Fitness Seller

de Paljas log

Date: 2008-11-30
Volume: 11462.8 kg

Neck Press BB Seated....... | 30 x .16.0 | 18 x .36.0 | 12 x .46.0 | .8 x .56.0 | .4 x .66.0 | .8 x .56.0
Military Press............. | .6 x .56.0 | .5 x .56.0 | .5 x .56.0
Lateral Raise DB........... | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5
Deadlift................... | .8 x 106.0 | .8 x 136.0 | .7 x 146.0 | .6 x 136.0
Chins...................... | 10 x ..0.0 | .8 x ..0.0 | .7 x ..0.0
Rear Latpull............... | 15 x .55.0 | 12 x .65.0
Triceps Dip................ | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | 12 x .28.0 | .7 x .48.0 | .7 x .48.0

* Veel spierpijn nog van vorige keer in borst en hams/glutes, merkbaar bij DL, NP+MP, dips.
* Na 2e setje rear pulldowns onderarmen helemaal kapot, 3e setje had geen zin gehad
* Cable pushdown laten lopen, zat niets meer in ;).

Goede training; wat is je max. ongeveer op de DL???:D

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel dumba. Mijn max. is op het moment 176kg, maar ik merk dat dan het 'staartje van mijn onderrug' niet net recht blijft en een beetje gaat bollen bij het uittillen. Dus ik concentreer mij voorlopig op de herhalingen en uitvoering, ipv. wat de meesten doen; veel maxen. Zeker omdat ik nog in de leercurve zit van de oefening, dus ik doe voorzichtig aan. Slopen kan ik hem altijd nog doen :D.

Dankjewel dumba. Mijn max. is op het moment 176kg, maar ik merk dat dan het 'staartje van mijn onderrug' niet net recht blijft en een beetje gaat bollen bij het uittillen. Dus ik concentreer mij voorlopig op de herhalingen en uitvoering, ipv. wat de meesten doen; veel maxen. Zeker omdat ik nog in de leercurve zit van de oefening, dus ik doe voorzichtig aan. Slopen kan ik hem altijd nog doen :D.

Daarom vroeg ik het ook. Ik ben door de STM trainingen 2x door de onderrug heengezakt en wou je die ellende besparen.;)
Niet vaak maxen is daarbij van groot belang.

146 kg deadliften is ook netjes - ik max ook niet vaak terwijl ik de deadlift wel als een kracht-oefening/explosie zie - en als ik iets zwaarder probeer moet ik altijd in het voorgaande gewicht het idee hebben dat het soepel ging anders heeft het geen nu vind ik - eerst iets opbouwen om te kunnen uitbouwen

stevige schouder-training man - niet teveel voorkant schouders?

sterke Dl en Mp :thumb:

Daarom vroeg ik het ook. Ik ben door de STM trainingen 2x door de onderrug heengezakt en wou je die ellende besparen.;)
Niet vaak maxen is daarbij van groot belang.
Ah, klote. Bedankt voor de waarschuwing. Maar het is zo te zien goedgekomen, aangezien je auto's tilt etc. ;).
146 kg deadliften is ook netjes - ik max ook niet vaak terwijl ik de deadlift wel als een kracht-oefening/explosie zie - en als ik iets zwaarder probeer moet ik altijd in het voorgaande gewicht het idee hebben dat het soepel ging anders heeft het geen nu vind ik - eerst iets opbouwen om te kunnen uitbouwen

stevige schouder-training man - niet teveel voorkant schouders?
Ja ik ga wel weer eens wat hoger als de reps boven de 8 uitkomen voor de 146kg. Ik ben van plan 8x136-5x146-8x136 te doen. Als ik dan de 8x146 heb bereikt doe ik overal 5kg bij.

De achterkant schouders, mja... je bedoelt zoiets als de bentover latraise oid? Ik heb er geen zin in. Achterkant schouders doen ook beetje mee met latpulls en chins, ik laat het er een beetje bij. Met de latraises draai ik overigens wel de palm van mijn hand naar achteren.
Thx!

ja ik pak de achterkant wel altijd effe met de bent over lateral - mijn idee idd eerst eens wat reps opbouwen en dan pas zwaarder gaan - soms zie ik wel eens van die posts voorbij komen en dan zie je 3 * - 3 * - 2 * - 1* - 1 * , en dan denk ik ga eerst eens wat reppies maken , maar goed dat is weer persoonlijk

ja ik pak de achterkant wel altijd effe met de bent over lateral - mijn idee idd eerst eens wat reps opbouwen en dan pas zwaarder gaan - soms zie ik wel eens van die posts voorbij komen en dan zie je 3 * - 3 * - 2 * - 1* - 1 * , en dan denk ik ga eerst eens wat reppies maken , maar goed dat is weer persoonlijk
Ja mee eens, af en toe is wel eens goed, maar standaard zo maxen lijkt mij geen basis voor continue groei.

Over reps gesproken. Ik ga vanavond eens een beenschema proberen die ik heb gevonden op http://www.trulyhuge.com/news/tips63jb.htm toen ik zocht naar beenschema van Arnold. Ik betwijfel of dit schema op waarheid is gebaseerd, maar ik ga er eens een slinger aan geven. Op de legpress na dan, die heb ik niet, dus daar pak ik frontsquat voor. Ik zal de borst maar weer vooraf doen, want ik schat in dat na de benen je me kunt opvegen :eek:.

Ja mee eens, af en toe is wel eens goed, maar standaard zo maxen lijkt mij geen basis voor continue groei.

Over reps gesproken. Ik ga vanavond eens een beenschema proberen die ik heb gevonden op http://www.trulyhuge.com/news/tips63jb.htm toen ik zocht naar beenschema van Arnold. Ik betwijfel of dit schema op waarheid is gebaseerd, maar ik ga er eens een slinger aan geven. Op de legpress na dan, die heb ik niet, dus daar pak ik frontsquat voor. Ik zal de borst maar weer vooraf doen, want ik schat in dat na de benen je me kunt opvegen :eek:.
29 sets voor benen vond ik vroeger ook wel normaal, maar ik geloof er niet meer zo in hoor...
Of je moet elke keer één of meer sets "licht" pakken, anders red je het toch niet...

29 sets voor benen vond ik vroeger ook wel normaal, maar ik geloof er niet meer zo in hoor...
Of je moet elke keer één of meer sets "licht" pakken, anders red je het toch niet...
Ik zat er al aan te denken om bijv. 6x8x niet zo zwaar te pakken als dat ik 3x8x doe. Beetje gas terug qua gewicht, gas derop qua reps en rust.

Succes trouwens met je huge beentraining:D!

Thanks. Ik wou gewoon eens een keer iets anders proberen met volume, en mijn benen even een flinke schop te geven.

Nou dat is gelukt. Helaas moet ik toegeven dat ik niet helemaal mee kan komen met Aah-nuld ;) (en dan heb ik het nog niet over het gewicht he ;)).

Eerst maar even het resultaat:

Date: 2008-12-03
Volume: 28651 kg

Bench Press BB........ | 15 x .66.0 | .8 x .96.0 | .7 x 106.0 | .6 x 106.0 | .6 x 106.0
Bench Press Incline DB | .7 x .37.5 | .6 x .37.5 | .6 x .35.0
Lying Fly DB.......... | 10 x .21.0 | 10 x .21.0 | 10 x .21.0
Full Squat BB......... | .8 x .96.0 | .8 x 106.0 | .8 x 106.0 | .8 x 106.0 | .8 x 106.0 | .8 x 106.0
Front Squat........... | .8 x .66.0 | .8 x .66.0 | .8 x .66.0 | .8 x .66.0 | .8 x .66.0 | .8 x .66.0
Leg Extension......... | 15 x .50.0 | 15 x .50.0 | 15 x .50.0 | 15 x .50.0 | 15 x .50.0 | 15 x .50.0
Leg Curl.............. | 15 x .30.0 | 15 x .30.0 | 15 x .30.0 | 15 x .30.0 | 15 x .30.0 | 15 x .30.0
Lunges BB OL.......... | 15 x .46.0 | 15 x .46.0

Het volume was een flink stuk hoger dan gebruikelijk en dat brak me ook op een zeker moment op. Om te beginnen de borst ging klote, had geen lekker gevoel, en dan moet ik een beetje uitkijken want dan liggen blessures op de loer, dus ik heb voorzichtig gedaan. Slechte start om daarna die benenroutine te doen. Toch gedaan, en man, al bij de fullsquat had ik het behoorlijk zitten na de 6e 8-repper. Mijn conditie is bad! De gewichten bij de fullsquat waren nog niet zo ver van gebruikelijk, maar met frontsquat heb ik mijn normale 1e set gewicht gewoon 6x herhaald, meer zag ik even niet zitten, eerst maar even aftasten. Daarna de leg ext+curls, dat was iets minder intensief, maar toch; na die setjes kon ik amper de trap af en op om drinkfles bij te vullen :D. Nou en dan de lunges... na het 2e setje ben ik toch echt maar afgehaakt, dat hadden er 5 moeten worden... ik geloof het wel ;).

Ik vind het wel voor herhaling vatbaar, maar dan 1 op de 4x of iets dergelijks en misschien maar alleenstaand ipv gecombineerd met een andere spiergroep.

Heerlijk getraind, al was de uitvoering afzien!

Oh ja: bij de leg extension gleed de stang van mijn linker been (krakkemikkig oud barrel van een bankje) en tetterde de rand van de stapel 50kg op mijn scheenbeen... :tanden: dat voelde ik wel even (nu nog) ;)...

th_IMG_0603.jpg

Laatst bewerkt:
Na, Arnie2, toch een hele prestatie... wil je nou ook proberen senator te worden...?:D

Heftige training hoor...
Maar zoals ik al eerder zei, geloof ik er niet zo in.
Ik denk dat korter trainen "beter" is, maar kan dat niet echt onderbouwen.
Zo'n lang programma is natuurlijk wel goed voor je conditie!
37 sets geloof ik éh..?
Ik denk dat ik daar een uur of twee mee bezig zou zijn! :eek:
Zeker als je lekker zwaar aan het trainen bent, heb je toch wat meer rust tussen de sets nodig éh...
Ik heb ooit eens gelezen dat dit één van de redenen was voor Mike Mentzer om eens te kijken naar een andere manier van trainen. ;)
Ik probeer al weken m'n training te beperken tot 45 minuten, maar ik ben elke keer zo lekker op dreef dat ik minstens een uur, en soms wel een uur en een kwartier bezig ben...
Ik heb net m'n 100gr. Brinta met 30gr. Whey en een liter water gemengd, opgezopen, en stap zo op de fiets om eens te zien wat ik er na twee (welverdiende?) rustdagen van ga bakken! ;)

Maare, toch een stoere training Paljas! :cool:
Nou moet ik er ook tegen aan, anders steek ik zo schril af tegen jou... :rolleyes:

Ik was ook wel even zoet ja. De werkelijke effectiviteit van zo'n training t.o.v. andere 'kortere' trainingen kunnen we waarschijnlijk nooit precies vaststellen. Ik voel het nu aardig, maar nog geen echte spierpijn. Als die in de loop van de dag of het liefst morgen toch komt ben ik tevreden.

Succes met je eigen training, en, zoals Zwartenekker zegt, doe geen oefeningen omdat anderen die doen, maar kijk wat het beste bij jezelf past :P.

PS: kan inmiddels met 4 karmpunten spammen! XD

Ah, klote. Bedankt voor de waarschuwing. Maar het is zo te zien goedgekomen, aangezien je auto's tilt etc. ;).

Deels wel, maar ben sindsdien een stuk voorzichtiger geworden.;)
Goede training 3 december; flink volume vooral op de biene. (zal wel Fries zijn):D

Ik was ook wel even zoet ja. De werkelijke effectiviteit van zo'n training t.o.v. andere 'kortere' trainingen kunnen we waarschijnlijk nooit precies vaststellen. Ik voel het nu aardig, maar nog geen echte spierpijn. Als die in de loop van de dag of het liefst morgen toch komt ben ik tevreden.

Succes met je eigen training, en, zoals Zwartenekker zegt, doe geen oefeningen omdat anderen die doen, maar kijk wat het beste bij jezelf past :P.

PS: kan inmiddels met 4 karmpunten spammen! XD
Bij mij ging het klote... :mad:
Bij deze steek ik dus wat schril af tegen jou... :(
Spierpijn wordt bij mij altijd alleen maar erger de "tweede" dag.
Het is nooit zo dat het de tweede dag pas begint.
Dan is het de eerste dag meestal heel erg, en de tweede nog erger! ;)

beste trainingen hier nog, benen combineren met borst, het is me wat ;)

En idd, voorzichtig met die leg extension dingen op je bankje, heb hier ook al het één en ander
mee meegemaakt :p

Terug
Naar boven