | 15 x .30.0 | 15 x .30.0 | 15 x .30.0 | 12 x .25.0
Sit ups...... | 22 x ..0.0 | 22 x ..0.0 | 22 x ..0.0 | 20 x ..0.0 | 20 x ..0.0

Toch weer lekker PR-tje op de deadlift. Lunges geruild voor leg curls vanwege blessure.

Congrats kerel mooie PR!

Nee hoor, dat ben ik zelf! :D
Goede deadlifts man! :thumbs:

goeie deads paljas
wat voor blessure heb je dan?

• #2.190
Thx monster!
Nee hoor, dat ben ik zelf! :D
Goede deadlifts man! :thumbs:
;) danku.
goeie deads paljas
wat voor blessure heb je dan?
Iets in mijn rechter heup, of eigenlijk vlak eronder in mijn bovenbeen, geen idee wat het is. Ik voel het bij wat onverwachte bewegingen, en bij lunges bijv. moet je vaak corrigeren/stabiliseren voor het evenwicht, en dan schiet het erin. Soms als ik opsta, en daarvoor mijn been even optrek, of opzij zet, dat soort onnozele bewegingen dan krijg ik een steek.
+1 ziet er aardig goed uit kerel !
Thx zuiderbuurman!

• #2.191
Date: 2009-11-28
Volume: 3657.5 kg

Military Press... | .5 x .26.0 | .5 x .36.0 | .3 x .41.0 | .5 x .51.0 | .3 x .58.5 | .3 x .66.0
Shoulder Press DB | 12 x .22.0 | 12 x .22.0 | 12 x .22.0 | 12 x .22.0 | 11 x .22.0
Chins............ | 14 x ..0.0 | 12 x ..0.0 | 11 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | .8 x ..0.0
Triceps Dip...... | 17 x ..0.0 | 17 x ..0.0 | 17 x ..0.0 | 17 x ..0.0 | 17 x ..0.0

* MP was teleurstellend, had op 5 reps gehoopt;
* Dik over de 60 reps in 6 sets chins, 9 meer dan vorige week.

Geen rood?! ???
En die chins dan..?
Hoe bevalt dat nu, die paar oefeningetjes per training?
As allways, goed bezig Pal. :thumbs:

chins is ERG nice.
maar mp valt idd een beetje tegen ja met 3 x 66 topset.
volgende keer beter

Harde chins makker en jij bent ook aardig op gewicht dus.. Jammer van je mp man, maar toch is het gewicht aan sich acceptabel hoor.. Maja binnen jou kinnen had er meer in gezeten. Volgende keer beter beescht!

Ik hoorde van kwark dat je Wendler 5/3/1 volgt, hoe bevalt het ?
Verder weer sterke chins

• #2.196
Geen rood?! ???
En die chins dan..?
Hoe bevalt dat nu, die paar oefeningetjes per training?
As allways, goed bezig Pal. :thumbs:
Rood zul je niet snel zien met dit schema, maar dat had ik al gemeld. Wel oranje (volume PRs). Die chins waren eigenlijk wel volume PRs; ik had al 15 staan van begin vorig jaar, maar dat was aan het trapgat, dan leunen je elebogen tegen de muur (cheat), en toen was ik stuk lichter.
chins is ERG nice.
maar mp valt idd een beetje tegen ja met 3 x 66 topset.
volgende keer beter
Ja dat was balen. Ik heb hier vnl. last van met MP. De houding en ademhaling bij MP wordt bij mij steeds lastiger naarmate ik richting mijn 1RM ga. Ik voel de energie gewoon uit mij vloeien. Misschien kan ik mij beter richten op 5x5 voor MP.
Harde chins makker en jij bent ook aardig op gewicht dus.. Jammer van je mp man, maar toch is het gewicht aan sich acceptabel hoor.. Maja binnen jou kinnen had er meer in gezeten. Volgende keer beter beescht!
Bedankt voor het vertrouwen ;).
Ik hoorde van kwark dat je Wendler 5/3/1 volgt, hoe bevalt het ?
Verder weer sterke chins
Thanks ;). Nou ik heb nu net mijn eerste fase achter de rug. Ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Ik denk niet dat het iets is wat ik tot in der eeuwigheid zou blijven doen, maar dat hangt af van het lange termijn resultaat. Ik heb het nog niet lang genoeg geprobeerd om daar een uitspraak over te mogen doen. Mocht dat niet uiterst positief uitvallen, zou ik het wel op zijn tijd weer afwisselen met iets anders.

Ik moet onderscheid maken tussen de 5/3/1 methode, en de manier waarop ik de rest van de training heb aangekleed, en de combinatie.

De 5/3/1 methode bevalt me goed, maar dat is onder voorbehoud; ik heb de eerste fase gebaseerd op 90% van mijn 1RMs, wat leidt tot vrij lage gewichten in de werksets. Ik moet nog zien hoe dat zich gaat ontwikkelen wanneer de target reps van de laatste werksets ook werkelijk tegen mijn max aan zitten. Waar ik het meeste moeite mee had met 5/3/1 is dat ik elke hoofdoefening maar 1x per week doe. Dit heb ik gecompenseerd door nog flink volume (weliswaar in een duidelijk hogere reprange) te draaien op 1 assist oefening die lijkt op de hoofdoefeningen. Of die ene keer per week op de hoofdoefening toch genoeg is moet nog blijken.

De invulling van assists bevalt me erg goed. Het zijn echt oefeningen ter ondersteuning van de hoofdoefeningen en met dat in je achterhoofd heb je toch weer een extra stukje stimulans. Dingen die ik vnl. prettig vind om erbij te hebben zijn de 50-100 reps per week aan chins en dips, dat soort bodyweight oefeningen (al wordt het wel tijd voor een dipriem om te verzwaren ;)).

De combinatie van beide bevalt me ook erg goed. Je begint fris aan de hoofdoefeningen, en daarna kun je de resterende energie volledig opbranden tijdens de assisterende oefeningen. Training duurt tussen de 55m en de 1h20m.

Ik zit nog wel steeds met die been blessure. Hoop dat dit vanzelf zakt, maar ik zit er ook aan te denken om even langs de dokter te gaan, aangezien ik niet goed kan plaatsen wat het is. Erg jammer, aangezien ik het schema toch had gefocused op benen. Ik had er geen last van met squats, maar ik denk wel dat het het probleem verergert naderhand. Ik hoop dus ook niet dat dit mijn ervaring met mijn schema teveel beïnvloedt. Dat kan het beeld vertekenen.

Je begint een schrijver te worden - goed gewerkt

Bedankt voor het antwoord :), heb net een nieuw UB/LB schema maar als ik daar mee klaar ben ga ik het zeker overwegen.
En over die benen zou ik zeker even langs de dokter/fysio gaan dan weet je tenminste wat meer.

• #2.200
Idd, altijd goed inhoudelijk en overzichtelijk log is dit.
Je begint een schrijver te worden - goed gewerkt
Och ;), zo hoop ik dat iemand er nog wat aan heeft. Iets meer inhoud dan 'lekker getraind', of 'vet man, Wendler!' ;).
Bedankt voor het antwoord :), heb net een nieuw UB/LB schema maar als ik daar mee klaar ben ga ik het zeker overwegen.
En over die benen zou ik zeker even langs de dokter/fysio gaan dan weet je tenminste wat meer.
Heb inmiddels al een afspraak staan voor woensdag.

Terug
Naar boven