- Waardering
- 1.519
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nah, het valt uiteindelijk wel mee. Tijdens die training voelde ik de erector flink stijf worden, en het deed ook echt pijn als ik voorover boog en iets probeerde te pakken, maar het schijnt snel te herstellen. Ik zou nu nog even geen deadlift aandurven, maar ik denk dat ik binnenkort weer rustig kan beginnen. De frontsquat vandaag ging goed, ik voelde er nog wel iets van in de zin dat ik goed op de uitvoering moest letten, maar het ging verder zonder enig probleem.Blessures zijn klote man...
Doe maar een beetje voorzichtig!
Doe ik ook altijd...
Toch goed dat je doorgegaan bent, als het echt geen pijn deed...
Beterschap en succes man!![]()
Dan moet jij wel een serieus stuk mannelijkheid hebben kerel!!!Na de vorige schaamteloze fails op de incline bench heb ik mijn mannelijkheid maar even naast me neergelegd

Hehe die hummer.Dan moet jij wel een serieus stuk mannelijkheid hebben kerel!!!
Als ik "m'n mannelijkheid" naast me neer wil leggen, dan moet ik toch wel op m'n zij gaan liggen hoor...
Paljask'n, de "John Holmes" van DBB!
Vroegah was het héél gewoon dat je inclines véél minder waren dan je regular bench.
Dat is wat veranderd met de tijd...
Blijven buffelen!![]()
Ik ben minder mannelijk dan Paljas, zo veel is wel duidelijk...

Thx Spanker!
Ik ben hier de Paljas heDan moet jij wel een serieus stuk mannelijkheid hebben kerel!!!
Als ik "m'n mannelijkheid" naast me neer wil leggen, dan moet ik toch wel op m'n zij gaan liggen hoor...
Paljask'n, de "John Holmes" van DBB!
Vroegah was het héél gewoon dat je inclines véél minder waren dan je regular bench.
Dat is wat veranderd met de tijd...
Blijven buffelen!![]()
! Moest even googlen naar die Holmes, maar ik had al zo'n vermoeden adh van je verhaaltje
. Incline gaat een keer goedkomen.Aantal setjes valt wel mee hoor, kijk maar goed, zit ook veel warming up tussen vnl. bij de compounds. Verder doe ik elke training 5x5s en 3x12s. Zie link naar schema in onderschrift.Hehe die hummer.
Wat pak je veel setjes maat is dat een of ander schema?
Jij traint wél in een tutu? Nu kom je niet meer onder filmpjes uit hoor Hummer!Ik ben minder mannelijk dan Paljas, zo veel is wel duidelijk...
Oh ja, ik doe ook niet zo veel setjes!![]()
Thx Hercules.
Thx, ze beginnen mooi mee te komen. Blijft wel vermoeiend, beetje knap ademen met die stang op je borst is lastig.
Thx Spanker!
Ik ben hier de Paljas he! Moest even googlen naar die Holmes, maar ik had al zo'n vermoeden adh van je verhaaltje
. Incline gaat een keer goedkomen.
Aantal setjes valt wel mee hoor, kijk maar goed, zit ook veel warming up tussen vnl. bij de compounds. Verder doe ik elke training 5x5s en 3x12s. Zie link naar schema in onderschrift.
Jij traint wél in een tutu? Nu kom je niet meer onder filmpjes uit hoor Hummer!
Thx Hercules.
Thx, ze beginnen mooi mee te komen. Blijft wel vermoeiend, beetje knap ademen met die stang op je borst is lastig.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik tegenwoordig een handoek over de schouders leg. Het belangrijkste is dat je de ellebogen voldoende omhoog en naar elkaar toe duwt, anders kom je jezelf tegen onderaan de squat.Ik doe ze nog niet zo gek lang, maar heb mn 'handen' vol aan een set met 80kg.., tis ff zoeken hoe je hem op de schouder neerlegd, zonder je schouders te knellen / normaal ademen, maar begin er een klein beetje aan te wennen![]()

Thx m8.
Nee geen rood inderdaad. Dat ga je de komende weken ook niet zien. Het schema dat ik heb opgesteld (zie link) bevat geen 1RMs.Weinig rood Paljask'n..?
Rep pr's op de deadlift zijn wel goed natuurlijk.
Ongelofelijk dat je er zo veel haalt op de deadlift, heel zwaar lijkt me...
Ik vind ook altijd dat je heel veel doet als warming up.
Dat is wel heel erg oldskool, maar ook een beetje achterhaald denk ik...
De nieuwe tendens is wat minder volume op de warming up om je krachten te sparen, en iets hoger te kunnen gaan in de werkset(s)
Blessure preventie is bij jouw manier misschien wel iets beter..?
Misschien is jouw manier wel beter..?
Toch zou het wel schelen op je werksets denk ik, iets minder warming up.
Keep it up man!![]()
. Flink buiten adem achteraf, maar wel goede vorm, en flinke pomp. Daarna gewoon 4mins rust en weer door met schouders. Ik wilde wat nadruk leggen op de deadlift in mijn schema, maar niet op dezelfde manier; ik heb hem de ene keer 5x5 in, de andere keer (deze dus) 3x12.Ja, dat kan ik doen, maar zonder kan ik ook goed zien of ik vooruit ga: ik heb de (opbouwende) gewichten gebaseerd op mijn werkelijke 5RMs en 12RMs (sommigen geschat). In de 3de track (net afgerond) zitten mijn huidige xRMs. Hierna ga ik eroverheen. 1 subtiliteit: ik heb de xRMs wat verlaagd, omdat dit series zijn van 5 (5RMs) en 3 (12RMs). In track 5 zit ik aan mijn werkelijke xRM, maar dan dus wel in die set van 5 reps. 3. In tracks 6 en 7 ga ik er dus echt overheen, en ook nog eens in serie.... althans.... dat hoop ikJuist, gewoon doen wat je het betse vind inderdaad!
Om je pr's een beetje in de gaten te houden kun je de formule van Jim Wendler toepassen op je rep prestaties, en zo een beetje bijhouden of je vooruit gaat.
.Man, je lijkt Imponderabilia wel! (ja, dat schrijf ik gewoon in één keer op, zonder te spieken!)Ja, dat kan ik doen, maar zonder kan ik ook goed zien of ik vooruit ga: ik heb de (opbouwende) gewichten gebaseerd op mijn werkelijke 5RMs en 12RMs (sommigen geschat). In de 3de track (net afgerond) zitten mijn huidige xRMs. Hierna ga ik eroverheen. 1 subtiliteit: ik heb de xRMs wat verlaagd, omdat dit series zijn van 5 (5RMs) en 3 (12RMs). In track 5 zit ik aan mijn werkelijke xRM, maar dan dus wel in die set van 5 reps. 3. In tracks 6 en 7 ga ik er dus echt overheen, en ook nog eens in serie.... althans.... dat hoop ik.

Man, je lijkt Imponderabilia wel! (ja, dat schrijf ik gewoon in één keer op, zonder te spieken!)
Die heeft ook altijd alles zo duidelijk "in kaart" dat ik het allemaal maar ingewikkeld vind...
Ik hou je in de gaten!![]()