Fitness Seller

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
Thx! Ik heb misschien wel iets te fanatiek gedaan de laatste lunges. Heb nu beetje pijn in de onderkant van de quads dichtbij de knieen. Het is iets anders dan spierpijn, maar het voelt niet eng. Gewoon beetje voorzichtig wachten tot het weg is en weer gaan.
Heb je alles 2 keer gedaan?
sterk man, na 1 rondje zou ik al zwaar kapot zijn.
Zoals het daar staat heb ik het gedaan, dat is twee keer dezelfde routine met andere gewichten (meeste dan). Dat geheel heb ik niet twee keer gedaan, dan zouden het 4 rondes zijn geweest :).

Niet klein te krijgen die paljas :thumb:

Thx! Ik heb misschien wel iets te fanatiek gedaan de laatste lunges. Heb nu beetje pijn in de onderkant van de quads dichtbij de knieen. Het is iets anders dan spierpijn, maar het voelt niet eng. Gewoon beetje voorzichtig wachten tot het weg is en weer gaan.

Ik krijg er ook steeds last van na een tijdje zwaar te lungen. Denk dat het
wat met de techniek te maken heeft, dat ik mijn knie te ver naar voor laat
komen bij het zakken ofzo.

Gewoon even niet meer lungen ;)

ik denk dat je knie te zwaar heb belast qua oefeningen , die lunge was net teveel

Ja, eerst de pijn maar even laten zakken, en voortaan misschien even beter letten op houding bij lunges. Gister turnen maar even beperkt tot brug. Vanavond moet ik even kijken met tijd etc. Maar anders even borst inhalen van eergister.

Ja, eerst de pijn maar even laten zakken, en voortaan misschien even beter letten op houding bij lunges. Gister turnen maar even beperkt tot brug. Vanavond moet ik even kijken met tijd etc. Maar anders even borst inhalen van eergister.
Wist niet dat jij ook turnt... wel goed voor de lange spieren

Ik krijg er ook steeds last van na een tijdje zwaar te lungen. Denk dat het
wat met de techniek te maken heeft, dat ik mijn knie te ver naar voor laat
komen bij het zakken ofzo.

Gewoon even niet meer lungen ;)

daarom doe ik dus ook geen lunges meer :) sterkte bro

met lunges maar ook met legextensions ben ik voorzichtig

Wist niet dat jij ook turnt... wel goed voor de lange spieren
Ja maar het is hooguit recreatief te noemen hoor, met mijn logge lijf zit een afsprong met dubbele salto er niet in ;) zeg maar. Maar het houd je wel wat soepeler dan alleen KT.
daarom doe ik dus ook geen lunges meer :) sterkte bro
Nou zo ernstig is het niet hoor denk ik, gewoon even de tijd gunnen. Ik denk dat ik gewoon even moet uitkijken dat ik de knie niet tever naar voren druk, zoals Robke al aangeeft.
met lunges maar ook met legextensions ben ik voorzichtig
Leg extension heb ik eigenlijk nooit last gehad, dat kan ook veel gecontroleerder dan lunges, daar zit je toch altijd een beetje te klieren met balans, die stang in je nek en dan de voeten voor- en uit elkaar, toch altijd een beetje gehannes.

Overigens moet ik toch iets goed hebben gedaan, want vandaag komt pas echt de spierpijn in de glut/hams... en goed... :D.

Inderdaad niet te ver naar voren gaan met die lunge, en zodra je je voet neerzet al goed opvangen zodat je "een zachte landing" hebt.
Het is wel een ****ing goede oefening. Probeer anders ietsje lichter en wat meer reps....
Succes

Inderdaad niet te ver naar voren gaan met die lunge, en zodra je je voet neerzet al goed opvangen zodat je "een zachte landing" hebt.
Het is wel een ****ing goede oefening. Probeer anders ietsje lichter en wat meer reps.... Succes
Thx. Ja, toch doe ik best voorzichtig, en het voelt niet echt superzwaar, maar ik word snel uitgeput bij de oefening, en ik denk dat dat het moment is dat ik wat minder controle heb, en een beetje voorzichtig moet doen. Ik denk ook wel dat ik hem erin houd, maar de volgende keer (als) ik ooit nog 2 rondes doe, zal ik misschien slechts 1 van de rondes de lunge erin zetten.

Borst ingehaald vanavond. Was erg laat, was eigenlijk al redelijk moe, maar ik voelde het aan mezelf verplicht ;):

Date: 2009-01-07
Volume: 7669 kg

Bench Press BB........ | 30 x .46.0 | 15 x .66.0 | .8 x .86.0 | .8 x .96.0 | .5 x 106.0 | .1 x 116.0
Bench Press Incline DB | .8 x .32.5 | .8 x .32.5 | .8 x .32.5 | .7 x .32.5
Lying Fly DB.......... | 15 x .13.0 | 12 x .16.5 | 12 x .16.5

Nou, de afgelopen blessures, ziekte en vakantie hebben hun tol wel geeist zeg, die 116kg was de 2e rep. al fail! Nou ja, iig wel lekker veel herhalingen gemaakt, en uiteindelijk een kneiterharde pomp in de borst, dus ik voel me voldaan. Langzaam maar zeker weer opbouwen naar de 130.

waarom doe je geen chest dips, die zijn super voor je borst (onderkant)

Thx. Ja, toch doe ik best voorzichtig, en het voelt niet echt superzwaar, maar ik word snel uitgeput bij de oefening, en ik denk dat dat het moment is dat ik wat minder controle heb, en een beetje voorzichtig moet doen. Ik denk ook wel dat ik hem erin houd, maar de volgende keer (als) ik ooit nog 2 rondes doe, zal ik misschien slechts 1 van de rondes de lunge erin zetten.

Borst ingehaald vanavond. Was erg laat, was eigenlijk al redelijk moe, maar ik voelde het aan mezelf verplicht ;):

Date: 2009-01-07
Volume: 7669 kg

Bench Press BB........ | 30 x .46.0 | 15 x .66.0 | .8 x .86.0 | .8 x .96.0 | .5 x 106.0 | .1 x 116.0
Bench Press Incline DB | .8 x .32.5 | .8 x .32.5 | .8 x .32.5 | .7 x .32.5
Lying Fly DB.......... | 15 x .13.0 | 12 x .16.5 | 12 x .16.5

Nou, de afgelopen blessures, ziekte en vakantie hebben hun tol wel geeist zeg, die 116kg was de 2e rep. al fail! Nou ja, iig wel lekker veel herhalingen gemaakt, en uiteindelijk een kneiterharde pomp in de borst, dus ik voel me voldaan. Langzaam maar zeker weer opbouwen naar de 130.

Hoewel het een schrale troost is, vind ik een bench van 116,0 kg nog steeds monsterlijk :) Nu maar met goed eten, rust en trainen terug naar je oude niveau

waarom doe je geen chest dips, die zijn super voor je borst (onderkant)
Ik vind 3 oefeningen voor borst net lekker. Bovendien doe ik al tricep dips wanneer ik triceps train, dan neem je toch ook wel aardig wat borst mee.
Hoewel het een schrale troost is, vind ik een bench van 116,0 kg nog steeds monsterlijk :) Nu maar met goed eten, rust en trainen terug naar je oude niveau
Thx. We gaan er weer voor :).

geduld hoort er natuurlijk ook bij ;)

Thx GM.

Welja, ik heb alle tijd van de wereld man, ben perslot van rekening 31, ik kom net kijken :D.
Jij zegt het! ;)
In de bloei van je leven man! :D

Ik haal ook niet de gewichten die ik graag wil... :o
Zal wel aan de tijd van het jaar liggen... :(
En een beetje ziekelijk af en toe, blessuretje hier, blessuretje daar, dat helpt ook niet echt natuurlijk... :rolleyes:

Suc6 man! :cool:

Jij zegt het! ;)
In de bloei van je leven man! :D

Ik haal ook niet de gewichten die ik graag wil... :o
Zal wel aan de tijd van het jaar liggen... :(
En een beetje ziekelijk af en toe, blessuretje hier, blessuretje daar, dat helpt ook niet echt natuurlijk... :rolleyes:

Suc6 man! :cool:

Gaat helemaal goed komen man :). We zitten wat dat aangaat een beetje in hetzelfde schuitje, alleen ik leg het nog flink af aan gewicht t.o.v. jou :D.

Gaat helemaal goed komen man :). We zitten wat dat aangaat een beetje in hetzelfde schuitje, alleen ik leg het nog flink af aan gewicht t.o.v. jou :D.
En ik leg het flink tegen jou af qua fysiek... :o
Ik moet eerst eens een 20kg kwijt eigenlijk... ;)

Terug
Naar boven