XXL Nutrition

de Paljas log

lekkere MP :D
deadlift begint ook weer zwaardere gewichten te worden :)

Ik ben sinds twee weken ook begonnen met staande MP's (na borst).
Wat een ****ing zware oefening! 73kg kan ik ook vergeten denk ik.
De MP komt van een stukje dieper dan de neck presses die je anders doet éh, daar moet je weer even aan wennen/aanpassen.
Als je de neck press trouwens zo doet als Mariusz scheelt het niet zo veel, de diepte! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
After kickin' mother Nature in the face with his powerlegs evreybody deserves 400 Kenyan babies! :D

Tsja Paljask'n,
Bij jouw trainingsverslagen ga ik altijd direct naar het rode gedeelte, en neem ik al die donkere onwaardige lettertjes en cijfertjes maar voor lief...
U verwend ons steeds met Péé-erren heer Paljas, u doet het zelf! :bow:
Maar oké, stom van me...
Had ik moeten zien... :o
Wel een goede oefening éh, en heel wat anders dan een pull-down vind je niet?
En als ik jou was zou ik toch een klein beetje push press introduceren... :D
Dan kun je de intensiteit een beetje verhogen (of dat nodig is..?) en moet echt heel je lichaam flink aan de bak om die halter boven te krijgen.
Maar ja, door zulke gedachten ben ik waarschijnlijk weer zo ver, te ver gegaan dat ik (weer) geblesserd ben... :(
Je bent een buffel Paljas! :thumb:
We doen ons best ;), maar ik blijf koppig, en houd de MP strict :P. Pullups doen het altijd goed, maar ik heb altijd zo'n moment dat ik gewoon niet meer door dat laatste punt heen kom.
ik probeerde vandaag ook eens 70 kg te mp'en - dikke fail , maar idd had ik last van een druk op mijn kop - ben niet de enige dus
Nope. Blijven ademen zeggen ze dan. Dat is best leuk en aardig, maar op de 1RM als ie halverwege blijft steken, dan zit daar toch echt even een zuurstofstop ;).
Ik ben sinds twee weken ook begonnen met staande MP's (na borst).
Wat een ****ing zware oefening! 73kg kan ik ook vergeten denk ik.
Veel doen. Komt vanzelf, wat duw je op andere schouderoefeningen?
lekkere MP :D
deadlift begint ook weer zwaardere gewichten te worden :)
Thx ;).
De MP komt van een stukje dieper dan de neck presses die je anders doet éh, daar moet je weer even aan wennen/aanpassen.
Als je de neck press trouwens zo doet als Mariusz scheelt het niet zo veel, de diepte! :D
Ik duw tot de onderkant van mijn hoofd, bovenkant van de nek. Er is zo'n omslagpunt, en ik denk dat die op die hoogte zit, waarbij de positie van je armen (ellebogen gaan naar elkaar toe) zo anders wordt dat ik denk dat het niet goed is om het zo te doen.

impressive stats! Zeker de MP.

Gefeli met de MP!

• #1.026
Thx guys. Training van zojuist:

Date: 2009-03-25
Volume: 18155.5 kg

Full Squat BB.............. | 12 x .66.0 | .8 x .86.0 | .5 x 106.0 | .5 x 116.0 | .5 x 116.0
Leg Curl................... | 15 x .50.0 | 12 x .55.0 | 13 x .50.0
Front Squat................ | 10 x .66.0 | 10 x .76.0 | .7 x .86.0 | .7 x .91.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 12 x .35.0 | 12 x .35.0
Bench Press BB............. | 18 x .46.0 | 10 x .66.0 | .5 x .86.0 | .2 x 101.0 | .5 x 111.0 | .5 x 111.0 | .8 x .96.0
Bench Press Incline DB..... | .8 x .35.0 | .8 x .35.0 | .8 x .35.0
Lying Fly DB............... | 12 x .18.0 | 12 x .18.0 | 12 x .18.0

Nou die 5x111kg had ik een hard hoofd in. Even kwaad gemaakt, toch gelukt, maar tweede set wel even met de kont van de bank, anders had het niet gelukt. Moest toch omhoog van meneer Coan. Was wel tevreden met de 7x91kg frontsquat! Elke keer flink buiten adem aan het eind van zo'n setje.

5x 111kg BP (negeer de kerstboom):
http://www.youtube.com/watch?v=QVQWw1M6EKI

8x 35kg IDP:
http://www.youtube.com/watch?v=htqds_mFj8shttp://www.youtube.com/watch?v=QVQWw1M6EKI

Laatst bewerkt:
Sterke training ****ing brute bench bro!
Grote t**ten heb je volgens mij zeker dubbel D :)
Kan je goed zien als je boven aanspant met dumbbells. Lekkere training weer en die frontsquat is echt lekker zwaar en zeer mooie pr......

lekkere training weer :D
je filmpjes zien der bruut uit :)

Goede training en zeker bij de incline db een goede uitvoering.:D

Weinig rood... :windup:

Heel goed dat je die bench presses zo goed afmaakte!
Het was duidelijk een zware set, met die lange pauzes, maar goed dat je door bent gegaan!

Ik vind het zowiezo al knap at je altijd op dat zoldertje in je ééntje zulke trainingen neerzet, klasse.

Je pakt inmiddels al aardig wat massa ook zo te zien.
Ik wed dat het vrouwtje haast niet van je af kan blijven?! :ds: :roflol:

• #1.031
Thx guys. Wat betreft het gebrek aan rood, die 7x 91kg frontsquat was voor mij weer een overwinning. En je moet dingen ook op kortere termijn bekijken; ik heb 5x 111kg wel eens eerder gedaan, maar dat is al weer een tijdje geleden. Vorige keer ging de 5x 106kg zo moeizaam dat ik weinig vertrouwen had dat deze setjes van 5x 111kg zouden lukken, dus ik was erg tevreden!

Massa valt mee, maar ik ben tevreden. Ik zat gisteravond op BW/92.5kg. Ik wil nog meer massa op de benen.

Veel doen. Komt vanzelf, wat duw je op andere schouderoefeningen?
Thx ;).

Ik pak 80 op een zittende incline MP.
Verschil is nu wel dat ik schouders na borst pak, dat scheelt echt in kracht.

Mooie filmpjes Paljas, strakke uitvoering op incline db press, lekker diep.

Nette bench bro.

• #1.034
Ik pak 80 op een zittende incline MP.
Verschil is nu wel dat ik schouders na borst pak, dat scheelt echt in kracht.

Mooie filmpjes Paljas, strakke uitvoering op incline db press, lekker diep.

Seated incline MP? Is dat niet gewoon een incline benchpress? Maar als je bijna rechtop zit, is het toch bijna een standing MP? Dan zit je met de 80kg al over mij heen?

Een MP kan toch alleen maar staand met gesloten voeten?

Klopt, anders is het een overhead press toch? (als je je voeten uit elkaar houdt)

Sterke training,
Mooie gewichten en zeer nette uitvoeringen!
:wl:

• #1.038
Thx 2hi.
Een MP kan toch alleen maar staand met gesloten voeten?
Klopt, anders is het een overhead press toch? (als je je voeten uit elkaar houdt)
Mwa. De term overhead press is in mijn ervaring een verzamelnaam voor alle presses waarbij het bovenlichaam ongeveer rechtop is gericht t.o.v. de grond en het gewicht boven het hoofd wordt geduwd. De MP is een variatie hierop. Ik lees daar verschillende interpretaties van. Meestal wordt de term gebruikt voor alle overhead presses met een barbell die geen neck press zijn, dus vanaf de borst voorlangs het gezicht omhoog. Zittend, staand, hielen wel of niet bij elkaar. Dat hielen bij elkaar maakt wat mij betreft geen zak uit.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html

Als ik seated dumbbell presses doe voor de schouders, staat bij mij de leuning niet helemaal recht.
Dan heb ik heel erg het idee dat ik voorover val(?!) tijdens de oefening.
Dus zet ik de leuning net even achterover.
Ik denk dat je voor borst eigenlijk zeker niet boven de 45graden moet gaan, eerder 30graden als maximum houden.
En ook volgens mij maakt het qua drukkracht niet uit of je voetjes bij elkaar staan, of een eindje uit elkaar.
Hoogstens voor je balans...
Maar oficieel moeten ze bij de MP bij elkaar staan, heb ik eens ergens gelezen.

Damn nice bench press, je gaat hard kerel.

Echt sterk en groot aan het worden :thumb: ;)

Terug
Naar boven