MuscleMeat

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
Barstende koppijn, voel me beetje verrot, maar moet van mezelf, dus we gaan weer; schouders, rug en triceps. Als je niets meer hoort, dan lig ik boven dubbel met een stang in mijn nek.

Eerst even op adem komen :). Koppijn was stevig, dat traint toch best klote. Nou ja, veel water gedronken vóór de training en tijdens. Is nu wel weg eigenlijk (had dat niet ff eerder gekund? ;)).

Date: 2008-11-15
Volume: 11933 kg

Military Press............. | 12 x .36.0 | .7 x .56.0 | .4 x .61.0 | .4 x .61.0 | .7 x .56.0
Deadlift................... | .8 x 106.0 | .8 x 136.0 | .6 x 146.0 | .8 x 136.0
Shoulder Press Dumbbell OA. | .8 x .15.0 | .6 x .30.0 | .5 x .30.0 | .5 x .30.0
Lateral Raise DB........... | 12 x .15.0 | 12 x .15.0 | 12 x .15.0
Rear Latpull............... | 15 x .55.0 | .8 x .85.0 | .6 x .90.0
Chins...................... | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0
Triceps Dip................ | 18 x ..0.0 | 18 x ..0.0 | 18 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | 12 x .38.0 | .8 x .48.0 | .8 x .48.0

Wat meer op reps gedeadlift. Ik ga eens proberen hetzelfde te doen als hoe ik mijn bench ooit heb opgekrikt ipv al die lage repsetjes met veel gewicht. Dat beviel dit keer wel.

Geen PRs vandaag, maar wel lekker getraind!

zoals altijd, stevige training kerel! :thumbup:

lekkere training weer :D
maar we zijn niet anders gewend van jouw, dat je goede trainingen doe :D

idd goeie training , ik zie dat je ook grote stappen maakt t.av. de kilo's in je oefeningen

ik vind de seated bb frenchpress voor je triceps erg sterk , ik vind hem liggend met 45 al super zwaar

ondanks je kopzeer toch lekker geknalt!

Ik sluit me aan bij de rest :D

Thanks iedereen!! En Groteman, die triceps extension, als je die seated doet, hoeft dat niet noodzakelijk zwaarder te zijn dan liggend; er komt in mijn ervaring een betere spanning te staan op de lijn van elleboog naar middenrif, omdat het meer in een lijn zit dan wanneer je het liggend doet; dan zit er nog een hoek in de schouders.

Lekker volume ook weer.

Thanks iedereen!! En Groteman, die triceps extension, als je die seated doet, hoeft dat niet noodzakelijk zwaarder te zijn dan liggend; er komt in mijn ervaring een betere spanning te staan op de lijn van elleboog naar middenrif, omdat het meer in een lijn zit dan wanneer je het liggend doet; dan zit er nog een hoek in de schouders.

je hebt liggend wat meer speling - zittend zit qua hoek om een gegeven moment ook vast - ik zal eens effe kijken hoe dat gaat zittend;)

Lekker hoor :D

Ik meende dat liggend of zitten meer te maken had met welke kop van de tricep je meer aanspreekt.

Ik meende dat liggend of zitten meer te maken had met welke kop van de tricep je meer aanspreekt.
Hmm. Zou best kunnen. Maar als ik er zelf even bij stil sta, heb ik het idee dat de beweging hetzelfde is, alleen de positie van de bovenarm anders.

Exrx zegt er weinig over, behalve meer stabalizors voor de skulls:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBTriExt.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExtSC.html

zittend komt er meer stretch op de lange kop van de triceps te staan.
Logisch, want dat is de enige kop die ook over het schoudergewricht loopt, die andere twee hechten gewoon aan de bovenarm aan dus dan maakt het niet uit in welke hoek je arm staat.

Zittend vind ik hem ook zwaarder, merk dat ik dan moeite heb m'n ellebogen recht te houden ze willen constant naar buiten toe.

Mooie training Paljas, die triceps extensions zijn idd sick :eek:

Hey Dude(s)!
Seated french press, pakt volgens mij meer de lange kop van de triceps dan de andere varianten.
Lying french press, iets meer de "korte" kop imho...
En pully push downs echt de buitenste korte kop.
Maar dat is slechts mijn theoretische mening.
Ik denk dat als je hem maar zwaar genoeg doet al dat isoleren niet heel erg gebeurd, en je alle koppen goed aanpakt.
Mijn fovo combinatie is eigenlijk Lying french presses, parallel bar dips, en pully push downs.
Maar dat is (soms/misschien) wat te veel voor een "ouwe vent" en volsta ik meestal met dips en push downs...
Maar ik ben dan ook geen bodybuilder, slechts een fitnessertje! :rolleyes:

Niet vergeten het bovenstaande te lezen als "mijn opinie" éh... ;)

Sterke training weer zoals altijd:cool:!

Thx iedereen.

En Hummer niet zo Humble he :)... fitnessertje, kom zeg, ik heb een hoop 'fitnessertjes' gezien in mijn leven (god wat klink ik oud... 31... :D), en jij valt een tikkie buiten die categorie :P. Je heet niet voor niets 'Hummer' toch? :)

Thx iedereen.

En Hummer niet zo Humble he :)... fitnessertje, kom zeg, ik heb een hoop 'fitnessertjes' gezien in mijn leven (god wat klink ik oud... 31... :D), en jij valt een tikkie buiten die categorie :P. Je heet niet voor niets 'Hummer' toch? :)
Eigenlijk heet mijn hond zo... :D
Ik gebruik meestal de naam "Big John" maar die was niet meer beschikbaar. :(
Toen heb ik maar de naam van mijn hond "even" geleend! :D
Ik wilde eigenlijk de auto, maar die was wat duur... ;)

Ik vind zo'n Hummer als vervoersmiddel maar een beetje sneu. Het imago wordt ook een beetje vernaggeld door blonde vriendinnetjes van rijke stinkerds die er de boodschappen mee doen en niet weten hoe ze ermee moeten rijden, en dan uitstappen met twee chiuawa's... Maar als beeldsprekende nickname is ie wel geschikt :D.

Ik vind zo'n Hummer als vervoersmiddel maar een beetje sneu. Het imago wordt ook een beetje vernaggeld door blonde vriendinnetjes van rijke stinkerds die er de boodschappen mee doen en niet weten hoe ze ermee moeten rijden, en dan uitstappen met twee chiuawa's... Maar als beeldsprekende nickname is ie wel geschikt :D.
Arnold schwarzenegger heeft er 3 (hummers) :D Maar chickies in een hummer? Die krijgen zo'n bakbeest nooit ingeparkeerd...

Terug
Naar boven