AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
Mega veel reps in je training. Zijn die tricep dips echt triceps? Zwaar hoor, of toch een beetje chest dips?

Ja dat blijft moeilijk. Ik kijk wel altijd vooruit, maar het zou kunnen zijn dat ik een beetje naar voren leun. Maar ja, het zijn dan ook gewoon BW dips he, niet verzwaard. Ik bestel nog wel een keer zo'n belt. Ik zal de volgende keer als ik het niet vergeet een filmpje maken, kun je zelf bepalen of je het een tricep of chest dip vindt ;). Maar de tri's krijgen er iig een retegoede pomp uit. En mijn chest wordt er niet echt warm of koud van ;).

Die pull downs zijn impressive ... nu ja, de hele training is impressive :p

Pulldowns gingen wel lekker inderdaad. Verder was ik tevreden ;).

PS: ik had trouwens nog flink de blaren op de handen van CoC's van de dag ervoor, vooral lastig bij de trekoefeningen (DL,latpulls). Had die krengen al maanden niet aangeraakt, dus dacht ga er weer eens in knijpen. Ik krijg vnl blaren op de middelste kootjes van mijn vinger, en dan nog het meest op de pink. Waarschijnlijk omdat die het meest wrijft omdat het de buitenste kant van de gripper is en dus de meeste uitslag (ROM) heeft.

Iemand hier meer last van, wat doe je eraan?

Laatst bewerkt:
misschien dieper zakken paljas bij de chest dips of anders idd extra gewicht aan riem want in principe moet je de chestdips goed kunnen voelen - sterke training weer by the way

Als jij de pomp in je triceps voelt en niet in je borst dan doe je hem helemaal goed die triceps dips. Je spieren vertellen je of je de oefening goed doet.

Train sinds kort ook met CoC, maar van blaren heb ik nog geen last. Probeer voordat ik begin goed grip te houden op de knijpers. Blaren krijg je als er wrijving is, magnesium kan zeker helpen dan.

Damn sterke training:cool:

train je thuis ofzo? Omdat je soms van die vage aantal kg's hebt?
Of hebben jullie schijfjes van een kg?
Nette training btw.!

misschien dieper zakken paljas bij de chest dips of anders idd extra gewicht aan riem want in principe moet je de chestdips goed kunnen voelen - sterke training weer by the way
Ik zak al erg diep, maar het was niet de bedoeling om er een chest dip van te maken hoor, maar er werd gevraagd of het een chest of tricep dip was, vandaar. Thx anyway!
Als jij de pomp in je triceps voelt en niet in je borst dan doe je hem helemaal goed die triceps dips. Je spieren vertellen je of je de oefening goed doet.

Train sinds kort ook met CoC, maar van blaren heb ik nog geen last. Probeer voordat ik begin goed grip te houden op de knijpers. Blaren krijg je als er wrijving is, magnesium kan zeker helpen dan.
Ja misschien wel, ik heb ook veel last van zweethandjes. Maar wrijving is niet 100% te voorkomen denk ik. Heb gewoon poezelige handjes :P.
Heb je handschoenen? Heb er zelf ook last van.
Zat zelf al te denken aan zo'n rubber lapje voor de trainingssetjes.
met name die pull downs ja!

bijna fullstack of niet paljas?
Train thuis Loo. Dat ding zou tot 160kg moeten kunnen dragen, tis geen stack, maar gaan schijven op.
Thx man.
train je thuis ofzo? Omdat je soms van die vage aantal kg's hebt?
Of hebben jullie schijfjes van een kg?
Nette training btw.!
Ja ik train thuis idd. Ik heb de boel eens gemeten op de weegschaal; baar is 16kg, ez-curl 8kg, vandaar. DBs zijn helemaal wazig ;).

Training van vanmiddag:
Date: 2009-01-18
Volume: 14288 kg

Bench Press BB............. | 15 x .46.0 | 12 x .66.0 | .8 x .86.0 | .5 x .96.0 | .5 x 106.0 | .4 x 111.0 | .5 x 106.0
Bench Press Incline DB..... | .8 x .32.5 | .8 x .32.5 | .8 x .32.5 | .8 x .32.5
Lying Fly DB............... | 12 x .16.5 | 12 x .16.5 | 12 x .16.5
Arm Curl Cable OA.......... | 20 x .10.0 | 20 x .12.5 | 15 x .15.0 | 15 x .17.5 | 11 x .20.0
Front Squat................ | 20 x .16.0 | 20 x .16.0 | 20 x .16.0 | 20 x .16.0
Leg Curl................... | 15 x .40.0 | 12 x .45.0 | 12 x .45.0 | 15 x .40.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .32.5 | 12 x .32.5 | 12 x .32.5

* Cable Curl & Frontsquat waren supersets;
* Frontsquat was revalidatie-oefening voor quads.

nette BP !

Dikke bench indeed!

Thx allemaal.

Hehehe, jij en poezelige handjes. Met al dat ijzer waarmee jij smijt! :p

Nou ja, tikkie overdreven maar toch: ik heb heel snel heel plaatselijke eeltvorming. Plaatselijk eelt zit in het midden niet goed vast met de huid en dat vormt dan weer snel blaren. Verder heb ik een kantoorbaan, en toch niet bepaald de timmermans kolenschoven. Ik denk dat als ik elke dag aan die knijpers zou zitten dat het misschien wel weggaat. Maar dat zie ik mezelf niet doen ;).

Even over iets anders. Ik heb dus afgelopen training BW squats gedaan (nou ja, lege stang dan). Toch heb ik spierpijn, weliswaar niet veel, maar op plaatsen waar ik dat normaal niet heb. Ook tijdens de training kreeg ik een soort pomp in de benen in delen van de quads waar ik dat normaal niet zo voel. Ik heb vernomen dat de ene spier beter reageert op meer herhalingen, en andere weer op meer gewicht (even kort door de bocht). Misschien geldt dit ook wel voor verschillende delen van één spier. Ik weet het, er wordt al bijna altijd wel beweerd dat afwisseling goed is, maar dat heb ik nu ook eens aan den lijve ondervonden, ik denk ik deel mijn levensveranderende ervaring met jullie ;).

Dan nog iets over de calve raises. Eerder (geen zin om op te zoeken) maakte iemand een opmerking over dat ik ze wel erg licht zou doen. Nu is het voor mij zwaar genoeg, dus ik maak me er niet druk om, maar het kwam wel even in me op tijdens mijn laatste training. Reken maar even mee: ik ben nu 93kg. Als ik calve raises doe op een apparaat met zeg 160kg, dan lift ik in totaal dus zo'n 253kg. Dat is dus 126.5kg per been. Nu doe ik dus single legged calve raises met DBs van 32.5kg. Dat is in totaal dus 32.5kg + 93kg = 125.5kg per been, ongeveer equivalent aan belasting van 160kg op het apparaat.

Nog een opmerking over de calve raises (of tip als je wilt). Voorheen deed ik de calve raises weliswaar 'strict' in de zin dat ik niet veer en de oefening langzaam en beheerst uitvoerde, maar wat ik nu extra doe is dat ik onderaan even de hak neerzet, en vandaaruit pas weer omhoog duw. Op de e.o.a. manier voelt dit lekkerder, is ook wat zwaarder, maar heb het gevoel dat ik daarmee de kuiten effectiever train. Overigens heb ik geen kuitenblok, maar stapel ik twee schijven op elkaar en ga daar op staan met één voet.

die opmerking krijg ik ook dat men calf raises ligt zijn :)

je blijft sterk in de borst paljas - mooi man

Oke Paljas, don't overanalyze:D
Als jij voelt dat je ze goed aanpakt, ga zo door dan:thumbs:

paljas is oké ole oleee

Even over iets anders. Ik heb dus afgelopen training BW squats gedaan (nou ja, lege stang dan). Toch heb ik spierpijn, weliswaar niet veel, maar op plaatsen waar ik dat normaal niet heb. Ook tijdens de training kreeg ik een soort pomp in de benen in delen van de quads waar ik dat normaal niet zo voel. Ik heb vernomen dat de ene spier beter reageert op meer herhalingen, en andere weer op meer gewicht (even kort door de bocht). Misschien geldt dit ook wel voor verschillende delen van één spier. Ik weet het, er wordt al bijna altijd wel beweerd dat afwisseling goed is, maar dat heb ik nu ook eens aan den lijve ondervonden, ik denk ik deel mijn levensveranderende ervaring met jullie ;).
Typisch dat jou dat ook opvalt, ik heb nl. hetzelfde gemerkt. Als ik een tijdje 5x5 heb gedaan heb ik geen spierpijn na een 5x5x95. Ga ik dan 3x10x40 doen, krijg ik wel spierpijn ???

Typisch dat jou dat ook opvalt, ik heb nl. hetzelfde gemerkt. Als ik een tijdje 5x5 heb gedaan heb ik geen spierpijn na een 5x5x95. Ga ik dan 3x10x40 doen, krijg ik wel spierpijn ???
Ja grappig he? Misschien dat je wanneer je minder gewicht pakt bepaalde spieren minder aanspant waardoor andere spieren, die normaal bijvoorbeeld de 95kg niet aan kunnen, gebruikt. Als ik anderen wel eens zie op filmpjes, zie ik vaak dat bij de topgewichten, ze vaak veel hun onderrug gebruiken, dus eerst omhoog komen dmv de onderrug en dan alleen nog maar de benen hoeven te 'strekken'. Als je minder gewicht pakt ga je automatisch een vloeiendere beweging maken (ook al zullen de 'zware' setjes er qua techniek misschien prima uitzien), en zal je denk ik toch de uitvoering beter verdelen over je spieren.

Ik ga iig proberen vaker lichte setjes af te wisselen met zware. Ofwel in één training ofwel van de één op de andere.

Terug
Naar boven