AndroidHealthClinic

de Paljas log

Thx!

Nou is toch ook niet verkeerd? Ik heb trouwens SPIERPIJN, niet te kort! Echt flink op hun donder gehad gister. Dan heb je tenminste het gevoel dat je wat gedaan heb ;). Gister was het echt even te, deed gewoon continu zeer, nu is het gezonde spierpijn geworden. Voel het bij elke beweging die ik maak...

hahaha, sjah... dat krijg je er van. nou ik ook, want na die 1,5 week deload ben ik sinds deze week weer echt gaan knallen. Maar voelt wel goed toch?

Ik heb dan altijd een voldaan gevoel als ik spierpijn heb na een workout!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.422
hahaha, sjah... dat krijg je er van. nou ik ook, want na die 1,5 week deload ben ik sinds deze week weer echt gaan knallen. Maar voelt wel goed toch?

Ik heb dan altijd een voldaan gevoel als ik spierpijn heb na een workout!
Ja, zeker! Ik denk alleen dat ik mijn training van vandaag naar morgen verschuif; met deze spierpijn is squats misschien niet zo'n goed idee.

Do whatever feels good! Idd, squatten met zure spieren is geen goed idee ;)

• #1.424
Precies. Vandaag dus maar gedaan:

Date: 2009-07-13
Volume: 14487.1 kg

Front Squat................ | 11 x .16.0 | .8 x .66.0 | .4 x .86.0 | .2 x .96.0 | .5 x 101.0 | .5 x 101.0 | .1 x 101.0 | .3 x 101.0 | .2 x 101.0 | .2 x 101.0
Leg Extension.............. | 12 x .60.0 | 12 x .80.0 | 12 x .80.0 | 12 x .80.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .37.0 | 12 x .37.0 | 12 x .37.0
Bench Press Incline BB..... | 10 x .56.0 | .6 x .66.0 | .5 x .78.5 | .5 x .78.5 | .5 x .78.5 | .5 x .78.5 | .5 x .78.5
Lying Fly DB............... | 11 x .21.0 | 12 x .21.0 | 12 x .21.0
Arm Curl DB................ | 12 x .21.0 | 12 x .21.0 | 12 x .21.0

PR op de frontsquat. Bij derde setje ging het al snel bergafwaarts. Tweede rep beetje uit balans, fail. Snel gewicht weer boven gekregen en nog 3 hh gedaan. 4e + 5e set 3e hh uberfail :).

jah, hallo wat wil je ook! Moet je kijken wat een gewicht je weggezet hebt op de front squat! Goed bezig beest!

Lekker die extensions na de frontsquat:p goed zwaar ook. Het voelt altijd goed aan vind ik die frontsquat en bijna nooit last van de rug.

Mooie training, jij blijft solide doorgaan met je trainingen.

• #1.428
jah, hallo wat wil je ook! Moet je kijken wat een gewicht je weggezet hebt op de front squat! Goed bezig beest!
Ja dat was voor mij een overwinning. Heeft zijn tol geeist vanaf de derde set. Maar daar had ik vrede mee :).
Lekker die extensions na de frontsquat:p goed zwaar ook. Het voelt altijd goed aan vind ik die frontsquat en bijna nooit last van de rug.
Op de een of andere manier gaan die extensions nu lekker aanvoelen. En frontsquat vind ik ook een heerlijke oefening. Sommigen noemen het een oefening uit verveling van de reguliere squat, maar ik vind ik het echt een fijne oefening.

Karakterjongen éh?! :thumb:

+100kg FrontSquatten ... damn, muy impressive kerel !

Die front-squat :eek:

Lekker bezig gozer :thumbs:

Beest!!

Paljas, DBB fotocontest 2009 niks voor jou? Mijn stem heb je :D

• #1.434
Ja... van de kracht moet ik het niet hebben wou je zeggen :roflol:
+100kg FrontSquatten ... damn, muy impressive kerel !
Ja die gaat lekker zo. Vind het een fijne oefening.
Die front-squat :eek:
Lekker bezig gozer :thumbs:
Thx guys ;).
Paljas, DBB fotocontest 2009 niks voor jou? Mijn stem heb je :D
Thx, maar no thx :D. Toestand allemaal ;).

Vandaag was laatste workout van het programma:

Date: 2009-07-16
Volume: 13596.2 kg

Bent Over Row. | 10 x .56.0 | .8 x .66.0 | .5 x .76.0 | .5 x .83.5 | .5 x .83.5 | .5 x .83.5 | .5 x .83.5 | .5 x .83.5
Chins......... | .8 x ..0.0 | .8 x ..0.0 | .8 x ..0.0
Deadlift...... | 12 x 126.0 | 12 x 126.0 | 12 x 126.0
Military Press | 20 x .16.0 | 10 x .36.0 | .4 x .56.0 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5 | .5 x .63.5
Rear DB Row... | 12 x .16.0 | 12 x .16.0 | 12 x .16.0
Pushdown Cable | 12 x .42.5 | 12 x .42.5 | 12 x .42.5

Na die deadlifts zat ik er wel even doorheen. Heb deze week vrij, vandaag een beetje in de zon wezen luieren. Wel goed gegeten, maar van dat liggen word je niet bepaald goed doorbloed. Moest dus even inkomen, en na de deadlifts kon je me opdwijlen, weinig puf meer voor de MP. Die ging wel, maar moeizaam! Maar goed, was allemaal wel topweights van programma, dus schouderklopje-to-self :D.

Sorry paljas dat ik je logje ff misbruik, maar hier komen alle bikkels waar ik regelmatig logjes lees. Sorry dat ik niet veel reageer en lees in jullie logjes jongens maar ik ben ff druk met die contest ik lach me suf om die reacties en ben druk met lezen en reageren. Ik maak het wel weer goed als het afgelopen is. Yinnie uit..........

je stouwt ook wat volume weg maat, geniet maar ff van de rust zou ik zeggen (is ook goed voor je heh, af en toe!)

• #1.437
Sorry paljas dat ik je logje ff misbruik, maar hier komen alle bikkels waar ik regelmatig logjes lees. Sorry dat ik niet veel reageer en lees in jullie logjes jongens maar ik ben ff druk met die contest ik lach me suf om die reacties en ben druk met lezen en reageren. Ik maak het wel weer goed als het afgelopen is. Yinnie uit..........
Don't worry bout it Yin, veel plezier, later!
je stouwt ook wat volume weg maat, geniet maar ff van de rust zou ik zeggen (is ook goed voor je heh, af en toe!)
Ga ik doen! Ben ik goed in namelijk! ;)

Je bent je rug wel lekke aan het verslijten éh, met die lange sets deadlifts... ;)
Waar haal je de motivatie vandaan man?!
Je bent een bikkel! :bow:

• #1.439
Je bent je rug wel lekke aan het verslijten éh, met die lange sets deadlifts... ;)
Waar haal je de motivatie vandaan man?!
Je bent een bikkel! :bow:
Motivatie was al gezet bij het opstellen van het schema. Had voor ogen vaak te deadliften, afwisselend 5x5s en 3x12s. Dat eenmaal bepaald, uitvoering aan mezelf verplicht.

Programma is nu ten einde. Ik vond het een lekker schema om te volgen. Wel voor herhaling vatbaar, evt. met wat aanpassingen. Maar ik zal eerst weer eens heel wat anders gaan doen.

Op - deze link - staan de eindresultaten.

Gains varierend van niets tot 7%, op de compounds max 5%. Niet slecht voor een programma van 10.5 weken al zeg ik het zelf. Sommige gains zijn wat twijfelachtig, omdat de RMs een afschatting waren, maar dat geldt niet voor de compounds. Borst heb ik halverwege moeten corrigeren wegens blessures. De nadruk lag dan ook niet op die spiergroep, dus no shame in that. Ik had voorgenomen om me strict te houden aan de rust van 1:30 tussen de 5x5s en 1:00 tussen de 3x12, maar dat was niet te doen, zeker niet in de latere stadia van het programma.

Ik ga nu eerst weer een paar trainingen freewheelen, even geen voorgeprogrammeerd schema volgen. Dan de tijd nemen om een nieuw programma op te stellen. Ik denk dat ik mij wat meer ga richten op BB. Hoe ik dat ga/moet doen weet ik nog niet. De nadruk moet dus liggen op spiergroei, met name op de benen en op de schouders. Deadlifts zal ik wat minder gaan doen. Ik zit te denken in de richting van 1 compound en 2 isolatie per spiergroep. De compound in pyramide, en de isolaties in 3 setjes van 8-12. En dan voor de isolatie oefeningen een stricte rust tussen de setjes in van 1:00. Iets in die richting. Suggesties zijn welkom.

Terug
Naar boven