remco51092
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 17
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 127kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De MP komt van een stukje dieper dan de neck presses die je anders doet éh, daar moet je weer even aan wennen/aanpassen.Ik ben sinds twee weken ook begonnen met staande MP's (na borst).
Wat een ****ing zware oefening! 73kg kan ik ook vergeten denk ik.

We doen ons bestAfter kickin' mother Nature in the face with his powerlegs evreybody deserves 400 Kenyan babies!
Tsja Paljask'n,
Bij jouw trainingsverslagen ga ik altijd direct naar het rode gedeelte, en neem ik al die donkere onwaardige lettertjes en cijfertjes maar voor lief...
U verwend ons steeds met Péé-erren heer Paljas, u doet het zelf!
Maar oké, stom van me...
Had ik moeten zien...
Wel een goede oefening éh, en heel wat anders dan een pull-down vind je niet?
En als ik jou was zou ik toch een klein beetje push press introduceren...
Dan kun je de intensiteit een beetje verhogen (of dat nodig is..?) en moet echt heel je lichaam flink aan de bak om die halter boven te krijgen.
Maar ja, door zulke gedachten ben ik waarschijnlijk weer zo ver, te ver gegaan dat ik (weer) geblesserd ben...
Je bent een buffel Paljas!![]()
, maar ik blijf koppig, en houd de MP strict
. Pullups doen het altijd goed, maar ik heb altijd zo'n moment dat ik gewoon niet meer door dat laatste punt heen kom.Nope. Blijven ademen zeggen ze dan. Dat is best leuk en aardig, maar op de 1RM als ie halverwege blijft steken, dan zit daar toch echt even een zuurstofstopik probeerde vandaag ook eens 70 kg te mp'en - dikke fail , maar idd had ik last van een druk op mijn kop - ben niet de enige dus
.Veel doen. Komt vanzelf, wat duw je op andere schouderoefeningen?Ik ben sinds twee weken ook begonnen met staande MP's (na borst).
Wat een ****ing zware oefening! 73kg kan ik ook vergeten denk ik.
Thxlekkere MP
deadlift begint ook weer zwaardere gewichten te worden![]()
.Ik duw tot de onderkant van mijn hoofd, bovenkant van de nek. Er is zo'n omslagpunt, en ik denk dat die op die hoogte zit, waarbij de positie van je armen (ellebogen gaan naar elkaar toe) zo anders wordt dat ik denk dat het niet goed is om het zo te doen.De MP komt van een stukje dieper dan de neck presses die je anders doet éh, daar moet je weer even aan wennen/aanpassen.
Als je de neck press trouwens zo doet als Mariusz scheelt het niet zo veel, de diepte!![]()

Veel doen. Komt vanzelf, wat duw je op andere schouderoefeningen?
Thx.
Ik pak 80 op een zittende incline MP.
Verschil is nu wel dat ik schouders na borst pak, dat scheelt echt in kracht.
Mooie filmpjes Paljas, strakke uitvoering op incline db press, lekker diep.
Een MP kan toch alleen maar staand met gesloten voeten?
Mwa. De term overhead press is in mijn ervaring een verzamelnaam voor alle presses waarbij het bovenlichaam ongeveer rechtop is gericht t.o.v. de grond en het gewicht boven het hoofd wordt geduwd. De MP is een variatie hierop. Ik lees daar verschillende interpretaties van. Meestal wordt de term gebruikt voor alle overhead presses met een barbell die geen neck press zijn, dus vanaf de borst voorlangs het gezicht omhoog. Zittend, staand, hielen wel of niet bij elkaar. Dat hielen bij elkaar maakt wat mij betreft geen zak uit.Klopt, anders is het een overhead press toch? (als je je voeten uit elkaar houdt)