AndroidHealthClinic

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
Thx mannen!

Ik zag het ook op de filmpjes dat mijn heupen niet zo ver zakken. Stiffed is het nog niet, want de benen buigen wel degelijk door, maar die heup moet naar beneden. Nou moet ik er wel bij zeggen; ik doe om de 3 dagen deads, voor de afwisseling doe ik de ene keer 5x5, wel dood van de vloer af, en de andere keer 3x12. Bij 12 reppers houd ik een beetje de vaart erin, touch-and-go, anders trek ik het conditioneel niet. Maar het helpt wel; zo makkelijk heb ik zo'n setje voorheen nooit gekund. Maar evengoed, de heupen zouden omlaag mogen, dat kan nog wel eens lastig worden om af te leren; als die heupen omlaag gaan, gaat de rug ook verder omhoog, dus de schouders naar achteren, en dan heb ik het gevoel dat ik met de stang mijn schenen epileer. Moet ik mijn draai nog in vinden denk ik. Zo niet, word dit gewoon mijn DL sT :P. Ik zal binnenkort eens de 5x5 filmen, en er nadrukkelijk op letten.

Chins gaan steeds makkelijker idd. Lastigste van chins vind ik dat je je beweging moet controleren om te voorkomen dat je gaat slingeren, dat kost veel statische kracht/verzuring in de armen.

Ik vind thuis trainen nog steeds een geweldige uitkomst. Ik zou best wel weer eens naar een sportschool willen voor wat apparaten, maar dan het liefst met een trainingspartner oid. Ik begin nu in mijn omgeving wat krachtsporters te kennen ook met eigen spullen, en er is al sprake gewoon een samen thuis trainen. Lijkt me leuk voor af en toe. Ik zit ook een beetje met mijn eigen tijden/werk, dus plannen is vaak lastig, dan is zo'n homegym geweldig.

Gaat helemaal goed komen met die deadlift man.
Goed dat je de 5x5 wel van de grond doet iig.
Samen met iemand trainen kan heel goed gaan.
Als je een beetje dezelfde ideeën hebt tenminste.
Wel goed voor de motivatie iig. :thumb:

Maar evengoed, de heupen zouden omlaag mogen, dat kan nog wel eens lastig worden om af te leren; als die heupen omlaag gaan, gaat de rug ook verder omhoog, dus de schouders naar achteren, en dan heb ik het gevoel dat ik met de stang mijn schenen epileer. Moet ik mijn draai nog in vinden denk ik. Zo niet, word dit gewoon mijn DL sT :P. Ik zal binnenkort eens de 5x5 filmen, en er nadrukkelijk op letten.
Afleren is idd lastig. Maar ga het zeker proberen. Ik dacht een tijdje terug dat mijn squat nagenoeg perfect was maar doordat ik zelf heel kritisch was werkte ik aan de techniek. Soms de kilo's wat terugbrengen (zoals jij dat ook eens doet) en dan aan de houding werken. Zo maak je flinke stappen en boek ik meer prgressie.

Het is hard werken, maar leg je er niet bij neer. Bb is een continue proces, niet alleen qua fysiek maar ook qua schema's en techniek. Heb je wel eens de sumo deadlift gedaan? Probeer dat eens voor de variatie. Helpt je ook je reguliere deads te resetten qua techniek.

• #1.364
Afleren is idd lastig. Maar ga het zeker proberen. Ik dacht een tijdje terug dat mijn squat nagenoeg perfect was maar doordat ik zelf heel kritisch was werkte ik aan de techniek. Soms de kilo's wat terugbrengen (zoals jij dat ook eens doet) en dan aan de houding werken. Zo maak je flinke stappen en boek ik meer prgressie.

Het is hard werken, maar leg je er niet bij neer. Bb is een continue proces, niet alleen qua fysiek maar ook qua schema's en techniek. Heb je wel eens de sumo deadlift gedaan? Probeer dat eens voor de variatie. Helpt je ook je reguliere deads te resetten qua techniek.

Ja dat is wel een goede tip. En ik heb er ook wel aan zitten denken, zoals je al zei, ik doe dat wel vaker met andere oefeningen. Ik heb het alleen vooralsnog uitgesteld, omdat ik eerst gewoon even mijn 1RM wilde verhogen. Zit nu vlak boven de 180kg, dus het is wel tijd voor zo'n actie. Ik denk dat ik het meeneem in mijn volgende programma. Sumos deed ik vroeger nog wel eens voor de grap tussendoor. Ik heb laatst eens een keer voor de gein gedaan, maar dat is toch echt een hele andere uitvoering hoor, veel meer op de bovenbenen. Maar aangezien ik daar ook extra aandacht aan wil schenken is het helemaal geen gek idee, thx.

• #1.365
Afgelopen vrijdag:

Date: 2009-06-28
Volume: 18475.5 kg

Full Squat BB.............. | 10 x .36.0 | .6 x .66.0 | .5 x .86.0 | .5 x .96.0 | .4 x 106.0 | .2 x 116.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0
Leg Curl................... | 12 x .56.2 | 12 x .56.2 | 12 x .56.2
Single Calve Raise Standing | 12 x .36.0 | 12 x .36.0 | 12 x .36.0
Bench Press BB............. | 20 x .16.0 | 10 x .66.0 | .5 x .86.0 | .4 x .96.0 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5
Bench Press Incline DB..... | 12 x .28.0 | 12 x .28.0 | 12 x .28.0
Bicep Curl BB.............. | 12 x .40.5 | 12 x .40.5 | 12 x .40.5

Afgelopen vrijdag:

Volume: 18475.5 kg

Full Squat BB.............. | 10 x .36.0 | .6 x .66.0 | .5 x .86.0 | .5 x .96.0 | .4 x 106.0 | .2 x 116.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0 | .5 x 126.0
Leg Curl................... | 12 x .56.2 | 12 x .56.2 | 12 x .56.2
Single Calve Raise Standing | 12 x .36.0 | 12 x .36.0 | 12 x .36.0
Bench Press BB............. | 20 x .16.0 | 10 x .66.0 | .5 x .86.0 | .4 x .96.0 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5 | .5 x 103.5
Bench Press Incline DB..... | 12 x .28.0 | 12 x .28.0 | 12 x .28.0
Bicep Curl BB.............. | 12 x .40.5 | 12 x .40.5 | 12 x .40.5

Lekkere training met een hoge intensiteit: enig idee hoe hoog je zit bij 1 hh??? Gaat goed iig.:)

Lekkere workout en pittige squatjes goed bezig bokito!

• #1.368
Lekkere training met een hoge intensiteit: enig idee hoe hoog je zit bij 1 hh??? Gaat goed iig.:)
Van welke oefening? Ik doe dit programma alleen 5- en 12-reppers voor werksets. Dus ik heb al een tijdje niet getopt.
Lekkere workout en pittige squatjes goed bezig bokito!
Thx, was ook pittig, die squats gingen net aan. Laatste reps misschien beetje uit de rug, maar goed, het is gelukt :). Met je geheugen is niets mis, kent mijn oude avatar nog :P.

Van welke oefening? Ik doe dit programma alleen 5- en 12-reppers voor werksets. Dus ik heb al een tijdje niet getopt.

Thx, was ook pittig, die squats gingen net aan. Laatste reps misschien beetje uit de rug, maar goed, het is gelukt :). Met je geheugen is niets mis, kent mijn oude avatar nog :P.

Ik bedoelde van je sq/curl/DL, etc., maar dat komt wel als je weer een keertje gaat toppen.:)

dikke trainign gozer, hoeveel rust neem je tussendoor? Of stamp je achterelkaar door?

• #1.371
dikke trainign gozer, hoeveel rust neem je tussendoor? Of stamp je achterelkaar door?
Nee. Ik had mee voorgenomen bij de 5x5s 90s en bij de 3x12s 60s rust te nemen. Dat heb ik in het begin wel redelijk volgehouden, maar nu niet meer. Bij die squats bijv. zit er toch echt wel 2min tussen.

haha, zo gaat dat bij mij ook, vooral met squatten lukt dat echt niet zonder uitpuffen! Je knalt als een malle gozer! Keep it up ;)

"Maar" 2 minuten tussen sets squats door die je zo'n beetje aan je max aan het doen bent, vind ik héél kort, zou ik zelf niet redden...
Maar ja, jij bent dan ook een sportman éh?! ;)
Goed bezig man! :thumb:

• #1.374
haha, zo gaat dat bij mij ook, vooral met squatten lukt dat echt niet zonder uitpuffen! Je knalt als een malle gozer! Keep it up ;)
Thx ;). Met dit weer voel ik me ook een malle in die sauna op zolder ;).
"Maar" 2 minuten tussen sets squats door die je zo'n beetje aan je max aan het doen bent, vind ik héél kort, zou ik zelf niet redden...
Maar ja, jij bent dan ook een sportman éh?! ;)
Goed bezig man! :thumb:
Thx Hummer. Ik moet eerlijk toegeven dat tussen de 4e en 5e werkset wel iets meer dan 2 minuten zal hebben gezeten hoor. Vandaag was het helemaal bagger. Heb wel alles op het programma kunnen doen, maar de rust heb ik een beetje aan mijn laars gelapt, de volgende set pas gedaan als ik weer op adem was. Met deze hitte was het flink doorbijten. Ik zit nu praktisch tegen de ventilator aan. Maar toch wat volPRs neergezet. Had er eigenlijk niet bij stil gestaan, maar niet alleen volPR op de MP, maar ook nog eens 5x achter elkaar. Mag niet klagen:

Volume: 18106.5 kg

Deadlift................... | .5 x .66.0 | .5 x 106.0 | .3 x 136.0 | .2 x 148.5 | .5 x 158.5 | .5 x 158.5 | .5 x 158.5 | .5 x 158.5 | .5 x 158.5
Reverse Grip Pulldown...... | .8 x .67.5 | 12 x .87.5 | 12 x .87.5 | 12 x .87.5
Dumbbell Row............... | 12 x .36.0 | 12 x .36.0 | 12 x .36.0
Military Press............. | 20 x .16.0 | 12 x .36.0 | .4 x .56.0 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5
Lateral Raise DB........... | 12 x .15.0 | 12 x .15.0 | 12 x .15.0
Triceps Extension Seated BB | 12 x .43.0 | 12 x .43.0 | 12 x .43.0

Goed gedaan zeker met dit weer. Ken het probleem van die hitte op de zolder.;)

jup, we hebben er allemaal mee te kampen... van de week stond ik ook ff op overload, werd er zelfs misselijk van tijdens de training en liep te hijgen als een ouwe bovier... ;)

Paljas, je bent een leeuw! :thumb:

Ziet er weer een uber zware rug training uit.

• #1.379
Goed gedaan zeker met dit weer. Ken het probleem van die hitte op de zolder.;)

jup, we hebben er allemaal mee te kampen... van de week stond ik ook ff op overload, werd er zelfs misselijk van tijdens de training en liep te hijgen als een ouwe bovier... ;)
Kwam halverwege even de bidon bijvullen, zegt mijn vriendin 'jezus, je bent fukkin soaked!'. Tja, zit daar niet bepaald te kaarten meis! :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
RooooaaAAAAAARRRGGGH!
Ziet er weer een uber zware rug training uit.
Zat er ook goed doorheen. En dat is nog maar de een-na-laatste track ;). Laat het alsjeblieft weer vriezen...

Whahahaha!

IJsje...iemand...?

Terug
Naar boven