MuscleMeat

de Paljas log

heavy training man!

111 x10 x2 op DL is erg netjes.

Sterke training man! :thumb:
Al blijven die lichte side laterals me opvallen... ;)

Yep yep die kunnen zwaarder beest :)

Mooie training, wat een volume ook alweer op die deadlifts :eek:

10reppers op DL is afzien :p Maakt niet uit hoeveel gewicht erop hangt :D

Sterk begin kerel ;)

haha zo bruut dl!

• Topic Starter Topic Starter
Had niets te doen ;) Maar die 10x111 valt wel op !
Doe ik in het vervolg alle 10 reppers in het dikgroen, krijg mss meer hits :D.
Thx
heavy training man!

111 x10 x2 op DL is erg netjes.
Thx, iig vermoeiend :)
Sterke training man! :thumb:
Al blijven die lichte side laterals me opvallen... ;)
Yea, die linker onderarm blijft zeuren bij die oefening, al is het al veel minder. Ik wacht gewoon nog af tot ik er niets meer van merk en dan ga ik weer opbouwen. Tot die tijd doe ik hem gewoon heel langzaam met 1sec stop etc. Ik denk dat het een vreemde houding is kwa elleboog die het veroorzaakt; het is ook een beetje bij de aanhechting.
Yep yep die kunnen zwaarder beest :)
Sir yes sir!
Mooie training, wat een volume ook alweer op die deadlifts :eek:
Thx.
10reppers op DL is afzien :p Maakt niet uit hoeveel gewicht erop hangt :D

Sterk begin kerel ;)
U kan het weten :). Op naar week 2...

Die 10x111 sets, zou je die niet makkelijker pakken als je conditioneel wat beter zat? Het lijkt me namelijk dat je die op kracht wel makkelijk zou moeten kunnen pakken? (der moet toch IEMAND een beetje kritisch zijn af en toe he ;))

Die 10x111 sets, zou je die niet makkelijker pakken als je conditioneel wat beter zat? Het lijkt me namelijk dat je die op kracht wel makkelijk zou moeten kunnen pakken? (der moet toch IEMAND een beetje kritisch zijn af en toe he ;))
Qua kracht ging het makkelijk natuurlijk. Maar bij de laatste herhalingen begint de ademhaling en vermoeidheid een rol te spelen.

Als je voorzichtig probeert te beweren dat mijn conditie k*t is, dan heb je gelijk :D. Ik loop 1x/week hard, als het meezit, meer heb ik geen zin in. Maar dan nog. In vergelijking met hardlopen is een 10 repper maar een korte zware inspanning. Het is weliswaar langer dan een 5-8 repper, maar het is denk ik weer een ander soort uithoudingsvermogen dan waar je aanspraak op doet bij het hardlopen. Met hardlopen kun je een bepaalde snelheid opzoeken waarbij voldoende zuurstof en suiker wordt aangeleverd aan de spieren om door te lopen. Met zo'n setje DLs loop je gewoon leeg. Dan speelt de manier van ademhaling nog mee.

Qua kracht ging het makkelijk natuurlijk. Maar bij de laatste herhalingen begint de ademhaling en vermoeidheid een rol te spelen.

Als je voorzichtig probeert te beweren dat mijn conditie k*t is, dan heb je gelijk :D. Ik loop 1x/week hard, als het meezit, meer heb ik geen zin in. Maar dan nog. In vergelijking met hardlopen is een 10 repper maar een korte zware inspanning. Het is weliswaar langer dan een 5-8 repper, maar het is denk ik weer een ander soort uithoudingsvermogen dan waar je aanspraak op doet bij het hardlopen. Met hardlopen kun je een bepaalde snelheid opzoeken waarbij voldoende zuurstof en suiker wordt aangeleverd aan de spieren om door te lopen. Met zo'n setje DLs loop je gewoon leeg. Dan speelt de manier van ademhaling nog mee.
Hmm ja.. Kennis over lichamelijke conditie heb ik niet zoveel, dus kan hier moeilijk wat over zeggen, ga me er binnenkort maar es in verdiepen. Ik merk bij squatten bdw wel dat de 10 reppers echt dodelijk zijn, zeg maar net-niet-out, je kent het. Zal het bij deadliften binnenkort ook es op de proef stellen.

Hmm ja.. Kennis over lichamelijke conditie heb ik niet zoveel, dus kan hier moeilijk wat over zeggen, ga me er binnenkort maar es in verdiepen. Ik merk bij squatten bdw wel dat de 10 reppers echt dodelijk zijn, zeg maar net-niet-out, je kent het. Zal het bij deadliften binnenkort ook es op de proef stellen.

Squats en deads heb ik wat dat aangaat dezelfde ervaring inderdaad. Toch zijn er mensen die wel eens van die breathing squats doen, 20 hh. Ik heb het wel eens gedaan met, zeg, 50kg, pisgewicht dus, maar helemaal buiten adem. Zo na de 10e herhaling wordt het bijna cardio, de echte kracht is er wel uit dan. Dus ik denk dat ik toch echt iets mis in wat ik dan maar even voor het gemak kracht-conditie noem.

die zijn idd dodelijk ja :P
deadlift heb ik ook nooit echt vaker dan een 8 repper gedaan, meestal doe ik daar 5x5, maar nieuw schema moet ik maken voor morgen eigenlijk nog :P
zit ff te twijfelen hoe ik hem ga indelen, maar zal wel goedkomen :)

Squats en deads heb ik wat dat aangaat dezelfde ervaring inderdaad. Toch zijn er mensen die wel eens van die breathing squats doen, 20 hh. Ik heb het wel eens gedaan met, zeg, 50kg, pisgewicht dus, maar helemaal buiten adem. Zo na de 10e herhaling wordt het bijna cardio, de echte kracht is er wel uit dan. Dus ik denk dat ik toch echt iets mis in wat ik dan maar even voor het gemak kracht-conditie noem.
Ik heb het inderdaad de laatste tijd ook een paar keer geprobeerd, "breathing squats" (of whatever...)
En die hakken er inderdaad nogal in! :eek:
30x80 voelde nog zwaarder aan dan 20x100... :rolleyes:

20x100kg vind ik al dodelijk :eek:
30x80kg moet idd afschuwelijk zijn ;), ik zweet en adem al zwaar bij 20x laat staan bij 30x :o
30x80 ook parallel? Maat met wie ik train doet ook vaak breathing sets, 25x70, 30x60.. wel wat lager, maar ook heavy idd. Ik ga niet verder dan 10 :D

Even inhaaltraining biceps. Had ik geen zin meer in na de been/borst training van het weekend. Toen ik daar toch stond een alternatieve kuitoefening gedaan, en dacht doe eens wat lamme pinsquats om te voelen hoe die stang in de nek voelt met iets meer kgs eraan. Stang is op pin 13 van mijn Powertec Rack, dat is bij mij net boven de navel, dus vrij hoog. De 5x 156kg ging makkelijk, had meer op gekund, maar ik ga overmorgen, misschien morgen de benen weer doen, dus ik dacht zo is het net leuk geweest, was al een toegift :D. De volume PRs op de biceps zijn misleidend, omdat het met andere DBs/BBs is gebeurd, dus dan is het weer voor het eerst een bepaald gewicht. Calve raise BB en Pin Squat nieuwe oefeningen, dus PRs beetje flauw.

Date: 2009-02-23
Volume: 9646 kg

Bicep Curl BB. | 20 x .16.0 | 15 x .26.0 | 12 x .36.0 | .8 x .46.0
Arm Curl DB... | 12 x .16.5 | .8 x .19.0 | .8 x .21.0 | 10 x .16.5
Calve Raise BB | 20 x .66.0 | 20 x .86.0 | 20 x .86.0 | 20 x .86.0
Pin Squat (13) | 10 x .86.0 | .5 x 106.0 | .5 x 126.0 | .5 x 146.0 | .5 x 156.0

stevige squat gozert! En 46 bb curls is altijd nog respectabel...staand neem ik aan?

nette curls! wat is Pin sq?

Terug
Naar boven