MuscleMeat

de Paljas log

Lekker bezig kerel!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.382
Thx Chunky. Voelt ook goed aan zo.

Date: 2010-01-18
Volume: 4511.5 kg

Military Press... | .8 x .36.0 | .8 x .43.5 | .5 x .51.0 | .3 x .58.5 | .2 x .68.5 | .2 x .68.5 | .2 x .68.5 | .2 x .68.5 | .2 x .68.5
Shoulder Press DB | 15 x .23.0 | 13 x .23.0 | 12 x .23.0 | 12 x .23.0 | .8 x .23.0
Chins............ | 16 x ..0.0 | 14 x ..0.0 | 12 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | .9 x ..0.0 | .5 x ..0.0
Triceps Dip...... | 30 x ..0.0 | 28 x ..0.0 | 23 x ..0.0 | .8 x ..0.0

Helemaal kapot. Rug en armen staan op knappen. Repouts vanaf de eerste set bevalt goed.

Damn son, sick dips! :bow:
;)

Goed bezig nog altijd. Die tri-dips zijn handen achter het lichaam toch???
Lekkere shoulderpress ook.:)

Sjezus man, dat jij zoveel kunt chinnen damn kerel. Je rug en armen moeten wel massief zijn man...

• #2.388
Goed bezig nog altijd. Die tri-dips zijn handen achter het lichaam toch???
Lekkere shoulderpress ook.:)
Hoe bedoel je achter het lichaam? Oud filmpje, maar zo doe ik ze (nu alleen met het gezicht van het rek af):
http://www.youtube.com/watch?v=cVT6vR5KAs4
PS: mijn oude 'dipbars' staan achter in de hoek opgeklapt :D.
Sjezus man, dat jij zoveel kunt chinnen damn kerel. Je rug en armen moeten wel massief zijn man...
Daarna wel ja :).

Mooie volle rom paljas (filmpje), zoals ik van jou niet anders verwacht.

• #2.391
Leun je niet een beetje te zeer naar voren in het filmpje? Zo lijk je je borst wat meer te
belasten. Ofwel vertekend het camerastandpunt het wat natuurlijk.

Mooie volle rom paljas (filmpje), zoals ik van jou niet anders verwacht.

Ik vind het niet helemaal 'volle rom' eigenlijk, want opwaarts gaat hij niet tot helemaal gestrekt ... wel houdt hij de spanning er lekker op. :D

De beweging naar beneden is wel goed, zijn bovenarmen gaan lager dan horizontaal.

Laatst bewerkt:
  • #2.395
Leun je niet een beetje te zeer naar voren in het filmpje? Zo lijk je je borst wat meer te
belasten. Ofwel vertekend het camerastandpunt het wat natuurlijk.
Ja het is daarom ook niet puur een tricep dip zou je kunnen zeggen. Maar het is dan ook een assistance oefening voor de BP. Ik kan je vertellen dat de triceps desondanks uit hun jasje knallen na de training ;). Ik heb wel eens geprobeerd om rechter te hangen. Je belast de triceps wel meer, maar het heeft een paar nadelen; je schouders komen zo wel erg op rek, de totale lichaamsspanning is minder (de keten van elleboog tot borst), en je hebt minder controle, blessuregevoeliger.

Zie jij een reden voor mij om hem toch gestrekter/rechterop uit te voeren?
Heb je geen dumbbell die je tussen je benen kan klemmen ?
Geprobeerd, maar dat is zo'n gehannes man.
Ik vind het niet helemaal 'volle rom' eigenlijk, want opwaarts gaat hij niet tot helemaal gestrekt ... wel houdt hij de spanning er lekker op. :D
Precies daarom lock ik bewust niet. Het is immers geen lift die goedgekeurd moet worden.

Bedankt voor de kritiek!

De beweging naar beneden is wel goed, zijn bovenarmen gaan lager dan horizontaal.
Klopt het is niet een volledige lock maar hij zakt wel goed diep. Wel vreemd om niet je armen meer te strekken bij een triceps dip, nu zet je volgens mij meer spanning op je borst.

Klopt het is niet een volledige lock maar hij zakt wel goed diep. Wel vreemd om niet je armen meer te strekken bij een triceps dip, nu zet je volgens mij meer spanning op je borst.

Tja, zo bezien - ook letterlijk - traint hij dus meer zijn borst/schouders ipv zijn triceps. Maar hij gaf al aan dat deze oefening als BP assistance is bedoeld. :D

Je voelt natuurlijk meer je triceps als je helemaal lockt bovenaan en als je je ellebogen echt strak tegen je lichaam aan houdt ... ;)

Niettemin: vet respect voor het aantal reps!

Laatst bewerkt:
Ja het is daarom ook niet puur een tricep dip zou je kunnen zeggen. Maar het is dan ook een assistance oefening voor de BP. Ik kan je vertellen dat de triceps desondanks uit hun jasje knallen na de training ;). Ik heb wel eens geprobeerd om rechter te hangen. Je belast de triceps wel meer, maar het heeft een paar nadelen; je schouders komen zo wel erg op rek, de totale lichaamsspanning is minder (de keten van elleboog tot borst), en je hebt minder controle, blessuregevoeliger.

Zie jij een reden voor mij om hem toch gestrekter/rechterop uit te voeren?

Nope, gewoon door het volume lijkt me het herstel of de frisheid voor je borsttraining
in gedrang te komen. Maar ik denk niet dat jij daar last van hebt ;)

En idd, ik heb ook al gemerkt dat wanneer ik ze rechter, achterover leunend
doe, mijn schouders dat niet leuk vinden :p

• #2.399
Voor de volledigheid; mijn schouders/borst hebben nergens last van. De triceps zijn veel eerder uitgeput.

• #2.400
Training van gisteren:

Date: 2010-01-20
Volume: 12940.5 kg

Bench Press BB............. | .5 x .46.0 | .5 x .56.0 | .3 x .68.5 | .5 x .86.0 | .3 x .96.0 | .7 x 108.5
Bench Press Incline DB..... | 19 x .30.0 | 16 x .30.0 | 14 x .30.0 | 13 x .30.0 | .8 x .30.0
Dumbbell Row............... | 20 x .48.5 | 20 x .48.5 | 17 x .48.5
Single Calve Raise Standing | 16 x .48.5 | 15 x .48.5 | 15 x .48.5 | 15 x .48.5 | .9 x .48.5

Terug
Naar boven