AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.441
Sjemig, ook lappenmand bij jou dus Pal...

Beterschap kerel!

Jammer dat Wendler je niet opleverde wat je had verwacht. Succes verders man ;)
Niet bepaald lappenmand hoor, alleen geen squat voorlopig. Toch bedankt.
Wendler had misschien wel het gewenste resultaat gegeven op de langere termijn, maar ik vind het te saai om nog langer te blijven volgen.

OK, helder.

Log je niet meer dan?

He Ove, goed dankje. Heup'blessure' is nog steeds aanwezig, loop al een tijdje bij de fysio. Hij is er redelijk zeker van dat het een entrapment is. Kniebuigen laat ik even voor wat het is voorlopig, en doe alleen nog dingen als leg extensions/curls, goodmornings en calve raises als been oefeningen. Ik ben van Wendler afgestapt, werd er een beetje simpel van. Zag in de reps wel PRs, maar op max nog niet. Dit had mogelijk gekomen als ik nog een paar maanden door had gezet, maar ik kon er niet meer van genieten. Volg nu een ander schema, lichtelijk gebaseerd op een afwisseling van Max en Dynamic Effort op de BP, DL en MP.

En, nee, carnaval is aan mij niet besteed ;).

oke dan - duidelijkheid tenminste - hoe is de prognose verder ?
ik kan me voorstellen dat je van wendler ben afgestapt - genieten van de sport is altijd numero uno geweest bij mij , zonder dat kan ik eigenlijk niet - het is mijn grootste drijfveer
zit je nog wel in deload met dit schema of ga je alweer voluit

• #2.445
Nee. Houd voor mezelf nog wel bij, maar zie en heb er de zin niet zo meer in alle trainingen te posten.
oke dan - duidelijkheid tenminste - hoe is de prognose verder ?
ik kan me voorstellen dat je van wendler ben afgestapt - genieten van de sport is altijd numero uno geweest bij mij , zonder dat kan ik eigenlijk niet - het is mijn grootste drijfveer
zit je nog wel in deload met dit schema of ga je alweer voluit
Deload is al tijdje achter de rug, heb alweer 4 fullblown trainingen achter de rug.

Prognose is een langdurig revalidatietraject. Entrapment staat daar bekend om. Dagelijks tweemaal rekoefeningen etc.

Laatst bewerkt:
Oké dan.
Ik vind het juist wel goed om hier te zetten, dan raak je het niet zo makkelijk kwijt. ;)
Het is wel wat moeilijk "terug" zoeken door alle reacties en flauwekul natuurlijk...

• #2.449
Ik heb een (voor mij) nieuwe manier gevonden om flinke spierpijn te veroorzaken in de lats. 4x 5hh rack pulls, met increments van 5kg per set, gevolgd door 3 setjes chins, armen geheel uitstrekken, halve seconde rust onderaan (in mijn geval 3x 10hh).

Whazzup Pal? Gaat het een beetje met je?

Ik heb een (voor mij) nieuwe manier gevonden om flinke spierpijn te veroorzaken in de lats. 4x 5hh rack pulls, met increments van 5kg per set, gevolgd door 3 setjes chins, armen geheel uitstrekken, halve seconde rust onderaan (in mijn geval 3x 10hh).

klinkt idd intensief Paljas!

• #2.452
Whazzup Pal? Gaat het een beetje met je?

He Kwark, gaat goed. Nog steeds wel beenblessure, maar dat staat de rest niet in de weg, alleen geen squats/lunges. Nog wel een eeny-weeny PR geplaatst op de deadlift (188.5kg) en de military press (78.5kg), verder loopt alles goed. Op het moment last van een virusje, maar dat gaat vanzelf wel weer over ;). Jij?

En wat pak je tegenwoordig op de rack-pulls?

• #2.454
Weinig, ik heb het nog maar 2x gedaan in series van 4x5x. Laatste keer was op zijn max 5x 176kg.

Hee Paljas watsup?

Log on, man

• #2.457
Nothing much, Chick. Ik ben lekker bezig, al moet ik wel een creatief zijn, ik heb een beetje pech gehad de afgelopen tijd. De perikelen rond mijn heup blijven aan, fysio heeft niet gebaat, ga terug naar de dokter voor een vervolgplan. Verder ben ik nog een keer door mijn rug gegaan, maar dat was na een paar dagen weer over. Toen dacht ik weer eens te gaan hardlopen, en tijdens de sprongoefeningen ben ik van een hoogte van 1.5m met platte rug vol op de stoep geland, polsen, ellebogen en onderrug een flinke optater gehad, licht gekneusd denk ik. Vandaag wel weer een beetje rack pulls kunnen doen. Voor het eerst 186kg, kan meer, maar deed voorzichtig setje van 5. Voor ik door mijn rug ging heb ik nog wel een PR-tje van 188.5kg op de DL gezet, en 78.5kg op de MP. Mini-PR-tjes maar ze tellen toch.

het heeft dus niet meegezeten zo te lezen
leuk om effe weer wat van je te horen

Aiiii dat is zeker minder. Die heup is dan toch wel erg balen zeg. Moet niet zo zijn dat je daar lang last van blijft houden. Juist bij iemand die de oefeningen zo netjes en strict uitvoert zou je niet verwachten dat je hier last van krijgt.

Hou ons op de hoogte. Beterschap.

• #2.460
het heeft dus niet meegezeten zo te lezen
leuk om effe weer wat van je te horen
Voordat ik een beetje moest improviseren had ik een Max-Effort / Dynamic-Effort schema opgesteld, maar dat vond ik maar suf. Als ik weer een beetje heel ben, ga ik denk ik een Max-Effort + Bodybuilding schema opstellen. Vreemde combinatie misschien, maar dat past denk ik het beste bij mij op het moment.
Aiiii dat is zeker minder. Die heup is dan toch wel erg balen zeg. Moet niet zo zijn dat je daar lang last van blijft houden. Juist bij iemand die de oefeningen zo netjes en strict uitvoert zou je niet verwachten dat je hier last van krijgt.

Hou ons op de hoogte. Beterschap.
Ja die heup is een rare. Het zorgt ervoor dat als ik bijvoorbeeld lang gehurkt zit, en probeer op te staan ik een lelijke steek in de bovenkant van mijn rechter bovenbeen krijg. Dus vanuit compressie een extensie doe. Als ik goed warm ben is het minder, maar nog steeds aanwezig, erdoorheen trainen maakt het o.h.a. erger de volgende dag. Daarom zijn fullsquats geen optie op het moment. Ik merk wel dat ik bijvoorbeeld quarter squats probleemloos kan doen, dus misschien moet ik die maar gaan doen in plaats. De fysiotherapeut had de diagnose gesteld van snapping hip i.c.m. entrapment. De behandeling sloeg geenszins aan, en ik twijfel aan zijn diagnose. Ik hoop dat een vervolgonderzoek meer zekerheid kan bieden over wat het nu eigenlijk is.

Leg extensions en curls zijn geen enkel probleem. Het is echt vnl. als ik het bovenbeen onder tegendruk tegen mijn borst druk en weer probeer uit te strekken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven