AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.221
Damn, een heel verhaal man!
Je weet wel wat je wilt éh?! ;)
Ik ben benieuwd naar de verslagen.
Veel succes er mee! :thumb:
Ik weet wel wat ik wil, en ook wat ik niet wil, maar hoe ik dat het beste kan behalen weet ik niet zeker, dit is het beste waar ik op het moment mee aan kan komen. Er zijn veel populaire trainingsmethoden bekend, getest en gebruikt op dit forum, maar ik heb toch gekozen voor een eigen invulling, gebaseerd op mijn persoonlijke wensen, en wat ik prettig trainen vindt.
aardige gepuzzeld ... ziet er vrij zwaar uit kerel ... succes!
Je moet de volledige sheet eens ziet :) inclusief afrondingen naar beschikbare schijven etc.
ik vind er wel logica in zitten.. heel nice dat je er zo mee bezig bent! ziet er top uit! :thumb:
Thx Johan!

Ik was overigens nog vergeten te melden dat ik nu ook mijn rustpauze bijhoud. Heb ik toegevoegd aan de post.

Je moet de volledige sheet eens ziet :) inclusief afrondingen naar beschikbare schijven etc.

Wat een sport is het toch ook ... je moet voedingsdeskundige zijn, bewegingsdeskundige,
half chemie kennen en nu ook nog eens algebra & excel. En dan zeggen ze dat BB makkelijk is :)

Die deadlift is uber nice, op naar de 200kg:cool:

• #1.224
Wat een sport is het toch ook ... je moet voedingsdeskundige zijn, bewegingsdeskundige,
half chemie kennen en nu ook nog eens algebra & excel. En dan zeggen ze dat BB makkelijk is :)
De voedingskunde lap ik grotendeels nog aan mijn laars ;). Ik let er wel op, maar dat heeft zijn grenzen. Chemie laat ik in zijn geheel over aan de witte lab-jassen. Excel (of eigenlijk Google Spreadsheets) kan ik inmiddels wel wat leuke kunstjes mee, erg handig. Maar wat ik persoonlijk de grootste tegenstrijd vind ik de uitspraak dat KT/fitness/PL/etc. een domme sport is. Ik denk juist dat je tijdens je training erg gefocust moet blijven op de uitvoering, c.q. bewegingsrichting, coordinatie, tempo etc. En tegelijkertijd ook nog jezelf niet overgeven aan vermoeidheid bij de laatste reps.
Die deadlift is uber nice, op naar de 200kg:cool:
Ik hoop het, moet toch een keer lukken he. Mijn nieuwe schema is daar niet direct op gericht, maar ik hoop dat ik de 'gemiddelde' kracht een treetje hoger leg, waardoor ik daarna mijn piek weer kan verschuiven.

Wait a second, Pietje heet geen Pietje maar Johan? :D

Goede trainingen komen hier voorbij paljas, ga zo door :D.

lijkt wel hogere wiskunde - succes ermee paljas

• #1.229
Thx man.
Wait a second, Pietje heet geen Pietje maar Johan? :D

Goede trainingen komen hier voorbij paljas, ga zo door :D.
Ja, heb ik groen licht? Gelukkig, dan ga ik zo door ;).
U gaat door voor een bakkie kwark :P
Hmmm. Wat staat er achter deur nr 3?
lijkt wel hogere wiskunde - succes ermee paljas
Thx ;). Maar als dat hogere wiskunde is, dan ben ik bang dat lagere wiskunde geen praktisch nut heeft. Maar ik ben alweer een tijdje uit de schoolbanken om dat te kunnen beoordelen... :P

ik ben al blij dat ik heb kunnen constateren dat het iets van wiskunde wegheeft , dan begrijp je wel hoe ik daar altijd instond:o

supervet schema man, mooi ingedeeld ook !!

• #1.232
ik ben al blij dat ik heb kunnen constateren dat het iets van wiskunde wegheeft , dan begrijp je wel hoe ik daar altijd instond:o
Als ik zo'n schema opstel dan duik ik misschien wat te diep in details met de getalletjes. Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk moet je gewoon hard trainen, fuk wiskunde toch? :)
supervet schema man, mooi ingedeeld ook !!
Thanks. Nu nog kijken of we er iets aan hebben :).

Vanavond dag 2 van track 1:
http://spreadsheets.google.com/pub?key=rkwj2ED6sdt9w2_IY-CcWrw

Laatst bewerkt:
ziet er pittig uit man :wl:

Laatst bewerkt:
Day 2

.
Deadlift 5 x 5 x 133.5 141 148.5 151 156 158.5 163.5

.
Reverse Grip Pulldown 3 x 12 x 72.5 77.5 80 82.5 85 87.5 90

.
DB Row 3 x 12 x 30 32 33 34 35 36 37

.
Military Press 5 x 5 x 51 56 58.5 58.5 61 63.5 63.5

.
Side Raise 3 x 12 x 13 14 14 15 15 15 16

.
Triceps Extensions 3 x 12 x 38 38 40.5 43 43 43 45.5

:wl:

Hoort paljas dat niet te posten :D.

• #1.235
Dan had het er anders uit gezien: Pietje heeft alle gewichten van alle tracks opgenomen, maar ik doe vandaag alleen de gewichten in de eerste kolom. Maar ik had een link gepost Sniper.

Ik heb de link maar even aangepast met schema per dag, voor de speedvisitors :P. Dus nog maar eens:

Track1
Day2

Deadlift 5x5x133.5kg
Reverse Grip Pulldown 3x12x72.5kg
DB Row 3x12x30kg
Military Press 5x5x51kg
Side Raise 3x12x13kg
Triceps Extensions 3x12x38

Laatst bewerkt:
  • #1.236
En de uitvoering...

Date: 2009-05-05
Volume: 14387.6 kg

Deadlift................... | 12 x .66.0 | .6 x 106.0 | .5 x 133.5 | .5 x 133.5 | .5 x 133.5 | .5 x 133.5 | .5 x 133.5
Reverse Grip Pulldown...... | 12 x .72.5 | 12 x .72.5 | 12 x .72.5
Dumbbell Row............... | 12 x .30.0 | 12 x .30.0 | 12 x .30.0
Military Press............. | 20 x .16.0 | .5 x .51.0 | .5 x .51.0 | .5 x .51.0 | .5 x .51.0 | .5 x .51.0
Lateral Raise DB........... | 12 x .13.0 | 12 x .13.0 | 12 x .13.0
Triceps Extension Seated BB | 12 x .38.0 | 12 x .38.0 | 12 x .38.0

Nu begin ik pas te merken wat een verschil het maakt om je strikt aan vaste rustpauzes te houden. 5x 133.5 deadlift is makkelijk, maar de laatste hh. van de laatste set begon de onderrug toch behoorlijk te zeuren! Flinke pomp, en redelijk aan het verzuren. Soortgelijk met de pulldown; 12x 72.5 is normaal lachen, maar 3x met hooguit 60s rust tussendoor, en rustige uitvoering, dan giert het bloed door de rug en de armen. MP ging dan weer erg makkelijk, misschien te makkelijk, maar de gewichten gaan oplopen met de weken. En dat zal ik gaan merken met bijv. de DL ;).

Deze manier van trainen bevalt me erg goed. Erg goed gevoel naderhand. Ook belangrijk.

Hoppa ... lekker getraind.

Trouwens nog niet zo lang gelezen dat je rustpauzes te wijzigen enkel de eerste 2
weken invloed heeft op je test en hgh. Nadien regulariseert zich dat. En over het algemeen
wordt dus ook aangeraden een 2min break te nemen. Hierdoor herstel je meer tussen de sets,
kan je meer gewicht nemen = meer vezels gebruiken = meer groei.

Just FYI ;)

Lekker buffelen makker! :thumb:

De voedingskunde lap ik grotendeels nog aan mijn laars . Ik let er wel op, maar dat heeft zijn grenzen. Chemie laat ik in zijn geheel over aan de witte lab-jassen. Excel (of eigenlijk Google Spreadsheets) kan ik inmiddels wel wat leuke kunstjes mee, erg handig. Maar wat ik persoonlijk de grootste tegenstrijd vind ik de uitspraak dat KT/fitness/PL/etc. een domme sport is. Ik denk juist dat je tijdens je training erg gefocust moet blijven op de uitvoering, c.q. bewegingsrichting, coordinatie, tempo etc. En tegelijkertijd ook nog jezelf niet overgeven aan vermoeidheid bij de laatste reps.

het zijn vaak domme mensen , die dit beweren - dus imo - onbelangrijk

pittig die 5 * 5 * 133.5 op de deads - dat idd lastig qua verhogen , je 5 reps zullen dan aanvoelen als 10 - ik ben benieuwd paljas

• #1.240
Training van vanavond:

Date: 2009-05-06
Volume: 12893.2 kg

Front Squat................ | 10 x .16.0 | 10 x .16.0 | .5 x .66.0 | .5 x .81.0 | .5 x .81.0 | .5 x .81.0 | .5 x .81.0 | .5 x .81.0
Leg Extension.............. | 12 x .68.7 | 12 x .68.7 | 12 x .68.7
Single Calve Raise Standing | 12 x .30.0 | 12 x .30.0 | 12 x .30.0
Bench Press Incline BB..... | 30 x .16.0 | 15 x .36.0 | .8 x .56.0 | .5 x .66.0 | .5 x .73.5 | .5 x .73.5 | .5 x .73.5 | .5 x .73.5 | .5 x .73.5
Lying Fly DB............... | 12 x .17.0 | 12 x .17.0 | 12 x .17.0
Arm Curl DB................ | 12 x .17.0 | 12 x .17.0 | 12 x .17.0

Had eigenlijk voor morgen geweest, maar dan ben ik pas laat thuis, overmorgen nog later, dus dacht dan maar even twee avonden achter elkaar voor deze keer. De blessure in de borst voel ik al een tijdje niet, en de vorige keren had ik er bij incline weinig last van. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon proberen uit te voeren wat ik in het schema heb gezet, met veel warming up, om voorzichtig het gewicht aan te voelen. En dat ging goed :thumbup:. Flauwe PRs, want incline BB press doe ik nooit, maar goed, ik ben allang blij dat ik niets voelde van de blessure.

Terug
Naar boven