AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201
Jammer van het slechte nieuws ... maar toch een silver lining door die PR.
;) thx
Dat is tegenvaller man van je borst, ook last van je schouder dan?
dat word 6 weken enkel squat en deadlift dan, beterschap.
Nouwww... enkel SQ en DL is wat overdreven maar een aantal oefeningen zal ik moeten ontzien inderdaad.
Oh man, da's klote...
Maar we zitten een beetje in hetzelfde schuitje geloof ik...
Ik heb ook m'n schouder een beetje vern..... ben ik bang.
Na het bankdrukken zo'n zeurderig gevoel dat best even aanhoud.
Schouder kraakt ook een beetje bij sommige bewegingen...
Ach ja, dan moeten we maar een beetje 'rusten' éh?! :(
Ik ga zelf binnenkort eens een beetje op een andere manier trainen denk ik.
Op een manier waar iets beter over is nagedacht....
Jammer voor je, je ging zo goed.
Beterschap man. :thumb:
Thx. Ging inderdaad lekker. Gelukkig wel aan het eind van de cycle, had anders helemaal een domper geweest. Bij mij is het denk net iets anders dan bij jou; het schoot er echt in. Vreemd trouwens, want het ging juist heel lekker, de BP.
Ik weet hoe jij je voelt. Balen man van je borst, en zeker als het een bekende blessure is. Dat blijft dan toch in je hoofd hangen.

Zou idd ff volledige rust nemen en daarna heel licht trainen (begin alleen de bar) om herstel te bevorderen.
Thx. De herstel fase ben ik inmiddels bekend mee, dat gaat helemaal goed komen. Het feit op zich vind ik nog niet eens zo erg. Het is meer dat ik niet goed weet waar het door komt. Ik weet niet eens precies welke spier het nou is, en hoe ik het kan voorkomen de volgende keer. Misschien moet ik wat meer verschillende borst oefeningen doen, met wat meer herhalingen, voor betere stabiliteit en kracht in uithoeken van de spieren en aanhechtingen.

Gisteravond nog wat herhalingswerk gedaan, komende dagen ben ik niet thuis:

40x touwtjespringen op 1 been (ieder been)
30x9 standing shoulder DB press
20x9 bicep DB curl
20x30 leg extension
12x35 DB row
30x18 standing triceps BB extension
20x30 leg curl
40 lying leg raises

Supersets:

17x18 standing shoulder DP press, 25x0 one-legged calve raise
17x18 standing shoulder DP press, 25x0 one-legged calve raise

16x18 biceps DB curl (langzaam), 20x30 leg curl
16x18 biceps DB curl (langzaam), 20x30 leg curl

15 rev. pullups (langzaam), 20x50 leg extension
15 rev. pullups (langzaam), 20x50 leg extension

20x25 cable pulldown, 30 crunches
20x25 cable pulldown, 30 crunches

Mooi touwtjespring PR! :thumbs:

j/k hopelijk herstelt je blessure snel ;)

• #1.204
Vandaag rug en schouders gedaan. Bij de MP voelde ik al wat vermoeidheid, en tegen het eind van de dumbbell press kakte ik behoorlijk in, zweet brak me uit (was ook weer lekker heet op zolder), dus ik het de triceps maar even gelaten dit keer, dat had zinloos geweest. Evengoed lekker getraind:

Date: 2009-05-01
Volume: 11459.4 kg

Deadlift............. | 12 x .66.0 | .8 x 106.0 | .4 x 136.0 | .2 x 156.0 | .1 x 176.0 | .1 x 183.5 | .1 x 183.5 | .8 x 136.0
Reverse Grip Pulldown | 15 x .65.0 | 10 x .85.0 | .8 x 100.0
Chins................ | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0 | 10 x ..0.0
Military Press....... | .8 x .46.0 | .8 x .56.0 | .3 x .66.0 | .6 x .61.0
Shoulder Press DB.... | 18 x .18.0 | 15 x .18.0 | 14 x .18.0
Lateral Raise DB..... | 15 x ..9.0 | 15 x ..9.0 | 15 x ..9.0

En lekker ge'deadlift man! :thumb:

Sterke deadlift paljas! Als je de 200 aantikt, drink ik een shakie op je ;)

Jaloerssss beest. Mooie training. Hoe is het met je borst trouwens?

• #1.209
Thx. Ging ook lekker. Had wat drukke dagen achter de rug, had mijn twijfels over de training, maar dacht, in ieder geval die deadlifts, daarna zien we wel verder. Wat ik pakte ging allemaal erg soepel, voelde goed aan. Na de deads ging het berg afwaarts, mijn best gedaan, dat was genoeg :).
Sterke deadlift paljas! Als je de 200 aantikt, drink ik een shakie op je ;)
Daar gaan we wel naartoe werken inderdaad!
doe ik ook zonder :D Verdomd nette DL !
Thx ;), ik heb er ook een shakie op gedronken, maar dat doe ik inmiddels al vaker!
Jaloerssss beest. Mooie training. Hoe is het met je borst trouwens?
Ja goed eigenlijk, ik voel hem in de dagelijkse bezigheden niet, dat had ik de vorige keren wel. Ik ga evengoed rust nemen, en daarna weer rustig opbouwen. Maar ik heb het gevoel dat het deze keer wat sneller zal gaan. Thx 4 askin.

Zo. Nu is de coan cycle om. Nou moet ik eens gaan nadenken over hoe ik de komende weken mijn trainingen ga opbouwen.

lekkere deadlift :D

• #1.212
Thx!
Geen idee wie dat is, maar ik heb zelf al zitten sleutelen. Later meer details, ik ben nog niet helemaal klaar met de opzet. Net gedaan:

Date: 2009-05-03
Volume: 16116.1 kg

Full Squat BB.............. | 20 x 16.0 | 10 x 66.0 | 6 x 86.0 | 5 x 111.0 | 5 x 111.0 | 5 x 111.0 | 5 x 111.0 | 5 x 111.0
Leg Curl
................... | 12 x 45.0 | 12 x 45.0 | 12 x 45.0
Single Calve Raise Standing |
12 x 32.0 | 12 x 32.0 | 12 x 32.0
Bench Press BB
............. | 40 x 16.0 | 30 x 36.0 | 30 x 36.0 | 30 x 36.0 | 30 x 36.0 | 30 x 36.0
Bicep Curl BB
.............. | 12 x 28.0 | 12 x 38.0 | 12 x 38.0 | 12 x 38.0

Opmerkingen:
* borst = revalidatie
* intensiteit nog laag, begin van een oplopend schema.

wendler is de nieuwe hype hier 5/3/1 of zoiets

leuk - ik heb er wel wat over gelezen , maar ik werd niet wijs uit de rep-verhoudingen , maar goed misschien is jou post wel duidelijk

• #1.216
  • #1.217
Nieuw schema is klaar:

program_00-1.jpg

Link naar de spreadsheet.

Het bovenstaande schema bestaat uit 7 tracks van ieder 4 trainingen. Ernaar strevende 3x per week te trainen, zal ik het schema in 7x4/3 = een kleine 10 weken afronden.

Ik erken 6 spiergroepen: benen, rug, borst, schouders, biceps en triceps.

Deze spiergroepen verdeel ik in 3 klassen: major, medior en minor. Deze klassen geven aan hoeveel nadruk ik wil geven aan de spiergroep. Ik wil dus de meeste aandacht geven aan de benen en rug, daarna borst en schouders, en aan armen het minst.

Iedere training pak ik uit elke klasse 1 spiergroep.

Dit levert een 2-split op:
D1: benen (major) - borst (medior) - biceps (minor)
D2: rug (major) - schouders (medior) - triceps (minor)
D3 = D1
D4 = D2

De reden dat ik voor een 2-split kies, is dat ik niet wil dat er teveel tijd verstrijkt tussen 2 squat of deadlift sessies. Een 3-split geeft weliswaar meer tijd per spiergroep (gegeven dezelfde trainingsduur per dag), maar dan zou je of een tweede compound kunnen doen, en dat vind ik teveel in 1 training, of meer assist/isolatie, en ik wil me meer richten op compounds.

Voor elke spiergroep, behalve de minors, deel ik de oefeningen op in (M)ain en A(ssist) oefeningen (niet exclusief, deadlift is zowel M als A, zie schema).

Voor een:
* major spiergroep doe ik 1 M en 2 A;
* medior 1 M en 1 A;
* minor alleen 1 A.

Een M doe ik 5x5, en een A 3x12.
Zo doe ik elke training 6 oefeningen, waarvan 2 Main en 4 Assist.

Hoewel de indeling van dag 3 en 4 hetzelfde is als die van dag 1 en 2, zijn de oefeningen voor het grotendeels anders gekozen.

Wellicht opvallende keuzes zijn:

* Deadlift als main zowel als assist: ik wilde de BOR erin zetten, maar ook meer dan 1x in de 4 trainingen deadliften. Door deadlift zowel als main als assist in het schema op te nemen hoop ik de onderrug op verschillende manieren te raken.

* Geen alternatief voor de MP op dag 4: ik wilde de M voor de schouders een press oefening houden, en ben niet zo'n fan van de NP. Seated OP ook niet.

* Chins: wil ik er in houden, maar heb geen belt, dus gewoon 3x tot fail.

Het idee achter de sets/reps verdeling over main en assist is een soort combinatie van KT en BB. In het verleden heb ik vnl. pyramide-achtige trainingen gedaan op de compounds, en dat heeft mij veel gebracht, maar ik denk dat het nu een mooi moment is om 5x 5's te draaien op de compounds, en de rest aan te vullen met BB-achtige setjes van 3x 12. Een andere overweging bij het kiezen van het aantal oefeningen per training en de verdeling over de klassen is het beperken van de trainingsduur. In het verleden was het volume van mijn trainingen aan de (in mijn ogen) pittige kant. Ik hoop op de nieuwe manier ook de laatste oefeningen alles te kunnen geven. Dat heb ik natuurlijk altijd geprobeerd, maar ik vermoed dat bij gebrek aan energie aan het eind van de training de laatste oefeningen niet zo effectief zijn geweest.

De gewichten zijn alsvolgt berekend. Ik heb van de M oefeningen mijn 5RM genomen, en van de A oefeningen 12RM. Omdat dit RMs zijn die ik op een goed moment heb uitgevoerd, met veel rust van tevoren, is het niet realistisch te denken dat ik dat 5x5 doe, dus ik heb er 95% van genomen als een soort 5x5RM. Over de tracks heb ik dan de volgende vermenigvuldigingsfactoren genomen:

0.9 , 0.95 , 1 , 1.025 , 1.05 , 1.075 , 1.1

Dus ik werk redelijk snel op naar de 5x5RM, daarna squeeze ik er zoveel mogelijk bovenuit.

Belangrijk aspect van dit schema zijn de rustpauzes tussen de setjes door. Voor de M oefeningen hanteer ik 90s, voor de As 60s. Dit is een wezenlijk verschil met mijn verleden, waar ik gewoon maar rust nam tot ik weer 'zin' had in de volgende set. Op de nieuwe manier, met constante rustpauzes, kan ik de trainingen beter met elkaar vergelijken.

Een laatste puntje is dat van mijn borst. Aangezien ik hem weer eens heb verrekt/ingescheurd, zal ik rustig aan moeten doen, dus de borst oefeningen in het bovenstaande schema zal ik niet uitvoeren, maar wel vervangende oefeningen, om een feel te krijgen voor het schema in zijn algemeen. Beetje lastig dus, maar lijkt me wel het beste om er ruimte voor gereserveerd te laten staan.

Laatst bewerkt:
Damn, een heel verhaal man!
Je weet wel wat je wilt éh?! ;)
Ik ben benieuwd naar de verslagen.
Veel succes er mee! :thumb:

aardige gepuzzeld ... ziet er vrij zwaar uit kerel ... succes!

ik vind er wel logica in zitten.. heel nice dat je er zo mee bezig bent! ziet er top uit! :thumb:

Terug
Naar boven