MuscleMeat

de Paljas log

Turnen? Tell us more :p

Toch nog een redelijk goede training ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hoe vaak en op wat voor niveau turn je eigenlijk, Paljas?
Weinig, en laag :D.
Turnen? Tell us more :p

Toch nog een redelijk goede training ;)

Thx. Ik pas net twee jaar met turnen begonnen. Ik train maar 1x in de week, ik zou 2x kunnen, maar dan zou dat ten koste gaan van mijn krachttraining, dat wil ik niet. Ik concentreer mij vooral op de brug en sprong, en in mindere mate ringen. Ik probeer de kracht een beetje te kunnen toepassen op deze manier. Verder is het ook een beetje voor de ontspanning. Mijn kunstjes zijn beperkt, ik heb er ook niet bepaald de ideale proporties voor, maar het is toch erg leuk om op je 31ste nog wat van die dingen bij te leren.

Zware sport voor schouders en armen ... en idd zwaar om te combineren met KT.
Dus weer een beetje meer respect voor je trainingen

die gasten die turnen zijn ook meestal huge ass buffels :D

goede actie van je om op turnen te gaan, dan kan je je kracht ook nog eens functioneel inzetten.

dan zal je ook wel goed lenig zijn of niet paljas?

goede actie van je om op turnen te gaan, dan kan je je kracht ook nog eens functioneel inzetten.

dan zal je ook wel goed lenig zijn of niet paljas?

Valt opzich nog tegen. Ik moet toegeven dat ik hoofdzakelijk rek ter voorbereiding en niet om lenig te worden. Ik ben wel heel lenig in de schouders gek genoeg, maar bijvoorbeeld niet zo in de bovenbenen. Kan nog wel de vloer met platte handen raken, maar verder valt het tegen. Ik wil ook niet hypermobiel worden, dat is voor de krachtsport weer nadelig heb ik me laten wijsmaken.

sterke sport dat turnen - grote brede gasten vaak met goeie fysieken

Je blijft me verrassen :D

Date: 2008-11-08
Volume: 11427 kg

Full Squat BB.............. | 10 x .66.0 | .8 x .96.0 | .4 x 116.0 | .3 x 126.0 | .1 x 131.0 | .5 x 116.0
Front Squat................ | .8 x .66.0 | .6 x .86.0 | .6 x .86.0
BB Lunges.................. | 10 x .66.0 | 10 x .66.0 | 10 x .66.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 12 x .35.0 | 12 x .35.0
Bench Press BB............. | 12 x .66.0 | .8 x .96.0 | .5 x 106.0 | .3 x 116.0 | .3 x 116.0 | 10 x .86.0

Heb warming up gedaan met high rep low weight leg extensions + curls. Fullsquats gingen lekker, voelde goed aan. Voorzichtige PR neergezet, kwam wat moeizaam omhoog na de andere setjes, maar toch lekker. Meteen erna een volume PR op de 116kg. Frontsquats begon zwaar te worden. Die fukking lunges hebben me echt gesloopt :). Daarna was ik doorwaad van het zweet. Nog BP gedaan maar verder borst laten zitten, was zo op... volgende keer weer. Wat filmpjes gemaakt, houding squats ziet er goed uit. Alleen full is meer iets van 30 graden onder parallel, maar dan zitten de benen klem, dus dat is full genoeg zeg ik.

Laatst bewerkt:
Nette fullsquat, je pr's blijven maar komen. De multivitamine is duidelijk aan het inkicken ;)

front squat is ook goed echt lekkah!

Netjes, die Lunges!!:thumb:

Paljas turnt :eek:, dat wist ik niet :p
wel zware sport volgens mij, of niet?

nette trainingen ook weer :D
je squat begint er steeds meer op te lijken :D

lekkere squat :cool:

sterke training weer , met mooie uitschieters , je blijft sterk benchen

Bij turnen zijn lenigheid, kracht en conditie van groot belang. Lenigheid vermindert de kans op blessures. En het is goed voor de coördinatie.

Daarnaast heb je er plezier in en dat is een mooie aanvulling toch;)

Het valt me overigens op dat je Bench en Full Squat haast gelijk zijn, heb je daar een verklaring voor?

Keep it up, Friso

Nette fullsquat, je pr's blijven maar komen. De multivitamine is duidelijk aan het inkicken ;)
Waar het precies aan ligt weet je toch nooit, maar wat extra vitaminen zal niet snel tegenwerken :).
front squat is ook goed echt lekkah!
Yep, gaat best aardig, wel zware oefening.
Fukking lunges, blijven zware jongens!
Paljas turnt :eek:, dat wist ik niet :p
wel zware sport volgens mij, of niet?

nette trainingen ook weer :D
je squat begint er steeds meer op te lijken :D
Zware sport is het niet, zeker niet zoals ik het beoefen ;). Als je je oefening goed wil uitvoeren moet je niet helemaal buiten adem zijn, dus meestal neem je genoeg rust zodat je je kunt richten op je techniek, coordinatie etc.
Ben tevreden, nu verder op naar de 160kg :).
sterke training weer , met mooie uitschieters , je blijft sterk benchen
Ja die was dit keer net weer iets minder. Ik weet niet of ik hem wel bij de benen erbij in houd. Misschien moet ik maar eens gaan denken aan een 3-split. Anders gaan de benen ten koste van wat ik erachteraan plak.
Bij turnen zijn lenigheid, kracht en conditie van groot belang. Lenigheid vermindert de kans op blessures. En het is goed voor de coördinatie.

Daarnaast heb je er plezier in en dat is een mooie aanvulling toch;)

Het valt me overigens op dat je Bench en Full Squat haast gelijk zijn, heb je daar een verklaring voor?

Keep it up, Friso
Die heb ik wel ja... mijn squat is klote! :D

Ik denk niet dat lenigheid de kans op blessures vermindert. Rekken wel, denk ik, maar een warming up nog beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voorlopig nog geen been foto's ?

Voorzichtige PR neergezet, kwam wat moeizaam omhoog na de andere setjes, maar toch lekker

hahaha, ik kwam wat moeizaam omhoog zegt ie :roflol:
Alle zware sets gaan "wat moeizaam" bro, zeker PR's :D

Netjes :thumb:

Terug
Naar boven