Fitness Seller

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
strakke training weer :D
echt super deadlift en bench, maar die squat blijft nog wel teveel achter maarja die komt vanzelf wel ;)

Nou... vanzelf zal het niet gaan helaas :D.

Thx!

Moa moa ;). Het steekt nog steeds nogal af tegen de rest :). Laat ik het zo zeggen... het voelt bruut, als het gewicht in mijn nek nou ook eens bruut was :roflol:.

Laatst bewerkt door een moderator:
Damn wat suckt je layout, leest niet echt super.

gebruik:
- enterknop
- vetgedrukt
- spaties
-..

:twitch:

Is copy paste uit database. Komt wel keer goed... als ik tijd heb :). Net als met trainen; het gaat mij om de kracht, niet om of ik er goed uitzie :P.

EDIT: k mieren**ker :) Ik heb mijn programmaatje aangepast zodat hij forum vriendelijke code uitspuugt. Een voorbeeld kun je vinden in mijn laatste post.

Rood = PR op gewicht
Oranje = PR op volume

Let wel op, als ik nog niet eerder een gewicht heb gedaan, maar wel iets zwaarders, dan is het automatisch een volume PR, dus er zitten wat flauwe PRs tussen, vandaar oranje.

Op zicht handig, nu hoef ik zelf niet meer te kijken wat nu wel en niet een PR is ;).

Laatst bewerkt:

Full Squat BB.............. | .8 x .16.0 | .8 x .66.0 | .5 x .96.0 | .5 x 106.0 | .4 x 111.0 | .3 x 116.0
Front Squat................ | .8 x .56.0 | .8 x .66.0 | .8 x .76.0 | .4 x .86.0
DB Lunges.................. | 10 x .15.0 | 10 x .15.0 | 10 x .15.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 11 x .35.0 | 10 x .35.0
Bicep Curl BB.............. | .8 x .38.0 | .8 x .48.0 | .8 x .48.0 | .8 x .48.0
Arm Curl Cable............. | 10 x .17.5 | .8 x .20.0 | .9 x .20.0

Heerlijk, nieuwe oefeningen, PRs gegarandeerd. De Front Squat doorgezet waar ik vorige keer geeindigd was. Met 86kg (en na al best veel setjes) begon het vervelend te worden om de stang goed op de borst te houden, begon een beetje te zakken. Wel blij met mijn 3x116kg fullsquat, gaat langzaam omhoog, hopelijk nog een flink stuk meer maar er zit een lijn in. Die vloekende lunges voel je goed, al is het maar met 30kg extra, zweet me de t*ring! Was ook erg tevreden met mijn bicep curls.

mooie training, lekker veel pr's :D

dit programma met die pr's in oranje en rood is wel super overzichtelijk.
ziet der goed uit :D

mooie training, lekker veel pr's :D

dit programma met die pr's in oranje en rood is wel super overzichtelijk.
ziet der goed uit :D
Thx. Ben er ook blij mee. Ik kan van elke oefening een grafiek opvragen met mijn maximaal gebruikte gewicht, en 1rm over de maanden, kun je je progressie meteen zien, beetje zoals op bodybuilding.com/bodyspace, maar dan makkelijker in te voeren, en niet zo tergend traag :).

Bench Press BB........ | .8 x .66.0 | .8 x .86.0 | .5 x .96.0 | .5 x 106.0 | .3 x 116.0 | .2 x 121.0 | .3 x 116.0
Bench Press Incline DB | .8 x .35.0 | .8 x .35.0 | .7 x .35.0
Lying Fly DB.......... | 11 x .20.0 | 11 x .20.0 | 11 x .20.0
Deadlift.............. | .8 x 106.0 | .5 x 126.0 | .5 x 146.0 | .4 x 156.0 | .4 x 156.0 | 15 x 106.0

Deadlifts voelden niet lekker aan, techniek verslapte een beetje, dus dacht laatste setje nog maar even 15x106, best vermoeiend moet ik zeggen. Uithoudingsvermogen = :gay:

ik ben erg jaloers op je bench man , tjonge tjonge - bankdrukken gaat altijd superlangzaam bij mij , wat volg jij precies voor schema - ik gaat zin om helemaal je log door te spitten

die 121 kg bench is echt sterk zeg... Ik ken niemand die dat omhoog krijgt :eek!: wel grappig dat je minder squat dan dat je benched, haha.

ik ben erg jaloers op je bench man , tjonge tjonge - bankdrukken gaat altijd superlangzaam bij mij , wat volg jij precies voor schema - ik gaat zin om helemaal je log door te spitten

Het schema (voor borst dan) wat mij het snelste resultaat heeft geleverd is:

1. Flat barbell bench press (pyramid: 2x warmup, 12x 8x 5x 3x 8x)
2. Incline dumbbell bench press (3 setjes van 8 tot 10x)
3. Flat dumbbell flyes (3 setjes van 10 tot 12x)

Ook een tijdje tussen 2) en 3) in decline barbell bench press gedaan. Dit schema deed ik dan 1.5x in de week (had 2 split, 3x in de week). In de beginperiode deed ik dan thuis ook nog wel eens (1 tot 2x in de week) 3x40x opdrukken. Maar het belangrijkste denk ik zelf toch, is dat je altijd tot failure gaat. D.w.z. de laatste 1 of 2 herhalingen van het laatste setje van elke oefening (dus niet spiergroep, per oefening), mag eigenlijk net niet meer lukken.

die 121 kg bench is echt sterk zeg... Ik ken niemand die dat omhoog krijgt :eek!: wel grappig dat je minder squat dan dat je benched, haha.

Ja dat is ernstig. Ik ben ermee bezig. De squat gaat inmiddels al beter dan het was (ja het was nog erger ;)). Mijn doel is om naar de 160kg te werken. Ik probeer nu meer te richten op de compounds en de bij-oefeningen voor later te bewaren. En dan de compounds een beetje afwisselen (fullsquat, frontsquat, pinsquat, lunges). Ik vind op het moment fullsquat+frontsquat een succes, maar dat heb ik nog maar 2x gedaan, ik melk het nog een tijd uit en kijk wat het met het resultaat doet. Het ziet er nu zo uit, dus er is nog lang te gaan (nog niet alle trainingen erin):

chart.jpg

Laatst bewerkt:
ziet er wel leuk uit zo'n grafiekje , ik kan idd nog wel meer progressie maken , maar dan moet ik de laatste set gewoon elke een spotter vragen , en dat doe ik eigenlijk te weinig

tsja, of je gaat benchen in een powerrack :p, dan kan je die spotters op goede hoogte instellen en hoef je niet bang te zijn dat het misgaat :)

ziet er wel leuk uit zo'n grafiekje , ik kan idd nog wel meer progressie maken , maar dan moet ik de laatste set gewoon elke een spotter vragen , en dat doe ik eigenlijk te weinig

tsja, of je gaat benchen in een powerrack :p, dan kan je die spotters op goede hoogte instellen en hoef je niet bang te zijn dat het misgaat :)
JUIST!! :D

Schouders, bovenrug, triceps:

Military Press............. | 12 x .36.0 | .8 x .46.0 | .5 x .56.0 | .4 x .61.0 | .1 x .66.0 | .3 x .61.0 | .5 x .56.0
Shoulder Press Dumbbell SA. | .7 x .25.0 | .8 x .25.0 | .8 x .25.0
Lateral Raise DB........... | 12 x .15.0 | 12 x .15.0 | 12 x .15.0
Rear Latpull............... | 15 x .55.0 | .8 x .85.0 | .7 x .90.0 | .6 x .90.0
Chins...................... | 10 x ..0.0 | .8 x ..0.0 | .7 x ..0.0
Triceps Dip................ | 18 x ..0.0 | 18 x ..0.0 | 18 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | 10 x .28.0 | .8 x .38.0 | .7 x .43.0 | .7 x .43.0
Pushdown Cable............. | .8 x .35.0 | .8 x .37.5 | .6 x .40.0

Triceps extension was ff waardeloos, maar wel strikt uitgevoerd. Al weer ff geleden, dus deed even voorzichtig aan omdat ik de laatste keer de triceps een beetje had verrekt. MP gaat erg langzaam maar wel zeker omhoog. Die chins zijn natuurlijk ook niet om naar huis over te schrijven maar mijn onderarmen waren behoorlijk verzuurd van de latpull.

Ben ik met je eens , maar zo'n powerrack hebben wij niet dus dan word het lastig , ik pak dan als alternatief de smith , en daar kan ik die haken wel zo neer zetten dat er niks misgaat :D

Beetje rare training vanavond, wilde benen borst en biceps gaan doen, maar had al een mogelijkheid geopend biceps en misschien ook borst naar morgen te verschuiven. Wordt ik tijdens de frontsquat partijtje misselijk, koud zweet en vermoeid. Maar even korte pauze ingelast, paar minuutjes, en benen afgemaakt. Lunges wel effe flink doorgezet. Die voelden knap zwaar zo met die dumbbells, ook kwestie van onhandige grip.

Borst en biceps dan morgen misschien maar weer. Eerst even bijkomen. Wel een PR op de fullsquat.

Full Squat BB.............. | 20 x .16.0 | 10 x .66.0 | .5 x .96.0 | .5 x 106.0 | .3 x 116.0 | .3 x 121.0
Front Squat................ | .8 x .66.0 | .8 x .76.0 | .4 x .86.0 | .8 x .66.0
DB Lunges.................. | .6 x .35.0 | .8 x .35.0 | .8 x .35.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 12 x .35.0 | 12 x .35.0

toch weer omhoog gegaan met je squat :D
gaat lekker dermee :)
op naar de 150kg :D :P

Way to squat !

Waarom trouwens DB lunge ipv Barbell lunge?

Terug
Naar boven