Geen rood?! 
En die chins dan..?
Hoe bevalt dat nu, die paar oefeningetjes per training?
As allways, goed bezig Pal.
Rood zul je niet snel zien met dit schema, maar dat had ik al gemeld. Wel oranje (volume PRs). Die chins waren eigenlijk wel volume PRs; ik had al 15 staan van begin vorig jaar, maar dat was aan het trapgat, dan leunen je elebogen tegen de muur (cheat), en toen was ik stuk lichter.
chins is ERG nice.
maar mp valt idd een beetje tegen ja met 3 x 66 topset.
volgende keer beter
Ja dat was balen. Ik heb hier vnl. last van met MP. De houding en ademhaling bij MP wordt bij mij steeds lastiger naarmate ik richting mijn 1RM ga. Ik voel de energie gewoon uit mij vloeien. Misschien kan ik mij beter richten op 5x5 voor MP.
Harde chins makker en jij bent ook aardig op gewicht dus.. Jammer van je mp man, maar toch is het gewicht aan sich acceptabel hoor.. Maja binnen jou kinnen had er meer in gezeten. Volgende keer beter beescht!
Bedankt voor het vertrouwen

.
Ik hoorde van kwark dat je Wendler 5/3/1 volgt, hoe bevalt het ?
Verder weer sterke chins
Thanks

. Nou ik heb nu net mijn eerste fase achter de rug. Ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Ik denk niet dat het iets is wat ik tot in der eeuwigheid zou blijven doen, maar dat hangt af van het lange termijn resultaat. Ik heb het nog niet lang genoeg geprobeerd om daar een uitspraak over te mogen doen. Mocht dat niet uiterst positief uitvallen, zou ik het wel op zijn tijd weer afwisselen met iets anders.
Ik moet onderscheid maken tussen de 5/3/1 methode, en de manier waarop ik de rest van de training heb aangekleed, en de combinatie.
De 5/3/1 methode bevalt me goed, maar dat is onder voorbehoud; ik heb de eerste fase gebaseerd op 90% van mijn 1RMs, wat leidt tot vrij lage gewichten in de werksets. Ik moet nog zien hoe dat zich gaat ontwikkelen wanneer de target reps van de laatste werksets ook werkelijk tegen mijn max aan zitten. Waar ik het meeste moeite mee had met 5/3/1 is dat ik elke hoofdoefening maar 1x per week doe. Dit heb ik gecompenseerd door nog flink volume (weliswaar in een duidelijk hogere reprange) te draaien op 1 assist oefening die lijkt op de hoofdoefeningen. Of die ene keer per week op de hoofdoefening toch genoeg is moet nog blijken.
De invulling van assists bevalt me erg goed. Het zijn echt oefeningen ter ondersteuning van de hoofdoefeningen en met dat in je achterhoofd heb je toch weer een extra stukje stimulans. Dingen die ik vnl. prettig vind om erbij te hebben zijn de 50-100 reps per week aan chins en dips, dat soort bodyweight oefeningen (al wordt het wel tijd voor een dipriem om te verzwaren

).
De combinatie van beide bevalt me ook erg goed. Je begint fris aan de hoofdoefeningen, en daarna kun je de resterende energie volledig opbranden tijdens de assisterende oefeningen. Training duurt tussen de 55m en de 1h20m.
Ik zit nog wel steeds met die been blessure. Hoop dat dit vanzelf zakt, maar ik zit er ook aan te denken om even langs de dokter te gaan, aangezien ik niet goed kan plaatsen wat het is. Erg jammer, aangezien ik het schema toch had gefocused op benen. Ik had er geen last van met squats, maar ik denk wel dat het het probleem verergert naderhand. Ik hoop dus ook niet dat dit mijn ervaring met mijn schema teveel beïnvloedt. Dat kan het beeld vertekenen.