XXL Nutrition

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
klinkt inderdaad als behelpen...je traint thuis?

Yup. Maar ik voel de kuiten dan toch best goed hoor. Ik denk dat veel mensen teveel energie opslaan in de pezen van de onderbenen door te veren in plaats van de oefening beheerst uit te voeren. Of ik heb gewoon kleine zwakke piskuitjes. Dat laatste is trouwens waar ongeacht de aanname daarvoor wel of niet waar is :D.

Bij standing calve raises pakt iedereen denk ik wel wat vering mee....maar als dat ten goede komt van de achilespees :D alleen maar goed want die zijn bij mij echt k*t :P

energie=stretch en aangezien ik kort achilespezen heb. Is het allen maar lekker dat veren.

energie=stretch en aangezien ik kort achilespezen heb. Is het allen maar lekker dat veren.

Wat bedoel je met energie = stretch, ik kan me daar geen voorstelling van maken. Er is veel onduidelijkheid over de effecten van rekken (http://www.rijnlandorthopedie.nl/content.asp?id=167 2e alinea van 'Behandeling'), en de meeste artikelen over rekken betreft rekken zonder daarbij datgene wat je probeert te rekken tegelijkertijd aan te spannen.

Over het algemeen wordt meestal afgeraden te veren bij de calve raise. Ten eerste om blessures in de aanhechtingen en pezen te voorkomen (door overbelasting en ontspanning van de aangesloten spieren), en ten tweede om de effectiviteit van de oefening te vergroten; in het overdreven geval veer je volledig in de beweging, waarbij je de kuitspier volledig ontspant, en weer uit, waarbij de elastische spanning wordt gebruikt ipv. spierkracht van de kuit ([Link niet meer beschikbaar]).

Je moet natuurlijk zelf voelen wat je prettig vindt, maar ik zou je wel aanraden wat voorzichtig zijn met de pezen/aanhechtingen, en het veren met grote gewichten zeker niet doen als de kuiten nog koud zijn. Ikzelf houd het gewoon bij langzaam uitvoeren met wat minder gewicht. Probeer voor de grap maar eens zonder gewicht 30x single legged calve raises te doen op de trap, met hele langzame beweging en korte full-stop wanneer je hiel het laagst is.

hmmz...volgens mij versta jij iets anders onder veren...:D Ik doe dat namelijk zo : Zet mn schouders onder het gewicht -> ga op mn tenen staan -> laat het gewicht zakken tot dood-> kleine shrug zodat er beweging in komt(de "hup") -> mn kuiten doen de rest.

hmmz...volgens mij versta jij iets anders onder veren...:D Ik doe dat namelijk zo : Zet mn schouders onder het gewicht -> ga op mn tenen staan -> laat het gewicht zakken tot dood-> kleine shrug zodat er beweging in komt(de "hup") -> mn kuiten doen de rest.

Met veren bedoel ik dat je van bovenaf jezelf laat vallen in de rek van je onderbenen en weer omhoog veert. Jij bedoelt eigenlijk een soort hulpje van de traps. Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat je achilles daar niet langer van wordt trouwens :D.

;). Als iemand trouwens nog suggesties heeft voor oefeningen voor de kuiten bij gebrek aan machines (ik heb power rack+pulley, bankje, BB en DBs), graag.

Vanavond weer benen en borst op het programma. Ik heb het idee om benen een keer op een andere manier te doen:

A. Warming up
R1 (12 sets) . 2s squat, 2s legext, 2s frontsquat, 2s legcurl, 2s lunges, 2s calve raise
R2. gelijk aan R1, iets meer gewicht.

Met veren bedoel ik dat je van bovenaf jezelf laat vallen in de rek van je onderbenen en weer omhoog veert. Jij bedoelt eigenlijk een soort hulpje van de traps. Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat je achilles daar niet langer van wordt trouwens :D.

akkoord.

en veren is inderdaad niet goed tijdens de oefening.

Nette training. Mooie serie herhalingen.
goeie pomp in de armen

Thx Rock.
Vanavond weer benen en borst op het programma. Ik heb het idee om benen een keer op een andere manier te doen:

A. Warming up
R1 (12 sets) . 2s squat, 2s legext, 2s frontsquat, 2s legcurl, 2s lunges, 2s calve raise
R2. gelijk aan R1, iets meer gewicht.
Zo gezegd zo gedaan, maar na de benen zat er geen borst meer in, godsakke zeg, ik ben kapot!

Date: 2009-01-05
Volume: 19544.5 kg

Ronde 1:
Full Squat BB.............. | .8 x 106.0 | .8 x 106.0
Leg Extension.............. | 15 x .50.0 | 15 x .50.0
Front Squat................ | .8 x .76.0 | .8 x .76.0
Leg Curl................... | 15 x .40.0 | 15 x .40.0
Lunges BB OL............... | 10 x .66.0 | 10 x .66.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 11 x .35.0

Ronde 2:
Full Squat BB.............. | .6 x 116.0 | .6 x 116.0
Leg Extension.............. | 15 x .60.0 | 15 x .60.0
Front Squat................ | .8 x .81.0 | .8 x .81.0
Leg Curl................... | 15 x .45.0 | 13 x .45.0
Lunges BB OL............... | .8 x .71.0 | .8 x .71.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 10 x .35.0

godsakke , goeie benen-training paljas

Dan zijde gij lekker kapot ja, dat geloof ik graag! ;)
Heavy Dude! :cool:

Lekker veel oefeningen Paljas, gaat goed!

Thx guys, net lekker gegeten, voel het goed in de benen! Missie geslaagd ;).

gatver man, dat is een leuk circuitje ... sterk !

Heb je alles 2 keer gedaan?
sterk man, na 1 rondje zou ik al zwaar kapot zijn.

goeie ronde 1!

Terug
Naar boven