Fitness Seller

de Paljas log

Indeed, goede neckpress ... voelt bij mij ook beter dan die MP

Side raises fur tah pump?

• Topic Starter Topic Starter
Indeed, goede neckpress ... voelt bij mij ook beter dan die MP

Side raises fur tah pump?

Thx guys! En wat betreft die sideraises (erg :gay: weet ik, en idd strict, maar) ik heb nog steeds last van mijn linker schouder en onderarm:

Ik zit al een week of twee met een zeurende pijn in mijn linker schouder en onderarm wegens een verkeerde beweging. Dit voel ik vnl bij de sideraises, dus die heb ik even licht gepakt.

sorry voor de late reactie en het is al gezegd MAARRE die neckpress :eek:

Thanks. Maar als jullie zo staan te kijken van de neckpress, dan zal ik eens een filmpje schieten, misschien cheat ik wel teveel oid.

Thanks. Maar als jullie zo staan te kijken van de neckpress, dan zal ik eens een filmpje schieten, misschien cheat ik wel teveel oid.
Alleen als je de neck press staande doet kun je een beetje "cheaten" door wat "leg drive" te gebruiken, en dat is helemaal niet erg/geen schande! ;)
Als de schouders maar max. gepakt worden! :D

Nah, je kunt je borst er een beetje ingooien door je rug wat te hollen als je zit. Als je dat staand probeert word je een beetje gestraft door balans.

Nah, je kunt je borst er een beetje ingooien door je rug wat te hollen als je zit. Als je dat staand probeert word je een beetje gestraft door balans.
Ja, ok...
Maar persoonlijk vind ik 45 graden al te schuin voor borst, dus als je zit is volgens mij bijna alles op schouder kracht.
En dan nog is het een heel natuurlijke vorm voor de oefening, en in mijn beleving dus goed!
Ik doe 'm altijd staand, en gebruik op een gegeven moment best een beetje leg drive, en hol mijn rug ook.
Alleen wordt je staand wel iets sneller gestraft als je te ver gaat met dat hollen van de rug, inderdaad doordat je de balans kwijt raakt, en het risico loopt je rug te bezeren...
Ik heb er alle vertrouwen in! ;)

Thx ;). Maar ik schiet em denk toch wel een keer. Ik merk dat het goed is om jezelf een keer de oefening te zien vanuit een ander perspectief, kun je vaak eea uit afleiden. En als ik dan toch bezig ben vind ik het ook altijd leerzaam om te horen van DBB-ers wat ze ervan vinden.

Ik zit alweer klaar voor de chest+legs training en misschien nog wat biceps als ik me goed voel ;). Wish me luck :wl: rrrooaaaAAA!!

Trainse beest :thumb:

Thx. Tis weer gelukt, ik leef nog (amper ;)).
Die afname in gewicht bij de pushdown cable snap ik echter niet...
Doe je die 35kg dan eerst met twee armen, en de volgende sets met één arm ofzo...? ???

De zittende triceps oefening is wel GOED! :eek:
Flink zwaar man... :rolleyes:
Raak jij ook je kop met die dumbbell..? :p
Ik wel gisteren namelijk.... :o
Goed opgemerkt... fout ingevoerd, was 40kg niet 10kg. Is nu gecorrigeerd, thx! Voor zo'n ouwe vent is er niks mis met je ogen :D.

Standing one-armed dumbbell extension vind ik klote. Ik tik mijn kop wel eens aan ja, maar zelden :roflol:. Maar ik vind de rek die op de pezen komt te staan niet prettig, voelt heel onnatuurlijk, dus ik doe gewoon lekker seated BB extension!

Training van zojuist:

Date: 2008-11-28
Volume: 18635.5 kg

Bench Press BB............. | 15 x .66.0 | .8 x .96.0 | .6 x 106.0 | .3 x 116.0 | .1 x 126.0 | .7 x 106.0
Bench Press Incline DB..... | .7 x .37.5 | .7 x .37.5 | .6 x .37.5
Lying Fly DB............... | 12 x .21.0 | 12 x .21.0 | 12 x .21.0
Full Squat BB.............. | .8 x .66.0 | .8 x 106.0 | .7 x 116.0 | .5 x 126.0
Front Squat................ | .8 x .66.0 | .6 x .86.0 | .6 x .86.0
Lunges BB OL............... | 10 x .66.0 | 10 x .66.0 | 10 x .66.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .37.5 | 12 x .37.5 | 10 x .37.5
Bicep Curl BB.............. | 12 x .28.0 | .8 x .48.0 | .8 x .48.0

Het zijn kleine stapjes, maar ik was weer dolblij met mijn volume-PRs op de fullsquat. Daar wil ik immers vooruitgang boeken, en dat lukt best aardig tot dusver! Ook een volume PR op de 106kg bench, en weer mijn oude topgewicht gepakt van 126kg. De opvolgende inclines ook weer een extra rep gepakt, en dat kon ik redelijk aanhouden ook in de volgsetjes :). Die lunges blijven teringzwaar. Ik heb nu ook verplicht max. 1min pauze. Biceps gelaten bij BB curl, voelde mijn onderarm nog best zeuren. Bovendien was ik gewoon op ;).

Bovendien was ik gewoon op ;).
Gek éh..?! :D

Goede training man.
Ik geloof niet dat ik het zou zien zitten om na het bankdrukken zo veel, zulke zware beenoefeningen te doen...
Ik vind het knap, je benen zijn in een hel goede conditie! :cool:

B.t.w. ik heb me daar een partij stijve benen van die leg presses van vandaag....

Ik denk dat jij daar morgen en overmorgen ookwel over kan meepraten, of ben je dat stadium al overheen..?

Nogmaals, goede training! :cool:

Gek éh..?! :D

Goede training man.
Ik geloof niet dat ik het zou zien zitten om na het bankdrukken zo veel, zulke zware beenoefeningen te doen...
Ik vind het knap, je benen zijn in een hel goede conditie! :cool:

B.t.w. ik heb me daar een partij stijve benen van die leg presses van vandaag....

Ik denk dat jij daar morgen en overmorgen ookwel over kan meepraten, of ben je dat stadium al overheen..?

Nogmaals, goede training! :cool:
Thx Hummer. Ik had die legpresses van jou gezien en ik kan het nog steeds niet geloven, staat ie daar een halve auto weg te duwen, gek :eek:! Ik hoop dat ik weer eens een beetje spierpijn mag genieten, want de afgelopen keren was ik ook helemaa kapot, maar had ik geen spierpijn. Maar de gewichten gaan nog gestaag vooruit, dus ik zal toch wel iets goeds doen :).

Ja, spijtig genoeg kan er niet meer op de leg press. :D

Nee, dat heb ik nog niet nodig, maar in de (nabije?) toekomst zou het wel eens nodig kunnen zijn... :rolleyes:

Er is één gast bij ons die daar 12 reps mee doet! :eek:
Volgens zijn eigen zeggen "met zijn vingers in zijn neus" maar dat valt nog wel een beetje te bezien denk ik...

Op die leg press kunnen aan iedere kant 5 schijven van 20 (100) en 7 schijven van 15 (105)
Meer 20's hebben ze niet...

Het zal nog wel even duren voor ik me echt "comfortabel" voel onder die 410 trouwens... :p

Goed opgemerkt... fout ingevoerd, was 40kg niet 10kg. Is nu gecorrigeerd, thx! Voor zo'n ouwe vent is er niks mis met je ogen :D.

Standing one-armed dumbbell extension vind ik klote. Ik tik mijn kop wel eens aan ja, maar zelden :roflol:. Maar ik vind de rek die op de pezen komt te staan niet prettig, voelt heel onnatuurlijk, dus ik doe gewoon lekker seated BB extension!

Training van zojuist:

Bench Press BB............. | 15 x .66.0 | .8 x .96.0 | .6 x 106.0 | .3 x 116.0 | .1 x 126.0 | .7 x 106.0

Het zijn kleine stapjes, maar ik was weer dolblij met mijn volume-PRs op de fullsquat. Daar wil ik immers vooruitgang boeken, en dat lukt best aardig tot dusver! Ook een volume PR op de 106kg bench, en weer mijn oude topgewicht gepakt van 126kg. De opvolgende inclines ook weer een extra rep gepakt, en dat kon ik redelijk aanhouden ook in de volgsetjes :). Die lunges blijven teringzwaar. Ik heb nu ook verplicht max. 1min pauze. Biceps gelaten bij BB curl, voelde mijn onderarm nog best zeuren. Bovendien was ik gewoon op ;).

die triceps-oefening doe ik ook nooit , want zoals jij zegt , ik vind de beweging gewoon niet fijn

dit was een echt mannen-training weer met zware gewichten - ga je de boel ook eens omgooien en dan als eerste te squatten of blijf je toch eerst bankdrukken

Training van zojuist:

Echt weer een sterke training... Alleen je hebt het over je topgewicht van 126,0 kg op de bench... Ik kon me herinneren dat je eerder 131,0 omhoog hebt gebracht?

Ja, spijtig genoeg kan er niet meer op de leg press. :D

Het zal nog wel even duren voor ik me echt "comfortabel" voel onder die 410 trouwens... :p

Patser :D! Alsof het niks is... :D.

die triceps-oefening doe ik ook nooit , want zoals jij zegt , ik vind de beweging gewoon niet fijn

dit was een echt mannen-training weer met zware gewichten - ga je de boel ook eens omgooien en dan als eerste te squatten of blijf je toch eerst bankdrukken

Nou ik merk dat alles wat achter die lunges komt er aardig onder te lijden heeft :). Dus ook wil ik de focus op de benen houden, ik doe het andere werk toch maar vooraf, want anders kan ik het bijna net zogoed niet doen, zeker de compounds.

Echt weer een sterke training... Alleen je hebt het over je topgewicht van 126,0 kg op de bench... Ik kon me herinneren dat je eerder 131,0 omhoog hebt gebracht?

Ja ik was in de war. Ik heb idd vlak voor november nog een keer 131kg geduwd, maar dit was aardig dichtbij... toch? :o

:eek: deze man is weer aan het buffelen!!

Thx Pietje & Berry!

Date: 2008-11-30
Volume: 11462.8 kg

Neck Press BB Seated....... | 30 x .16.0 | 18 x .36.0 | 12 x .46.0 | .8 x .56.0 | .4 x .66.0 | .8 x .56.0
Military Press............. | .6 x .56.0 | .5 x .56.0 | .5 x .56.0
Lateral Raise DB........... | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5
Deadlift................... | .8 x 106.0 | .8 x 136.0 | .7 x 146.0 | .6 x 136.0
Chins...................... | 10 x ..0.0 | .8 x ..0.0 | .7 x ..0.0
Rear Latpull............... | 15 x .55.0 | 12 x .65.0
Triceps Dip................ | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | 12 x .28.0 | .7 x .48.0 | .7 x .48.0

* Veel spierpijn nog van vorige keer in borst en hams/glutes, merkbaar bij DL, NP+MP, dips.
* Na 2e setje rear pulldowns onderarmen helemaal kapot, 3e setje had geen zin gehad
* Cable pushdown laten lopen, zat niets meer in ;).

Terug
Naar boven