- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit hoor ik wel eens vaker dat mensen last krijgen van de neckpress. Ik heb er gelukkig nooit last van gehad, maar voor de zekerheid had ik deze uit mijn schema gehaald. Doe rustig aan met je bovenlijf... beterschapThx guys.
Maar helaas, baal als een stekker. Het is bij de neckpress flink in mijn schouder geschoten. Ik heb geen goed idee wat het nou precies is, maar als ik nu die beweging maar doet het flink zeer. Het zit in de achter kant van de schouder. Heeft de training behoorlijk verpest. Het voelt best verkeerd, dus ik denk dat ik de komende tijd flink rustig aan doe, met helaas meerdere oefeningen want waar gebruik je de schouder nou niet...
Aminozuren... klinkt eng, ik ben beetje anti-hulpmiddelen, doe liever alles natural. Wil overigens niet zeggen dat ik het afkeur, want ik ken dat Xtend simpelweg niet om er een oordeel over te vellen. Ik zal eens kijken wat het is.Balen man.... Ff paar daagjes wachten hoe het gaat uitpakken? Als ik jou was zou ik gauw ff wat aminozuren pakken ter herstel, Xtend met scivation bijv, potje is 20 euro. Kan echt een hoop schelen
Ja gelukkig een stuk beter, doet nog steeds flink pijn wanneer ik de arm zijwaarts hef, vnl. als ik dan ook de onderarm omhoog draai. Maar het is gelukkig niet meer die scherpe pijn vlak na het incident van gister. Ik heb ook mijn vriendin even mijn arm een rondje laten draaien (zodat ik mijn spieren laat rusten) en dan deed het geen pijn, dus ik denk dat het niet in de botten zit, maar in een spiertje of aanhechting.
Ja ik dacht altijd dat ik alles redelijk voorzichtig deed, maar ik moet toegeven dat ik al wat last had van de schouder toen ik begon gister, maar ik vond het niet erg genoeg om er aandacht aan te schenken onder het motto niet zeuren en doorrammen. En ik vermoed dat ik daardoor onbewust een houding heb aangenomen die ervoor heeft gezorgd dat ik het achterste gedeelte heb overbelast, of verrekt oid. Verder heb ik anders nooit last van de neckpress, dus de oefening zou ik niet aan de kant willen schuiven...Hé Dude,
Ik kan alleen maar zeggen dat je beter niets (meer) doet, dat pijn doet...
Ik heb in het verleden verschillende keren niet (goed genoeg) naar mijn lichaam geluisterd, en de prijs er voor betaald...
Beterschap man...![]()
Worden vaak gebruikt bij blessureherstel, of bijvoorbeeld wanneer mensen aan het cutten zijn, om zo min mogelijk spierverlies te hebben.
, denk bij iedereen wel 
zal der vast wel bij hem ingaan, denk bij iedereen wel
![]()

Thx iedereen.
Aminozuren... klinkt eng, ik ben beetje anti-hulpmiddelen, doe liever alles natural. Wil overigens niet zeggen dat ik het afkeur, want ik ken dat Xtend simpelweg niet om er een oordeel over te vellen. Ik zal eens kijken wat het is.
Ja gelukkig een stuk beter, doet nog steeds flink pijn wanneer ik de arm zijwaarts hef, vnl. als ik dan ook de onderarm omhoog draai. Maar het is gelukkig niet meer die scherpe pijn vlak na het incident van gister. Ik heb ook mijn vriendin even mijn arm een rondje laten draaien (zodat ik mijn spieren laat rusten) en dan deed het geen pijn, dus ik denk dat het niet in de botten zit, maar in een spiertje of aanhechting.
Ja ik dacht altijd dat ik alles redelijk voorzichtig deed, maar ik moet toegeven dat ik al wat last had van de schouder toen ik begon gister, maar ik vond het niet erg genoeg om er aandacht aan te schenken onder het motto niet zeuren en doorrammen. En ik vermoed dat ik daardoor onbewust een houding heb aangenomen die ervoor heeft gezorgd dat ik het achterste gedeelte heb overbelast, of verrekt oid. Verder heb ik anders nooit last van de neckpress, dus de oefening zou ik niet aan de kant willen schuiven...
Maar ik ga het voorlopig anders doen. Wanneer ik ook maar iets van een pijntje heb in een bepaalde spiergroep, pak ik de spiergroep licht, en maak herhalingen, ga dan voor de pomp en niet voor het gewicht. Gewoon even de ego opzij zetten. En pas als ik een goed gevoel heb, even doorknallen met het gewicht. Misschien is dat soms een wat overdreven voorzichtige aanpak, maar better safe than sorry. Ik denk dat ik toch ook rekening moet houden met het feit dat ik (nog zeker wel jong, maar) geen 20 meer ben, en dat ik (bijna) de hele dag op mijn reet in een bureaustoel zit.
zal der vast wel bij hem ingaan, denk bij iedereen wel
![]()

Ik heb gisteren nog biefstuk op
Ik voel een band
Misschien is een weekje je schouders met rtust laten het aller beste Paljas voordat je een spier scheurt oid. Dan ben je verder van Maaspoort
Nou helemaal ontzien is denk ik ook niet goed. Wel een beetje in beweging houden, maar de echte pijnlijke posities/houdingen vermijden.Jawel hoor. Maar de eerste twee dagen waren echt niet te harden, als de positie al pijn doet... maar nu gaat het al weer een stukje beter. Ik voel het nog aardig maar het is niet meer te vergelijken met eergisteravond. Ik doe bij de warming up nu allerlei schouderoefeningen met lege DB/BB, waarbij voorop staat dat het geen pijn doet.je hebt het vooral over rust voor schouder, doe je wel rehab oefeningen?
Ik hoop het, we zullen zien

Thx guys. En Friso, het lukt best aardig eigenlijk. Het was natuurlijk maar de eerste training naar het 'incidentje' maar de pomp door de vele reps op de borst was best aardig en dat is ook wel eens lekker. Het hoeft niet altijd maar plateaus forceren te zijn. Het mag ook best eens een keer gewoon lekker trainen zijn.