MuscleMeat

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training weer, maar wel wat lichter dan wat je normaal doet - of ligt het aan mij ?
Alleen de sideraises waren erg licht, zie commentaar. Andere oefeningen waren lichter aan de top, omdat ik meer opbouwende setjes van tevoren deed. En dat beviel eigenlijk best goed. Daarna voelde het goed aan. En verder, met de andere oefeningen zat ik niet zoveel lager dan anders. Iig ga ik dit vaker doen, het geeft een heel voldaan gevoel. Beetje afwisselen doet goed, niet alleen qua oefeningen maar ook intensiteit.
Die dips doe je normaal 3 setjes van 18 toch? Wat ik hier lees, zit een optimale set op max 12 tot 15 herhalingen, is het miss een idee eens een gewicht aan je riem te hangen en weighted dips te doen?
Ja ik moet zo'n riem kopen. Normaal doe ik idd 3x18x (goed opgelet :thumbup:), maar dan doe ik dat echt op tempo als warming up. Nu deed ik het heel langzaam en geconcentreerd, met grote RoM, dat hakt er wel in moet ik zeggen.

Goeje training toch?! :D
Die triceps extensions gewoon blijven doen zoals ze het meest "natuurlijk" aanvoelen IMHO. :rolleyes:
Dat geforceerd je ellebogen zo dicht mogelijk bij elkaar krijgen is misschien goed voor bodybuilders die de puntjes op de i willen zetten, maar anders volgens mij volledig overbodig...;)
Ik ben zelf meer van de "functionele" krachttraining namelijk! :D
Gewoon lekker buffelen, en proberen een goed/lekker gevoel aan je training over te houden.
Klote van je schouder trouwens....
Ik weet precies waar je het over hebt, dat weet je...
Beterschap ermee! :cool:
Thanks Hummer!! Ben met je eens, als de oefening zo goed aanvoelt lekker zo blijven doen. Die schouder zal wel loslopen denk ik, gewoon beetje overbelast met vreemde beweging, maar ik moet maar een keer door mijn ego heen prikken en luisteren naar mijn lichaam, en eventjes gas terug nemen op dat gebied, anders gaat het misschien over in iets chronisch. Dat zou ronduit dom zijn...

Bij dips ben ik zeker een groot voorstander van een zo groot mogelijke ROM.
Ik vind het "niet juist" aanvoelen als je niet helemaal doorzakt, of niet helemaal uitstrekt.
Ondanks dat het een beest van een oefening is voor iemand met mijn gewicht, is het ook één van mijn favoriete oefeningen...
Alleen als ik voor de dipsteunen sta, zie ik er soms (bijna...) net zo tegen op als voor een (zware) set kniebuigen, zo zwaar en vermoeiend vind ik het... :o

Je hebt groot gelijk dat je een beetje oppast met die schouder! :cool:
Als het chronisch word (zoals bij mij..?) ben je verder van huis... :eek:

Ik ben vandaag trouwens bij een reumatoloog geweest in het ziekenhuis...
Meer dan 2,5 uur mee zoet geweest....
Onderzocht, bloedprikken, foto's maken van de handen en polsen....
Waarschijnlijk een beetje arthrose opgelopen door de jaren...
Knieën waren nog perfect voor een "ouwe vent"! :cool:
Vingers zat een beetje arthrose op... :(
Ben benieuwd naar de uitslag...
Het trainen heeft in mijn geval juist een "zalvende" werking, en zorgt er voor dat ik minder last heb van mijn klachten.
Dus blijven we gewoon lekker door buffelen! :D

Ik ben vandaag trouwens bij een reumatoloog geweest in het ziekenhuis...
Meer dan 2,5 uur mee zoet geweest....
Onderzocht, bloedprikken, foto's maken van de handen en polsen....
Waarschijnlijk een beetje arthrose opgelopen door de jaren...
Knieën waren nog perfect voor een "ouwe vent"! :cool:
Vingers zat een beetje arthrose op... :(
Ben benieuwd naar de uitslag...
Het trainen heeft in mijn geval juist een "zalvende" werking, en zorgt er voor dat ik minder last heb van mijn klachten.
Dus blijven we gewoon lekker door buffelen! :D
Wat een verhaal, 2.5 uur, ik kan me leukere bezigheden verzinnen. Maar 'zat een beetje arthrose op'? Ik dacht dat arthrose gewoon slijtage van het kraakbeen was? Trainen is beter dan stilzitten. Bij arthrose wordt lichaamsbeweging altijd voorgeschreven, maar ook ontwijken van overbelasting; dat laatste is altijd wat lastig te handhaven voor BB-ers :). Ik hoop dat de uitslag van het bloedonderzoek negatief is!

Keurige deadlifts hoor! :thumbs:
Doe je die nog zonder straps..?
Dat red ik niet namelijk, denk ik... :o
(Of topic... Zou dat kunnen komen omdat ik op mijn werk altijd behoorlijk veel kracht moet zetten met de onderarmen, om de touwen van de schepen omhoog te halen met een dun touwtje, en dan de dikke touwen een tijdje vast moet houden..? De meeste bootmannen die ik ken hebben allemaal bovenmatig ontwikkelde onderarmen namelijk... Misschien zijn mijn onderarmen wel overtraind...)

En die triceps extensions/seated french presses zien er toch ook top uit?! :cool:
Nogmaals, ik vind het onzin om geforceerd de ellebogen bij elkaar te houden.
Misschien pak je nu iets minder de langste kop van de triceps in vergelijking met wanneer je de ellebogen korter bij elkaar houd...
Maar dat is maar net wat je wilt vind ik.
Als je hem maar zwaar genoeg doe pak je alle koppen wel mee volgens mij! ;)

Goede fysiek trouwens, Dude! :cool:

Thx Hummer!

Ik gebruik ook straps. Ik heb enorm last van zweethandjes. Dan kun je grip hebben wat je wilt, maar die stang glijdt toch uit je klauwen :D. Gebruik liever straps dan magnesium, wordt zo'n zooitje op zolder.

Triceps Extension is heerlijke oefening. Sandwichen door dips en pushdowns, dan knallen ze na de training je armen bijna uit! :wl:

Techniek ziet er idd goed uit, heel gecontroleerd die deadlift.

Mooi materiaal trouwens in je homegym, zelf moet ik nog even doorsparen ;)

Thx Hummer!

Ik gebruik ook straps. Ik heb enorm last van zweethandjes. Dan kun je grip hebben wat je wilt, maar die stang glijdt toch uit je klauwen :D. Gebruik liever straps dan magnesium, wordt zo'n zooitje op zolder.

Triceps Extension is heerlijke oefening. Sandwichen door dips en pushdowns, dan knallen ze na de training je armen bijna uit! :wl:
Dat wil ik graag geloven ja! :eek:
Tricsets "Paljas Style" :cool:
Ik vind zelf altijd dat er dan wat kwaliteit van de afzonderlijke oefeningen verloren gaat ten koste van de intensiteit.
Wat overigens geen slechte zaak is/hoeft te zijn! ;)
Ik kom dan al gauw "lucht" te kort, om elke oefening voluit te doen... :o

Techniek ziet er idd goed uit, heel gecontroleerd die deadlift.

Mooi materiaal trouwens in je homegym, zelf moet ik nog even doorsparen ;)
;) Joh, dan pak je toch even een 1500,- Euro uit het "potje voor de kapper" van je vrouw, en surf je even naar de Fitness seller! :D

Yea Hummer, dat heb ik nu met die eerste twee spiergroepen, daarom heb ik dit keer wat rustig aan gedaan, en dat bevalt goed, ligt er meer nadruk op de compounds. Voor triceps heb ik weinig moeite om deze drie oefeningen in sequence te doen. Het zijn maar relatief kleine spieren; ik raak niet uitgeput, maar krijg wel een goede pomp; na de dips zijn mijn tri's goed warm, mooie voorwaarde voor de TE. Pushdowns is om het goed af te maken, daar ga ik niet voor de prestatie.

Johnbo, ik heb idd zoals Hummer zegt tegen de 1500 uitgegeven. Dat is natuurlijk best een aardig bedrag, maar spreidt dat maar eens over tien+ jaar, dat staat in schril contrast met de contributie van je sportschool. Nu is dat niet te vergelijken in termen van prijs/kwaliteit verhouding, maar als het om pure uitgaven gaat, is de keuze makkelijk gemaakt.

Lekker getraind. Iets meer geconcentreerd op een vloeiendere opbouw. Iets meer herhalingen gemaakt dus. Ik zit al een week of twee met een zeurende pijn in mijn linker schouder en onderarm wegens een verkeerde beweging. Dit voel ik vnl bij de sideraises, dus die heb ik even licht gepakt. Deads weer even hetzelfde als vorige keer, focus op rechte rug. Wat filmpjes gemaakt, zal kijken of ik zin heb die te posten. Ook een van tricep extension, zodat je kunt zien dat ik wel cheat; armen naar buiten; ik heb wel eens geprobeerd deze netjes naar binnen te doen, maar dat voelt zo extreem geforceerd, daar kan ik niets anders dan blessures van oplopen ;). Althans, dat is mijn excuus :P.[/QUOTE]

met welke oef heb je de blessure opgelopen ? wel klote - ik had laatst een spotter bij de french press die mijn ellebogen ook wat naar binnen hield - zelf lukte het me niet , ik hou ze ook ver naar buiten

rear latpull 8x85 :eek:

Groteman, ik had bij de MP het gewicht een beetje argeloos laten zakken van de borst, soort omgekeerde clean, dat vond mijn linker onderarm niet leuk. Verder slechte warming up gedaan, was ook moe, toch zwaar ge-MPed, toen is de schouder er een beetje in gekomen.

Jup Pietje. Is niet zo heel bijzonder eigenlijk, zitten hier een paar die pullen gewoon 100+kg (check die gekke Friso maar eens, dat is front maar toch), maar bedankt!

zo zie je maar weer hoe belangrijk warm zijn is - beetje om de blessure heen trainen denk ik is de beste optie - succes man

Jup Pietje. Is niet zo heel bijzonder eigenlijk, zitten hier een paar die pullen gewoon 100+kg (check die gekke Friso maar eens, dat is front maar toch), maar bedankt!

I still ain't ready for that shit :D ik verbaas me eerlijk gezegd wel vaker over het volume van gasten zoals jij en Friso.. dan heb ik nog een lange weg te gaan wat dat betreft.

I still ain't ready for that shit :D ik verbaas me eerlijk gezegd wel vaker over het volume van gasten zoals jij en Friso.. dan heb ik nog een lange weg te gaan wat dat betreft.

Bedoel je het totale trainingsvolume? Wat betreft max zitten we met veel dingen redelijk in dezelfde klasse toch? Alleen die Friso is een verhaal apart, daar kan ik me niet eens aan meten! Je pulldowns blijven misschien wel een tikkie achter op bijv. borst. 60kg rear pulldown is voor mij wel een beetje warming up (bedoel niet om af te zeiken trouwens). Is grip niet het probleem?

Bedoel je het totale trainingsvolume? Wat betreft max zitten we met veel dingen redelijk in dezelfde klasse toch? Alleen die Friso is een verhaal apart, daar kan ik me niet eens aan meten! Je pulldowns blijven misschien wel een tikkie achter op bijv. borst. 60kg rear pulldown is voor mij wel een beetje warming up (bedoel niet om af te zeiken trouwens). Is grip niet het probleem?

nope, jij hebt over het algemeen veel meer kracht man! ik heb uitschieters, that's it..

en wat betreft rug: ik weet niet, ook al schelen prestaties me niet ál te veel, resultaten blijven gewoonweg een beetje uit qua kracht. ook al groeit 'ie goed :) dus no biggie :D en ik moet zeggen dat ik extra voorzichtig ben met rug, ik heb veel problemen gehad in het verleden :( af en toe smijtwerk schijnt ook goed te zijn voor kracht, ik doe daar alleen niet aan mee :(

leuke filmpjes heb je kerel ...

inspiratie gekregen om die tricep extension ook eens terug op te nemen

Terug
Naar boven