XXL Nutrition

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.121
Paljas, kwark na de training nemen is geen goed idee.
Neem dat lekker voor het slapen. In kwark zitten casseine eiwitten die worden vertraagd opgenomen. Na het trainen heb je eiwitten nodig die snel opnemen dus whey!

s6
Zijn er ook natuurlijke producten met een hoog whey gehalte, of komt het alleen voor in zuivel icm een veel hoger casseine gehalte? Ik wil poedertjes en potjes zo veel mogelijk uitsluiten. Ik had gelezen dat een combinatie van casseine/whey goed werkt. Dus dan zou een flink glas melk een goed idee zijn. Ik vraag me alleen af: als de casseine zo'n film aan de maagwand creeert, zoals beweerd wordt, remt dat dan ook niet de opname van de whey?
Whey is sneller maar nog niet echt snel te noemen, wil je echt snel neem dan vloeibare amino's.

beste volgorde is amino's(denk aan Xtend, Purple wraath, bcaa en EAS) en daarna een goede whey shake. Uiteindelijk schreeuwt je lichaam als eerste na een training om eiwitten in de vorm van amino's en snelle suikers.

Ho ho HOLD your HORSES :D! Dat klinkt allemaal veel te buitenaards voor deze natural :). Thanks voor de input, maar whey is wel zo'n beetje zo ver als ik wil gaan, en zelfs dat heb ik nog niet in huis gehad, te beroerd om ervoor te betalen :).

Ho ho HOLD your HORSES :D! Dat klinkt allemaal veel te buitenaards voor deze natural :). Thanks voor de input, maar whey is wel zo'n beetje zo ver als ik wil gaan, en zelfs dat heb ik nog niet in huis gehad, te beroerd om ervoor te betalen :).
Hehehe, maar ik gebruik legale whey/aminio's. Idd er zit al vooruitgang in.

beste volgorde is amino's(denk aan Xtend, Purple wraath, bcaa en EAS) en daarna een goede whey shake. Uiteindelijk schreeuwt je lichaam als eerste na een training om eiwitten in de vorm van amino's en snelle suikers.

ROOKE.Wat een handige post weer! Ik probeer deze man langzaam te forcen om na 12 jaar trainen voor het eerst in zijn leven een pot whey te kopen kom jij weer erover heen met een profpakket advies. HARRYNAC!

Paljas koop een potwhey topper en drink shakes met water na je training.
Overdag naar je werk neem maar gerust 1 bakje kwark 2 ons kipfilet 8 eitjes waarvan 2 met eigeel + veel bruin brood + een bakje tonijn. Begin daar maar ok ? O ja ook nog erg lekker+ 1 dikke eetlepel pindakaas.
Zorg in ieder geval voor dat je om de 3 uur eiwitten naar binnen krijgt minimaal 20 gram!

ROOKE.Wat een handige post weer! Ik probeer deze man langzaam te forcen om na 12 jaar trainen voor het eerst in zijn leven een pot whey te kopen kom jij weer erover heen met een profpakket advies. HARRYNAC!
Thnx gozer voor je compliment, had alleen niet gehoeven met zoveel wooren ;):D

• #1.125
Ah joh, alle suggesties worden gewaardeerd :thumbup:. Ik geef alleen maar aan waar ik mijn grenzen stel, zodat je begrijpt waarom ik niet verder met je suggesties aan de slag ga, wel zo netjes dacht ik, ook al doe ik dat nog wel eens met een knipoog.

Om aan te geven dat ik er ondanks mijn terughoudendheid wel mee bezig ben, vandaag:
7:45 - volle bak cornflakes+melk
8:00 - visolie capsule
10:00 - broodje eiersalade, broodje kaas
10:30 - sneetje paasstol (hoort erbij ;))
11:00 - appeltje
12:30 - ciabatta zalmsnippers, gevulde soep, eitje
14:00 - broodje eiersalade, broodje kaas
15:00 - 2 broodjes kaas
16:00 - sneetje paasstol
rest zie ik nog wel.

Ben van plan 1x in de week wat zooi te kopen in de supermarkt voor op het werk
En ik heb mijn oog op:
1. Pure Whey Protein Isolate 2500g van powersupplements.nl, of
2. Bodylab - Whey Pro 2.0 Kg

Goede keuze?

Ah joh, alle suggesties worden gewaardeerd :thumbup:. Ik geef alleen maar aan waar ik mijn grenzen stel, zodat je begrijpt waarom ik niet verder met je suggesties aan de slag ga, wel zo netjes dacht ik, ook al doe ik dat nog wel eens met een knipoog.

Om aan te geven dat ik er ondanks mijn terughoudendheid wel mee bezig ben, vandaag:
7:45 - volle bak cornflakes+melk
8:00 - visolie capsule
10:00 - broodje eiersalade, broodje kaas
10:30 - sneetje paasstol (hoort erbij ;))
11:00 - appeltje
12:30 - ciabatta zalmsnippers, gevulde soep, eitje
14:00 - broodje eiersalade, broodje kaas
15:00 - 2 broodjes kaas
16:00 - sneetje paasstol
rest zie ik nog wel.

Ben van plan 1x in de week wat zooi te kopen in de supermarkt voor op het werk
En ik heb mijn oog op:
1. Pure Whey Protein Isolate 2500g van powersupplements.nl, of
2. Bodylab - Whey Pro 2.0 Kg

Goede keuze?

ik heb die whey protein powersupplements gehad, de vanille smaak was wel te doen ;) maar ik vind persoonlijk whey protein instant van xxl nutrition het lekkerst ;)

Super Paljas, na je training gaan je spiertjes fijn vinden. Dan komt die 80kg MP er zeker aan! Zelf neem ik mijn whey met melk, met water krijg ik het niet af. Daarnaast zitten er ook eiwitjes in melk, klein beetje vet erbij kan geen kwaad. ;)

Super Paljas, na je training gaan je spiertjes fijn vinden. Dan komt die 80kg MP er zeker aan! Zelf neem ik mijn whey met melk, met water krijg ik het niet af. Daarnaast zitten er ook eiwitjes in melk, klein beetje vet erbij kan geen kwaad. ;)

ik doe altijd alles met magere melk ;)

water is sneller heren, zeker handig zo na de training !

Ik vraag me wel eens af wat nou werkelijk de winst is van alles goed te doen qua eten, t.o.v. "gewoon" te eten.
Stel je eet helemaal volgens het boekje, en je pakt 5kg spiermassa in een jaar erbij.
Zou je dan met je "gewone" eten 3kg pakken..?
Of 2kg..?
Of 3,5kg..?
4,5?!
Dat zou ik wel eens willen weten.
Maar dat gaat waarschijnlijk niemand kunnen zeggen.
En ik snap dat de profs al die pillen, poeders, en sapjes allemaal wel nemen.
Die krijgen het van hun sponsors, en die sponsors zetten het dan weer in hun tijdschriften, want daar zitten ze toevallig ook weer in de top van, en zo gaat de verkoop weer lekker omhoog...
Zowel van de supplementen, als van de boekjes, want we willen toch allemaal graag zoals die profs worden!
En zoals die het doen, zo zal het wel goed zijn, toch..?
Vroeger, voo de supplementen liepen er ook al behoorlijke beesten rond.
En die hadden hun fysiek gebouwd met zwaar tranen en melk zuipen bij wijze van spreken.
De huidige bodybuilders zijn natuurlijk ng veel groter, droger, enweetikwatallemaalnog, maar toch...
Som denk ik wel eens dat het best wel marginaal is wat de supplementen allemaal toevoegen.
"Gewoon" veel (eiwitten) eten, en hard trainen.
Daar kom je denk ik als gewone natural liefhebber al een heel eind mee.
Niet iedereen kan van enkele tientjes tot honderden euro's missen iedere maand om lekker bij te supplementeren natuurlijk...
Ik ken gasten die daar ook nog hun heavy fuel bij rekenen, en die komen dan op een klein maandsalarisje per maand voor hun zelf, wat ze nodig hebben om goed te groeien.
En als je dan ziet wat sommigen er maar mee bereiken....
Ik weet het niet hoor...
Een beetj whey, kokosolie, appelazijnpillen, en visolie tabletten wil ik graag kopen, maar van die hele dure supplementen blijf ik zelf wel weg in ieder geval.

Bij mij is het zo dat ik soms niet altijd de juiste hoeveelheid voedingswaarden binnenkrijg (ligt aan de situatie). Supps zorgen ervoor dat ik zeer eenvoudig en snel kan aanvullen zodat de ideale situatie voor spierherstel en groei ontstaat. Daarnaast moet ik heel veel eten vanwege een snelle stofwisseling. Het is dan heel moeilijk de juiste calorieen binnen te krijgen die voor mij nodig zijn om te groeien. Je groeit dus niet alleen van eiwitten, er is veel energie nodig bij dit proces.

Maar je hebt gelijk hummer dat een goede voeding aan de basis moet liggen. Het enige wat imo dan nodig is is na je training wat whey en dextrose voor spierherstel.

In theorie moet je alle soorten vet vermijden voor je training.
Direct erna trouwens ook...
Bij het ontbijt ook...
Alleen voor je gaat slapen mag wel!
Samen met je kwark...
:roflol:

in mijn melk zit geen vet ;)
drink altijd magere melk ;)
zei ik kort hiervoor al maarja :P

• #1.136
Een beetj whey, kokosolie, appelazijnpillen, en visolie tabletten wil ik graag kopen, maar van die hele dure supplementen blijf ik zelf wel weg in ieder geval.
Same here Hummer. Maar zelfs een 'beetje Whey' gaat al snel bijdragen aan de maandelijkse uitgave; stel je pakt 50gr per dag (puur). Dat is zo'n grove 1500gr per maand, of rond de 30 euro. Daar heb je abonnementen voor op de sportschool om maar wat prijsvergelijkends te noemen. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik het 'kan lije', maar ik vertik het om bewust zinloos geld ergens aan uit te geven. Ik geef ook de voorkeur aan 'natuurlijk' voedsel ipv. concentraten/extracten/etc. maar de vraag is natuurlijk of je dan niet duurder uit bent dan dat je die 'extra' (bovenop je normale dieet) eiwitten via whey isolaat/concentraat naar binnen te tikken. Vandaar ook de naam 'supplementen' denk ik dan maar, en zo zou je het ook moeten gebruiken, als aanvulling op een anderszins 'goed' en gezond/natuurlijk dieet.

Verder stip je twee dingen aan wat zo'n beetje de grondslag is van mijn thuisapotheekfobie: 1. pilletjes zullen gerust helpen, maar met goed eten kom je ook een heel eind, en 2. in de pilletjes markt is veel ruimte voor kwakzalverij (vergelijk met gouden speakerkabels, stelletje eikels).

Op dit moment ben ik niet veel meer dan op zoek naar een beter dieet dan nu, want natuurlijk eten is ok, maar verwaarlozen hoeft ook weer niet ;). En een potje whey proteine zou ervoor kunnen zorgen dat ik mezelf niet tegen mijn zin hoef vol te stouwen met bergen kipfilet/tonijn/etc. Even heel extreem genomen; stel ik moet mijn 2x 94 = 188gr eiwitten alleen uit kip halen (ong. 20% eiwit), dan mag ik dagelijks 940gr kipfilet naar binnen stampen. Ik pas :). Natuurlijk eet je nog veel meer andere dingen waar ook eiwitten in zitten, maar je moet toch best wat naar binnen schuiven om aan je dagelijkse hoeveelheid te komen. In dat geval is denk ik een suppelement als whey proteine wel verantwoord (in mijn eigen stugge filosofie dan).

Waar ik een beetje voor wil uitkijken is dat ik niet onbewust 3x per week loop te trainen, meer dan ik kan herstellen door een slecht dieet. Dat zou dom zijn, zonde van de moeite. Probleem is dat je dat nooit zeker weet, er is wel e.e.a. bekend, bijv. meeste onderzoekers kunnen zich wel in de 1gr eiwit/dag/BW(pond) vuistregel vinden, maar verder is niet iedereen hetzelfde.

Same here Hummer. Maar zelfs een 'beetje Whey' gaat al snel bijdragen aan de maandelijkse uitgave; stel je pakt 50gr per dag (puur). Dat is zo'n grove 1500gr per maand, of rond de 30 euro. Daar heb je abonnementen voor op de sportschool om maar wat prijsvergelijkends te noemen. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik het 'kan lije', maar ik vertik het om bewust zinloos geld ergens aan uit te geven. Ik geef ook de voorkeur aan 'natuurlijk' voedsel ipv. concentraten/extracten/etc. maar de vraag is natuurlijk of je dan niet duurder uit bent dan dat je die 'extra' (bovenop je normale dieet) eiwitten via whey isolaat/concentraat naar binnen te tikken. Vandaar ook de naam 'supplementen' denk ik dan maar, en zo zou je het ook moeten gebruiken, als aanvulling op een anderszins 'goed' en gezond/natuurlijk dieet.

Verder stip je twee dingen aan wat zo'n beetje de grondslag is van mijn thuisapotheekfobie: 1. pilletjes zullen gerust helpen, maar met goed eten kom je ook een heel eind, en 2. in de pilletjes markt is veel ruimte voor kwakzalverij (vergelijk met gouden speakerkabels, stelletje eikels).

Op dit moment ben ik niet veel meer dan op zoek naar een beter dieet dan nu, want natuurlijk is ok, maar verwaarlozen hoeft ook weer niet ;). En een potje whey proteine zou ervoor kunnen zorgen dat ik mezelf niet tegen mijn zin hoef vol te stouwen met bergen kipfilet/tonijn/etc. Even heel extreem genomen; stel ik moet mijn 2x 94 = 188gr eiwitten alleen uit kip halen (ong. 20% eiwit), dan mag ik dagelijks 940gr kipfilet naar binnen stampen. Ik pas :). Natuurlijk eet je nog veel meer andere dingen waar ook eiwitten in zitten, maar je moet toch best wat naar binnen schuiven om aan je dagelijkse hoeveelheid te komen. In dat geval is denk ik een suppelement als whey proteine wel verantwoord (in mijn eigen stugge filosofie dan).

Waar ik een beetje voor wil uitkijken is dat ik niet onbewust 3x per week loop te trainen, meer dan ik kan herstellen door een slecht dieet. Dat zou dom zijn, zonde van de moeite. Probleem is dat je dat nooit zeker weet, er is wel e.e.a. bekend, bijv. meeste onderzoekers kunnen zich wel in de 1gr eiwit/dag/BW(pond) vuistregel vinden, maar verder is niet iedereen hetzelfde.
Helemaal mee eens. :thumb:
Maar ook ik wil niet (veel) verder gaan dan dat. ;)

Helemaal mee eens. :thumb:
Maar ook ik wil niet (veel) verder gaan dan dat. ;)

ik neem zelf ook alleen whey, maar bij mij op pak melk staat 0.1g vet ofzo, dat valt toch wel te verwaarlozen, of moet ik het dan toch maar met water nemen, wat weer tenkoste gaat van eiwit

ik neem zelf ook alleen whey, maar bij mij op pak melk staat 0.1g vet ofzo, dat valt toch wel te verwaarlozen, of moet ik het dan toch maar met water nemen, wat weer tenkoste gaat van eiwit
Nee joh, lekker met melk drinken, smaakt veel beter.
Maar ik ben geen purist éh?!
Een purist zou misschien zeggen dat je de whey niet moet mengen met de casseïne voor de training, na de training is het dan weer wel beter whey en casseïne samen te nemen, en dan eigenlijk ook nog met wat soja eiwit samen, dus whey/casseïne/soja eiwitten in je shake na de training.

Terug
Naar boven