AndroidHealthClinic

de Paljas log

Even over iets anders. Ik heb dus afgelopen training BW squats gedaan (nou ja, lege stang dan). Toch heb ik spierpijn, weliswaar niet veel, maar op plaatsen waar ik dat normaal niet heb. Ook tijdens de training kreeg ik een soort pomp in de benen in delen van de quads waar ik dat normaal niet zo voel. Ik heb vernomen dat de ene spier beter reageert op meer herhalingen, en andere weer op meer gewicht (even kort door de bocht). Misschien geldt dit ook wel voor verschillende delen van één spier. Ik weet het, er wordt al bijna altijd wel beweerd dat afwisseling goed is, maar dat heb ik nu ook eens aan den lijve ondervonden, ik denk ik deel mijn levensveranderende ervaring met jullie ;).

Nog een opmerking over de calve raises (of tip als je wilt). Voorheen deed ik de calve raises weliswaar 'strict' in de zin dat ik niet veer en de oefening langzaam en beheerst uitvoerde, maar wat ik nu extra doe is dat ik onderaan even de hak neerzet, en vandaaruit pas weer omhoog duw. Op de e.o.a. manier voelt dit lekkerder, is ook wat zwaarder, maar heb het gevoel dat ik daarmee de kuiten effectiever train. Overigens heb ik geen kuitenblok, maar stapel ik twee schijven op elkaar en ga daar op staan met één voet.

over squat;

Ik ben blij dat je een nieuwe levenservaring erbij hebt. Ik heb het licht wat dat betreft al een tijdje gezien, vandaar ik dat tijdens elke squatsessie probeer af te wisselen in een of enkele zware sets en nog een of enkele pompsetjes.
Door de afwisseling in gewicht in reps weet je bijna zeker dat je hem 100 % goed pakt; je pakt elke spiervezel aan > degenen die goed reageren op heavy weight EN degenen die goed reageren op high reps.
Daarbij is het altijd goed om flink zwaar te gaan op squat, daar je een goede hormonale respons teweeg breng (GH).
En daarbij is het altijd goed om ook op bloedvolume te trainen, daar je o.a de plasma's oprekt en ruimte maakt voor groei.
Dus voor beiden methodes is evidentie.

Als ik moet kiezen dan ga ik toch voor een wat hogere reprange. Met minder gewicht en meer reps heb ik persoonlijk een betere mind muscle connection.
Dorian Yates is er trouwens ook van overtuigd dat een reprange van rond de 15 beter werkt met benen.

Over calve raises; probeer de beweging bovenin ook ff te locken; goed hoog op je tenen staan en echt maximaal aanspannen.
More pain = more gain ;)

• Topic Starter Topic Starter
over squat;

Ik ben blij dat je een nieuwe levenservaring erbij hebt. Ik heb het licht wat dat betreft al een tijdje gezien, vandaar ik dat tijdens elke squatsessie probeer af te wisselen en een of enkele zware sets en nog een of enkele pompsetjes.
Door de afwisseling in gewicht in reps weet je bijna zeker dat je hem 100 % goed pakt; je pakt elke spiervezel aan > degenen die goed reageren op heavy weight EN degenen die goed reageren op high reps.
Daarbij is het altijd goed om flink zwaar te gaan op squat, daar je een goede hormonale respons teweeg breng (GH).
En daarbij is het altijd goed om ook op bloedvolume te trainen, daar je o.a de plasma's oprekt en ruimte maakt voor groei.
Dus voor beiden methodes is evidentie.

Als ik moet kiezen dan ga ik toch voor een wat hogere reprange. Met minder gewicht en meer reps heb ik persoonlijk een betere mind muscle connection.
Dorian Yates is er trouwens ook van overtuigd dat een reprange van rond de 15 beter werkt met benen.

Over calve raises; probeer de beweging bovenin ook ff te locken; goed hoog op je tenen staan en echt maximaal aanspannen.
More pain = more gain ;)
He Loo, thx voor je reply!

Ik heb altijd begrepen dat de effecten van die hormonale respons maar minimaal zijn, en dat er nooit sluitend bewijs voor is geweest. Weet jij meer?

Wbt die mind-muscle connection, het klinkt vaag en daarom heb ik het er ook niet over, maar ik voel het precies zo. Als je bijvoorbeeld aan een setje begint waarvan je weet... deze wordt ZWAAR!... dan is de concentratie vaak op de prestatie, en ook al probeer je het netjes te doen, en lijkt het op film ok, de uitvoering is toch anders en minder geconcentreerd.

Ik lock de calve raises altijd boven, totdat ik er niet meer kom, dan ga ik zover ik kan, en zak weer langzaam terug. Pijn doet het altijd ;) (en nu nog steeds overigens).

Date: 2009-01-21
Volume: 16049.7 kg

Neck Press BB Seated....... | 15 x .36.0 | 10 x .46.0 | .8 x .56.0 | .7 x .58.5
Military Press............. | .8 x .46.0 | .7 x .51.0 | .8 x .46.0
Lateral Raise DB........... | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5
Upright Row................ | 10 x .36.0 | 10 x .41.0 | .8 x .46.0
Deadlift................... | .8 x .66.0 | .8 x 106.0 | .5 x 126.0 | .5 x 136.0 | .5 x 146.0
Reverse Grip Pulldown...... | 15 x .55.0 | 12 x .75.0 | .8 x .90.0 | .6 x 100.0
Front Latpull.............. | 12 x .55.0 | 12 x .55.0 | 12 x .55.0
Triceps Dip................ | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | 10 x .28.0 | .8 x .38.0 | .8 x .43.0 | .8 x .45.5
Pushdown Cable............. | .8 x .40.0 | .8 x .40.0 | .8 x .40.0

Knappe training! :thumbs:

I'm jealous... :o

Nog steeds :kots:

Sterke training weer! Waarom doe je die deadlift trouwens niet is een keertje vooraan in de training?

Knappe training! :thumbs:

I'm jealous... :o

Nog steeds :kots:

Thx. Ik ook al anderhalve week tegen ziek aan, volle neus, pijn aan mijn knar, slechte nachtrust, etc. Maar niet misselijk gelukkig.

Mega veel reps in je training. Zijn die tricep dips echt triceps? Zwaar hoor, of toch een beetje chest dips?

http://nl.youtube.com/watch?v=cVT6vR5KAs4

Sterke training weer! Waarom doe je die deadlift trouwens niet is een keertje vooraan in de training?

Thx. Deed ik voorheen. Daarna geswitched, en het bevalt goed zo. Van schouders heb je geen last bij de deadlift, en de presses zijn lang niet zo zwaar als een compound als DL, dus ik ben ook niet voorvermoeid, maar wel lekker op gang, precies het goede moment.

This is a private video. Please log in to verify that you may see it.
:o

Mooie training weer... Je deadlift zit weer bijna op je oude niveau zie ik, nog 10 kilootjes :)

This is a private video. Please log in to verify that you may see it.
:o
Sorry. Fixed, moet nu goed zijn. Was leuk; ik had hem eerst geupload als private. Daarna wilde ik hem omzetten naar public, maar in het edit form is description een verplicht veld, mag niet leeg zijn, bij het uploaden wel. Daar meldt dat ding dan een klein regeltje over, en de rest van de veranderingen zijn dan niet opgeslagen... (sigh).
Mooie training weer... Je deadlift zit weer bijna op je oude niveau zie ik, nog 10 kilootjes :)
Thx. Ja komen weer beetje op gang. Maar ik blijf de vorm goed in de gaten houden. Onderrug recht. Als ik zwaarder ga, denk ik dat ik weer een beetje zou bollen, dus kleine stapjes.

Triceps Dips maar es wat gewicht aan hangen of niet?

Jaja, moet een keer zo'n belt kopen. Maar de dips zijn eigenlijk meer als warming up voor de extensions.

Date: 2009-01-23
Volume: 13822.5 kg

Bench Press BB............. | 15 x .46.0 | 12 x .66.0 | .5 x .86.0 | .5 x .96.0 | .5 x 106.0 | .4 x 111.0 | .1 x 116.0 | .1 x 121.0 | .5 x 106.0
Bench Press Incline DB..... | .8 x .32.5 | .8 x .35.0 | .8 x .35.0
Lying Fly DB............... | 12 x .16.5 | 12 x .16.5 | 12 x .16.5
Arm Curl Cable OA.......... | 20 x .10.0 | 20 x .12.5 | 15 x .15.0 | 15 x .17.5 | 11 x .20.0
Front Squat................ | 20 x .16.0 | 20 x .16.0 | 20 x .16.0 | 20 x .16.0
Leg Curl................... | 15 x .40.0 | 12 x .45.0 | 12 x .45.0 | 15 x .40.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 11 x .35.0 | 10 x .35.0

WhooW! Dikke BP Sets daaar! Netjes!

Front SQ typfout?

Dikke bench indeed!:thumbs:

nette Bp en incline db press man!

potverdorie paljas je blijft een echt bencher:thumb: wat vind jij tevens de meerwaarde van een neckpress en mill press in 1 training?

WhooW! Dikke BP Sets daaar! Netjes!
Thx man.
Front SQ typfout?

Dikke bench indeed!:thumbs:
Nee geen typfout. Zit nog in de revalidatie van mijn quadaanhechting.
nette Bp en incline db press man!
Thx Herculus!
potverdorie paljas je blijft een echt bencher:thumb: wat vind jij tevens de meerwaarde van een neckpress en mill press in 1 training?
Thx GM! Nou ten eerste merk ik dat mijn schouders beter reageren op een grotere hoeveelheid setjes, maar om nou 8 setjes alleen NP of alleen MP te doen... Maar daarnaast pak ik de MP vrij smal (ook pas sinds kort); dus bij de NP zitten je armen echt naast je lichaam en bewegen ze in het vlak waar je kijkrichting loodrecht op staat, en bij de MP bewegen ze in het vlak dat daar weer 90 graden vanaf staat t.o.v. je lichaamsas (als je een beetje ruimtelijk inzicht hebt). Bij de NP is de focus imo meer op de voorste kop van de schouder plus een stuk bovenkant borst, en bij de MP een combi van de voorste en middelste van de schouder. Maar de eigenlijke reden waarom ik ooit deze combi heb verzonnen is omdat ik merkte dat als ik de schouders begon met MP, ik vaak last kreeg van de schouders omdat het nog niet goed los/warm was daarboven. Dan kun je natuurlijk van de rotary cuf warming up oefeningen gaan doen, maar ik merkte dat als ik NP deed, ik er geen last van had, en dat daarna de schouders goed los en warm waren, dus kon ik er mooi de MP achteraan plakken.

Als dit voor jou werkt , wie zijn wij dan om daar eigenlijk een vraag over te stellen - duidelijk - keep on pressing

Als dit voor jou werkt , wie zijn wij dan om daar eigenlijk een vraag over te stellen - duidelijk - keep on pressing
Ik had het gewoon opgevat als interesse, gewoon vragen hoor! Misschien heeft iemand wat aan het antwoord, daar is zo'n log toch een beetje voor ;)?

Training van vanavond:

Date: 2009-01-25
Volume: 16407.8 kg

Neck Press BB Seated....... | 15 x .36.0 | 12 x .46.0 | .8 x .56.0 | .8 x .58.5
Military Press............. | .8 x .46.0 | .8 x .51.0 | .8 x .46.0
Lateral Raise DB........... | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5
Upright Row................ | 10 x .36.0 | 10 x .41.0 | 10 x .46.0
Deadlift................... | .8 x .66.0 | .8 x 106.0 | .5 x 126.0 | .3 x 136.0 | .3 x 146.0 | .2 x 156.0
Reverse Grip Pulldown...... | 15 x .55.0 | 12 x .75.0 | .8 x .90.0 | .7 x 100.0
Front Latpull.............. | 12 x .55.0 | 12 x .55.0 | 12 x .55.0
Triceps Dip................ | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0
Triceps Extension Seated BB | 15 x .28.0 | 12 x .38.0 | .8 x .45.5 | .8 x .48.0
Pushdown Cable............. | .8 x .40.0 | .6 x .42.5 | .8 x .40.0

Flinke tricep extensions zeg... Damn

Terug
Naar boven